PayPal -probleemaa...

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Huhti 07, 2011 12:11 am

Hmm...

Jelppikääpä viisaammat/kokeneemmat internet -ostelijat tuohivirsumiestä PayPal -ongelman kanssa. Avasin tuossa muutama päivä sitten Paypal -tilin tarkoituksenani sen välityksellä ostaa esim. autonhoitotarvikkeita ulkomailta. Ajattelin käyttää vain ja ainoastaan ns. Top Up -ominaisuutta. Eli niin,että siirrän pankkitililtäni PayPal -tilille rahaa ja käytän sitä nettiostoksiin.

No, tänään sitten polleana (koska tämä ulkomaalaisista putiikeista ostaminen oli minulle uutta ja ihmeellistä) keräsin Shinearaman koriin tavaraa ja lopulta siirryin kassalle. "Walk in the park,aight?" No paskanmarjat mä mitään saanut ostaa. En, koska mulla on "Limited account". Voi v***u. Paypal -"kotisivulleni" olikin ilmaantunut oikein tiedote koskien tätä tilioikeuksieni rajoittamisesta. Mulla on siellä nyt oikein oma "case id". Voi v***u, mitä s**t*na p*skaa. Pyytävät nyt minua lähettämän jonnekin iivantiiran Belgiaan faksina oman sähkölaskuni todisteeksi siitä, että Rauhallinen Erkki on ihan oikeasti olemassa...V*ttu. Lisäksi luottokorttinumeron,millä todennan omaa olemassaoloani ja mistä tililtä veloitetaan sitten ihan pikkipikkiriikkinen korvaus tästä vaivannäöstä. Siis todellakin, en aio lähettää yhtään mitään minnekään... :evil:

Onko tää oikeasti näin vaikeaa, vai sujuuko kaikilla nämä hommat kuin tanssi? Onko Rauhallinen Erkki jäänyt kehityksen kelkasta jo 34 -vuoden iässä? Lisäksi hämmentävänä juttuna, en ymmärrä yhtään noita Paypal sivujen ohjeistuksia. Jotenkin aivan käsittämättömän monimutkainen juttu. Ja kielitaidosta tämä ei voi johtua. Se ei ole vaihtoehto.

Yritin vähän hakea tietoa vastaavista ongelmista, mutta en oikein luotettavaa lähdettä löytänyt. Jollain suoli24 (nii-in) -palstalla kauhisteltiin, että mikäli asialle ei tee mitään, niin jotain järkyttäviä jatkoseuraamuksia tulee. Ei kai? Vai tuleeko pienet siniset miehet yöllä pistorasioista ja lyö mut oransseihin haalareihin ja vie Guantanamoon? No se satku ainakin jäänee sinne, kun sulkeakaan sitä ei tämän spitaaliseen verrattavan statukseni vuoksi voi.

Sori avautuminen. Kiitos, jos jaksoitte lukea. Pullakahvit, jos osaatte torspoa auttaa.

-RE
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja patonki » To Huhti 07, 2011 12:33 am

Minulla on toistakymmentä vuotta ollut tili mokomaan, oletkos varmistanut tilisi? Muutenkin rahansiirto tilille on #tyhmää#(eikä edes mahdollista joku aika takaperin), hommaa electroni. Nojoo, se viisastelusta! Kerro, mikä on vikana, ei tuosta valituksesta saa selvää :) Tai älä kerrokkaan, semmoinen on olemassa kuin #maksukamu.com# kato sieltä ;) Niin, mähän olen jo 50v, joten tommoset naperot ei välttämättä tajua näitä jutskia ;)
"Life is too short to be pissed of all the time"

Avatar
joye
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 3:50 am
Paikkakunta: Vantaa

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja joye » To Huhti 07, 2011 5:34 am

Jooh siis helpoimmalla ois taas päässy kun olisit liittänyt korttisi paypal tiliin, mutta tosta tekstistä nyt en itse ottanut taas mitään selkoa..pistetään se aamun piikkiin kun vasta olen herännyt. :lol:

Avatar
-JP-
Viestit: 1809
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Huhti 07, 2011 6:40 am

Kävin googlettamassa tuosta, vaikuttaa melko paskamaiselta tilanteelta. Ei tuossa näköjään auta kuin lähetellä sinne kaikki mahdollinen info itsestään...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Avatar
seatts
Viestit: 1758
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja seatts » To Huhti 07, 2011 7:16 am

Avaa mieluummin tili google checkoutiin, itse käytän sitä ja se on vielä suomenkielinenkin ja käyttää sun kortin visa-puolta. Ja kun muistaa silloin kun maksaa visalla/mastercardilla niin jos jostain syystä tavarat ei tulekaan perille niin ei maksa sitä laskua ja ilmoittaa asiasta luottokunnalle/omaan pankkiin niin ne selvittää sen asian.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Huhti 07, 2011 7:20 am

Juu, tuli eka postaus vähän turhan vittuuntuneena ja väsyneenä kirjoitettua, joten ulkoasu ei kaikilta osin taida olla oikein selkeä :) Juu, en taida jaksaa lähteä tuohon faksin lähettelyrumbaan. Tuntuu aika kiviseltä tieltä, eikä taida sekään välttämättä auttaa. Hassua, että joku faksin lähettäminen katsotaan jotenkin erityisen turvalliseksi henkilöllisyyden varmentamisen muodoksi :roll: Nään sieluni silmin kun joku siivooja siellä yksin moppaa toimistotalon käytäviä, kun mun faksi puskee koneesta... :D

Siis tällaisen vastaavanlaisen henkisen peppurakastelun kohteeksi jouduin joskus 90 -luvun lopulla, kun yritin pankkitliä saada Englannista. Ja kun sitä talonmiehen kengännumeroa ei ollut oheistaa, niin jäi tilit saamatta. Voi näitä maailman meininkejä..

Niin, siis sen verran taustaa, että minulla ei ole minkäänlaisia maksuhäiriöitä taustalla eikä mitään muutakaan vähänkään epäilyttävää. Average Joe, kaikin puolin.

No taidan jättää 100€ Paypalin pohjattomaan kassaan ja nuolla haavani. Ei tuo luottokorttimaksaminen kai olekaan sitten niin pelottavaa.. ;)
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Huhti 07, 2011 8:12 am

patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.

Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää... :roll:

Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
Tonis
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:34 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Tonis » To Huhti 07, 2011 8:37 am

Samanlaisia ongelmia oli täälläkin alussa. Visalla tuota tuleekin käytettyä, mutta silloin vaati sen 1,50 € testioston, joka hyvitetään kyllä takaisin paypal tilille. Kun tämä maksutesti oli suoritettu tili toimi ja luki verified. Siihen piti etsiä visan tiliotteesta jokin koodi joka piti syöttää paypaliin.

Mielestäni tuli sähköpostiin tuo verifiointipyyntö ja ohjeet.

Ei tarkalleen muista kun on jo vuosia tuota käyttänyt. Tämän verifioinnin jälkeen voi tiliä käyttää myös siirtämällä rahat omalta tililtä.

Eipä se visa kortti mikään mörkö ole. Ei ole itsellä ollut ongelmia sen kanssa. Ehdoton melkein nettikaupoissa juurikin kusetusturvan vuoksi.
Wannabe-OCD

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Huhti 07, 2011 10:32 am

Rauhallinen Erkki kirjoitti:
patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.

Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää... :roll:

Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Itsekin on pitänyt aina välillä "todentaa" olevansa se kuka väitän olevani. Tosin mennyt samalla tavalla kuin Tonis -kirjoitti. Itse olen käyttänyt paypallia piiiiitkään ja ei ole kyllä ollut ongelmia (enkä tätäkään laske ongelmaksi, että haluavat varmistaa "tietoturvan"). Noita kameratarvikkeita, kun olen briteistä tilannut niin sinne on varsin usein pitänyt laittaa sähkölaskusta kopio (kun brittien mielestä ei voi olla olemassa jos ei ole sähkö- tai kaasusopimusta :D)

Avatar
jallu
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 11:35 am
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja jallu » To Huhti 07, 2011 12:53 pm

Määkin sumplin tota paypalia mutta en taida alkaa säätämään, Visalla vaan.
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja patonki » To Huhti 07, 2011 1:19 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:
patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.

Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää... :roll:

Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
Tämä sinun tilanteesi on ihan normaalia ja kuuluu asiaan! Kortilla tuo varmennus vaan olisi helpompaa. Tällä tavalla varmentavat osoitteen ja henkilön. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.
"Life is too short to be pissed of all the time"

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Huhti 07, 2011 4:37 pm

^ Ei se nyt mun kirjoissa ihan normaalin piikkiin mene, että pitää sähkölaskua faksata Luxemburgiin, että saa täydet oikeudet tienaamiinsa rahoihin. Mutmut mä oonkin aika vihreä näissä nettiostojutuissa, niinkuin varmaan kaikille on selvinnyt.. ;)

Tuon luottokorttivarmennuksen toki ymmärrän, mutta sekään ei tässä tapauksessa yksinään auta, vaan Oulun Energialta pitäisi paperiversiota omasta laskusta tilata (nyt käytössä siis e-lasku). Eli molemmat toimenpiteet pitäisi tuon sähköpostiviestin mukaan tehdä jos mielin omia rahojani käyttää. Niinkuin Tke totesi, tämä tällainen hommeli on tuttua Englannista, mutta, että vielä tänäkin päivänä :evil:

Pitäkööt rahansa.Siirryn asioimaan luottokortilla.

kiitoksia kaikille apuaan tarjonneille. Kyllä mä "kintaalaisille" tarjoon kaffet muutenkin jos törmäillään. :)
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Heikki
Viestit: 164
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 10:53 am

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Heikki » To Huhti 07, 2011 4:56 pm

Tämä sähkö-/kaasulasku ei muuten ole mikään vitsi. Olin seitsemän kuukautta Lontoossa töissä, yritin vuokrata asuntoa (työnantajan nimissä ja rahoilla), vuokranantaja vaati ennakon ja työnantaja ei halunnut että nostan firman kortilla käteistä. No sitten oltiinkin sellaisessa luupissa, että pankissa ei voinut perustaa tiliä kun ei ollut paikallista osoitetta ja asuntoa ei saanut kun ei ollut tiliä. :D

Kaasu-/sähkölasku olisi ratkaissut molemmat ongelmat.

Aikaero Suomen ja Brittein välillä ei ole kolme tuntia vaan kolkyt vuotta.

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: PayPal -probleemaa...

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Huhti 07, 2011 4:59 pm

Juu, samat ongelmat Lontoossa 1997-98 :roll: Ne on kyllä lystiä porukkaa, Hannibalin Alppien ylitys on pientä iltapäiväpuuhastelua verrattuna kämpän vuokraukseen Englannissa.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Vastaa Viestiin