Tai: Mikäli oikein ymmärsin, niin Wolfiekin tätä metodia tuossa koitti vaikeaselkoisesti selittää?

Tai näin sen itse ainakin tekisin...

Tuo vetämällä tehty raja ainakin äkkiseltään ajateltuna voi olla rosoinen, tai ainakin rosoisempi kuin leikattu raja? Jolloin tuo reunasta rispaantumaan lähteminen on todennäköisempää. Tai näin ainakin oma pääkoppa sanoo.Wolfie kirjoitti:Juu siis voi sitä kuivunutta tai märkää dippiä leikata veitselläkin.
Mutta siis tarkoitan sitä että kuivunut dippihän leikkaantuu itsekseen paneelin reunaan tai terävämpään kulmamuotoon kun ihan kuivana lähtee repäisemään ns ylimennyttä aluetta pois. Eli jos siis on vaikka suihkinut koko auton yli eikä ole suojannut umpioita niin riittää kun nyplää keskeltä umpiota alun itselleen ja lähtee vetämään vinyylikalvoa irti, siinävaiheessa kun kalvo alkaa irtoamaan umpion ja pellin välisestä pokkauksesta niin kalvo leikkaantuu itsekseen siihen pokkauksen reunaan ilman apuvälineitä.
Tätä voi siis auttaa sillä että vetäsee teippirajan samalla lailla kuin kiillotellessa ja nyppäsee teipin alta pois vinyylikerroksen ollessa siinä päällä. Teipin reuna auttaa dippikalvoa leikkaantumaan ihan vaan vetämällä vielä siistimmäksi kuin pelkkä dippikalvo ilman teippiä.
Tässä olisi videota tuosta omasta operaatiosta.hb81 kirjoitti:Kyllä sen saa valumaan.Plastilackissa on muuten semmonen hassu ominaisuus että se ei kuulemma valu millään. En ole itekään saanut valumaan mutta oli joku kokeillut ihan tarkoituksella eikä saanut silti valumaanjälki oli paskaa muttei valunut...
Itse juuri maalasin eilen BBS LM kopiot ja alussa hakiessa maalaustapaa niin sain pari roikahdusta aikaiseksi.
Puolien välejä kun koitti saada väriin, niin herkästi tuli liikaa paikoitellen.
Tosin seuraavat kerrokset hävitti roikahdukset jostain syystä.![]()
Laatuvaihtelua oli kyllä kilikali pulloissa sen verran, että pari purkkia toimi hyvin, pari purkkia suihkutti hieman räkien ja
pari purkkia alkoi hyytymään jo puolessa välissä. Pikku ravistelu ja pystympään kääntö auttoi loppuun.
Ja ihmettelin kyllä miten huonosti toi peittää. Lippien hapettumisesta johtuneet tummentumat kuulsi vielä 4 kerroksen jälkeenkin.
En sitten tiedä olisiko hävinnyt kuulto kun kuivunut kunnolla.
Menekistä sen verran, että valkoista sai tolla määrällä 4-5 kerrosta (en muista tarkemmin) ja vihreää 3 kerrosta.
Eli vihreää kului jostain syystä enemmän vaikka ohuemmin luulin laittaneeni.
Nyt on sitten silmiinpistävän vihreät vanteet.
Pohjalle 3 purkkia valkoista ja perään 3 purkkia fluorisoivaa vihreää.
Kuva galleria
mitäköhän niitä kerroksia olis tullu.. varmaan lähemmäs kymmenkunta ohkasta kerrostajusni kirjoitti:Montako kerrosta vedit mastonilla? Vaikka tuskinpa se siihen vaikuttaa.
Veditkö takapuolelta myös? Syy miksi olen plastilakkia valitsemassa on juurikin se efekti. Vakuutuin ainakin youtubevideon lookista.örkinrumilus kirjoitti:Mulla tais mennä vanteisiin purkki/vanne, ja ne on nyt kolme talvea ollu käytössä ja vieläkin ovat mustat.