Kone, laikat, aineet? APUA!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
On tullut käytettyä, varsinkin karvalaikalle toimii loistavasti.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
-
- Viestit: 1642
- Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
"Spurrin" jälkeen heti toiseksi paras karvalaikan putsaustapa.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Paineilma, spurri, ruuvari..you name it kun kyseessä on karvalaikka.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Missäs järjestyksessä näitten leikkaavuus menee:
Lake Country CCS DA oranssi
CG hex oranssi: Kumpi leikaavampi?
Lake Country Tangerine Polishing Hydro-Tech Pad
CG vihreä:Kumpi leikkaavampi?
Lake Country CCS DA oranssi
CG hex oranssi: Kumpi leikaavampi?
Lake Country Tangerine Polishing Hydro-Tech Pad
CG vihreä:Kumpi leikkaavampi?
-
- Viestit: 1642
- Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ainakin nämä kaksi on hyvin lähellä toisiaan.samunoz kirjoitti:Lake Country CCS DA oranssi CG hex oranssi: Kumpi leikaavampi?
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Jos koneeksi olisi tulossa flex 3401 niin mitkä aineet ois newbielle parhaat harjoitteluun vag autoissa...schollin konseptit, megun 101/205 vai 3mmän setti?
Pitää varmaan projechtekkii häiritä koneen suhteen....,
Pitää varmaan projechtekkii häiritä koneen suhteen....,
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Nyt se on päätetty, siirrytään autonhoidossa jälleen kovempiin aineisiin... Tämä porttiteoria toimii näköjään kaikessa "narkoottiisissa" asioissa samanlailla. Aloitellaan 2-ämpärin menetelmällä ja TWBO:lla, tämän jälkeen tilaillaan jostakin ihme Laitilasta BH-AF, huuhdellaan se alas painarilla ja sen jälkeen vedetään kintaalla. Sitten ollaankin siinä pisteessä, että ei nämäkään riitä, siirrytään myllytysaineisiin ja laitteisiin.
Rahat mennyt, perhe vaikeuksissa kun iskä on koko ajan "pihalla", naapurit pudistelee päitään sedän vedellessä lämpötilan lähestyessä nollaa kumisaappaat jalassa pesuvehkeitä auton luokse.
Mutta, kuten kaikessa riippuvuutta aiheuttavissa on keino parantua, eli tunnustettava oma sairaus. Sen jälkeen kaikki tietävät missä mennään ja pää ylhäällä voi naapureita tervehtiä
Olen siis päättänyt hankkia myllytysvermeet. Olen ajatuksissa miettinyt eroa rotaryn ja epäkeskon välillä. Tarve omille autoille, Volvo V70 -08 (sampanja) sekä Yaris -09 (valkoinen). Näiden ylläpitoon ja ei mihinkään täydelliseen lopputulokseen ole halua. Heränneitä kysymyksiä ja hajatuksia:
- Rotary ilmeisesti "nopeampi" poistamaan naarmuja, mutta holojen tulo ilmeisempää kuin epäkeskolla ?
- Epäkesko "vaarattomampi" aloittelijan käsissä, sekä holotonta pintaa helpommalla ?
- Laikat, jotku laikat eivät kestä epäkeskoa ? oliko niin ?
- Peruslaikkasetti hakusessa sekä aineet kaveriksi. Haluaisin kaksi-kolme ainetta max. jolloin perusosaamisen kartuttamiseen olisi helpompaa kun keskittyä eriaineiden käyttäytymiseen.
- Komentit autojen lakkojen kovuudesta sekä kuinka paljon tavallista autoa voi "turvallisesti" myllyttää, eli kuinka paljon paksuus ohenee kerralla myllytettynä ?
- Mitäs esteitä/rajoituksia/huomioitavia asioita on otettava kun tehdään ulkona ?
Tässähän näitä nyt alkuun, avointa puolueetonta keskustelua kiitos.
Rahat mennyt, perhe vaikeuksissa kun iskä on koko ajan "pihalla", naapurit pudistelee päitään sedän vedellessä lämpötilan lähestyessä nollaa kumisaappaat jalassa pesuvehkeitä auton luokse.
Mutta, kuten kaikessa riippuvuutta aiheuttavissa on keino parantua, eli tunnustettava oma sairaus. Sen jälkeen kaikki tietävät missä mennään ja pää ylhäällä voi naapureita tervehtiä

