Mä päätin kans kokeillaDani kirjoitti:Pitäiskö ens syksynä kalvottaa konepelti, etulokarit ja etupuskuri![]()
http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8
http://www.youtube.com/watch?v=6httg4_lGaA

Tosin, pienemmässä mittakaavassa..
Hommasin pari purkkia kyseistä ainetta, kun ei kovin hyvässä kunnossa nuo nipponin vakio 16" vanteet ole. Tällä viikolla olisi tarkoitus nuo kesävanteet vetäistä mattamustalla ennen alle laittoa.
Ajattelin kuitenkin vähän harjoitella auton keula -ja takamerkkeihin, ennen kuin käyn vanteiden kimppuun.
Pahoittelen heti kärkeen kuvanlaatua ja tynkää raportointia, sillä tarkoitus ei ollut edes vielä tehdä mitään topiccia aineesta.
Kameraakaan ei ollut mukana, joten vanhalla kännykällä tuli napsittua kuvat. Katsotaan jos kamera tarttuisi matkaan kun vanteiden kimppuun pääsen.
Tavara on hyvin mielenkiintoista ja tuntuu siltä, että aineen käytössä/käyttökohteissa on vain mielikuvitus rajana.
Ensin etumerkin pesu ja kuivaus. Tämän jälkeen rajasin alueen teipillä ja sanomalehdillä.
Kas näin:

Sitten ei muuta kuin kerrostamaan ainetta. Ensimmäinen veto ohuelti ja 5 minuutin kuivumisaika. Tämän jälkeen vedin yhteensä 4 kerrosta tavaraa pintaan, 15-30 minuutin välein. Viimeisen kerroksen jälkeen sai rauhassa kuivata reilun tunnin.
Tältä se lopulta näytti:

Kun aine oli viimeisen vedon jälkeen kuivunut rauhassa, niin ei tarvinnut muuta kuin ottaa teipeistä kiinni ja vetää. Aine kuoriutui nätisti merkin ympäriltä:

Tässä vielä kuva ulkovalaistuksessa:
