Le Chat- saippua

Sisätilojen ylläpito
Sportpug

Re: Le Chat- saippua

Viesti Kirjoittaja Sportpug » La Maalis 28, 2020 11:48 am

makelja kirjoitti: Ke Maalis 25, 2020 9:24 am Rattia yritin kattisaippualla pestä, kun rupeaa olemaan kiiltävä.
Kastelin rätin ja hieroin siihen sitten saippuaa. Ja lopuksi kostealla rätillä pyyhin saippuan pois.
Ei tullut näkyvää muutosta vaikka kaksi kertaa yritin. Mitä tein väärin?
Pehmeä harja tai deteiling brush varmasti parempi. Itse olen ottanut saippuaseosta pehmeään nahkaharjaan ja sillä hieronut pintaan ja lopuksi pyyhkinyt mikrokuidulla. Hyvin on toiminut. Yleensä se ratti on myös tosi likainen, eli kannatta muutaman kerran toistaa.
Likaiset autot ovat ehtymätön luonnonvara

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » La Maalis 28, 2020 4:00 pm

Mä teen samalla tyylillä ja jos ei lähde ni sit oon gliptonen rankemmalla aineella ottanut. Oon sivellyt sen rattiin ja laittanut kelmun päälle ja antanut puolituntia muhia.
Black isn't a color, it's a career.

makelja

Viesti Kirjoittaja makelja » La Maalis 28, 2020 5:55 pm

Pitääpä kokeilla pehmeällä harjalla.

Lassiv

Viesti Kirjoittaja Lassiv » To Touko 20, 2021 7:55 pm

Pitkästä aikaa saapui nahkasisusta taloon ja pitäisi varmaan viikonloppuna antaa koko sisustalle kissasaippua käsittely. Yleensä olen hieronut märällä puuvilla rätillä kissasaippuaa ja siten levittänyt sitä penkkeihin. Antanut vaikuttaa x ajan ja pyyhkinyt kuivalla puuvilla rätillä penkit yms läpi. Toistanut mahdollisesti muutaman kerran. Pienillä harjoilla käynyt joskus jotain vaikeampia tikkauksien välejä yms läpi.

Onko parempia ehdotuksia hoitaa tuota, jossain oli mainintaa vesiämpäristä jossa välillä käytetään rättiä ja jotkut liottaa kissasaippua veteen ja käyttää siellä aina tuota rättiä millä levittää ja hieroo saippuaa. Jotkut käyttävät sitten erinäisiä sieniä, onko jotain tiettyä mitä suosittelisitte :) Pitää kuitenkin muutamia tarvikkeita kaupasta käydä hakemassa.

-07 vuoden BMW beige sisusta kyseessä jos sillä on mitään merkitystä työskentely tapoihin. Tälläistä löytyisi myös täysi tuubi jos joskus olin kuulevinani tästä ihan hyviä kokemuksia, onko kellään täällä sattumoisin kokemuksia ja oletteko mahdollisesti vetäneet kissasaippuan jälkeisenä käsittelynä tämän vielä?

https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/195 ... -2-288-906

eljas

Viesti Kirjoittaja eljas » Pe Touko 21, 2021 9:45 am

Lassiv kirjoitti: To Touko 20, 2021 7:55 pm Pitkästä aikaa saapui nahkasisusta taloon ja pitäisi varmaan viikonloppuna antaa koko sisustalle kissasaippua käsittely. Yleensä olen hieronut märällä puuvilla rätillä kissasaippuaa ja siten levittänyt sitä penkkeihin. Antanut vaikuttaa x ajan ja pyyhkinyt kuivalla puuvilla rätillä penkit yms läpi. Toistanut mahdollisesti muutaman kerran. Pienillä harjoilla käynyt joskus jotain vaikeampia tikkauksien välejä yms läpi.

Onko parempia ehdotuksia hoitaa tuota, jossain oli mainintaa vesiämpäristä jossa välillä käytetään rättiä ja jotkut liottaa kissasaippua veteen ja käyttää siellä aina tuota rättiä millä levittää ja hieroo saippuaa. Jotkut käyttävät sitten erinäisiä sieniä, onko jotain tiettyä mitä suosittelisitte :) Pitää kuitenkin muutamia tarvikkeita kaupasta käydä hakemassa.
Itse laitan koko saippuapalan likoamaan pieneen määrään lämmintä vettä ja annan olla tovin. Sen jälkeen kastan puuvillarättiä siellä ja käyn penkit läpi. Rättiä voi välillä puhdistaa juoksevan veden alla jos penkit on todella likaiset. Vaikeimmat paikat harjalla. Pesun jälkeen pyyhintä märällä puuvillarätillä ja kun penkit ovat kuivat niin hoitoaineet pintaan. Olen käyttänyt Auto Finessen Hide Leather Conditioneria (https://www.autonhoitokauppa.fi/auto-fi ... ner-250-ml) joka jättää todella mukavan matta/satiinipinnan ja pehmentää nahkaa mukavasti :thumb:
BMW 135iA '08

Lassiv

Viesti Kirjoittaja Lassiv » Pe Touko 21, 2021 5:25 pm

Kiitokset vinkeistä pitää noilla lähteä koittamaan. Hyvät vinkit ja tosiaan näkee hieman likasuuttakin jos sattuis joku vaaleempi puuvilla rätti käyttöön. Harjoja itellä on lähinn ävaan jotain detailing harjoja sisustalle autohoitokaupasta kassin pohjalla, ne luultavasti kyllä tuohon ihan ok vaikka aika pieniä ovatkin. Täytyy vaan varoa ettei liikaa lähde hinkutteleen ettei tee huonoa penkeille :)

Tuota Auto Finesse ostin joskus autonhoitokaupan suosituksella, mutta sitten lähti nahkasisusta auto pois ja jäi käyttämättä. Nythän tuo täysi purkki löytyi tuolta kaapista eli iso kiitos tuosta vinkistä tuo matta/pehmennys kuulostaa juuri siltä mitä niistä pitäisikin ainakin omaan makuun tulla :)

Vastaa Viestiin