Vanteiden vahat/sealantit?

Vanteiden ja metallipintojen suojaus
Peke
Viesti:

Vanteiden vahat/sealantit?

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Kesä 05, 2011 6:00 am

Mitä aineita olette käyttäneet vanteissa? Tähän asti on menty normivahoilla, mutta oisko järkevää hankkia jotain Wheel Guardia tms? Ovatko sen parempia kuin normivahat?
Viimeksi muokannut Peke, Su Kesä 05, 2011 12:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Urran

Re: Vanteiden vahat?

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Kesä 05, 2011 9:28 am

DW:stä saanut sen käsityksen että perus Collinitet yms. kestävämmät perusvahat pieksee perus wheel guardit (Poorboy's, Chemical Guys yms) ihan 6-1 (heh ;) ). Mutta hieman tyyriimmät, dedikoituneemmat tuotteet kuten GTechniq:in ja Wolfs Chemicalsin yms. sealantit ja käsittääkseni Miglioren ja Swissvaxin vahat on sitten oikeesti toimivampia. Tosin autonhoito.com:in Pasi just teilas Miglioren..

Mun piti hankkia kesävanteille joku kunnollinen vannevaha/sealant mutta päädyin laittamaan 2 kerrosta 915:sta..
Vain YKSI LSP!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Kesä 05, 2011 10:17 am

845 Collinite on helppo ja kestävä vannevaha.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Kesä 05, 2011 11:04 am

Puhdas sealantti kestää paaaljon paremmin lämpöä kuin vaha näin ollen kestää kuumissa paikoissa paremmin kuin vaha ;)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Kesä 05, 2011 11:40 am

FK1000P on vanteisiin mennyt ammoisista ajoista alkaen ja niin tekee edelleenkin. Ainoa mihin vaihdan, niin jokin nano tuote vastaava käy.

Minun mielestäni nämä vannevahat ovat pelkkää ihmisten rahastamista suurimmillaan!!!!!!
Kaikki liha tottelee kuria...

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Kesä 05, 2011 12:00 pm

Mulla oli talvivanteissa myös FK1000P ja nyt kesäksi laitoin Car-Lack 68 NSC:t, kumpikin vaikuttaa kestävältä vaihtoehdolta.

Peke
Viesti:

Re: Vanteiden vahat/sealantit?

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Kesä 05, 2011 12:25 pm

Hyllystä löytyy Megun 3steppiä, NXT:tä ja tilaan CQuartzia ni tilaisko samalla jotain vanteille vai käyttäskö vaan vanhoja pois vanteissa, sitä pähkäilen... :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Kesä 05, 2011 12:31 pm

Cquartzia kun nakkaat vanteisiin, niin on varmasti yksi parhaista ratkaisuista.
"Urku auki, pelti kii"

juzzi77

Viesti Kirjoittaja juzzi77 » Ti Loka 18, 2011 3:53 pm

Kellään kokemusta tuosta Gtechniq C5 Wheel Armourista? Kannattaako ostaa? Halpaahan se on jos oikesti kestää niin hyvin kun väitetään. Onko sellaista ainetta, että kestää koko kesän? Tarkoitus ajaa aina kesä ja sitten syksyllä / talvella puunata vanteet ja laittaa uudet pinnoitteet.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ti Loka 18, 2011 5:15 pm

Chemical Guyissin wheel guard pari kesää pysyny. Tosin pari talvea sitten 10 kerrosta vahaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Loka 19, 2011 9:19 am

juzzi77 mitä odotat aineelta? Siis että vaikka "pysyy" koko kesän tai mahd. jopa vuoden niin mitä sen pitää tehdä että se on "suoriutunut"?

Melkein uskaltaisin väittää että käytöstä riippuu. Jos pinnoitteen pitää olla semmoinen että jarrupöly lähtee tyyliin ph-neutraalilla shampoolla tai jopa huuhtoutuu painarilla niin ajokin saa olla melko harvaa/hellää. Ei niinkun tässä videossa n. 3min kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=7o-cG4NLAfw. Mut kyl itse uskaltaisin ostaa, mut saattaisin valita OptiCoatin silti mielummin..
Vain YKSI LSP!

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Loka 19, 2011 9:22 am

Opticoat oli tarkoitus talvivanteisiin laittaa ja sen nyt ainakin pitäisi kestää. Keväällä sen sitten näkee :D
E53 X5 3.0D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Loka 19, 2011 9:22 am

^Joo laittelehan kommenttia pitkin talvee :)
Vain YKSI LSP!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Loka 19, 2011 9:32 am

Mä kokeilen talveks FK1000P:tä, tai ehkä vois kokeilla jopa CQuartzia...Teen vaan vanteiden "vahauksen" eri aikaan kuin muun auton, että katotaan jääkö CQuartzia enää auton jälkeen jäljelle. :roll:
Keväällä vois kokeilla OptiCoattia tuleville uusille vanteille. 8-)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

juzzi77

Viesti Kirjoittaja juzzi77 » Ke Loka 19, 2011 10:43 am

Urran kirjoitti:juzzi77 mitä odotat aineelta? Siis että vaikka "pysyy" koko kesän tai mahd. jopa vuoden niin mitä sen pitää tehdä että se on "suoriutunut"?

Melkein uskaltaisin väittää että käytöstä riippuu. Jos pinnoitteen pitää olla semmoinen että jarrupöly lähtee tyyliin ph-neutraalilla shampoolla tai jopa huuhtoutuu painarilla niin ajokin saa olla melko harvaa/hellää. Ei niinkun tässä videossa n. 3min kohdalla: http://www.youtube.com/watch?v=7o-cG4NLAfw. Mut kyl itse uskaltaisin ostaa, mut saattaisin valita OptiCoatin silti mielummin..
Mielestäni aine on suoriutunut, jos jarrupölyjen pesu onnistuu loppukesästäkin vielä helposti. Tämä kesä on menty Collinite 915 Marque D'Elegance vahalla ja kesän puolessa välissä kestävyys alkoi jo huonontua. Vanteita olen koko kesän pessyt tuolla btbm pesuaineella. Nyt tuo pääsi kyllä loppumaan, niin tilasin tilalle dodon Supernatural shampoota. Toivottavasti olisi edes yhtä hyvää kuin tuon born to be mild.

Nuo minun vanteet on valkoiset ja ajo kyllä aika hellää. Vanteet eivät ole uudet, mutta ihan hyvässä kunnossa muuten. Muutama kiveniskemä, mutta ei yhtään hapettumi. Kunnon puhditus tietenkin ensin pinnoitetta. Onko tuo Gtechniq C5 hintansa arvoinen? Jotain muutakin saa ehdottaa. Tuo opticoat kuullostaa aika rajulta jos vain myllyttämällä lähtee pois. Tuo c5 kuitenkin vissiin kuluu ihan normaalisti?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Loka 19, 2011 11:06 am

^Vaikken kys. tuotetta ole kokeillutkaan niin melkein uskaltaisin lotota et C5 peittoaa 915 ainakin kestossa. 915 on kovin herkkä kaikelle, esim. itellä kesti kaks pesua kun pesin WC Nano Wheel Cleanerilla. Jos oisin pessy Hjulilla niin ois varmaan vieläkin vanteissa. Mä silti varmaan itse päätyisin OptiCoattiin näiltä pohjilta.

Kaikki pinnoitteet kuluu, eri asia missä ajassa :)

SN on muuten sitten sama shampoo kuin BTBM että jos tuntuu ettei oo yhtä hyvä niin se on sun päässä se vika :D Se on BTBM mistä on poistettu kaikki esteettiset ominaisuudet. Suositellulla laimennussuhteella tulisi, ja toimiikin yhtä hyvin kuin BTBM (Mulla siis molemmat).
Vain YKSI LSP!

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Loka 19, 2011 11:55 am

Tuo Opti coat kestää lämpöä satoja asteita voi laittaa konetilaan,jarrusatuloihin, ei pala paska kiinni.
Jos tarmoa riittää putsaa vanteet päältä/sisältä ja viskaa Opti pintaan ,niin saattaa olla parasta mitä voit vanteilles tehdä.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Loka 19, 2011 6:03 pm

Edelleen kyllä epäilyttää vähän, varmasti se kovettuminen perustuu sihen lämpöön mikä alkaa olemaan täällä vähissä. Pinta on vieläkäin semmonen normi lakkapinnan tuntuinen käteen. Yksyhteen muuten reagointi veteen tuollaisen 2 viikkoa vanhan FK1000P sealantin kanssa. Mitenköhän ylipäätänsä taitaa kaikki testit olla tehty siellä aurinkoisessa USA:ssa? Onko oikeesti käyttökokemuksia mistään kylmistä maista? Kyllähän täälläkin aurinko kesäisin porottaa ja ihan varmasti söi carnaubat herkemmin kesän aurinko vaakapinnoilta kuin talvi... :)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Loka 19, 2011 7:16 pm

Meni muuten väärään aiheeseen edellinen, kun otan renkaat irti meinasin ite kans kokeilla tuota suojausta, sen verran hyvät vanteet ovat....

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Loka 19, 2011 10:29 pm

Koitahan vaan tottua ajatukseen,että Opti coat on kuin lakka ja lakka ei ole koskaan liukas.
Ja tiedät kyllä millä kaipaamaasi liukkautta saadaan.

juzzi77

Viesti Kirjoittaja juzzi77 » Ke Loka 19, 2011 11:47 pm

Kummasta jää liukkaampi pinta? Opticoatista vaiko tuosta c5:stä? Kummatkin erittäin kalliita kun vertaa muihin vanne "vahoihin".

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Loka 20, 2011 10:47 am

Vanteissa ei varmaan tuolla liukkaudella ole mitään väliä....... Vaan sillä että miten se roina lähtee pinnasta. Harmi kun nuo talvivanteet on semmosella pinnalla varustettu että niistä tuskin saa pinnoituskelpoisia :(

juzzi77

Viesti Kirjoittaja juzzi77 » To Loka 20, 2011 11:24 am

powermitsu kirjoitti:Vanteissa ei varmaan tuolla liukkaudella ole mitään väliä....... Vaan sillä että miten se roina lähtee pinnasta. Harmi kun nuo talvivanteet on semmosella pinnalla varustettu että niistä tuskin saa pinnoituskelpoisia :(
No eikö tavara lähde pinnasta sitä paremmin, mitä liukkaampi pinta on? Mulla ei ole talvinvanteita, niin ei tarvitse niistä huolehtia. Kyllä mä taidan tuota c5 vanteille laittaa. Toinen vaihtoehto olisi sitten joku kestävä vaha. Olen harkinnyt myös tuota collinite 476s vahaa vanteille, mutta ei taida kestää paremmin kuin 915. Kumma juttu muuten kun tuo 476s kiillottuu vaikka kuinka helposti pois ja tuo 915 ei millään. Tuo 476s saa vissiin kuivua pinnoille, mutta kun 915 pääsee vähääkään kuivumaan, niin kiillottamisesta tulee erittäin vaikeaa.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Loka 20, 2011 12:34 pm

Se ratkaisee kuinka huokoinen pinta on Opti coat tekee kymmeniä kertoja paksumman pinnan kuin mitkään vahat.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Loka 20, 2011 12:36 pm

Mä en kyllä usko, että toi pinnan liukkaus (tai sen tunne) on ihan 100% suoraan verrannollinen lian irti lähtemiseen.
Veikkaisin että C5 on liukkaampi kuin Opti-Coat sen perusteella mitä olen aineista lukenut. Moni on sanonut, että Opti-Coat pinta ei ole kovin liukas. Silti en todellakaan uskaltaisi väittää, että C5 pinnalta lähtisi lika helpommin irti.

C5 lienee erittäin hyvä ratkaisu vanteiden pinnoittamiseen. Jos vielä itsestäsi tuntuu hyvältä, niin anna mennä vaan!
Et sinä missään tapauksessa ainakaan mitään hasardia virhettä siinä tee. Muistahan sitten kertoa meille, että miten levitys sujui, ja pinta kestää. ;)

P.S. Tällä foorumilla ei ole ollut yhtään "ainoata oikeaa" -ratkaisua, ei tehdä edes Opti-Coatista sellaista.
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin