CarPro IronX Soap Gel
CarPro IronX Soap Gel
Kuinkas hyvää tavaraa tämä on? Tarviiko ton jälkeen pestä vielä normaalilla shampoolla vai miten? Korvaako toi erilliset raudanpoistajat?
Jos kulutus on se 20ml per auto niin sehän on riittoisaa?
Mites tää eroaa tosta CarPro IronX Snow Soapista? Sitä voi laimentaa mut entä teho?
Jos kulutus on se 20ml per auto niin sehän on riittoisaa?
Mites tää eroaa tosta CarPro IronX Snow Soapista? Sitä voi laimentaa mut entä teho?
Re: CarPro IronX Soap Gel
Raudanpoistoaineen korvaajaksi se ei sovellu koska on tehottomampaa, mutta varsinaisen raudanpoiston jälkeen soveltuu hyvin ylläpitopesuihin.
Raudanpoisto ominaisuuden lisäksi se on ihan normaali shampoo. Tosin sitä annostellaan ennen paneelin pyyhintää suoraan kintaaseen. Kyllä se mun mielestä on ihan toimivaa shampoota.
Eikös tuo snow soap ole sitten ihan Foam Lanceen tarkoitettua tavaraa?
Raudanpoisto ominaisuuden lisäksi se on ihan normaali shampoo. Tosin sitä annostellaan ennen paneelin pyyhintää suoraan kintaaseen. Kyllä se mun mielestä on ihan toimivaa shampoota.
Eikös tuo snow soap ole sitten ihan Foam Lanceen tarkoitettua tavaraa?
On joo ja käsin käytettynä annostellaan hanskalle suoraan, eikä sankoon.
Näin sanoo ainakin niiden omat ohjeet.
Eli Soap Gel on tehokkaampaa/halvempaa yleiseen pesuun?Modifier kirjoitti:On joo ja käsin käytettynä annostellaan hanskalle suoraan, eikä sankoon.
Näin vois ajatella. Omia kokemuksia ei ole kummastakaan.
-
jtvirtanen
Molempia tuotteita käyttänyt ja pesuteho tuntuisi ihan yhtä hyvältä/huonolta. Snow soapin kohalla on hyvä muistaa et perus kinnastelussa riittää 1/8 blandattu seos, joten melko riittosaa. Ja kuten jo aiemmin sanottu, niin ei tämä raudanpoistoa tee siinä missä irox ja vastaavat tuotteet. Itse olen viime aikoina käyttänyt laimennettuna vannepesuna-aineena ja hyvin skulaa eikä pitäisi viedä vahoja mennessään. Niin ja haju näissä molemmissa se normaali eli ihan kamala 
J
J
Tuota tuota, vahaturvallinen raudanpoistaja kuulostaa kyllä omaan korvaan aika omituiselta... En toki tunne noiden tarkempaa toimivuutta, mutta ajatuksena kuulostaa siltä, etten itse noita ehkä ylläpitopesuihin ihan heti käyttäisi.
-
jtvirtanen
Niinhän ne tuolla kotisivuilla tuumaavat että lantrattu Snow Soap olisi vahaturvallinen. No niin tai näin niin tarkennuksena vielä omasta käytöstä, eli pieni loraus ämpärin pohjalle, 10litraa vettä perään ja vanteita jynssäilemään. Luulempa että raudanpoistosta on enää haju muistona. Ja kyllähän tuo on vaikka raakana ihan ok kamaa, jos vaikka pohjilla joku pinnoite, vahat lienee saa kyytiä pitemmän päälle, joskin tuo edelleenkään nyt mikään liuotin ole. Tämä nyt osittain mutuilua ja osittain valmistajan suusta revittyä.Tuomas kirjoitti:Tuota tuota, vahaturvallinen raudanpoistaja kuulostaa kyllä omaan korvaan aika omituiselta... En toki tunne noiden tarkempaa toimivuutta, mutta ajatuksena kuulostaa siltä, etten itse noita ehkä ylläpitopesuihin ihan heti käyttäisi.
Oon Viltsun kanssa samoilla linjoilla, että autoon johonka on tehty raudanpoisto ja sen jälkeen tätä käyttää pesuihin, joko joka kerta tai muutaman kerran välein se voisi pysyä raudattomana. Ellei nyt ihan kokonaan, niin ainakin varmaan vähentää sen määrää.
Varmaankin tuo on myös ensisijaisesti suunniteltu toimimaan firman omien pinnoitteiden kanssa.
Varmaankin tuo on myös ensisijaisesti suunniteltu toimimaan firman omien pinnoitteiden kanssa.
+1Modifier kirjoitti:Oon Viltsun kanssa samoilla linjoilla, että autoon johonka on tehty raudanpoisto ja sen jälkeen tätä käyttää pesuihin, joko joka kerta tai muutaman kerran välein se voisi pysyä raudattomana. Ellei nyt ihan kokonaan, niin ainakin varmaan vähentää sen määrää.
CarPro ilmoittaa snow soapin vahaturvalliseksi ja näin on muistaakseni soap gelinkin suhteen. Soap gelihän ei ole lähellekään niin tehokasta kuin IronX.Tuomas kirjoitti:Tuota tuota, vahaturvallinen raudanpoistaja kuulostaa kyllä omaan korvaan aika omituiselta... En toki tunne noiden tarkempaa toimivuutta, mutta ajatuksena kuulostaa siltä, etten itse noita ehkä ylläpitopesuihin ihan heti käyttäisi.
Se nyt vielä unohtui mainita, että snow soap on korvannut soap gelin CarPron valikoimissa.
En tiedä miten suuri ero snow soapin ja soap gelin raudanpoistotehossa, mutta snow soappia voi käyttää clayn liukkarina, jolloin saat raudanpoiston samalla. Toimiskohan soap gelinkin kanssa?
Jos toi Snow soap on tosiaan lancella ammuttavaa niin toihan vois olla esim. sakemanniautoissa (mitkä yleensä tuntuu tekevän palansa/levynsä matskusta mitkä jättää tosi paljon rautajäämiä vanteisiin + isompi elopaino) ihan varteen otettava vanteenpesuaine samalla kun ampuu AF:t koriin
Se pullon vaihto on kuitenkin aika pieni vaiva niin vois olla aika hauskakin idea.
Vain YKSI LSP!
Onko tuosta snow soapista mihinkään kunnon raudanpoistoon? Kuinka olette käyttäneet?
Ei taida olla vai miten?samunoz kirjoitti:Onko tuosta snow soapista mihinkään kunnon raudanpoistoon? Kuinka olette käyttäneet?
Käyttääkö kukaan tätä Snow soapia? Sopisko noiden pinnoitteiden "auki" pitämiseen?samunoz kirjoitti:Onko tuosta snow soapista mihinkään kunnon raudanpoistoon? Kuinka olette käyttäneet?
Kipität nyt vaan kauppaan ja kerrot kokemuksiesi jälkeen tulokset, helppoa! 
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla