Jelppikääpä viisaammat/kokeneemmat internet -ostelijat tuohivirsumiestä PayPal -ongelman kanssa. Avasin tuossa muutama päivä sitten Paypal -tilin tarkoituksenani sen välityksellä ostaa esim. autonhoitotarvikkeita ulkomailta. Ajattelin käyttää vain ja ainoastaan ns. Top Up -ominaisuutta. Eli niin,että siirrän pankkitililtäni PayPal -tilille rahaa ja käytän sitä nettiostoksiin.
No, tänään sitten polleana (koska tämä ulkomaalaisista putiikeista ostaminen oli minulle uutta ja ihmeellistä) keräsin Shinearaman koriin tavaraa ja lopulta siirryin kassalle. "Walk in the park,aight?" No paskanmarjat mä mitään saanut ostaa. En, koska mulla on "Limited account". Voi v***u. Paypal -"kotisivulleni" olikin ilmaantunut oikein tiedote koskien tätä tilioikeuksieni rajoittamisesta. Mulla on siellä nyt oikein oma "case id". Voi v***u, mitä s**t*na p*skaa. Pyytävät nyt minua lähettämän jonnekin iivantiiran Belgiaan faksina oman sähkölaskuni todisteeksi siitä, että Rauhallinen Erkki on ihan oikeasti olemassa...V*ttu. Lisäksi luottokorttinumeron,millä todennan omaa olemassaoloani ja mistä tililtä veloitetaan sitten ihan pikkipikkiriikkinen korvaus tästä vaivannäöstä. Siis todellakin, en aio lähettää yhtään mitään minnekään...
Onko tää oikeasti näin vaikeaa, vai sujuuko kaikilla nämä hommat kuin tanssi? Onko Rauhallinen Erkki jäänyt kehityksen kelkasta jo 34 -vuoden iässä? Lisäksi hämmentävänä juttuna, en ymmärrä yhtään noita Paypal sivujen ohjeistuksia. Jotenkin aivan käsittämättömän monimutkainen juttu. Ja kielitaidosta tämä ei voi johtua. Se ei ole vaihtoehto.
Yritin vähän hakea tietoa vastaavista ongelmista, mutta en oikein luotettavaa lähdettä löytänyt. Jollain suoli24 (nii-in) -palstalla kauhisteltiin, että mikäli asialle ei tee mitään, niin jotain järkyttäviä jatkoseuraamuksia tulee. Ei kai? Vai tuleeko pienet siniset miehet yöllä pistorasioista ja lyö mut oransseihin haalareihin ja vie Guantanamoon? No se satku ainakin jäänee sinne, kun sulkeakaan sitä ei tämän spitaaliseen verrattavan statukseni vuoksi voi.
Sori avautuminen. Kiitos, jos jaksoitte lukea. Pullakahvit, jos osaatte torspoa auttaa.
-RE