Apua ensimmäiseen kiilloitukseen!

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Samu_93

Apua ensimmäiseen kiilloitukseen!

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » Su Elo 10, 2014 2:31 pm

Morjesta vaan, mun ensimmäinen postaus foorumille!

Aloitin tässä jokunen viikko sitten tän "detailing"-harrastuksen tilaamalla Projectechilta vajaalla 300 eurolla tarvikkeita, mm. foam lance, lampaanvillakinnas yms. tarpeellisia välineitä sekä läjän erilaisia BH:n tuotteita. Useita pesuja sekä yksi kunnollinen puhdistus (liukkari, raudanpoisto, savestus) ja vahaus BH:n auto-balmilla takana!

Nälkä kasvaa syödessä.. Oon tosissani harkinnut kiillotuskoneen ostoa. Kävin paikallisessa Fixus-liikkeessä niitä jo ihmettelemässä ja myllytyksiä vapaa-ajallaan harrastava myyjä kehui Rupeksen LHR21ES koneen maasta taivaisiin. Sillä kun kuulemma aloittelijalkin voi saada hyvää jälkeä kun taas maalipinnan tuhoaminen kuulemma on ko. koneella vaikeaa..

Anyways, mielipiteitä koneesta? Mikäli tuon nyt ostaisin, niin löytyisikö foorumilta kokenutta harrastajaa joka viitsisi kohtuu palkalla (sanotaan vaikka safkat, kahvit ja bensakulut alkuun) tulla neuvomaan ihan kädestä pitäen koneen käytössä, jos sitä kautta pääsisi nopeammin kärryille eikä menisi ihan persiilleen ekat 10 autoa? :D Auto liikkuu Lohjan seudulla!

Kiitoksia vastauksista!

-Samu

Peksi

Re: Apua ensimmäiseen kiilloitukseen!

Viesti Kirjoittaja Peksi » Su Elo 10, 2014 4:07 pm

Hyvä konehan tuo on, ja Rupesin oma aine/ laikka- systeemi on loistava. Ainoa miinuspuoli tossa koneessa on sen koko. Epäkeskoliike on suuri, samaten talla ja laikat. Jos tulee ainoaksi koneeksi, niin voi olla välillä vähän hankala ahtaammissa paikoissa. Ainoaksi koneeksi suosittelisin Rupesilta ehkä ennemmin tuon pikkuveljeä LHR15ES: ää. Pikkuisen kompaktimman kokoinen, mutta lähes yhtä paljon kuitenkin ytyä.

Ja ehdottomasti kannattaa tehdä prikkamodi (taisi olla jotain keskustelua täälläkin, tai sitten Googleen "Rupes washer mod", ja ainakin löytyy.)

Kysy ihmeessä, jos tulee noista jotain mieleen, tohon nyt vaan äkkiä raapustin vähän tajunnan virtaa... :)

Samu_93

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » Su Elo 10, 2014 6:22 pm

Kiitoksia vastauksesta! Joo, prikkamodi mulle onkin jo auennut, kun olen tuosta koneesta koittanut etsiä paljon tietoa. Mitä nyt itselle jäänyt mieleen niin,
Hyvää:
-Epäkeskoliike, nopeuttaa työtä
-Vähemmän holoa
-Pinta pysyy viileämpänä -> ei pala puhki läheskään niin helposti
-Helppo käsitellä, pystyy työstämään yhdellä kädellä koska ei "haukkaa" vrt. rotaryyn ja pakotettuun epäkeskoon(?)

Huonoa:
-Koneen koko (21) vaikeuttaa pienten alueiden työstöä, eikä epäkeskoliike ainakaan auta asiaa :?
-Vain rupeksen laikat käyvät, muut eivät kestä rajua epäkeskoliikettä. Eivät kuitenkaan ole pahemmin muita kalliimpia, joten onko tämä sitten + vai -, en osaa sanoa...

Mutta mutta.. hyviä puolia paljon, itelle ei oo selvinnyt huonoja kuin tuo yksi. Osa näistä myyjän kertomia, osa netistä bongattuja. Koneen hinta on kyllä kova, ja edellyttää oston jälkeen myös käyttöä varsinkin näin opiskelijabudjetilla :D Tuohon DeLuxe packiin ajattelin rahani sijoittaa, reiluun 500€:oon kun saa koneen, laikkoja ja tahnoja, joilla jo muutaman auton saa myllytettyä.

Lähinnä kauhistuttaa se, ettei rahat mee hukkaan. Mulla ei ole varaa kahteen koneeseen, tai on, mutta siinä ei ole järjen hiventä tässä elämäntilanteessa. Tarvitsen siis koneen jolla voi hoitaa homman alusta loppuun. LHR15ES voisi tältä kannalta katsottuna olla parempi vaihtoehto, mutta ainakaan tuossa paikallisessa liikkeessä ei tuota pienempää mallia ole, ainoastaan 21, jonka myyjä jo mulle viiteen satkuun lupaili. Shineldillähän tuo on lähemmäs 600€, ainakin toimituskuluineen.

On tää vaikeeta :D ois vaan kone niin pääsis jo kokeilemaan :buffer:

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Su Elo 10, 2014 10:55 pm

Tilaa Jannelta toi Shine Mate EP801 -kiillotuskone ja siihen kierros CG Hex laikkoja. Talloja saa vaihdettua eri kokoisia, jolloin tarvit vain yhden koneen.

Samu_93

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » Su Elo 10, 2014 11:34 pm

No niin no..
Shine Mate EP801 169€
CG Hex-Logic 5,5" 4kpl esim. oranssi, valkoinen, sininen, musta 42€
Ja tahnat päälle, jos CG V32-V38 niin 100€
Kokonaishinnaksi "halvalle" koneelle ja samaan määrään laikkoja ja tahnoja kuin rupeksen koneessa tulisi 300€. Säästäisi siinä pari hunttia. Jotenkin vaan pinttynyt päähän ajatus tuosta Rupeksen koneesta, kun olen siitä niin paljon lukenut ja kuullut hehkutusta tuosta "random orbital" systeemistä :D Nopea, ei holoa yms.

Onko kenelläkään tietoa saako tuohon Rupeksen koneeseen vaihdettua tallaa? Ainakin Shineldillä lukee, että tallan halkaisija max. 150mm? Itse ainakin ymmärrän tuon niin, että tuohonkin koneeseen saisi pienemmän tallan?

Ja toisaalta, aloittelija on aloittelija. En tiedä tarviiko mun saada niitä kaikein pienimpiä koloja, kuten rek. kilven syvennystä yms. myllytettyä ekoilla kerroilla... Ehkä joskus myöhemmin, kun pääsisi ensin alkuun isojen pintojen kanssa. Ja mielellään hyvällä jäljellä ettei jää paskan maku suuhun heti koko hommasta :LOL:

No mutta kuitenkin, oli kone mikä hyvänsä, niin mieluusti ottaisin apua vastaan joltain kokeneelta myllyttäjältä ekaan kertaan! Kohteena punaoranssi Audi mallia naarmuinen :? Audin kun saisi kiiltämään, niin olis kiva näyttää kavereillekin. Muutaman kanssa jo tuli juttua, että jos ostan koneen, niin saa kavereidenkin autot myllyttää samantien satasen vaivanpalkalla. Tiiä sitte mitä siitä jää käteen muuta ku kokemusta miten autoa EI myllytetä :rolf:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Elo 11, 2014 7:00 am

Samu_93 kirjoitti:En tiedä tarviiko mun saada niitä kaikein pienimpiä koloja, kuten rek. kilven syvennystä yms. myllytettyä ekoilla kerroilla... Ehkä joskus myöhemmin, kun pääsisi ensin alkuun isojen pintojen kanssa.
Useimmiten ne kolot joihin ei pääse koneella helposti ovat myös sellaisessa paikassa ettei ne heti hyppää silmille ja ne voi sitten kiilloittaa käsin, naarmujahan käsin ei saa poistettua juurikaan mutta kiiltoa saa hieman palaamaan niin eivät hypi silmille. Itse olen paljon tehnyt muunmuuassa ovenkahvojen syvennysten kanssa niin että leikkaavaa tahnaa knölli mikrokuituliinalle, jynssäys ja sitten loppupesun jälkeen jos on ollut tarvetta niin Bilt-Hamber Auto-Balm vielä peittämään naarmuja. Schollin tahnat ainakin toimivat käsinkin, samoin varmasti kaikki SMAT-aineet ( katso) sekä tietenkin käsikäyttöön tarkoitetut aineet myöskin kuten esim. Dodo Juice Lime Prime tai Meguiar's Ultimate Compound.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

