Pesukinnastelaisten autot ja törky
Re: Pesukinnastelaisten autot ja törky
Erinomainen postaus Urran!
Kyllä ja aamen.
Eikös tämä pesukinnas.com ole saman "aatteen" omaavien kokoontumispaikka, pesi autonsa sitten viikon tai kuukauden välein? Kun pestään niin pestään sitten oikeaoppisesti. Itse pyrin pesemään myös näillä keleillä viikon välein, mutta aina siihen ei ole mahdollisuutta. Joka kerta, kun pesen auton niin pesen myös ovien välit. Kumimatot tulee pestyä (liian) harvoin eli kuukauden / parin välein.
Kyllä miekin miellän tämän homman, niin että ei se pesujen määrä, vaan se kun pestään niin pestään oikein ja tarkasti.
Oma autokin kohta ollut kuukauden ilman kinnasta, saatikka sisustan siistimistä. Vaan mitäpä tuosta, jahka kesä koittaa niin taas buunataan.
Viikonloppuna menee pakkaselle niin pääsee Nesteen halliin tiskaamaan.
Ja saattaahan siellä Pakkotoistollakin kirjoitella porukkaa, jotka treenaa miten ja milloin sattuu, saatikka että olisi ne 60cm hanskat.
Ehkäpä siihen penkki maksimiinkin on laitettu vähän "nettilisää" ja se todellisuus sitten paljastuu siellä salin nurkassa halogeenien loistaessa...
Vaan eipäs siinä, jokainen tyylillään. Ja pääasia että itse on tyytyväinen.
Oma autokin kohta ollut kuukauden ilman kinnasta, saatikka sisustan siistimistä. Vaan mitäpä tuosta, jahka kesä koittaa niin taas buunataan.
Viikonloppuna menee pakkaselle niin pääsee Nesteen halliin tiskaamaan.
Ja saattaahan siellä Pakkotoistollakin kirjoitella porukkaa, jotka treenaa miten ja milloin sattuu, saatikka että olisi ne 60cm hanskat.
Ehkäpä siihen penkki maksimiinkin on laitettu vähän "nettilisää" ja se todellisuus sitten paljastuu siellä salin nurkassa halogeenien loistaessa...
Vaan eipäs siinä, jokainen tyylillään. Ja pääasia että itse on tyytyväinen.
-
jeppe jääkarhu
Mut eihän se poissulje sitä jos pesee usein etteikö voisi pestä oikein ja usein? Ite oon jopa vähän liian kriittinen ton puhtauden suhteen. Nyt oon huuhdellut joka päivä auton kun töistä oon kotiin tullut. Aika puhdas se on, mut en mä silti uskalla koskea maalipintaan kun tiedän ettei se "oikeasti" enää puhdas oo. Esipesu ja huljuttelu ja talliin. 3 minsaa tohon ehkä menee tuollasella pikahuuhtelulla.
Auto tuoksuu sisällekin oikeasti puhtaalta ulkopesulla ja normaalilla sisäpesulla. 3 kk imuroimatta kotona ni aika tunkkasta ois. Ei sillä ettenkö arvostais korkealle pk porukan osaamista. Paljon hyviä uusia vinkkejä ite saanut täältä. Ehkä vaan yllätti tää "pesemättömyys". mut jokainenhaa tekee itellee sitä omaa autoo. Ei hirtetä pesemättömyydestä, mut toivottavasti löytyy ymmärrystä myös viikkopesijällekin
. Ehkä se on vähän halu näyttää myös puhdasta kiiltävää autoa ja ihailla vähän itekin.
Auto tuoksuu sisällekin oikeasti puhtaalta ulkopesulla ja normaalilla sisäpesulla. 3 kk imuroimatta kotona ni aika tunkkasta ois. Ei sillä ettenkö arvostais korkealle pk porukan osaamista. Paljon hyviä uusia vinkkejä ite saanut täältä. Ehkä vaan yllätti tää "pesemättömyys". mut jokainenhaa tekee itellee sitä omaa autoo. Ei hirtetä pesemättömyydestä, mut toivottavasti löytyy ymmärrystä myös viikkopesijällekin
Niin mutta kaikilla ei ole käytössä 24/7 pesupaikkaa omassa pihassa..
Kai sitä kuka vaan foami huuhtelut ottais kerta päivään jos olis oma lämmin pesumesta...
Miksi et muuten ole omaa autoasi kiillottanut? Eihän siihen kauaa mene ja on helppoa kuin mikä
Kai sitä kuka vaan foami huuhtelut ottais kerta päivään jos olis oma lämmin pesumesta...
Miksi et muuten ole omaa autoasi kiillottanut? Eihän siihen kauaa mene ja on helppoa kuin mikä
E53 X5 3.0D
-
jeppe jääkarhu
Joo epäreilua se on verrata tietty jos ei oo pesupaikkaa, mut kai sitä siltikii n. kerran viikos auton voi tiskaa. Tämmönen päivittäinen huljuttelu ny ei oo järkee. Kunha omaks iloks teen. Eihää toi myllytys mikään iso juttu ois ku uudehko maalipinta ja 1-2 steppinä ton vois teorias vetää. Ehkä tos ens kesänä ku rupee lähentelee parii vuotta auton ikä ni vois harrastella vähän. En oo nii kauheen innostunut kuitenkaan uutta autoa myllyttelee. En mä tiedä oikein miksi, mut en vaa oo. kakkosbiilii o vähän hankailtu ja parin kaverin autoja, mut kylhää nois myllytys puuhis ollaan aika amatöörilinjalla.
Vaikka käytössä on lämmin pesupaikka ja on pelit ja vehkeet. Ni nytkin alkaa olla auto jo taas niin likanen et rekisterinumeroa ei meinaa takaata erottaa. Ja mut henk. koht. tunteva tietää, että oon tosi kriittinen auton likasuudesta ja pidän sen aina ku mahdollista ni enemmän ku siistinä. Jostain syystä se pesu ei maistu tälläisellä rapakelillä kun tuntuu et se työ mitä teet on turhaa ja hierot vaan liian usein sitä pintaa siihen hyötyyn nähden. Kivahan se on puhtaalla autolla on ajella jne. Itselle se pesukinnas.com tarra "hand wash only" on tarkoittanut juuri sitä. Vaikutan kyseisellä foorumilla ja auto pestään vain käsin, thats it.
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Itse taidan kuulua niihin joilla auto on melkein aina siistissä kunnossa kun vain kelien puolesta mahdollista, kerran viikossa tulee auto yleensä pestyä kesällä ehkä useammin kun se käy niin helposti. Puhtaalla autolla on vain mukava ajella, välillä kurakeleillä auto näyttää nopeasti aika törkyltä itsellä kun syynä on tuo 1,5km matka hiekkatietä kotio.
Nytkin ollut monta viikkoa märkää ja vettä on tullut, tie on ollut aivan liejussa
. Tänään taas hyvässä kunnossa tuokin tie kun pakkaset alkoivat ja eilen auto saikin perusteellisen pesun. Auton pesu on kyllä siittä mukavaa hommaa kun aina näkee työn tuloksen, moni tuttava ei vaan tunnu tämmöistä puunaus fetissiä ymmärtävän.
Nytkin ollut monta viikkoa märkää ja vettä on tullut, tie on ollut aivan liejussa
Skoda Fabia Combi RS Race Blue -11
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Opel Corsa OPC -16 Azure Blue
Nyt on musta Audi pesty
Foamilla enimmät ja kinnasta perään. Ja nyt se on aivan lumen peitossa tuola pihassa. Meinas tulla kiire kun olikin vähän kylmempää mitä ajattelin, alkoi aineet jäätymään. Pohjola hallissa siis pestään tämän talouden autot.
Ihastelin Forecan sää ilmoituksia ja pidemmälle luvattua pakkasta.
Joten kävin Järvenpään Nesteen TI hallissa tiskaamassa mustan Skodan.
Painepesurilla huuhtelu ja sen jälkee kinnastelu CG Maxi Suds II:lla ja vanteet Bilberryllä.
Loppu huuhtelut ja kuivaus. Hetken ihastelua, kun oranssit vanteet on puhtaat ja vesi pisaroituu pinnalle.
Sen jälkeen lipuvaa ajoa kohti hallin ovea.. Ovi alkaa nousta hiljalleen ja paljastaa lumisateen.
Olisi edes takaveto tai neliveto niin olisi ilme ollut
No auto on nyt puhdas (perse luminen) ja seisoo tuolla lumisateessa odottaen huomista työpäivää.
Olisi nyt saanu olla satamatta hetken ja olla kirkasta, kun kameranki raahasin mukaan.
Joten kävin Järvenpään Nesteen TI hallissa tiskaamassa mustan Skodan.
Painepesurilla huuhtelu ja sen jälkee kinnastelu CG Maxi Suds II:lla ja vanteet Bilberryllä.
Loppu huuhtelut ja kuivaus. Hetken ihastelua, kun oranssit vanteet on puhtaat ja vesi pisaroituu pinnalle.
Sen jälkeen lipuvaa ajoa kohti hallin ovea.. Ovi alkaa nousta hiljalleen ja paljastaa lumisateen.
Olisi edes takaveto tai neliveto niin olisi ilme ollut
No auto on nyt puhdas (perse luminen) ja seisoo tuolla lumisateessa odottaen huomista työpäivää.
Olisi nyt saanu olla satamatta hetken ja olla kirkasta, kun kameranki raahasin mukaan.
Kerran viikossa tulee näillä keleillä pestyä vehkeet kinnastellen. Tänään pestiin MB, huomenna olisi Audin vuoro. Molempiin QD:t pintaan pesun yhteydessä. Karmeita kelejä kyllä ollut autojen pesun kannalta viimeviikkoina mutta onneksi näyttäisi nyt hieman pakkasta tulevan
Joskus muinoin tuli pestyä auto kahteen kertaan päivässä, aamulla ennen töitä ja illalla töistä lähtiessä 
MB E50 AMG 5.0 ´97
Audi S6 4.2 Quattro ´00
Audi S6 4.2 Quattro ´00
Kas kas... olen antanut ongelmalle nimen .
Nyt kun olen paljastunut täydeksi huijariksi ja teeskentelijäksi, niin nyihän jeppe hihasta ensi kerralla kartsalla ja anna muutama neuvo
.
Minä en tiennyt että foorumin sääntöihin kuuluu ajaa aina puhtaalla autolla
.
Aiheeseen sinänsä liittymättä avaudun minäkin (sivu)aiheesta, joka on suomalaisilla foorumeilla esiintyvä ajattelemattomasti, tai sitten tarkoituksella ja provoksi tarkoitettu kritiikki. Kritiikki sinänsä voi olla aiheellistakin, mutta kun se esitetään kuin täysi idiootti, niin vastareaktiot voivat olla myös voimakkaita, ja usein seurauksena on turha nettitappelu. Nyt foorumilaiset osasivat mielestäni suhtautua tällaiseen ville-5-vuotta -kirjoitukseen aika hyvin!
"Minä sanon mitä ajattelen" -mentaliteetti kun ei aina ole kenties kovinkaan ihailtavaa. Ei internetissä, eikä tosielämässäkään. Se ei vaan toimi.
Tällä tavalla ajattelevat ja toimivat ihmiset ovat yleensä helvetin tyhmiä eikä heillä ole oikein sitä niin sanottua katuälyä.
Toisten mielen pahoittaminen, vaikka kyseessä olisikin vain pikkujutut internetissä, on halveksittavaa. Minä en tosin mieltäni tässä pahoittanut, vaan toivotan iloisia pesuhetkiä jeppe jääkarhulle
.
- Antti -
Nyt kun olen paljastunut täydeksi huijariksi ja teeskentelijäksi, niin nyihän jeppe hihasta ensi kerralla kartsalla ja anna muutama neuvo
Minä en tiennyt että foorumin sääntöihin kuuluu ajaa aina puhtaalla autolla
Aiheeseen sinänsä liittymättä avaudun minäkin (sivu)aiheesta, joka on suomalaisilla foorumeilla esiintyvä ajattelemattomasti, tai sitten tarkoituksella ja provoksi tarkoitettu kritiikki. Kritiikki sinänsä voi olla aiheellistakin, mutta kun se esitetään kuin täysi idiootti, niin vastareaktiot voivat olla myös voimakkaita, ja usein seurauksena on turha nettitappelu. Nyt foorumilaiset osasivat mielestäni suhtautua tällaiseen ville-5-vuotta -kirjoitukseen aika hyvin!
"Minä sanon mitä ajattelen" -mentaliteetti kun ei aina ole kenties kovinkaan ihailtavaa. Ei internetissä, eikä tosielämässäkään. Se ei vaan toimi.
Tällä tavalla ajattelevat ja toimivat ihmiset ovat yleensä helvetin tyhmiä eikä heillä ole oikein sitä niin sanottua katuälyä.
Toisten mielen pahoittaminen, vaikka kyseessä olisikin vain pikkujutut internetissä, on halveksittavaa. Minä en tosin mieltäni tässä pahoittanut, vaan toivotan iloisia pesuhetkiä jeppe jääkarhulle
.- Antti -
-
Rauhallinen Erkki
Jotenkin tämän ketjun otsikko jo tyrmää käsittämättömyydellään.
Vaikka en koekaan tarpeen selvitellä omia autonhoitotottumuksiani kenellekään, muutama aatos siitä mitä tässä nyt on puhuttu ja ketjun aloittaja pohdiskellut.
Minusta äärimmilleen vietynä tämä autonhoito on taiteilijasielun hommaa. Silloin kun se luomisvimma puskee päälle, niin se on oksat pois. Allekirjoittanut ainakin muuttuu maanisessa vaiheessa autonhoidon yhden miehen Pussy Riotiksi, joka suorastaan elää niistä naapurin keittiön verhon heilahduksista kun parkkeeraan pihaan ja puolituttujen pään pyörityksistä ja "eihän tossa oo mitään järkee..." -alkuisista kommenteista. Toisin sanoen autonhoidon pakanoiden ihmetys, epäusko ja -toivo suorastaan voimaannuttaa. Tämä aika ajoin kokemani transformaatio aiheuttaa näitä rengaskiillokkeen hieromisia takakontin suojakaukaloon (liukkaat kassit!!!) yms. järjettömiä ylilyöntejä. Mitä toivottomampi keli sen parempi, silloin ne jyvät erottuu akanoista.
Silti oma auto on parhaillaan paskaisena tossa parkkipaikalla. Faijan auto on todennäköisesti suuremman osan vuodesta puhtaampi kuin omani. Silti se ei tajua näistä hommista hölkäsen pöläystä.
Niin mikä se pointti tässä koko ketjussa oli?
Vaikka en koekaan tarpeen selvitellä omia autonhoitotottumuksiani kenellekään, muutama aatos siitä mitä tässä nyt on puhuttu ja ketjun aloittaja pohdiskellut.
Minusta äärimmilleen vietynä tämä autonhoito on taiteilijasielun hommaa. Silloin kun se luomisvimma puskee päälle, niin se on oksat pois. Allekirjoittanut ainakin muuttuu maanisessa vaiheessa autonhoidon yhden miehen Pussy Riotiksi, joka suorastaan elää niistä naapurin keittiön verhon heilahduksista kun parkkeeraan pihaan ja puolituttujen pään pyörityksistä ja "eihän tossa oo mitään järkee..." -alkuisista kommenteista. Toisin sanoen autonhoidon pakanoiden ihmetys, epäusko ja -toivo suorastaan voimaannuttaa. Tämä aika ajoin kokemani transformaatio aiheuttaa näitä rengaskiillokkeen hieromisia takakontin suojakaukaloon (liukkaat kassit!!!) yms. järjettömiä ylilyöntejä. Mitä toivottomampi keli sen parempi, silloin ne jyvät erottuu akanoista.
Silti oma auto on parhaillaan paskaisena tossa parkkipaikalla. Faijan auto on todennäköisesti suuremman osan vuodesta puhtaampi kuin omani. Silti se ei tajua näistä hommista hölkäsen pöläystä.
Niin mikä se pointti tässä koko ketjussa oli?
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
-
Rauhallinen Erkki
Sen verran vielä mietitytti, että lisään kuitenkin tämän tulkinnan vielä.
Mulle oli pikkupoikana melkoinen shokki, kun rupesin ensimmäistä kertaa todella miettimään, että Taisteluparin Makepeace käy myös kakalla. Eikä vaan se, että se nyt siellä käy, vaan se, että sekin saattaa peruuttaa sitä kuormaa oikein otsasuonet pinkeenä ja ähisten. Hyväksyin tämän asian ja pikkuhiljaa arvostukseni ja ihailuni tätä sarjan sankaritarta kohtaan palasi. Pääsin siis asian kanssa sinuiksi ja kehityin tuolloin ehkäpä ihmisenä myös jonkin verran.
Jeppe on mielestäni nyt samassa tilanteessa. Jää jäljelle vaan hyväksyntä sen asian suhteen, että Pesukintaalle kirjoittavan henkilön auto saattaa olla likainenkin aika ajoin.
Mulle oli pikkupoikana melkoinen shokki, kun rupesin ensimmäistä kertaa todella miettimään, että Taisteluparin Makepeace käy myös kakalla. Eikä vaan se, että se nyt siellä käy, vaan se, että sekin saattaa peruuttaa sitä kuormaa oikein otsasuonet pinkeenä ja ähisten. Hyväksyin tämän asian ja pikkuhiljaa arvostukseni ja ihailuni tätä sarjan sankaritarta kohtaan palasi. Pääsin siis asian kanssa sinuiksi ja kehityin tuolloin ehkäpä ihmisenä myös jonkin verran.
Jeppe on mielestäni nyt samassa tilanteessa. Jää jäljelle vaan hyväksyntä sen asian suhteen, että Pesukintaalle kirjoittavan henkilön auto saattaa olla likainenkin aika ajoin.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Tämä oli kyllä jo liian paksua ErkiltäRauhallinen Erkki kirjoitti: Mulle oli pikkupoikana melkoinen shokki, kun rupesin ensimmäistä kertaa todella miettimään, että Taisteluparin Makepeace käy myös kakalla. Eikä vaan se, että se nyt siellä käy, vaan se, että sekin saattaa peruuttaa sitä kuormaa oikein otsasuonet pinkeenä ja ähisten. Hyväksyin tämän asian ja pikkuhiljaa arvostukseni ja ihailuni tätä sarjan sankaritarta kohtaan palasi. Pääsin siis asian kanssa sinuiksi ja kehityin tuolloin ehkäpä ihmisenä myös jonkin verran.
- pellepoliisi
Kansalaisten autot.
Ite äsken kiinnitin huomiota, että pirun monta autoa puhtaana, että siinä mielessä suomalaisilla autoilijoilla on järkeä, että nyt ainakin on hyvä pestä auto, kun pysyy paremmin puhtaana.
Ja ui, että kun oli kiva pällistellä aurinkoisella kelillä omaa puhdasta autoa, vaikka sillä on jo ajettu.
Harmi, ettei aurinko sattunut juuri niin hyvin autoon, että olis voinut flakepoppia metsästää.
Ja ui, että kun oli kiva pällistellä aurinkoisella kelillä omaa puhdasta autoa, vaikka sillä on jo ajettu.
Harmi, ettei aurinko sattunut juuri niin hyvin autoon, että olis voinut flakepoppia metsästää.
Viimeksi muokannut pellepoliisi, Ma Tammi 13, 2014 4:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Detailingshop
Tämähän alkaa vaikuttaa ihan joidenkin lahkolaisten (ja ihan välittömästi anteeksipyyntö kaikille lahkolaisille) keskustelua puhdasoppisuudesta
Minä ainakin pesen autoni ihan koska sattuu huvittamaan, hyvä mieli tulee siitä kun sieltä törkyn alta tulee esiin siisti peltilehmä, pysyy sitten puhtaana tunnin taikka kuukauden. Tosin viime aikoina on sattunut huvittamaan kohtalaisen useinkin kun tuli alkusyksystä vaihdettua juuri senväriset autot joita jo kauan aikaa sitten päätin ettei huusholliin tule ikinä, nimittäin valkoinen ja musta metallihohto...
Minä ainakin pesen autoni ihan koska sattuu huvittamaan, hyvä mieli tulee siitä kun sieltä törkyn alta tulee esiin siisti peltilehmä, pysyy sitten puhtaana tunnin taikka kuukauden. Tosin viime aikoina on sattunut huvittamaan kohtalaisen useinkin kun tuli alkusyksystä vaihdettua juuri senväriset autot joita jo kauan aikaa sitten päätin ettei huusholliin tule ikinä, nimittäin valkoinen ja musta metallihohto...
SPOILERSPOILER_SHOW
Pakko mainita että ei kai kukaan enää tuollaisesta kärsi? Apteekissa myytävistä valmisteista esimerkiksi Emgesan hoitaa tuon vaivan pois päiväjärjestyksestä erittäin yksinkertaisesti.Rauhallinen Erkki kirjoitti:... saattaa peruuttaa sitä kuormaa oikein otsasuonet pinkeenä ja ähisten. ...
Tässä viisaalta lääkäriltä saatu ohje. Aloita vaikka puolikkaasta tabletista. Syö viitenä päivänä viikossa. Lisää joka viikko annosta puolikkaalla tabletilla kunnes vaiva on poissa. Jatka käyttöä itsellesi sopivalla annoksella. Ota tabletti illalla.
SPOILERSPOILER_SHOW
Got a problem eh? Eat pills!
-
hiusnaarmu
Tuo valkoinen on muuten haastava väri pitää puhtaan näköisenä.Detailingshop kirjoitti:Tämähän alkaa vaikuttaa ihan joidenkin lahkolaisten (ja ihan välittömästi anteeksipyyntö kaikille lahkolaisille) keskustelua puhdasoppisuudesta![]()
Toinen auto on musta, ja kun teen ns välipesuja, niin foamit niskaan ja huuhtelu, niin näyttää taas puhtaalta!
Valkoisessa tuoa foamit niskaan/huuhtelu ei onnistu, kun muutaman päivän paskat on jo pinttynyt pintaan ja valkoinen paljastaa kyljistä heti paskan
-
jeppe jääkarhu
Elä ota hernettä Anzafin. En mä ikinää osais loihtia tuollasia maalipintoja kun sä ja sun autonhoitoketjuista oon hienosäätänyt oman kaapiston tuotteita. Niiden käyttämiseen tarvittais vaan vähän enemmän osaamista mitä itellä, mut yritystä on. Se on se mielikuva vaan josta kirjotin kärjistetysti
. Enemmän ku mielelläni näkisin sun tekemiä autoja luonnossa, mut taitaa tuota välimatkaa olla riittävästi. jo senkin vuoksi parempi ettei mun tarvii niistää takaraivon kautta
.
kritiikin esitti ehkä ville 5 vee, mut tarkotushaa oli saada edes vähän keskustelua aikaseksi. hyvässä ja pahassa saa hirttää topicin aloittajan.
kritiikin esitti ehkä ville 5 vee, mut tarkotushaa oli saada edes vähän keskustelua aikaseksi. hyvässä ja pahassa saa hirttää topicin aloittajan.
Ei tässä mitään, kaikki okjeppe jääkarhu kirjoitti:Elä ota hernettä Anzafin. En mä ikinää osais loihtia tuollasia maalipintoja kun sä ja sun autonhoitoketjuista oon hienosäätänyt oman kaapiston tuotteita. Niiden käyttämiseen tarvittais vaan vähän enemmän osaamista mitä itellä, mut yritystä on. Se on se mielikuva vaan josta kirjotin kärjistetysti. Enemmän ku mielelläni näkisin sun tekemiä autoja luonnossa, mut taitaa tuota välimatkaa olla riittävästi. jo senkin vuoksi parempi ettei mun tarvii niistää takaraivon kautta
.
-
powermitsu
On muuten taas tälläkin viikolla suolattu. Pakkohan se on että joku autokauppias saa uuden uima-altaan kun autot menee paaliin.
-
powermitsu
Jokatapauksessa ihan aiheellinen keskustelu ja tähän liitty monta hyvää näkökohtaa esim se missä määrin pesu kuluttaa vahat pois. Että millaisella pesusyklillä maksimoi vahan keston.
Olis se kyllä mahtavaa kun olis mahdollista asua niin että onnistuisi auton pesu helposti. Se vaan vaatii tässä maassa sen uhrautumisen että joudut sitten vastaavasti ajamaan museoikäisellä autolla.
Sitten pinttyneen auton (näillä keleillä vaatii sen että yli 2 viikkoa pesämättä) tunnistaa juurikin audikuvissa nähtävistä ovien reunoissa olevista "läiskistä". Se on hyvä tuntomerkki. Eka auto menee tasaisen harmaaksi kylkilinjan alta suolasta, paskasta ja piestä. Sitten pian noihin kohtiin tulee semmoset jännät keskittymät. Moni talven pesemätön auto on helppo tunnistaa niistä. Olispa jossain semmosia pisteitä joihin tulis tehokas lämmin painevesi niin sillä äkkiä huuhtelis tuoreet paskat pois.
Mutta tosiaan kyllä ne autot ruostuu. Moni ei vaan ota asiaa tosissaan. Pohjan saumat lähellä reuna-alueita varsinkin. Ja jotkut ovien saumat kun on pitkään suolat muhimassa. Voi jeesus.
Jotenkin nykyistä autoa meinasin katsella itse niin pitkään alunperin etten ajatteliskaan pitää sitä pitkään likasena. Olen aika varma että ne on sitten pois siellä loppupuolella auton käyttöiästä.
Ainakin omassa autossa on niin helposti itteensä ottava lakkapinta että eka pesu kintaalla (vaikka liukus kuinka hyvin) ja on semmonen pieni seitti näkyvissä vaikka olisi pinnotettu. Tarkoitan tuota tummempaa väriä. Se on sitten helppo poistaa toki jollain viimeistelyaineella ja epäkeskolla eikä merkittävistä muutu kalvonpaksuusmittarin lukemat. Tuommoinen kevyt seitti näkyy todella herkästi valossa joten kyllä se vaatii sen vuosittaisen poistamisen. En tiedä olisiko joku hopea saksalainen vähän helpompi. Mutta käyttöautoksi tuo hopea / joku lapsenpaska mitä nyt harkitsen olisi juuri oiva väri. Tummaa en ainakaan enää ota. Se on varma.
Lisäksi tuosta tavasta että ei puhdista lumia kunnolla auton päältä (vaatisi sen harjauksen) auto näyttää vähän "huonosti pidetyltä" kun kuitenkin jossain välissä tulee juuri sen verran lunta että se jäätää pintaan. Lumiharjan jäljet on jo ihan toista luokkaa kun mainitsemani pesunaarmut.
Olis se kyllä mahtavaa kun olis mahdollista asua niin että onnistuisi auton pesu helposti. Se vaan vaatii tässä maassa sen uhrautumisen että joudut sitten vastaavasti ajamaan museoikäisellä autolla.
Sitten pinttyneen auton (näillä keleillä vaatii sen että yli 2 viikkoa pesämättä) tunnistaa juurikin audikuvissa nähtävistä ovien reunoissa olevista "läiskistä". Se on hyvä tuntomerkki. Eka auto menee tasaisen harmaaksi kylkilinjan alta suolasta, paskasta ja piestä. Sitten pian noihin kohtiin tulee semmoset jännät keskittymät. Moni talven pesemätön auto on helppo tunnistaa niistä. Olispa jossain semmosia pisteitä joihin tulis tehokas lämmin painevesi niin sillä äkkiä huuhtelis tuoreet paskat pois.
Mutta tosiaan kyllä ne autot ruostuu. Moni ei vaan ota asiaa tosissaan. Pohjan saumat lähellä reuna-alueita varsinkin. Ja jotkut ovien saumat kun on pitkään suolat muhimassa. Voi jeesus.
Jotenkin nykyistä autoa meinasin katsella itse niin pitkään alunperin etten ajatteliskaan pitää sitä pitkään likasena. Olen aika varma että ne on sitten pois siellä loppupuolella auton käyttöiästä.
Ainakin omassa autossa on niin helposti itteensä ottava lakkapinta että eka pesu kintaalla (vaikka liukus kuinka hyvin) ja on semmonen pieni seitti näkyvissä vaikka olisi pinnotettu. Tarkoitan tuota tummempaa väriä. Se on sitten helppo poistaa toki jollain viimeistelyaineella ja epäkeskolla eikä merkittävistä muutu kalvonpaksuusmittarin lukemat. Tuommoinen kevyt seitti näkyy todella herkästi valossa joten kyllä se vaatii sen vuosittaisen poistamisen. En tiedä olisiko joku hopea saksalainen vähän helpompi. Mutta käyttöautoksi tuo hopea / joku lapsenpaska mitä nyt harkitsen olisi juuri oiva väri. Tummaa en ainakaan enää ota. Se on varma.
Lisäksi tuosta tavasta että ei puhdista lumia kunnolla auton päältä (vaatisi sen harjauksen) auto näyttää vähän "huonosti pidetyltä" kun kuitenkin jossain välissä tulee juuri sen verran lunta että se jäätää pintaan. Lumiharjan jäljet on jo ihan toista luokkaa kun mainitsemani pesunaarmut.