HEH... miksi laittaa pinnoite, jos sillä ei ole mitään muita ominaisuuksia muutaman kk jälkeen kuin että "kyllä sitä siellä vielä on ja suojaa". Kyllä minusta yksi tärkeä pointti suojan lisäksi on se, että lika lähtee pois HELPOSTI. Ja sillon poistuu se vesikin...Urran kirjoitti:Niin. Toimiiks se sillon kun vesi valuu pois vai?![]()
Mulla esimerkiksi näkyy vieläkin auton kyljessä samat "pilvet" mitkä tuli huolimattomasta levityksestä Cquartzissa(vähän vastaavanlaiset ku JUMAlla oli A4:ssa) kesäkuussa. Aika hyvä todiste, että pinnoite on vielä siellä.
Pestään välillä paljon, välillä ei juuri ollenkaan. Ei vaikuta hallin perälle, missä pinnoitteet laitetaan, varsinkin kun lämpöpuhaltimet välissä. Ja näyttää fiboltillakin olevan AINA ne päällä ku touhuaa auton kimpussa. Lämpötila tullettimilla HALLIN KESKIVAIHEILLA noin +20, perällä sit puhaltimen(ja valojen) avulla aika paljon enemmän. Talvellakin.Urran kirjoitti: Ja aiemmin ollaan puhuttu siitä että Kaivokselan hallissa pestään samassa tilassa + iso tila, peruslämpötila ei ole kovin korkee. En mä Jarin ammattitaitoa epäile.
Etsippäs tarkemmin, maalautin sen uusiks jo about vuoden-parin jälkeen uudesta, jolloin pintaan tuli orkkissävy + paljon helmiäislakkaa.Viltsu kirjoitti: En nyt jaksa alkaa etsimään kirjoituksia ympäri nettiä, mutta tällainen käsitys mulle on syntynyt:
Lakkapinnan kovuus vaikuttaa pinnoitteeseen. Pehmeät ongelmallisempia.
Evo (pehmeä lakka?) vs. RS3 (kova lakka?).
Ei ollut pehmeä ei. Orkkispinta on ja muutenkin paska perusväri.
En minäkään(ei varmaan kumpikaan näistä aineista), mutta Opti vs Cquartz niin mä kallistun Cquartziin.Viltsu kirjoitti: Siihen en tosin ota kantaa, että mikä on paras pinnoite![]()