aalt1n

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Ma Elo 11, 2014 5:38 pm

Pitääpä tähän kirjoitella muun homman ohessa jotain omia kokemuksia, toivottavasti ajatus pysyy kasassa.

Itse vaihdoin rotaryn ja tässäkin ketjussa mainitun ShineMate epäkeskon Rupes LHR15ES koneeseen. Samalla kertaa myös Schollit ja CG:n laikat sai lähdöt tallista eli kokonaan Rupesin kelkkaan heittäydyin vähän ristiriitaisin tunnelmin, lähinnä mietitytti Rotarysta luopuminen, mutta arpa oli jo heitetty ja romppeet myynnissä.

Alkupään laikoissa on Rupesilla ollut ilmeisesti enemmänkin ongelmia, itse sain kaksi ensimmäistä setin mukana tullutta sinistä ja vihreää laikkaa hajalle puolikkaan auton kiillotuksen jälkeen. Jäi vähän kakan maku hommasta suuhun, ja että ojasta allikkoonko tässä taas mentiin. Mutta Rupes hoiti asian todella hienosti kuntoon ja uudemmilla laikoilla ei ole ollut enää samanlaisia ongelmia. Tällä hetkellä vaihto Rupesin kamoihin ei harmita enää yhtään, vaan täysin päinvastoin. Sinisillä laikoilla (mf:llä ja vaahtiksella) ajaminen on mukavaa. Tulosta syntyy nopeasti kovalakkaisiinkin autoihin ja ihmetystä jaksaa herättää se, että sinisellä lähtee naarmut ja saa samalla melkein viimeisteltyä pintaa (pl. pehmeälakkaisimmat autot, jotka joutuu ajamaan hienommalla kombolla toiseen kertaan). Oma suositukseni on, että jos ei Rupesilta ota kittiä, niin alussa ja varmaan lopussakin pärjää enemmän kuin hyvin keltaisilla ja sinisillä aineilla ja laikoilla. Vihreät on jäänyt vähän väliinputoajiksi, joille en käyttöä ole keksinyt. Valkoisella saa taas hyvässä kunnossa olevan pinnan kiiltämään, todella pienellä vaivalla. Keltainen laikka ja sininen aine on myös mukava yhdistelmä ajettavaksi pinnoilla joissa on kapeita koveria kohtia, joihin normaalisti on vaikea päästä.

Täydellistä ei ole tehtykkään. Liipaisimen suunniteluun olisi voinut käyttää vielä muutaman tunnin, en tiedä miten muilla, mutta itse ainakin aina vahingossa onnistun osumaan sormillani liipasimeen ja vakkari hyppää pois päältä -> ärsyttävää, mutta ehkä tuo ongelma poistuu lisäkokemuksen myötä. Laite saisi olla myös hiljaisempi, kyllähän nytkin keskustelu onnistuu lähietäisyydelle. Laite on silti paljon hiljaisempi kuin Shinemate.

Parasta Rupesissa on myllyttämisen helppous, enää ei ole tarvetta kulmat rutussa ja naama punaisena antaa painetta. Myös laikkojen keskireikä on mullistava innovaatio :P, mutta onhan se tosi, että laikan keskittäminen on helppoa keskireiän avulla.

Summa summarum, mielestäni Rupes ja siis nimen omaan malli LHR15ES soveltuu ainoaksi koneeksi yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Sairauden edettyä kynnyksiä jne varten tarvii kaveriksi LHR75E Minin, mutta sama ongelma on kaikkien normikokoisten kiillotuskoneiden kanssa.

Ajatus katkesi tuossa kymmenen riviä sitten, muutakin piti kirjoittaa, mutta nyt pätkii ja pahasti.
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.

Samu_93

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » Ti Elo 19, 2014 2:10 am

Kiitoksia vastauksista!

Nyt on kone tilattu Projectechilta. Koneeksi valikoitui pitkän harkinnan jälkeen Shine Mate EP801. Laikkoina Chemical Guys Hex-Logic ja Scholl Conceptsin kiillotusaineet. Pitkään mietin tuota Rupes LHR15 konetta, mutta päädyin kuitenkin lopulta Shine Maten rotaryyn. Edullisempi hinta ja mahdollisuus vaihtaa talla ko. koneeseen koituivat Shine Maten eduksi. Hankitaan sitten joskus kaveriksi lisää koneita jos hommasta innostuu toden teolla :D Näillä pitäisi nyt alkaa ensimmäistä autoa työstämään. Taidan ottaa oman käyttöauton ekaksi projektiksi, jos ehtisin tehdä sen ensi viikonloppuna työn alle. Kohteena -96 Audi A4 Autumn Red Metallic- värillä. Pitää ottaa projektin aikana myös muutamat kuvat ja kirjoitella tänne jotain tarinaa muiden arvosteltavaksi :thumb:

aalt1n

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Ti Elo 19, 2014 12:49 pm

Samu_93 kirjoitti:Kiitoksia vastauksista!

Nyt on kone tilattu Projectechilta. Koneeksi valikoitui pitkän harkinnan jälkeen Shine Mate EP801. Laikkoina Chemical Guys Hex-Logic ja Scholl Conceptsin kiillotusaineet. Pitkään mietin tuota Rupes LHR15 konetta, mutta päädyin kuitenkin lopulta Shine Maten rotaryyn. Edullisempi hinta ja mahdollisuus vaihtaa talla ko. koneeseen koituivat Shine Maten eduksi. Hankitaan sitten joskus kaveriksi lisää koneita jos hommasta innostuu toden teolla :D Näillä pitäisi nyt alkaa ensimmäistä autoa työstämään. Taidan ottaa oman käyttöauton ekaksi projektiksi, jos ehtisin tehdä sen ensi viikonloppuna työn alle. Kohteena -96 Audi A4 Autumn Red Metallic- värillä. Pitää ottaa projektin aikana myös muutamat kuvat ja kirjoitella tänne jotain tarinaa muiden arvosteltavaksi :thumb:
Onneksi olkoon, no onhan tuossakin valinnassa se positiivinen puoli, että nuo saa helposti myytyä kauppapaikalla :yahoo:

Ahtaissa paikoissa ei pelkkä pieni talla ja laikka tee autuaaksi, myös koneen koolla on merkitystä. Tuollaista normikokoista konetta ei saa taipumaan kaikkiin paikkoihin, ei sitten millään.
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 26, 2014 3:44 pm

Tää Rupes hype alkaa saamaan omia sfäärejään. En epäile etteikö olisi hyvä kone ja erittäin hyvä isoilla pinnoilla - muutama asia vaan hämmästyttää;

Mä olen sitä mieltä että pelkällä Rupesin 21ellä (eikä 15ellakaan - vai saiko siihen jo ~100mm talloja tai pienempiä?) ei voi pärjää ja että "ne paikat mihin ei 5" laikalla pääse - ei tarvii päästäkkään" on paskapuhetta. Jos halutaan tehdä hyvää pintaa ns. autosta riippumatta, ja etenkin jos omistaa jonkun muun auton kun 740en niin tarvii niitä <100mm laikkoja - jossain kohtaa väkisin. Epäkeskossa on aina heitto mikä suurentaa laikan aluetta - rupesissa on vielä ihan hiton iso heitto -> 125mm eli sen Rupesin "pikkutallan" laikka ajaa sivuttaissuunnassa 146mm alueen ja koska ei ole forced rotation niin paineen kanssa ei pysty esim. puskurin lippaa ajamaan pelkällä laikan reunalla - kertokaa jos olen väärässä.

Mä en lähtökohtaisesti melkein missään autossa ole keksinyt käyttöä rotaryssä 150mm laikoille - kun ei ne oikeen mahdu mihinkään muutakun katolle ja laakeelle konepellille. Siks mun on vaikea ymmärtää miten tällä mainiolla koneella voisi tässä onnistua. Rotaryllä ja isolla laikalla voi toki ajaa kantilla pienempiä alueita mutta epäkeskoliikehän pysähtyy DAssa jos sillä "kanttaa"?

Lisäksi melkein minkä tahansa auton pilarit, ikkunoiden väliset kiiltävät muoviosuudet, peilit, rekisterikilven syvennykset jne. jää aina tekemättä tai sitten ne tehdään huonosti tai käsin. Pilarit onnistunee kun hommaa 50mm 3M 3434:sta ja teippaa puol autoa peittoon. Kun sanotaan että "how do you separate a valet and a detailer - the detailert get's the wax out of the cracks!" niin jos noi aiemmin mainitut alueet + vaikka kaikki puskurin kaarevammat muodot ja syvennykset jää ajamatta niin mitään kovin ammattimaista/tasaista tai hyvää jälkeä ei saa. Mun mielestä kun jotain tehdään niin se tehdään hyvin, ei niin että "isoimmat pinnat on ok".

Puhumattakaan autoista kuten E-sarjan mersu W211. Miten ajatte rupesilla sen konepellin etuosan siitä ajovalojen lähistöltä? Mä vaihdan aina 75mm keltaisen tallan ja 100mm Hex-Logicin/karvan rotaryyn noita tehdessä. Jos miettii että semmonen harmaaksi kulahtanut musta auto niin jos niitä ei tee huolella niin ne jää edelleen harmaaksi (harvoin noissa maantielaivoissa noi osuudet on vaan vähän harmaita että MF + tahna käsin riittäisi viemään harmautta pois. Ainakaan siten että kun vaha antautuu niin ei tulisi näkyviin). Tosin tuossa JaniH antoi ammattimaisen vinkin: Ne kohdat voi maskata Autobalmilla - pysyyhän ne jonkun aikaa poissa :roll:

Lääkkeiksi voi toki hankkia aalt1n suositteleman LH75E Minin - muistaen realiteetin että sekin tekee minimissään liki 100mm aluetta. Tai jos lompakko on Rupesin oston jälkeen tyhjä niin esim. Griots Garagen tai vastaavan 3" epäkesko on aina vaihtoehto kaveriksi millä saa varmasti sekä holotonta että pääsee noihin paikkoihin - mut sit on silti kahden koneen dilemmassa.

Tolla shinematen rotaryllä onnistuu nyt toi kahden koneen duuni pelkästään ostaen halvan tallan ja ne laikat - ainakin valtaosalla pinnoista (loppujen lopuksi ne epäkeskolla viimeisteltävät on olemassa - mutta niitä on onneksi aika vähän). Saatavilla ja paikalleen sopii sopivalla tallalla laikat koosta 50mm-210mm. Samoin esim. Das-6een olisi saanut tolla rahalla myös 3" tallan minkä kanssa pääsisi tosi pieniin paikkoihin - itse pidän sitä monipuolisempana koneena, vaikka toki onkin hitaampi.

Rottaryllä onnistuu harjoittelun jälkeen myös niin ovenkahvojen kolot kuin ovenvälitkin isoimmalti - joten siinä mielessä on bullshit ettei se onnistuisi "yhdellä koneella". Ja sitten kun mennään pitkälle niin eihän noillakaan koneilla pääse joka paikkaan - mut sillon pitää ostaa Rupes (se ainut rupesin kone mikä kiiluu omissakin silmissä ihanaisena ja jumalaisena): LD30. Ja senkin jälkeen saa ne 15mm x 15mm pienet kulmat jynssää käsin. Mut on siinä aika paljon vähemmän hommaa..

Tosin aalt1n toi hyvän pointin siitä että normikokoinen kone ei aina mahdu - olet tismalleen oikeassa ja mä olen miettinyt tätä jo todella pitkään että miks aina koetaan se iso ja pitkärunkoinen rotary parhaaksi. Tosin omalla Metabolla pääsee kyllä esim. puskurin ilmanottoaukkoihin, peilin taakse jne - ja sit tommonen Griots Garage 3" mahtuu vielä pienempään!
Vain YKSI LSP!

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » Ti Elo 26, 2014 8:52 pm

Koskahan tulee sellanen vaijeri kuten Dremelissä millä sopii sitten pikkulaikalla kiillottaan vaikka puskurin takapuolen... :?: :D

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Elo 26, 2014 10:05 pm

Juuri tuon DAS6 Pron monikäyttöisyyden takia harkitsen sitä seuraavaksi koneeksi.

Samu_93

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » Ke Syys 03, 2014 10:31 pm

No, ei mee suunnitelmat aina ihan putkeen, mutta pääsinpä vihdoin kokeilemaan vehkeitä. Älkää olko kauheen kriittisiä kuvien, tulosten, tekniikoiden ja muiden ongelmakohtien suhteen, sillä mä vasta harjottelen :D Vinkkejä saa toki antaa ;)

Elikkä. Homma alkoi eilen konepellin kiillotuksella. Kokonaisuudessaan se meni näin:

- Turtle Wax Super liuotinpesu
- Savestus BH softilla
- Kinnaspesu
- BH Cleanser Fluid
- CG Hex oranssi ja Scholl S3
- Valkoinen Hex ja S17+
- Musta Hex ja S40 (taisi olla turha vaihe, ite en eroa huomannut toiseen vaiheeseen verrattuna :D

Tänään jatkoin hommia näillä menetelmillä:

- Turtlen liuotinpesu kyljet, takaluukku ja puskurit
- BH korrosol (eipä juuri vanhassa autossa "lentoruostetta" ollut verrattuna 2010 Octaviaan johon tuota ekan kerran koitin :shock: )
- Savestus BH softilla
- Kinnaspesu
- BH Cleanser fluid
- Oranssi Hex ja S17+

Sitten niitä kuvia. Nää kuvat on huonoja. En saanut päivänvalossa pesunaarmuja kunnolla näkyviin, joten enpä ees jaksanut ottaa ns. 50-50 kuvia. Mulla on pari kuva mistä nyt vähän näkee pinnan naarmuisuutta, mutta ei hyviä :( Ehkä näistä saa jotain käsitystä kuitenkin...

Pari tosi huonoa kuvaa siitä, millainen pinta oli aluksi.

Katto

Kuva

Takaluukku

Kuva

Tässä nyt tällanen "turha kuva", pelti kiillotettu

Kuva

Konepelti näyttää lähempää tältä.

Kuva

Ja illan hämärtyessä valoa vasten

Kuva

Hantin kylki kiillotettuna

Kuva

Lähempi kuva ovesta

Kuva

Noihin viimeisiin kuviin sain jo vähän valoa heijastamaan, joten niistä nyt näkee kohtuu hyvin, että pesunaarmuun määrä on huomattavasti vähentynyt :D Koko auto oli katon ja takaluukun kanssa samaa tasoa. Olen itse ihan tyytyväinen lopputulokseen. Ehkä sitten jostain seuraavasta projektista järkkärillä kuvia kunnon valoa vasten :LOL: Pirun hauskaa hommaa tuo kyllä on! :buffer:

Kommentteja!! :)

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Syys 03, 2014 10:58 pm

Pintaa kun haluaa kuvata, eikä peilauksia lähikuvissa, niin laittaa pienen palan teippiä, mihin tarkentaa kuvan. Näin näkyy naarmut ja naarmuttomuus sitten myöhemmin.

Hyvinhän tuo on homma lähtenyt liikenteeseen! Kivan värinen rinkeliturpa vielä, niin mikäjottei! :thumb:

hiusnaarmu

Viesti Kirjoittaja hiusnaarmu » To Syys 04, 2014 6:51 am

Tuohon järjestykseen on varmaan niin monta vaihtoehtoa, kuin on tekijöitäkin 8-)
Itse en kyllä tuota BH Cleanser Fluid ennen myllytystä käyttäisi, vaan myllytyksen jälkeen. Tosin ei siitä haittaakaan ole.

- Savestus BH softilla
- Kinnaspesu
- BH Cleanser Fluid
- Valkoinen Hex ja S17+
- Musta Hex ja S40

Jos näillä aineilla mentäisiin, niin oma järjestys olisi tälläinen ;)

- Kinnaspesu
- Savestus BH softilla
- Kinnaspesu
- Valkoinen Hex ja S17+
- Musta Hex ja S40
- BH Cleanser Fluid
-Sitten se suojaava aine päälle

Samu_93

Viesti Kirjoittaja Samu_93 » To Syys 04, 2014 9:58 am

Tuossa kuvaustekniikassa on hiomista että saan naarmut näkyviin. Auto kuitenkin oli todella naarmuinen... Toinen kylki on vielä kiillottamatta, ja tarkoitus lähteä sen kimppuun tänään ja saada auto valmiiksi. Jos sitä kävisi siskolta ryöstämässä Canonin järkkärin lainaan, niin saisi kunnon kuvia pinnasta. Tuo kännykän kamera on on niin onneton, ettei se ainakaan helpota hommaa :D Voisin myös kokeilla ottaa jonkinlaisen 50-50 kuvan 8-)

Auto on kyllä omaankin silmään kivan värinen. Varsinkin nyt, kun väristä tuli huomattavasti tummempi ja syvempi. Aikaisemmin oli sellainen oranssin sävyinen mutta nyt alkaa jo näyttää punaiselta ;)

SSSammy

Viesti Kirjoittaja SSSammy » To Syys 04, 2014 10:56 am

Mie heitin kameran kauan aikaa sitten nurkkaan ja koittanut tulla tuolla taskussa kulkevalla kännyllä toimeen sen mitä itse tarvii.

Naarmuja ja naarmuttomuuksia olen poiminut viemällä kännyn muutaman sentin päähän pinnalta ja tukien kättä pitämällä jonkun sormen pintaa vasten.
Ja suoraan peilaavaa valoa kohti on räpsässyt niin saaattaa pinta näyttämää karuselta...
Kuva
Editti: tää on muuten näköjään jotain kännyn salamatestejä.

Sama juttu yöllä samalta pinnalta taskulampulla heijastaen vähän erilailla.
Tässä ei tuu naarmut esille, mutta alkoipahan naaraan valkoinen sysleri peilailemaan vähän eri tyyliin ;)
Kuva
Editti2: tämä siis pienen kiillottelun jälkeen otettu räpsy
-Sammy

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Syys 05, 2014 6:32 am

Urran kirjoitti:esim. Griots Garagen tai vastaavan 3" epäkesko on aina vaihtoehto kaveriksi millä saa varmasti sekä holotonta että pääsee noihin paikkoihin - mut sit on silti kahden koneen dilemmassa.
Mie näin jossaki tässä lähiaikoina 3" paineilmaepäkeskokiilloituskoneen, sellaiseen tuli kauhea himo heti.
Tosin aalt1n toi hyvän pointin siitä että normikokoinen kone ei aina mahdu - olet tismalleen oikeassa ja mä olen miettinyt tätä jo todella pitkään että miks aina koetaan se iso ja pitkärunkoinen rotary parhaaksi. Tosin omalla Metabolla pääsee kyllä esim. puskurin ilmanottoaukkoihin, peilin taakse jne - ja sit tommonen Griots Garage 3" mahtuu vielä pienempään!
Joissakin tapauksissa muuten auttaa vaikeissa paikoissa se että laittaa isomman laikan tallaan kiinni, esim 123mm talla ja 150mm laikka niin pystyy laikan reunalla ottamaan koloja joihin olisi muutoin hankala päästä, käytin tätä konstia muunmuuassa yhden kuplan kanssa kun siinä oli sellaisia kivoja muotoja että sai oikeasti olla varovainen ettei tallan reunalla raapaise pintaa.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Vastaa Viestiin