Olen siis päättänyt hankkia myllytysvermeet. Olen ajatuksissa miettinyt eroa rotaryn ja epäkeskon välillä. Tarve omille autoille, Volvo V70 -08 (sampanja) sekä Yaris -09 (valkoinen). Näiden ylläpitoon ja ei mihinkään täydelliseen lopputulokseen ole halua. Heränneitä kysymyksiä ja hajatuksia:
- Rotary ilmeisesti "nopeampi" poistamaan naarmuja, mutta holojen tulo ilmeisempää kuin epäkeskolla ?
- Epäkesko "vaarattomampi" aloittelijan käsissä, sekä holotonta pintaa helpommalla ?
- Laikat, jotku laikat eivät kestä epäkeskoa ? oliko niin ?
- Peruslaikkasetti hakusessa sekä aineet kaveriksi. Haluaisin kaksi-kolme ainetta max. jolloin perusosaamisen kartuttamiseen olisi helpompaa kun keskittyä eriaineiden käyttäytymiseen.
- Komentit autojen lakkojen kovuudesta sekä kuinka paljon tavallista autoa voi "turvallisesti" myllyttää, eli kuinka paljon paksuus ohenee kerralla myllytettynä ?
- Mitäs esteitä/rajoituksia/huomioitavia asioita on otettava kun tehdään ulkona ?
Tässähän näitä nyt alkuun, avointa puolueetonta keskustelua kiitos.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Autosi värit ovat helpoimmasta päästä, kun asiaa katsellaan kiillottelun näkökulmasta. Ota ehdottomasti rotary kone! Saat harjoitella noiden helpompien värien kanssa ja jos autojen värit joskus vaihtuu, niin on jo homma hanskassa.
Jannelta Shine mate rotsku ja CG:n tai Flexip:n hexit laikoiksi (karvalaikka olisi myös kiva), kylkeen tilaat jostain Schollin S3, S17 ja S40.
Noilla vermeillä homma toimii ja jos et jostain tykkää, niin sen saa taatusti myytyä helposti!
Jannelta Shine mate rotsku ja CG:n tai Flexip:n hexit laikoiksi (karvalaikka olisi myös kiva), kylkeen tilaat jostain Schollin S3, S17 ja S40.
Noilla vermeillä homma toimii ja jos et jostain tykkää, niin sen saa taatusti myytyä helposti!
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Kone, laikat, aineet? APUA!
Esittämäsi väittämät pitävät paikkansa.
Laikkojen merkkiä, jotka ei tahdo epäkeskoa kestää en muista tähän hätään, mutta eiköhän sen joku muista.
Itse lähdin oman -07 Volvon kanssa epäkeskolla liikenteeseen ja meinas aloittelijalta usko loppua, kun ei mitään tapahtunu. Jannelta rotary ja koin valaistumisen
eihän tämä niin vaikeaa ollutkaan. Volvon lakkapinta on aika lailla keskikova, ehkä hieman sieltä keskikovan yläpäästä. Yaris käsittääkseni taas pehmeämmän puoleinen.
Kun kerran saat pinnat kuntoon ja oikeilla metodeilla sitä hoidat, saat esim joka keväisellä kiillotuksella pidettyä autosi todella hyvän näköisenä ja vaihdat ne pois ennen kuin lakkapinta on lopussa. Tuollaisessa ylläpito kiillotuksessa ei montaa micronia pinnasta lähde ja niitä terve pinta kestää useita.
Laikkojen merkkiä, jotka ei tahdo epäkeskoa kestää en muista tähän hätään, mutta eiköhän sen joku muista.
Itse lähdin oman -07 Volvon kanssa epäkeskolla liikenteeseen ja meinas aloittelijalta usko loppua, kun ei mitään tapahtunu. Jannelta rotary ja koin valaistumisen

Kun kerran saat pinnat kuntoon ja oikeilla metodeilla sitä hoidat, saat esim joka keväisellä kiillotuksella pidettyä autosi todella hyvän näköisenä ja vaihdat ne pois ennen kuin lakkapinta on lopussa. Tuollaisessa ylläpito kiillotuksessa ei montaa micronia pinnasta lähde ja niitä terve pinta kestää useita.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
3M laikat ei ainakaan kestä epäkeskon kanssa.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Noniin tänään tuli testattua ekaa kertaan laikkoja ja 105 ja 205..Auto lähtee maanantaina maalarille joten ne saa arvostella mun jäljen tuliko holoi tai muuta ja vetää sen puolen maaliin..Mut sitku se on maalattu ja kiillotan loput autosta ni meinasin vahata fk1000 mut nyt tuli ajatus et jos laittais pinnotteen mut sit se maali ei kerkee kuivuu eli taitaa olla huono idea? Konepelti on maalattu kesäl ni siin täytyy varmaan olla varovainen koska taitaa olla pehmeempi pinta?? nyt vinkkejä kiitos ja edellisistä neuvoista suuri kiitos..
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ehkä joku on vastaavaa aiemminkin kysynyt, mutta:
Saako DAT-aineet karvalaikan kanssa tarpeeksi lämpöä, vai onko esim. Megun #205 -tyyppiset käytännöllisempiä?
Vähän pohdiskelen että kummoisia tahnoja tässä lähtee hommaamaan.
Saako DAT-aineet karvalaikan kanssa tarpeeksi lämpöä, vai onko esim. Megun #205 -tyyppiset käytännöllisempiä?
Vähän pohdiskelen että kummoisia tahnoja tässä lähtee hommaamaan.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Aivan varmasti saa
Se lämpö mistä yleensä puhutaan on se, että olis edes vähän kitkaa että DAT aine rupeaa hajoamaan. Eli laikalla pitää olla leikkauvuutta -> karvalla ainakin on.

Vain YKSI LSP!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
OK kiitos Urran. 

Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Pärjäisinkö näillä TT:n kanssa?
-Flex XC 3401 VRG (EN EHKÄ HETI OSTA, LAINAAN JA KOKEILEN)
-Megun #101 karkeaksi ja viimeistelyyn #205?
-Laikoiksi CG Hex-Logic oranssi? Viimestelyyn musta? Minkä kokoiset?
Muut aineet löytyy ja pintaan CQuartz.
-Flex XC 3401 VRG (EN EHKÄ HETI OSTA, LAINAAN JA KOKEILEN)
-Megun #101 karkeaksi ja viimeistelyyn #205?
-Laikoiksi CG Hex-Logic oranssi? Viimestelyyn musta? Minkä kokoiset?
Muut aineet löytyy ja pintaan CQuartz.

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
- pellepoliisi
- Viestit: 715
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 7:13 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
IMO pärjää, mutta viimeistelyyn mustan tilalla mieluummin sininen.
Odota kuitenkin konkarien vahvistuksia.
Odota kuitenkin konkarien vahvistuksia.

Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Miulla on omassa vajavaisessa värisuorassa tuon oranssin ja mustan välissä vielä valkoinen. Kokoina 4" ja 5,5". Näillä meinasin pärjätä.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
- Projectech
- Apupoika
- Viestit: 1221
- Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
- Paikkakunta: Laitila
- Viesti:
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Jos Flex VRG on vakiotallalla, niin laikan minimikoko on 6". Hex-Logicin kohdalla tämä tarkoittaa 6,5" laikkavalintaa.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Enköhän mä DNF pärjää TT:n kans kahden värisuoralla, on se sen verran hyvä pintainen kuitenkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Mustan tilalle joo sininen tai jopa valkonen.
Olikos noista Flexipads hexeistä pelastus siihen flexin epäkeskon tallaan?
Olikos noista Flexipads hexeistä pelastus siihen flexin epäkeskon tallaan?
- Projectech
- Apupoika
- Viestit: 1221
- Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
- Paikkakunta: Laitila
- Viesti:
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ei valitettavasti ollut. 5,5" Flexipads Hex on kyllä aavistuksen isompi kuin vastaava Chemical Guys -valmiste, muttei riittävästi. Tuossa käy vielä lisäksi niin, että tallan reuna syö helposti laikan rikki, kun menee yli velcrosta. Dani tämän käytännössä totesikin jo FP Hex -ketjussa.Juuzo kirjoitti:Olikos noista Flexipads hexeistä pelastus siihen flexin epäkeskon tallaan?
Vakiotallalle siis 6,5" Hex ja jos 5,5" haluaa käyttöön, niin siihen löytyy ratkaisu meiltä viikolla 15/2013, jos kaikki menee hyvin. CG:n 4 3/8" tallat Flexin epäkeskolle saapuvat silloin

Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Mikä ois fiksuin ratkaisu sit tuolle koneelle? Sanokaa te, en mä tiedä. 

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Sitä en epäilekään, vaan meinasin että hyppäys oranssista mustaan on turhan iso. Vähän epäselvästi onnistuin taas ilmaisemaan itteäni.Peke kirjoitti:Enköhän mä DNF pärjää TT:n kans kahden värisuoralla, on se sen verran hyvä pintainen kuitenkin.

Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
6,5 koossa parhaita kokeilemiani laikkoja epäkeskolle ovat LC:n CCS pädit. Kestävä, tehokas ja miellyttävä käyttää.Peke kirjoitti:Mikä ois fiksuin ratkaisu sit tuolle koneelle? Sanokaa te, en mä tiedä.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Jos sit ottas LC:n CCS:siä, mitkä värit nyt tartten? Kerkeis viel tuossa Eliten kimpassa...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing