Kone, laikat, aineet? APUA!

Kiillotustahnat ja laikat
Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ke Loka 17, 2012 8:45 am

On tullut käytettyä, varsinkin karvalaikalle toimii loistavasti.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ke Loka 17, 2012 12:29 pm

"Spurrin" jälkeen heti toiseksi paras karvalaikan putsaustapa.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Dani » To Loka 18, 2012 8:16 pm

Paineilma, spurri, ruuvari..you name it kun kyseessä on karvalaikka.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

samunoz
Viestit: 4302
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Loka 22, 2012 8:59 pm

Missäs järjestyksessä näitten leikkaavuus menee:

Lake Country CCS DA oranssi
CG hex oranssi: Kumpi leikaavampi?



Lake Country Tangerine Polishing Hydro-Tech Pad
CG vihreä:Kumpi leikkaavampi?

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Loka 22, 2012 9:43 pm

samunoz kirjoitti:Lake Country CCS DA oranssi CG hex oranssi: Kumpi leikaavampi?
Ainakin nämä kaksi on hyvin lähellä toisiaan.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

ile
Viestit: 195
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 8:48 pm
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja ile » To Marras 15, 2012 3:13 pm

Jos koneeksi olisi tulossa flex 3401 niin mitkä aineet ois newbielle parhaat harjoitteluun vag autoissa...schollin konseptit, megun 101/205 vai 3mmän setti?

Pitää varmaan projechtekkii häiritä koneen suhteen....,

kanttori
Viestit: 81
Liittynyt: To Elo 11, 2011 7:42 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja kanttori » Pe Marras 16, 2012 10:47 am

Nyt se on päätetty, siirrytään autonhoidossa jälleen kovempiin aineisiin... Tämä porttiteoria toimii näköjään kaikessa "narkoottiisissa" asioissa samanlailla. Aloitellaan 2-ämpärin menetelmällä ja TWBO:lla, tämän jälkeen tilaillaan jostakin ihme Laitilasta BH-AF, huuhdellaan se alas painarilla ja sen jälkeen vedetään kintaalla. Sitten ollaankin siinä pisteessä, että ei nämäkään riitä, siirrytään myllytysaineisiin ja laitteisiin.

Rahat mennyt, perhe vaikeuksissa kun iskä on koko ajan "pihalla", naapurit pudistelee päitään sedän vedellessä lämpötilan lähestyessä nollaa kumisaappaat jalassa pesuvehkeitä auton luokse.

Mutta, kuten kaikessa riippuvuutta aiheuttavissa on keino parantua, eli tunnustettava oma sairaus. Sen jälkeen kaikki tietävät missä mennään ja pää ylhäällä voi naapureita tervehtiä :oops:

Olen siis päättänyt hankkia myllytysvermeet. Olen ajatuksissa miettinyt eroa rotaryn ja epäkeskon välillä. Tarve omille autoille, Volvo V70 -08 (sampanja) sekä Yaris -09 (valkoinen). Näiden ylläpitoon ja ei mihinkään täydelliseen lopputulokseen ole halua. Heränneitä kysymyksiä ja hajatuksia:

- Rotary ilmeisesti "nopeampi" poistamaan naarmuja, mutta holojen tulo ilmeisempää kuin epäkeskolla ?
- Epäkesko "vaarattomampi" aloittelijan käsissä, sekä holotonta pintaa helpommalla ?
- Laikat, jotku laikat eivät kestä epäkeskoa ? oliko niin ?
- Peruslaikkasetti hakusessa sekä aineet kaveriksi. Haluaisin kaksi-kolme ainetta max. jolloin perusosaamisen kartuttamiseen olisi helpompaa kun keskittyä eriaineiden käyttäytymiseen.
- Komentit autojen lakkojen kovuudesta sekä kuinka paljon tavallista autoa voi "turvallisesti" myllyttää, eli kuinka paljon paksuus ohenee kerralla myllytettynä ?
- Mitäs esteitä/rajoituksia/huomioitavia asioita on otettava kun tehdään ulkona ?

Tässähän näitä nyt alkuun, avointa puolueetonta keskustelua kiitos.

Avatar
HuG0
Viestit: 833
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2012 9:41 am
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Pe Marras 16, 2012 12:05 pm

Autosi värit ovat helpoimmasta päästä, kun asiaa katsellaan kiillottelun näkökulmasta. Ota ehdottomasti rotary kone! Saat harjoitella noiden helpompien värien kanssa ja jos autojen värit joskus vaihtuu, niin on jo homma hanskassa.

Jannelta Shine mate rotsku ja CG:n tai Flexip:n hexit laikoiksi (karvalaikka olisi myös kiva), kylkeen tilaat jostain Schollin S3, S17 ja S40.
Noilla vermeillä homma toimii ja jos et jostain tykkää, niin sen saa taatusti myytyä helposti!
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Avatar
Modifier
Viestit: 2155
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Marras 16, 2012 12:19 pm

Esittämäsi väittämät pitävät paikkansa.
Laikkojen merkkiä, jotka ei tahdo epäkeskoa kestää en muista tähän hätään, mutta eiköhän sen joku muista.

Itse lähdin oman -07 Volvon kanssa epäkeskolla liikenteeseen ja meinas aloittelijalta usko loppua, kun ei mitään tapahtunu. Jannelta rotary ja koin valaistumisen :) eihän tämä niin vaikeaa ollutkaan. Volvon lakkapinta on aika lailla keskikova, ehkä hieman sieltä keskikovan yläpäästä. Yaris käsittääkseni taas pehmeämmän puoleinen.

Kun kerran saat pinnat kuntoon ja oikeilla metodeilla sitä hoidat, saat esim joka keväisellä kiillotuksella pidettyä autosi todella hyvän näköisenä ja vaihdat ne pois ennen kuin lakkapinta on lopussa. Tuollaisessa ylläpito kiillotuksessa ei montaa micronia pinnasta lähde ja niitä terve pinta kestää useita.

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Marras 16, 2012 2:33 pm

3M laikat ei ainakaan kestä epäkeskon kanssa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

meikkis
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 9:56 pm

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja meikkis » Su Marras 18, 2012 12:19 am

Noniin tänään tuli testattua ekaa kertaan laikkoja ja 105 ja 205..Auto lähtee maanantaina maalarille joten ne saa arvostella mun jäljen tuliko holoi tai muuta ja vetää sen puolen maaliin..Mut sitku se on maalattu ja kiillotan loput autosta ni meinasin vahata fk1000 mut nyt tuli ajatus et jos laittais pinnotteen mut sit se maali ei kerkee kuivuu eli taitaa olla huono idea? Konepelti on maalattu kesäl ni siin täytyy varmaan olla varovainen koska taitaa olla pehmeempi pinta?? nyt vinkkejä kiitos ja edellisistä neuvoista suuri kiitos..

Avatar
DNF
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 4:12 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja DNF » To Joulu 06, 2012 3:44 pm

Ehkä joku on vastaavaa aiemminkin kysynyt, mutta:

Saako DAT-aineet karvalaikan kanssa tarpeeksi lämpöä, vai onko esim. Megun #205 -tyyppiset käytännöllisempiä?

Vähän pohdiskelen että kummoisia tahnoja tässä lähtee hommaamaan.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Joulu 07, 2012 9:54 am

Aivan varmasti saa :D Se lämpö mistä yleensä puhutaan on se, että olis edes vähän kitkaa että DAT aine rupeaa hajoamaan. Eli laikalla pitää olla leikkauvuutta -> karvalla ainakin on.
Vain YKSI LSP!

Avatar
DNF
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 4:12 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja DNF » Pe Joulu 07, 2012 10:48 am

OK kiitos Urran. :)
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 22, 2013 3:37 pm

Pärjäisinkö näillä TT:n kanssa?
-Flex XC 3401 VRG (EN EHKÄ HETI OSTA, LAINAAN JA KOKEILEN)
-Megun #101 karkeaksi ja viimeistelyyn #205?
-Laikoiksi CG Hex-Logic oranssi? Viimestelyyn musta? Minkä kokoiset?
Muut aineet löytyy ja pintaan CQuartz. :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
pellepoliisi
Viestit: 715
Liittynyt: To Elo 09, 2012 7:13 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » Pe Maalis 22, 2013 3:41 pm

IMO pärjää, mutta viimeistelyyn mustan tilalla mieluummin sininen.
Odota kuitenkin konkarien vahvistuksia. :)

Avatar
DNF
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 4:12 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja DNF » Pe Maalis 22, 2013 3:45 pm

Miulla on omassa vajavaisessa värisuorassa tuon oranssin ja mustan välissä vielä valkoinen. Kokoina 4" ja 5,5". Näillä meinasin pärjätä.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1221
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Projectech » Pe Maalis 22, 2013 4:02 pm

Jos Flex VRG on vakiotallalla, niin laikan minimikoko on 6". Hex-Logicin kohdalla tämä tarkoittaa 6,5" laikkavalintaa.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 22, 2013 4:24 pm

Enköhän mä DNF pärjää TT:n kans kahden värisuoralla, on se sen verran hyvä pintainen kuitenkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juuzo
Viestit: 723
Liittynyt: La Elo 20, 2011 10:09 am
Paikkakunta: Lahti

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Pe Maalis 22, 2013 4:30 pm

Mustan tilalle joo sininen tai jopa valkonen.

Olikos noista Flexipads hexeistä pelastus siihen flexin epäkeskon tallaan?

Avatar
Projectech
Apupoika
Viestit: 1221
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
Paikkakunta: Laitila
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Projectech » Pe Maalis 22, 2013 5:06 pm

Juuzo kirjoitti:Olikos noista Flexipads hexeistä pelastus siihen flexin epäkeskon tallaan?
Ei valitettavasti ollut. 5,5" Flexipads Hex on kyllä aavistuksen isompi kuin vastaava Chemical Guys -valmiste, muttei riittävästi. Tuossa käy vielä lisäksi niin, että tallan reuna syö helposti laikan rikki, kun menee yli velcrosta. Dani tämän käytännössä totesikin jo FP Hex -ketjussa.

Vakiotallalle siis 6,5" Hex ja jos 5,5" haluaa käyttöön, niin siihen löytyy ratkaisu meiltä viikolla 15/2013, jos kaikki menee hyvin. CG:n 4 3/8" tallat Flexin epäkeskolle saapuvat silloin :)
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Maalis 22, 2013 5:20 pm

Mikä ois fiksuin ratkaisu sit tuolle koneelle? Sanokaa te, en mä tiedä. ;)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Avatar
DNF
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 4:12 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja DNF » Pe Maalis 22, 2013 5:21 pm

Peke kirjoitti:Enköhän mä DNF pärjää TT:n kans kahden värisuoralla, on se sen verran hyvä pintainen kuitenkin.
Sitä en epäilekään, vaan meinasin että hyppäys oranssista mustaan on turhan iso. Vähän epäselvästi onnistuin taas ilmaisemaan itteäni. :D
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Maalis 22, 2013 6:37 pm

Peke kirjoitti:Mikä ois fiksuin ratkaisu sit tuolle koneelle? Sanokaa te, en mä tiedä. ;)
6,5 koossa parhaita kokeilemiani laikkoja epäkeskolle ovat LC:n CCS pädit. Kestävä, tehokas ja miellyttävä käyttää.
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
Peke
Viestit: 2928
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!

Viesti Kirjoittaja Peke » La Maalis 23, 2013 12:06 am

Jos sit ottas LC:n CCS:siä, mitkä värit nyt tartten? Kerkeis viel tuossa Eliten kimpassa...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Vastaa Viestiin