
paffa's G3 Variant SA-int Edition
Re: paffa's G3 Variant
No mattapinnan ruiskuttaminen on vaikeempaa kuin kiiltävän joten ei pitäis vaikeeta olla 

Re: paffa's G3 Variant
Vaikeeta tai ei, kasaaminen on alkanut hyvää vauhtia.
Tuossahan nyt tehtiin niin, että ovet, luukut ja etulokarit (jotka oli pohjamaalattu vaalealla kauttaaltaan) suihkittiin irralleen ollessa pari kerrosta yli ensimmäisellä litralla maalia. Sen jälkeen kävin hakemassa kaksi litraa maalia, jolla vedetään koko auto kerralla yli.
Ikkunoiden rajauksissa oli hieman parannettavaa ja siksi kaikki teippaukset uusitaan (harjoitus tekee mestarin
) Nyt tuo kori on hiottu P400 kauttaaltaan, jotta saatiin maalipöly yms karkeus pois pinnasta. Seuraavalla kerralla lokareiden sovitus ja kiinnitys ja sitten alkaakin valmistelu maalausta varten.
Tässä mennään nyt kun ovet ja konepelti on säädetty kohdalleen, siksi valot siis paikallaan.

Onko mitään vinkkejä tuon korin maalaukseen suhteen? Katto varmaankin ensin ja sitten sivut...
Tuossahan nyt tehtiin niin, että ovet, luukut ja etulokarit (jotka oli pohjamaalattu vaalealla kauttaaltaan) suihkittiin irralleen ollessa pari kerrosta yli ensimmäisellä litralla maalia. Sen jälkeen kävin hakemassa kaksi litraa maalia, jolla vedetään koko auto kerralla yli.
Ikkunoiden rajauksissa oli hieman parannettavaa ja siksi kaikki teippaukset uusitaan (harjoitus tekee mestarin

Tässä mennään nyt kun ovet ja konepelti on säädetty kohdalleen, siksi valot siis paikallaan.

Onko mitään vinkkejä tuon korin maalaukseen suhteen? Katto varmaankin ensin ja sitten sivut...
Re: paffa's G3 Variant
Itse olisin maalannut osat irrallaan, jolloin itse kori olisi jäänyt suht pieneksi kohteeksi. Väitän, että näin saa paremman lopputuloksen varsinkin harrastelijatiloissa, jossa puhtaus ja ilmanvaihto ei ole maalauskammio tasoa.
En halua sen enempää kommentoida tuon 2K -"mattamaalin" ruiskimista, koska kokemusta on pääsääntöisesti matan osalta mattalakalla, mutta itse maalaan joten kuten seuraavasti:
- ensin kiertelen hankalat kulmat ja kolot
- kevytkerros pohjalle
- pari kierrosta vähintään maalia ristiin maalaten. Tämä helpottaa ja ehkäisee huomattavasti seepraraitoja, eikä tarvitse olla niin tarkka sen yhden täydellisen vedon kanssa
- lopuksi sumukerros metalliväreillä vähän kauempaa.
En halua sen enempää kommentoida tuon 2K -"mattamaalin" ruiskimista, koska kokemusta on pääsääntöisesti matan osalta mattalakalla, mutta itse maalaan joten kuten seuraavasti:
- ensin kiertelen hankalat kulmat ja kolot
- kevytkerros pohjalle
- pari kierrosta vähintään maalia ristiin maalaten. Tämä helpottaa ja ehkäisee huomattavasti seepraraitoja, eikä tarvitse olla niin tarkka sen yhden täydellisen vedon kanssa
- lopuksi sumukerros metalliväreillä vähän kauempaa.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: paffa's G3 Variant
Mutta kun tämä on mattaväri. Pinnan kiiltoon vaikuttaa maalin kerrospaksuus.
Maalaus perjaatteessa menee samalla tavalla kuin lakkaus, eli juurikin hankalat paikat tarkkaan ensimmäiseksi ja siitä lähtee vetämään.
Nyt tarvis tietää että mikä kovete tähän tulee, jos on nopea tai joku vähänki muu kuin hidas/erittäin hidas niin en lähtis ollenkaan vetämään. Koska nopeella kovettajalla eri alueiden sumut ei sulaudukkaan aiemmin vedettyyn pintaan > tulee appelsiinipinta ja himmentymää tms. Tosin matassahan se ei näy se himmentymä
Mutta jos on hidas kovete niin pitäis kerkee etenkin kun maalaustilassa ei varmaan ole ruiskutuskammion imua ja näin maali ei kovetu niin nopeasti.
Itte vetäisin koko korin kaikki hankalat paikat ja sen jälkeen katto ja konepelti. Sitten sivut koko kyljen mittaisella ruiskutuksella. Tämä siksi että saadaan se maalikerros koko kylkeen eikä katkonaisia pätkiä jolloin helposti tulee paksummat pinnat niihin kohtiin mihin ruiskutus on "katkaistu". Ja mattavärissä se voi näkyy kiiltoeroina.
Myös sekin vaikuttaa kiiltoasteeseen kuinka märkiä kerrokset on. Tähän ei varmaan vedetä kuin harso ja kaks märkää ja "märkyysaste" on aika maltillinen.
Vittumainen maalaus, onnea
E: nyt tuli mieleen yhet vanteet mitkä maalattiin mattamustaksi, tai oikeastaan asiakkaan toive oli puolihimmeä mutta ne maalattiin uudestaan täysin matalla kun asiakas halusikin niistä mattapintaiset kun ei tykänny puolikiiltävästä (doh, en ihmettele). Ei niistä täysin matat tullu ku menin toisen kierroksen vetämään enemmän märäksi > huomattavasti enemmän kiilsi kuin eka kierros. Eikä menny uunituksen/päivän päästä sen pahemmin matemmaksi. Kelpas kuitenki asiakkaalle mutta mattamaaleissa juurikin toi maalinpaksuus vaikuttaa hirveesti kiiltoon ja sen takia haastava maalata.
Maalaus perjaatteessa menee samalla tavalla kuin lakkaus, eli juurikin hankalat paikat tarkkaan ensimmäiseksi ja siitä lähtee vetämään.
Nyt tarvis tietää että mikä kovete tähän tulee, jos on nopea tai joku vähänki muu kuin hidas/erittäin hidas niin en lähtis ollenkaan vetämään. Koska nopeella kovettajalla eri alueiden sumut ei sulaudukkaan aiemmin vedettyyn pintaan > tulee appelsiinipinta ja himmentymää tms. Tosin matassahan se ei näy se himmentymä

Mutta jos on hidas kovete niin pitäis kerkee etenkin kun maalaustilassa ei varmaan ole ruiskutuskammion imua ja näin maali ei kovetu niin nopeasti.
Itte vetäisin koko korin kaikki hankalat paikat ja sen jälkeen katto ja konepelti. Sitten sivut koko kyljen mittaisella ruiskutuksella. Tämä siksi että saadaan se maalikerros koko kylkeen eikä katkonaisia pätkiä jolloin helposti tulee paksummat pinnat niihin kohtiin mihin ruiskutus on "katkaistu". Ja mattavärissä se voi näkyy kiiltoeroina.
Myös sekin vaikuttaa kiiltoasteeseen kuinka märkiä kerrokset on. Tähän ei varmaan vedetä kuin harso ja kaks märkää ja "märkyysaste" on aika maltillinen.
Vittumainen maalaus, onnea

E: nyt tuli mieleen yhet vanteet mitkä maalattiin mattamustaksi, tai oikeastaan asiakkaan toive oli puolihimmeä mutta ne maalattiin uudestaan täysin matalla kun asiakas halusikin niistä mattapintaiset kun ei tykänny puolikiiltävästä (doh, en ihmettele). Ei niistä täysin matat tullu ku menin toisen kierroksen vetämään enemmän märäksi > huomattavasti enemmän kiilsi kuin eka kierros. Eikä menny uunituksen/päivän päästä sen pahemmin matemmaksi. Kelpas kuitenki asiakkaalle mutta mattamaaleissa juurikin toi maalinpaksuus vaikuttaa hirveesti kiiltoon ja sen takia haastava maalata.
Re: paffa's G3 Variant
Kyllä, siinä tuli mahtava läjä vinkkejä Eekiltä ko. maalityypin ruiskintaan. Täytyy panna itsekin korvan taakse ja perehtyä aiheeseen joskus ajan kanssa.
Ei voi kuin toivottaa onnea savottaan. Tätä pintaahan ei korjaillakaan niin vain, jos tulee vähän valumaa ja röpelöä...
Kunnon reportaasi sitten, että miten kävi...
Ei voi kuin toivottaa onnea savottaan. Tätä pintaahan ei korjaillakaan niin vain, jos tulee vähän valumaa ja röpelöä...

Kunnon reportaasi sitten, että miten kävi...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: paffa's G3 Variant
Kiitos EeKi! Kovetteena on käytössä debeerin 2k kovete ja toinen vaihtoehto olisi hakea ms kovetetta. Ero noissa on ainakin sekotussuhteessa kun toisella se 2:1 ja toisella 3:1. Varmaan 3:1 kovettuu hitaammin?
Ajattelin maalata näin, ihan varmuuden vuoksi ettei jäisi pahoja sumuja hiotuille pinnoille:
- Kylkien suojaus kattolistoista alaspäin ja ensin maalataan katto loppuun asti valmiiksi.
- Seuraavaksi suojat pois ja maalataan takaluukusta alkaen auto kiertäen kaikki sivut.
Hankalia paikkoja ei ole muita kuin polttoaineluukun sisäpuoli ja oven lasien pienet kantit. Ovien välit oli tarkoitus suojata vaahtomuoviteipillä, koska ne on vedetty jo täysin valmiiksi.
Ajatus oli kattoon vetää mahdollisimman ohuita kerroksia jotka kuitenkin peittää 4-5 kerrosta ja kahteen eri suuntaan 45 asteen kulmassa. Sivut ja konepelti/takaluukku on jo maalattu pariin kertaan, joten uskon niihin riittävän 3-4 kerrosta.
Tuon kiillon kanssa huomasin pohjamaalin päälle maalatessa että kirkkaassa valossa kiilto on vaikea saada tasaiseksi. Pitää varmaan parin ekan harson jälkeen hieman lisätä ainetta jotta saa hieman märän kerroksen. Mulle kelpaa semikiiltävä pinta, koska aivan mattaa ei taida ilman mattalakkaa saavan. Ja koska kyseessä on tosiaan allekirjoittaneen ensimmäinen autonmaalausprojekti ja auton arvokaan ei juuri yli tonnin pauku, joten aivan priimaa en odotakaan. Tottakai parhaani koitan tehdä, katsotaan mihin päästään
kunnon kuvia tulee kyllä kun saa tuon auton rullattua auringonvaloon 
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
Ajattelin maalata näin, ihan varmuuden vuoksi ettei jäisi pahoja sumuja hiotuille pinnoille:
- Kylkien suojaus kattolistoista alaspäin ja ensin maalataan katto loppuun asti valmiiksi.
- Seuraavaksi suojat pois ja maalataan takaluukusta alkaen auto kiertäen kaikki sivut.
Hankalia paikkoja ei ole muita kuin polttoaineluukun sisäpuoli ja oven lasien pienet kantit. Ovien välit oli tarkoitus suojata vaahtomuoviteipillä, koska ne on vedetty jo täysin valmiiksi.
Ajatus oli kattoon vetää mahdollisimman ohuita kerroksia jotka kuitenkin peittää 4-5 kerrosta ja kahteen eri suuntaan 45 asteen kulmassa. Sivut ja konepelti/takaluukku on jo maalattu pariin kertaan, joten uskon niihin riittävän 3-4 kerrosta.
Tuon kiillon kanssa huomasin pohjamaalin päälle maalatessa että kirkkaassa valossa kiilto on vaikea saada tasaiseksi. Pitää varmaan parin ekan harson jälkeen hieman lisätä ainetta jotta saa hieman märän kerroksen. Mulle kelpaa semikiiltävä pinta, koska aivan mattaa ei taida ilman mattalakkaa saavan. Ja koska kyseessä on tosiaan allekirjoittaneen ensimmäinen autonmaalausprojekti ja auton arvokaan ei juuri yli tonnin pauku, joten aivan priimaa en odotakaan. Tottakai parhaani koitan tehdä, katsotaan mihin päästään


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
Re: paffa's G3 Variant
Täytää _paffalle lakkia nostaa hienosta projektista ja dokumentoinnista!
Re: paffa's G3 Variant
Kiitos Tke_!
Nyt lähdetään hakemaan ovenväliteippiä varaosamaailmasta ja sitten suojaamaan autoa maalausta varten. Illalla lisää kuvien muodossa...
Nyt lähdetään hakemaan ovenväliteippiä varaosamaailmasta ja sitten suojaamaan autoa maalausta varten. Illalla lisää kuvien muodossa...

Re: paffa's G3 Variant
Deeperista kokemusta yhden kissacitikan ylivedon verran, normi kiiltävä valkoinen. Hyvää kamaa vaikka onkin vissiin halvinta mahdollista maalia markkinoilla. Parempaa ku hekkerin suorakiiltopaskalitkut
Siinäkin huomasin että kun oli "normaali" kovettaja eli ei nopea mutta ei hidaskaan, niin konepelti (ison koon vuoksi) näkyi jopa puolen vaihto vaikkei puolenvaihtoon monta sekunttia kulunut. Tämä näkyi aavistuksen huononpana pintana ja ns viivana koko pellin matkalta. Tämän sai häviämään kun kolmannen kierroksen vedin yliohennetulla litkulla, läheltä ja mallia ison konepellin ruiskutus kesti se 20 sekunttii...
Luulis siillä 3:1 kovettuvan hitaammin, noista en tiedä kun ei ole deeperin koodeja ym pääkopassa
Mikset suoraan vedä vaikka katon ja anna kuivua ja jatka loppuauton maalausta myöhemmin? Kun kyllä sen päivän päästä voi peittää, etenkin kun kattokaiteiden uraan saa teipin laitettua > ei tuu vastamaalatulle pinnalle teipattua.
Jos noin teet niin siinä on mahdollisuus että peitokset kämähtää tuoreeseen pintaan tms ja kyljen sumut tekee hallaa katon pinnalle.
Mutta hyvä siitä tulee kun maalaa kuuluu sanonta!

Siinäkin huomasin että kun oli "normaali" kovettaja eli ei nopea mutta ei hidaskaan, niin konepelti (ison koon vuoksi) näkyi jopa puolen vaihto vaikkei puolenvaihtoon monta sekunttia kulunut. Tämä näkyi aavistuksen huononpana pintana ja ns viivana koko pellin matkalta. Tämän sai häviämään kun kolmannen kierroksen vedin yliohennetulla litkulla, läheltä ja mallia ison konepellin ruiskutus kesti se 20 sekunttii...

Luulis siillä 3:1 kovettuvan hitaammin, noista en tiedä kun ei ole deeperin koodeja ym pääkopassa

Mikset suoraan vedä vaikka katon ja anna kuivua ja jatka loppuauton maalausta myöhemmin? Kun kyllä sen päivän päästä voi peittää, etenkin kun kattokaiteiden uraan saa teipin laitettua > ei tuu vastamaalatulle pinnalle teipattua.
Jos noin teet niin siinä on mahdollisuus että peitokset kämähtää tuoreeseen pintaan tms ja kyljen sumut tekee hallaa katon pinnalle.
Mutta hyvä siitä tulee kun maalaa kuuluu sanonta!

Re: paffa's G3 Variant
Joo, ei kait tuolla näyttänyt väliä olevan muuten kuin noilla Debeerin kovetteiden koodeilla. Eli sama kovete eri koodilla on joko erittäin nopea, nopea, standardi jne kuivumaan. Mun kovete näyttäisi olevan tuota mallia standard.
Mutta asiaan.
Tänään tehtiin vielä valmisteluja itse päätapahtumaa varten. Muoviosien kunnostamista ja lokareiden sovittelua ja teippailua.
Vasemmalla primeroitu ja oikealla hiottuna ja putsattuna

Takapuskuriin tulee keskelle "kuori" ja ylä- ja alaosa maalataan samalla reseptillä kuin kaikki muutkin muoviosat eli karhennus, putsaus silicone removerilla, muoviprimer ja bilteman mattamusta kilinkolinmaali

Muutama kuva vanhasta pinnasta.

Hiekkapuhallettu alahelma

Taisi kolmea eri muoviprimeria tulla käytetyksi, kun noita nyt sattu hyllystä löytymään: Maston, Motip ja BIltema. Esittäytymisvuorossa Mr. Maston.

Ja sitten valmista maalattua pintaa


Näiden maalausten ohella askartelin noiden etulokareiden kanssa. Nämä olivat mallia hinnat alkaen varaosaliikkeestä (Koivusen valikoimista) ja sopivaas yllättävän hyvä.


Ja vähän mallailua maskin kanssa, alalista oli höllästi vaan siellä päin. Pitäsköhän tuo merkin mustana vai vetäiskö vielä vihreäksi... ? Putsailin samalla alakehikon Surfexin ja normaalin kapean maalipensselin kanssa

Tällä ajattelin suojata ovienvälit. 20mm leveetä ovenväliteippiä. 44e paketti Varaosamaailmassa.

Liima tuossa on vaan takaosan toisella puolikkaalla ja oletan että tämä tulee liimata ovenvälissä sisemmälle, jotta liimaton vaahtomuovi on kontaktissa häivytettävän pinnan kohdalla. Am I right?

Sillä välin maali oli jo kuivunut ja valmiina näytti tältä. Noita pitkiä listoja joutuu vähän vääntelemään suoremmiksi ja toista takakaarta hieman fiksailemaan kun joku aiheutti hylkimistä maalatessa, veti epätasaiseksi ja lopulta punasella padilla hiomalla veti pinnan "liian tasaiseksi" joten struktuuri näyttää rumalta ja erottuu.
Kokeilen ensin maalinpoistoa, kun epäilen tuoreen maalin levinneen hiomalla enkä usko että struktuuri olisi kärsinyt. Jos ei auta, uusi kaari 9.90e 

Teippailua ja tarkasti tällä kertaa

Tälleen olin teipannut takalasin pohjamaalausta varten, vedetään nyt hieman paremmin...

Ja tässä toinen huonosta suojauksesta johtunut kämmi. Muovisuojan liparetta en ollut teipannut kiinni ja oli nähtävästi viimeisen kerroksen jälkeen taittunut pintaan kiinni. Onneksi hiomalla selvittiin tuosta

Pesurinkolo on ainakin hyvin hävinnyt

Ovetkin ovat kohtalaisen hyvin jiirissä. Ehkä hieman roikkuu, mutta korjaillaan noita jos alkaa enemmän häiritsemään

Oikea etuloksu istu kerrasta hyvin

Mutta vasemman loksun kanssa olisi vielä pientä säätämistä ja vääntelyä...

Huomenna en ehkä vielä ehdi maalaamaan kattoa, mutta teen sen kuitenkin EeKin mainitsemalla tavalla ja siitä seuraavana päivänä sitten katon teippaus ja muun korin maalaus. Kyllä tämä tästä...
Mutta asiaan.
Tänään tehtiin vielä valmisteluja itse päätapahtumaa varten. Muoviosien kunnostamista ja lokareiden sovittelua ja teippailua.
Vasemmalla primeroitu ja oikealla hiottuna ja putsattuna

Takapuskuriin tulee keskelle "kuori" ja ylä- ja alaosa maalataan samalla reseptillä kuin kaikki muutkin muoviosat eli karhennus, putsaus silicone removerilla, muoviprimer ja bilteman mattamusta kilinkolinmaali

Muutama kuva vanhasta pinnasta.

Hiekkapuhallettu alahelma


Taisi kolmea eri muoviprimeria tulla käytetyksi, kun noita nyt sattu hyllystä löytymään: Maston, Motip ja BIltema. Esittäytymisvuorossa Mr. Maston.

Ja sitten valmista maalattua pintaa


Näiden maalausten ohella askartelin noiden etulokareiden kanssa. Nämä olivat mallia hinnat alkaen varaosaliikkeestä (Koivusen valikoimista) ja sopivaas yllättävän hyvä.


Ja vähän mallailua maskin kanssa, alalista oli höllästi vaan siellä päin. Pitäsköhän tuo merkin mustana vai vetäiskö vielä vihreäksi... ? Putsailin samalla alakehikon Surfexin ja normaalin kapean maalipensselin kanssa


Tällä ajattelin suojata ovienvälit. 20mm leveetä ovenväliteippiä. 44e paketti Varaosamaailmassa.

Liima tuossa on vaan takaosan toisella puolikkaalla ja oletan että tämä tulee liimata ovenvälissä sisemmälle, jotta liimaton vaahtomuovi on kontaktissa häivytettävän pinnan kohdalla. Am I right?

Sillä välin maali oli jo kuivunut ja valmiina näytti tältä. Noita pitkiä listoja joutuu vähän vääntelemään suoremmiksi ja toista takakaarta hieman fiksailemaan kun joku aiheutti hylkimistä maalatessa, veti epätasaiseksi ja lopulta punasella padilla hiomalla veti pinnan "liian tasaiseksi" joten struktuuri näyttää rumalta ja erottuu.



Teippailua ja tarkasti tällä kertaa


Tälleen olin teipannut takalasin pohjamaalausta varten, vedetään nyt hieman paremmin...

Ja tässä toinen huonosta suojauksesta johtunut kämmi. Muovisuojan liparetta en ollut teipannut kiinni ja oli nähtävästi viimeisen kerroksen jälkeen taittunut pintaan kiinni. Onneksi hiomalla selvittiin tuosta


Pesurinkolo on ainakin hyvin hävinnyt


Ovetkin ovat kohtalaisen hyvin jiirissä. Ehkä hieman roikkuu, mutta korjaillaan noita jos alkaa enemmän häiritsemään


Oikea etuloksu istu kerrasta hyvin

Mutta vasemman loksun kanssa olisi vielä pientä säätämistä ja vääntelyä...

Huomenna en ehkä vielä ehdi maalaamaan kattoa, mutta teen sen kuitenkin EeKin mainitsemalla tavalla ja siitä seuraavana päivänä sitten katon teippaus ja muun korin maalaus. Kyllä tämä tästä...

Re: paffa's G3 Variant
Mä olen seurannut mielenkiinnolla tätä tarinaa ja arvostan viitseliäisyyttäsi, niin tallilla kuin koneen ääressä. [THUMBS UP SIGN]
Ja arvostan kyllä konkareiden neuvojakin! Ei tuu mitään kuittailuja/kyräilyjä yms, vaan hyviä neuvoja, mitä tällainen tollompikin sivusta seuraajakin vähän tajuaa, niin pysyy vielä kärryllä mitä ajetaan takaa.
Laita vw merkki keulasta kans mattavihreäksi! Niin monella on mattamustat merkit, harvalla mattavihreät!
Ja arvostan kyllä konkareiden neuvojakin! Ei tuu mitään kuittailuja/kyräilyjä yms, vaan hyviä neuvoja, mitä tällainen tollompikin sivusta seuraajakin vähän tajuaa, niin pysyy vielä kärryllä mitä ajetaan takaa.

Laita vw merkki keulasta kans mattavihreäksi! Niin monella on mattamustat merkit, harvalla mattavihreät!

Re: paffa's G3 Variant
Tätä ketjua on ollut ilo lukea
Mukava nähdä, että maalaushommat onnistuvat ilman ammattitutkintoakin
Tähän asti ei ole pystynut kommentoimaan, kun en näistä maalaushommista mitään tiedä, mutta maskin väristä voi jo kertoa mielipiteensä. Näytttä sen verran hyvältä tuossa kuvassa, että minä jättäisin sen mustaksi.


Tähän asti ei ole pystynut kommentoimaan, kun en näistä maalaushommista mitään tiedä, mutta maskin väristä voi jo kertoa mielipiteensä. Näytttä sen verran hyvältä tuossa kuvassa, että minä jättäisin sen mustaksi.
Re: paffa's G3 Variant
Joo, on kyllä tosi hieno projekti jota on koko ajan seurattu. Että tee vaan loppuun asti vaikkei mitään välihuutelua olekaan tullut harrastettua! 

- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: paffa's G3 Variant
Joo, aivan mahtava topic on, niin tekijä kuin kommentienkin osalta.
Lisää tätä ja helkkarin paljon voimia ja jaksamista sinne!
Lisää tätä ja helkkarin paljon voimia ja jaksamista sinne!
"Urku auki, pelti kii"
Re: paffa's G3 Variant
What happens in garage, stays in garage... NOT!
Teippailut itseasiassa hoidin jo eilen, joten tässä siitä kuvia
Takakontin ja katon välin suojasin tuolla ovenväliteipillä (vaahtomuovi)

Tuulilasin ja katon rajaus tehtiin tuonne tiivisteen pohjalle, ei se maali sieltä erotu kuitenkaan (musta/tumman vihreä)

Sivut rajattiin kattolistan alle

Ja takakontin raja lopulta teipattiin puoliksi tuon vaahtomuovin päälle

Tältä se näytti ennen maalausta

Maali sotkettiin 2:1:n ja ohennettiin 20% tinnerillä, tuolla vasemman alakulman pölyliinalla pyyhin ennen maalausta pinnan vielä kertaalleen. Maalin sekoittamiseen on hyvällä menestyksellä käytetty vanhaa kunnon talttaa

HVLP laulamaan ja maalia pintaan, hieman pölyää, kun ei tuo ilmanvaihto ole paras mahdollinen
Muutaman metrin päässä on maalauskopin ovi ja siellä tehokas huippari, joka teki kaikkensa että sai ilmaa imettyä sisäänsä.

Oliskohan tämä ollu kahden varvin jälkeen märkänä...

Kerrosten välillä odoteltiin se 10-15min kuten ohjeessa sanottiin ja sillä välin ruisku lepäsi DIY telineessä

Hahhah, VÄRIÄ ja NAISELLISUUTTA...

Tuossa näkyy paljonko maalia kului kolmen vedetyn kerroksen jälkeen. Täysi kuppi taisi olla luokkaa 500ml.

Kaikki ei siis kulunut katon maalaukseen vaan loput maalit ammuttiin takapuskurin kuoreen ja maskin alalistaan


Hieman kuivuneena näyttää vielä kiiltävältä, mutta mattaantuu hieman kun tuosta kuivuu. Tässä takakontin raja

Oikeasta etukulmasta

Kännykkämakroa pinnasta

Näille pitäisi jotain keksiä? Juuri pölystä puhtaaksi pyyhittyinä... Myllytys ja punainen Lamin-X kauttaaltaan vai jättäen pakkivalon kirkkaaksi? Haittaako Lamin-X:n alla umpion merkinnät (kohoumat)?

Huomenna sitten katon teippaus ja korin valmistelu maalaukseen, jospa sitä perjantaina pääsisi jo kasaamaan
Teippailut itseasiassa hoidin jo eilen, joten tässä siitä kuvia
Takakontin ja katon välin suojasin tuolla ovenväliteipillä (vaahtomuovi)

Tuulilasin ja katon rajaus tehtiin tuonne tiivisteen pohjalle, ei se maali sieltä erotu kuitenkaan (musta/tumman vihreä)

Sivut rajattiin kattolistan alle

Ja takakontin raja lopulta teipattiin puoliksi tuon vaahtomuovin päälle

Tältä se näytti ennen maalausta

Maali sotkettiin 2:1:n ja ohennettiin 20% tinnerillä, tuolla vasemman alakulman pölyliinalla pyyhin ennen maalausta pinnan vielä kertaalleen. Maalin sekoittamiseen on hyvällä menestyksellä käytetty vanhaa kunnon talttaa


HVLP laulamaan ja maalia pintaan, hieman pölyää, kun ei tuo ilmanvaihto ole paras mahdollinen


Oliskohan tämä ollu kahden varvin jälkeen märkänä...

Kerrosten välillä odoteltiin se 10-15min kuten ohjeessa sanottiin ja sillä välin ruisku lepäsi DIY telineessä

Hahhah, VÄRIÄ ja NAISELLISUUTTA...

Tuossa näkyy paljonko maalia kului kolmen vedetyn kerroksen jälkeen. Täysi kuppi taisi olla luokkaa 500ml.

Kaikki ei siis kulunut katon maalaukseen vaan loput maalit ammuttiin takapuskurin kuoreen ja maskin alalistaan


Hieman kuivuneena näyttää vielä kiiltävältä, mutta mattaantuu hieman kun tuosta kuivuu. Tässä takakontin raja

Oikeasta etukulmasta

Kännykkämakroa pinnasta

Näille pitäisi jotain keksiä? Juuri pölystä puhtaaksi pyyhittyinä... Myllytys ja punainen Lamin-X kauttaaltaan vai jättäen pakkivalon kirkkaaksi? Haittaako Lamin-X:n alla umpion merkinnät (kohoumat)?

Huomenna sitten katon teippaus ja korin valmistelu maalaukseen, jospa sitä perjantaina pääsisi jo kasaamaan

Re: paffa's G3 Variant
Ei päivää ilman postausta. Lomalla kun vielä tämän viikon on, niin ehtii tekemään. Katsastus jää varmasti ensi viikolle kun en ehdi kaikkia palikoita saamaan huomiseen mennessä 
Tässähän sitä oltiin jo kovassa vauhdissa suihkimassa. Kaikki raot teipattu ja katto suojattu. Oisko toinen varvi ollu menossa...

Märkää pintaa. Kohtalaisen vähillä roskilla selvisi mielestäni.

Sivuosuma

Ja sama kylki kokonaisuudessaan. Tähän asti oli siis vedetty vasta pari kerrosta.

Ja tässä se on kaikessa komeudessaan noin tunti/pari kuivuneena.

Maalauksen jälkeen laitoin takapuskurin kuoren paikoilleen ja sehän näytti aika hyvältä maalatun muovin kanssa


Tallilla ollessa DPD/Matkahuollon kaveri soitteli ja ilmoitti että ensimmäinen erä kumeja olisi ovella, joten pakko oli alkaa hinkuttamaan noi vanteet edes johonkin kuntoon. Etummainen on entisen omistajan kiillottama ja taaempi minun jatkama. Alunperin tarkoitus oli maalata nuo jollain kivalla hopean sävyllä, mutta taidan sen jättee talven hommiksi. "Kiillotan" nuo harjatun teräksen näköiseksi, eli kutakuinkin tuo taaempi on sellainen kuin sen haluan olevan, ettei erotu liikaa kokonaan maalatuista etuvanteista.

Ja kumit, jotka noille 9" tulevat ovat Rotalla F105 215/40R16, tilattuna Rengas-Onlinesta. Toiset gummit pitäisi tulla ensi viikon alussa tai hyvällä tsägällä huomenna.

Huomenna homma jatkuu kasaamisella, listat, puskurit, valot, maski etc. =)

Tässähän sitä oltiin jo kovassa vauhdissa suihkimassa. Kaikki raot teipattu ja katto suojattu. Oisko toinen varvi ollu menossa...

Märkää pintaa. Kohtalaisen vähillä roskilla selvisi mielestäni.

Sivuosuma

Ja sama kylki kokonaisuudessaan. Tähän asti oli siis vedetty vasta pari kerrosta.

Ja tässä se on kaikessa komeudessaan noin tunti/pari kuivuneena.

Maalauksen jälkeen laitoin takapuskurin kuoren paikoilleen ja sehän näytti aika hyvältä maalatun muovin kanssa


Tallilla ollessa DPD/Matkahuollon kaveri soitteli ja ilmoitti että ensimmäinen erä kumeja olisi ovella, joten pakko oli alkaa hinkuttamaan noi vanteet edes johonkin kuntoon. Etummainen on entisen omistajan kiillottama ja taaempi minun jatkama. Alunperin tarkoitus oli maalata nuo jollain kivalla hopean sävyllä, mutta taidan sen jättee talven hommiksi. "Kiillotan" nuo harjatun teräksen näköiseksi, eli kutakuinkin tuo taaempi on sellainen kuin sen haluan olevan, ettei erotu liikaa kokonaan maalatuista etuvanteista.

Ja kumit, jotka noille 9" tulevat ovat Rotalla F105 215/40R16, tilattuna Rengas-Onlinesta. Toiset gummit pitäisi tulla ensi viikon alussa tai hyvällä tsägällä huomenna.

Huomenna homma jatkuu kasaamisella, listat, puskurit, valot, maski etc. =)
Re: paffa's G3 Variant
Hyvältähän se näyttää!
Lamin X pitäis taipuu nätisti niihin merkintöjen "mukaan" kun antaa lämpöä.
Lamin X pitäis taipuu nätisti niihin merkintöjen "mukaan" kun antaa lämpöä.
Re: paffa's G3 Variant
Jep, konsultoin juudasta tuosta Lamin-X:stä ja sanoi että aina parempi ilman kohoumia. Joten huomenna ne silotellaan nätisti ja kiillotellaan takavalot kans. Lauantaina sitten juudaksen cabrioletin kiillotus NPS Big Meettiä varten ja jos samalla saisi kalvot takavaloihin 

Re: paffa's G3 Variant
Kumit tuli, rengaskone kaput, joten menee maanantaille kun saa nuo loput kumit vanteille. Yhden kumin ehdin tekee kun koneen pyöritysmoottori zippas...
Sovittelua, camberia pitäisi vähän saada, liekkö teen prikalla tai sitten hankin shimmilevyt. Täss nyt jotain ensihätään. Illasta kuvia sitten lisää kun saa enemmän niputettua

Ja kyllä, tuota tullaan vielä ruuvaamaan alaspäin
Sovittelua, camberia pitäisi vähän saada, liekkö teen prikalla tai sitten hankin shimmilevyt. Täss nyt jotain ensihätään. Illasta kuvia sitten lisää kun saa enemmän niputettua


Ja kyllä, tuota tullaan vielä ruuvaamaan alaspäin

Re: paffa's G3 Variant
No tuliko Folkkarista tasainen, matta tosiaan on aika hankala?
Re: paffa's G3 Variant
Kyllä se mun mielestä on taepeeksi tasainen... Kattoo nyt kun sen saa päivänvaloon ajettua että miltä näyttää. Mutta tallissa kävin kirkkaalla loisteputkella läpi enkä nähnyt mielestäni mitään vakavia himmeitä/kiiltäviä rajoja
roskiahan tuossa pinnassa on eikö niistä pääse yli, eivät onneksi omaa silmää häiritse 
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta


Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
Re: paffa's G3 Variant
Mun silmään sattuu hyvin noi mustat listat tuohon (tornin)vihreään.
Re: paffa's G3 Variant
Hyvä hyvä, kyllä sillä nyt kelpaa kruisailla, kun on itse tehnyt...
Tuo pöly on suurin ongelma harrastetiloissa ja varsinkin tällaisen pinnan kanssa, kun ei voi oikein sellaista normaalia pölynpoistoa suorittaa.
Hyvä siivous ja lattioiden pesu ja kastelu ennen maalausta. Seiniin laittaa vaikka vielä sitä Bilteman rakennussuojamuovia, joka on staattista tavaraa. Imee mukavasti ilmassa olevat partikkelit itseensä.

Tuo pöly on suurin ongelma harrastetiloissa ja varsinkin tällaisen pinnan kanssa, kun ei voi oikein sellaista normaalia pölynpoistoa suorittaa.
Hyvä siivous ja lattioiden pesu ja kastelu ennen maalausta. Seiniin laittaa vaikka vielä sitä Bilteman rakennussuojamuovia, joka on staattista tavaraa. Imee mukavasti ilmassa olevat partikkelit itseensä.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: paffa's G3 Variant
Mä mitään siivonnu, kun lakasin vaan ja aloin suihkia
Ei se oo kato niin justiinsa
Tietääpähän miten paljon sitä roskaa tulee ilman toimenpiteitä.
Mutta... kohta kuvia lähes valmiista
Pitää prosessoida ne Lightroomin läpi viel.


Mutta... kohta kuvia lähes valmiista
