Olisi tarkotus näiden kurakelien päätyttyä pestä auto vähän paremmin, kun tavallisilla menetelmillä ei tule tarpeeksi puhdasta lopputulosta. Itseasiassa kyseessä on mopoauto ( taidan olla nuorin käyttäjä täällä? ). Oon lukenut täältä foorumilta eri topicceja ja ohjeita, mutta kun en ymmärrä läheskään kaikkea erikoissanastoa niin ajattelin kysyä.
Onko suunnitelmani pielessä, kun ajattelin näin:
1. esipesu Auto-Foamilla ja vaahdottimella, sellainen kun löytyy
2. liuottimella vielä pahimpia paikkoja ( kannattaako muuten jättää normipesujen yhteudessä käyttämättä, syökö vain vahat? )
3. pesu autoshampoolla
4. kuivaus
Vaiheista tästä eteenpäin kysymyksiä:
- Kun tarkoituksena clay barilla käydä mopoauto läpi, niin tarvitseeko ennen tätä pyyhkiä pinnat pien- tai raudanpoistoaineella tai muulla ( millä ) ? Voiko lakkabensiiniä tai tärpättiä käyttää piki- ja likatäplien poistamiseen? En ole ennen clay baria käyttänyt eli mitä pitää ottaa erityisesti huomioon?
- Mikä kävisi liukasteeksi, jos käyttää ihan motonetista saatavaa clay baria vai kannattaako ostaa paketti missä tulee mukana?
- Vaikka mopoauto on vain reilun vuoden vanha niin mustassa katossa näkyy pyörrejälkiä. Onko ainoa keino myllyttää jollain hioma-aineella vai toimisko kliineri tähän? Mikä olisi sopiva aine muuten täysin uudenveroiselle maalipinnalle, en uskalla alkaa ihan omin neuvoin pilaamaankaan, ja miten aineet toimii kun pinta on läpivärjättyä muovia? Samalla varmaan voisi käsitellä muutkin pinnat katon lisäksi vaikka valkoisesta pinnasta ei pesunaarmuja oikein erotakaan.
- Tämän "hionta"-käsittelyn jälkeenkö voi tehdä normaalin vahauksen esim. Autoglymin punaisella?
Eli tiivistettynä neuvot peruspesun jälkeisistä vaiheista olisi paikallaan.
Budjetti ei ole rajaton, joten melko tavallisilla (ja muutamilla) aineilla pitäisi pärjätä, myllytyskoneena on perus motonetin halpis ja sillä pitäisi pärjätä jos ei muita vaihtoehtoja ole.
Kysymyksiä on paljon ja varmasti tyhmiäkin, mutta hyvä jos joku viitsii vastata.
