-Käyttö
-Riittoisuus
- Kesto

Tämä testi päättyi eilen ja kaikkien aineiden jämät lähtivät 20% Surfex-HD:lla pois Hard Bodyn tieltä. Pesuja taisi loppujen lopuksi tulla kuusi kertaa, kaikki vahaturvallisilla aineilla ja seoksilla.vesil kirjoitti:Mulla on ollut vähän toista kuukautta menossa vertailu konepellillä. Oikealla laidalla Opti-Seal, keskellä Sonax BSD ja vasemalla on Ultima Paint Guard Plus. Levityksen helppoudessa ei ollut olennaista eroa eikä minkään aineen pois pyyhkimisessä ollut eroja. En edes yrittänyt walk a way taktikkaa. Kaikki aineet vaikuttivat hyvin riittoisilta, tähän pieneen testialueeseen ei tarvittu kuin 2-3 pientä suihkausta levittimeen. BSD:n suihkin toisin suoraan pinnalle ja levitin nihkeällä liinalla.
Tähän asti suuria eroja ei ole ollut havaittavissa. Paint Guard ei vaikuta yhtä liukkaalta satella, mutta hyvin senkin päällä pisaroi. Tosin PGn näytepullon iästä minulla ei ole mitään tietoa, joten sen tuloksiin pitää suhtautua suurella varauksella.
Pesuja on tehty vasta kaksi, joten kestosta en sano mitään ja voi olla, että en jaksa odotella loppun asti vaan pitää päästä kokeilemaan muita varastoon kertyneitä aineita.![]()
Jos pääsisi kestossa kolmeen-neljään kuukauteen, niin näistä saisi kelpo kilpailijan kestopinnoitteille. Sen verran helppoa on laitaa uusi kerros pesun jälkeen.
Ja tää on mulle ehkä se tärkein ominaisuus nykyään auton hoidon suhteen!Saippua kirjoitti: ↑La Maalis 31, 2018 2:56 pm Minulla oli nyt 6 viikkoa viime pesuun ja Opti-Seal käytössä. Ajattelin ettei tästä tule mitään mutta kokeilin vaahdottimen kautta suht laimeella Bilt Hamber Surfex-HD:lla että mitä saisi aikaiseksi ja hitto! Hyvinhän se lika irtosi, ihan pientä pikeä vain jäljellä muuten sileä pinta ja näki että Opti-Seal edelleen toimii.![]()
Piki kohdat pois ja tuon jälkeen nopea ONR-pesu ja uutta Opti-Sealia pintaan, on se helppoa!
PS. Likaa ei pyyhkeissä, jolla kuivasin auton, ollut juuri yhtään (The Rag Master Minx).
Välillä laitan sitä Gtechniqin punaisilla levittimillä (leikkaan niistä reunan pois jotta saan taskun sormille) kuivalle pinnalle jolloin kesto on "maksimaalinen" mutta jokaisella pesukerralla käytän sitä kuivausapuna siten että käytän yksi/kaksi suihkautusta per paneeli ja noilla Rag Masterin Minx pyyhkeillä pyyhin kuivaksi (ehkä parempiakin pyyhevaihtoehtoja voisi olla, en tiedä?). Pitkä kesto ei kiinnosta koska helppous tekee sen ettei siitä tarvitse edes välittää? Välillä siis voi surutta "kuoria" auton pinnan ihan puhtaaksi tehokkaammilla pesuaineilla ja tämän jälkeen levittää taas kuivaan autoon kuten yllä kirjoitin. Ns. high spoteista (liikaa ainetta jossain) en ole välittänyt paskaakaan, eli olen levittänyt ja jättänyt sen "haihtumaan" pintaan. Ehkä olen oppinut levittään sitä riittävän vähän? Opti-Seal on toooooooodella riittoisaa!
Nyt on taas talvi edessä joten testiin vaan jonkun toisen LSP kanssa...Saippua kirjoitti: ↑Su Huhti 08, 2018 1:27 pm Nyt oli auto viimisen lumihässäkkä/suolauksen jälkeen aika "hieno" mutta jo Bilt Hamber Auto-Foamin jälkeen pinnasta irtosi myös mustat piki-täplät joten Onko tämä Opti-Seal hyvä siinä että lika ei tartu niin helposti pintaan? ONR-pesu tuon jälkeen ei tuottanut (yhden sangon taktiikka) likaa sangon pohjalle juuri yhtään mutta kinnastelu on aina paikallaan kun suolakeleillä on ajanut.