Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Re: Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Tämä taitaaa pienpoisto ainettakin kestää jonkunverran?
Helppo ainehan tää on, mutta Skodassa karkas pinnasta suht äkkiä. Laitoin viime helmikuussa ja jo kesällä rupes antautuu. Mutta kestää varmasti sen 3-4kk. Huomenna jos lähtis vetäsee Skodaan CQuartzin...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
-
powermitsu
Eipä ole tullut vastaan tuon kestävämpääkään LSP:tä itselle. Yleensä ne parhaat ajat mitä noi kestää on juurikin sen 3-4kk tai jopa puol vuotta. En tiiä miten helvetissä teillä pysyy ne LSP:t +6kk merkkipaalun yli. Kait te sitte vaan ootte jotenkin parempia. Mutta edelleen mun mielestä paras tuote hinta laatusuhteen kannalta. Collinitella en päässy yli tuon 3-4kk ja mielestäni tällä pääsin. 915:sta kuluu esim paaaljon enemmän. Nää vertailut on kyllä vähän huonoja toisaalta ku tohon vaikuttaa niin monta asiaa että pesettekö kuinka usein ja jopa se että ajaako toisten autojen perseessä. Mulla on ainakin omille autoille niin vittumainen säilytyspaikka (piippu vieressä ja puu) että sekin vaikuttanee näihin jotain. Ja varmaan taas tää lakkatyyppi. Ei siinä tosin eihän sitä ole kaikkia aineita tullut testattua. Jos se urranin käyttämä Victorian Wax vai mikä olikaan kestää aina sen +6kk merkkipaalun yli niin en nää kyllä mitään järkeä tätäkään tuotetta käyttää sitä vastaan vaikka olis kuinka halpaa
Joskus tuntuu että noi aineiden pysymiset pinnassa on vähän henkimaailman juttuja.
Siinä on lukematon määrä muuttujia jotka vaikuttavat kestoon että puhtaasti ei voi sanoa minkään aineen tarkkaa kestoa.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Laitoin tänään tämän vahan vm. 2010 Priukseen. Pohjat: Pineline-lioutinesipesu ja -kinnastelu, AF pienpoisto, Wolf's raudanpoisto, kevyt saveaminen (B-H soft), pineline-kinnastelu ja B-H cleanser. Vaha oli erittäin helppo levittää ja kiillottaa. Toivotaan, että näiden pohjatöiden jälkeen kestää. Ensimmäinen kerta tämän vahan kanssa. Voi olla että heitän tuonne näyttämöön pari kuvaa vielä.
No mä nyt puhunkin omien autojen kokemusten perusteella, et aika tarkkaan voi vertailla ku pohjat ym. samat, käyttö samanlaista ja pesumetodit samoja. Ei paljo tarkempaan voi verrata. Ja uusia/uudenkoja autoja, pinnat melkein 100% virheettömiä. Nyt on Skodassa Cquartz ni voipi vähän vertailla taas.JaniH kirjoitti:Siinä on lukematon määrä muuttujia jotka vaikuttavat kestoon että puhtaasti ei voi sanoa minkään aineen tarkkaa kestoa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mulla kävi tuossa taannoin auto johon olin kevättalvella laittanut finis-waxin niin edelleen oli hylkivyyttä jäljellä, tosin autoa oli pesty pelkällä puhtaalla vedellä ja huuhtelu tehty lähes päivittäin ja rapa-aikaan aina heti ajon jälkeen, pesuaineita siis ei oltu käytetty lainkaan, harjaa kuulemma muutaman kerran...
Onko kokemusia että vetää FK1000peen poorboysin white diamondin päälle?
Taisinpa tuohon exään joskus laittaa, eipä siinä ihmeitä. Muistaakseni pysyi pinnassa ihan kohtuullisesti.
Appiukon mondeon konepeltiin tuli tuossa 1kk takaperin laitettua testimielessä iltamyöhään ulkona +4 kelissä finis kare:t ja silloin oli erittäin kostea ilma (koko päivän satanut). Siinä kun kuivasin sen muutamaan otteeseen niin kosteutta alkoi heti muodostua pinnalle sellaisena harmaana harsona. Nyt tuossa viikonloppuna katselin konepeltiä (oli taas satanut päivän) ja ainakin vielä vaikutti vahat olevan pinnassa. Komeasti helmeili.samunoz kirjoitti:Hyvä homma. Tuo ei tainnut olla kovin tarkka kosteudesta eli voi levittää Ti-hallissa? Koko auto kerrallaan ja pyyhintä.
Joten eiköhän tuokin jotenkin tarraa kiinni kosteassa kelissä. En kyllä odota että kestää koko talvea, mutta seurataan tilannetta.
Huomen tarttis yks Yaris vahailla. Ja meinasin kokeilla SRP+FK yhdistelmää. Onko kokemuksia? 
Laita pelkkä fk, pysyy oletettavasti paremmin pinnassa. Liekkö srp:stä juurikaan hyötyä edes virheiden peitto-mielessä..
Nooh... jos sitä kokeilis kuitenkin, jos ei keltään löydy mitään faktaa tähän hätään. Tuleepahan ainakin sitten testattua.Hartiza- kirjoitti:Laita pelkkä fk, pysyy oletettavasti paremmin pinnassa. Liekkö srp:stä juurikaan hyötyä edes virheiden peitto-mielessä..
Kyseinen kombo on testattu yhteen tummansiniseen farkku a4 ja hyvin toimi. SRP peittää mitä peittää ja helppo oli fk siihen päälle levitellä. Kestosta vaan ei pahemmin ole tietoa kun auto meni kiertoon...
-
toni.laine
kk takaperin laitoin naarmuiseen peugeottiin. SRP ei hyötyä juuri yhtään. Hukkaan heitettyä aikaa alkaa leikkimään. FK pysyy pinnassa koko talven jos et ala nuita alle leikkimään.Gerhard kirjoitti:Huomen tarttis yks Yaris vahailla. Ja meinasin kokeilla SRP+FK yhdistelmää. Onko kokemuksia?
Just... no tää case on naarmuinen yaris 3d, ja ajattelin et jos se srp olis yhtään peittänyt. Mutta mutta.... jos sitä sit vain pelkän fk:n laittais, tai kattoo ny. Se hyvä puoli siinä on, että auto on pirun pieni.toni.laine kirjoitti:kk takaperin laitoin naarmuiseen peugeottiin. SRP ei hyötyä juuri yhtään. Hukkaan heitettyä aikaa alkaa leikkimään. FK pysyy pinnassa koko talven jos et ala nuita alle leikkimään.Gerhard kirjoitti:Huomen tarttis yks Yaris vahailla. Ja meinasin kokeilla SRP+FK yhdistelmää. Onko kokemuksia?
No oliko sun mielipide se, että ei kannata vaivautua uhraamaan aikaa vai, että auttaa edes vähän peittämään järkkyä pintaa?epuj kirjoitti:Kyseinen kombo on testattu yhteen tummansiniseen farkku a4 ja hyvin toimi. SRP peittää mitä peittää ja helppo oli fk siihen päälle levitellä. Kestosta vaan ei pahemmin ole tietoa kun auto meni kiertoon...
Kyllä se mun mielestä kannattaa ainakin kokeilla muutamaan paneeliin. Eikai sitä muuten tiiä et oisko sittenkin kannattanu 
Heh... no samapa tuo... pintaa on niin perhanan vähän, että se on suit sait tehty. On sitten sekin kokeeks testattu. Näkee miten toimii.epuj kirjoitti:Kyllä se mun mielestä kannattaa ainakin kokeilla muutamaan paneeliin. Eikai sitä muuten tiiä et oisko sittenkin kannattanu
Ehdotan kyllä puhtaalle pinnalle. Ei tuo SRP vaikutus näy kovinkaan kauan näillä keleillä 
Silti edelleen on lukematon määrä muuttujia, onko ilmat aina samanlaisia, sade- ja hellepäiviä saman verran? Onko normaalia talvikeliä vaiko suolalitkussa ajamista saman verran jne jne...Peke kirjoitti:No mä nyt puhunkin omien autojen kokemusten perusteella, et aika tarkkaan voi vertailla ku pohjat ym. samat, käyttö samanlaista ja pesumetodit samoja. Ei paljo tarkempaan voi verrata. Ja uusia/uudenkoja autoja, pinnat melkein 100% virheettömiä. Nyt on Skodassa Cquartz ni voipi vähän vertailla taas.JaniH kirjoitti:Siinä on lukematon määrä muuttujia jotka vaikuttavat kestoon että puhtaasti ei voi sanoa minkään aineen tarkkaa kestoa.
Kolme kuukautta sain kestoksi mikä oli omasta mielestä ihan hyvin.
Pohjatöinä oli BH AutoFoam, kinnastus, ruosteenpoisto (Wolf's Chemicals), pientoisto (AG), savi (AG) ja Autoglymin Cleanser.
Fk paste pintaan vaahtomuovipadilla. Helppotöinen vaha...
Auto pestiin kerran viikossa ja joulukuun olen käynyt itsepesuhalleissa pesemässä.
Veikkaan että olisi kestänyt pitempäänkin jos nuo hallien pesureiden pesuaineet(liuottimet) saisi oikeasti kytkettyä pois päältä. Hintaansa nähden hyvää tavaraa.
Pohjatöinä oli BH AutoFoam, kinnastus, ruosteenpoisto (Wolf's Chemicals), pientoisto (AG), savi (AG) ja Autoglymin Cleanser.
Fk paste pintaan vaahtomuovipadilla. Helppotöinen vaha...
Auto pestiin kerran viikossa ja joulukuun olen käynyt itsepesuhalleissa pesemässä.
Veikkaan että olisi kestänyt pitempäänkin jos nuo hallien pesureiden pesuaineet(liuottimet) saisi oikeasti kytkettyä pois päältä. Hintaansa nähden hyvää tavaraa.
Onko muut huomannut tänä "talvena", että tähän jää p*ska, ihan tautisen sitkeästi kiinni? Vai onko nyt kelit haastavampia, kun rouhimaan paljaalla ja märällä asvaltilla koko ajan? Mulla on pari seurantakohdetta, jossa tilanne sama (toinen on oma auto). Tuota omaa rotiskoa olen säilyttänyt taivasalla ja toinen kohde lepää yönsä kylmässä tallissa.
Olen tuota omaa rotiskoa pessyt n. viikon välein ja puhtaaksi saaminen vaatii lähes aina kaksi kinnastusta autofoamin jälkeen.
Täytyy vaihtaa tänään LSP ja katsoa miten se käyttäytyy, kun ei toi sää ilmeisesti hetkessä ole muuttumassa. Laitan pintaan joko BH:n vahan tai Vicsin.
Olen tuota omaa rotiskoa pessyt n. viikon välein ja puhtaaksi saaminen vaatii lähes aina kaksi kinnastusta autofoamin jälkeen.
Täytyy vaihtaa tänään LSP ja katsoa miten se käyttäytyy, kun ei toi sää ilmeisesti hetkessä ole muuttumassa. Laitan pintaan joko BH:n vahan tai Vicsin.
On. Mulla BH FW. Olen epäillyt että suolapaska on jotenkin muuttunut entistä vttumaisemmaks ekolookkisuutensa vuoksi tjms.... vähemmänhän sitä menee pohjaveteen ku kaikki kerääntyy autojen kylkiin (mitä ei viitsitä pestä näillä keleillä)TKe_ kirjoitti:Onko muut huomannut tänä "talvena", että tähän jää p*ska, ihan tautisen sitkeästi kiinni?
Koska sulla on toi BH ja samat kokemukset siinä kuin tonnipeessä niin laitan Vicsin testiin.Tero kirjoitti:On. Mulla BH FW. Olen epäillyt että suolapaska on jotenkin muuttunut entistä vttumaisemmaks ekolookkisuutensa vuoksi tjms.... vähemmänhän sitä menee pohjaveteen ku kaikki kerääntyy autojen kylkiin (mitä ei viitsitä pestä näillä keleillä)TKe_ kirjoitti:Onko muut huomannut tänä "talvena", että tähän jää p*ska, ihan tautisen sitkeästi kiinni?