Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
-
Sisäänajettu
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sisäänajettu » To Elo 23, 2018 5:09 pm
Kiitoksia vastauksista.
Eli savella ensin läpikäynti (näissä ei varmaan eroja juurikaan ole eri savien välillä?)
Sitten puhdistus pariin-kolmeen kertaan jollain puhdistusaineella (en kyllä ~20€ raaskisi maksaa...

)
Sitten tuo pinnoite pintaan, kiilto olisi siis tärkeää, kesto saisi olla sen 2v vähintään...
Eli saa vielä pinnoitteita, savia (ja liukasteita savelle) sekä puhdistusaineita ehdotella.
Tesla Model 3 LR AWD -19
-
Saippua
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am
Viesti
Kirjoittaja Saippua » To Elo 23, 2018 6:55 pm
On erittäin suurta eroa savien välillä. Itse suosin Bilt Hamberin hieman pehmeämpää savea. Motonetin sinisellä Sonaxilla ainakin itse onnistun saamaan liikaa mikronaarmuja.
-
tunppi
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ti Maalis 18, 2014 6:38 pm
- Paikkakunta: tuusula
Viesti
Kirjoittaja tunppi » To Elo 23, 2018 10:42 pm
Ja tarkoitukseen sopiva puhdistusaine...älä säästele siinä, tulee kalliiksi kun koko pinnoitus epäonnistuu huonojen pohjien takia.
-
Sisäänajettu
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Elo 24, 2018 3:39 pm
Onko muita ehdotuksia puhdistusaineiden osalta ?
Onko muita keraamisia pinnoitteita suositella, onko paljon eroa edullisempien ja näiden 90€ pinnoitteiden välillä ?
Tesla Model 3 LR AWD -19
-
Jartsi
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2012 1:54 pm
Viesti
Kirjoittaja Jartsi » Pe Elo 24, 2018 3:53 pm
Kyllähän se nyt on näiden pinnoitteidenkin kanssa niin, että jos haluat hyvää ja halpaa, saat ostaa kaksi eri purkkia..
Samoin viimeistelypuhdistuksen kanssa. Eli esim. jo mainitut BH Cleanser-fluid, Nanolex EX, tai vaikkapa Gyeon Q2M Prep, CarPro Eraser, Qtechniq Panel Wipe on kaikki todettu toimiviksi puhdistusaineiksi ennen pinnoitusta.
-
teuska
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Loka 16, 2017 12:45 am
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti
Kirjoittaja teuska » Pe Elo 24, 2018 7:17 pm
Vaikka ei suoranaista kokemusta itselläkään pinnoitteista, niin maalaisjärjellä voisi ajatella että säästä mieluummin pinnoitteessa kuin pohjustuksessa.
Hyväkään pinnoite ei pinnassa pysy jos pohjissa säästää, sama pätee lähes kaikessa. Eli puhtaus, puhtaus, puhtaus.
Samoin jos halvalla savella huonolla liukkarilla naarmutat kyljet ja laitat jonkun 3v hyper pinnoitteen päälle, niin saattaahan niihin viiruihin pian kypsyä ajan saatossa.
-
Saippua
- Viestit: 668
- Liittynyt: La Elo 15, 2015 11:30 am
Viesti
Kirjoittaja Saippua » Pe Elo 24, 2018 7:35 pm
Mitkä pinnoitteet pitää poistaa kokonaan ennen uusintaa (hieomalla vanha pois)? Tiedän ettei ainakaan Optimum Gloss-Coat, tai näin ainakin väittävät.
-
Sisäänajettu
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Elo 24, 2018 8:25 pm
Ei tietoa tuosta, olisi tietysti mukava että ei hionta hommiin joutuisi jos pitäisi tuo uusia.
Onko täällä monella kokemusta pinnoitteista, että mitä suositella ?
Tesla Model 3 LR AWD -19
-
samunoz
- Viestit: 4295
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » La Elo 25, 2018 12:00 am
Mikään noista ei ole huono mut itse oon käyttänyt vain Cq Uk ja Nanolexia. Kysy autonhoitokaupasta eroista tarkemmin ja unohda se savi jos et aio kiillottaa ennen pinnoitusta
-
seatts
- Viestit: 1758
- Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
- Paikkakunta: Sauvo
Viesti
Kirjoittaja seatts » La Elo 25, 2018 8:45 am
Eikö Crystal serumin päälle olisi suositeltavaa laittaa exov3? mulla oli edellisessä autossa qtechnig c1 +exov2 ja hyvin toimi vielä 2.5v kohdalla kun lähti vaihtoon
Nanolexia muutaman kerran asentaneena sanon vain, ei koskaan enää, ihan liian työläs levitettävä.
Cquartz UK ollut myös autossa ja ei vakuuttanut, ei kestänyt kunnolla liuottimia.
Gyeonista ei kokemuksia.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
Sisäänajettu
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sisäänajettu » La Elo 25, 2018 12:40 pm
Kiitoksia vastauksista, laitoin Jannelle viestiä koskien pinnoitteita.
Tesla Model 3 LR AWD -19
-
Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Posambique » Ma Elo 27, 2018 1:10 pm
Bastard kirjoitti: ↑To Elo 23, 2018 2:26 pm
The Detailing Artist
-Antti-
Upea vastaus, ei lisättävää

"Urku auki, pelti kii"
-
ile
- Viestit: 195
- Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 8:48 pm
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja ile » Ke Elo 29, 2018 9:23 pm
Pinnassa nytten kolmatta vuotta cure (ei vielä korrek)
Alkaa vähä näyttää hiipumisen merkkejä...autolla ei oo kyllä paljoa ajettu aineen aikana...vuoden ny seisonu
Millähän sitä buustais? Korrekin tfceellä? Vai bh finishwaxit niskaan?
Mitenhän tommonen käyttäytyy?
-
Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Posambique » Ti Syys 04, 2018 9:42 am
Kiitos raportista, olisi hienoa jos kertoisit myös että paljon on tullut tuossa ajassa kilsoja ja onko "kolmatta vuotta" enemmän 2 vuotta ja 1kk vai 2 vuotta ja 11kk. Onko kuinka usein tullut pestyä ja käsin vai harjakoneessa? Onko tuo auto muuten siis seisonut ulkona vai katoksessa vai tallissa? Muistaako kukaan mitä tuolle "ei-Korrek" Curelle lupailtiin kestoa?
Mitä sitten itse kysymykseen tulee...
Luulen, että nuo kaikki Korrekin nykyiset tuotteet sopisivat boostailuun eli Polymatrix, Reload-pesuaine, tfc kestopinnoite (hahaha) ja tfc viimeistelyaine. Nehän on kuitenkin (vähän kärjistäen) juuri tuota varten suunniteltu. Siitä vaan valkkaamaan itselleen parhaiten sopivaa - jos ei sitten halua autoa pinnoittaa/pinnoituttaa uudelleen.
"Urku auki, pelti kii"
-
Sportpug
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ma Syys 12, 2011 2:16 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sportpug » Pe Syys 07, 2018 2:05 pm
Posambique kirjoitti: ↑Ti Syys 04, 2018 9:42 am
Kiitos raportista, olisi hienoa jos kertoisit myös että paljon on tullut tuossa ajassa kilsoja ja onko "kolmatta vuotta" enemmän 2 vuotta ja 1kk vai 2 vuotta ja 11kk. Onko kuinka usein tullut pestyä ja käsin vai harjakoneessa? Onko tuo auto muuten siis seisonut ulkona vai katoksessa vai tallissa? Muistaako kukaan mitä tuolle "ei-Korrek" Curelle lupailtiin kestoa?
Mitä sitten itse kysymykseen tulee...
Luulen, että nuo kaikki Korrekin nykyiset tuotteet sopisivat boostailuun eli Polymatrix, Reload-pesuaine, tfc kestopinnoite (hahaha) ja tfc viimeistelyaine. Nehän on kuitenkin (vähän kärjistäen) juuri tuota varten suunniteltu. Siitä vaan valkkaamaan itselleen parhaiten sopivaa - jos ei sitten halua autoa pinnoittaa/pinnoituttaa uudelleen.
Vähän sama kun mulla on kaverilla pinnassa si3d ja kesto nyt päälle 2v ja hyvin hylkii. Ainoa vaan, että autolla ajettu alta 6tkm vuosi ja pesut on tyyliä huuhdellaan vedellä. Ei ihmekään, että kestää.
Likaiset autot ovat ehtymätön luonnonvara
-
Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Posambique » Ke Syys 12, 2018 3:27 pm
Nyt on raporttia Si3D HD:n osalta - noin 55 tuhatta kilometriä ja 1,5 vuotta. Toimii edelleen hyvin. Takakontissa rekisterikilven alla on n. 10cm x 3cm alue johon vesi jää painepesurilla hieman laattamaiseksi hetkeksi ennen kuin valuu pois. Helmoista ja takakontista veden hylkiminen hidastunut hieman (huomaa painepesurilla). Ei siis aivan toimi kuin uutena, mutta älytön ero edelleen suojaamattomaan (tai huonosti suojattuun) autoon.
Autolle ei ole edes tehty yhtään liukkaripesua, pienpoistoa tai raudanpoistoa (on kyllä pitänyt jo pitkään), joten pidän suoritusta aika huimana. Autoa huuhdotaan todella usein Bilt Hamber auto-foamilla esipesuna, mutta ei sen kinnaspestäjälkeen tai kuivata. Käsinpesukertoja on tänä aikana todella vähän. Pinnassa tuntuu kyllä karheutta, joten kaipaa toki vahvempaa pesua.
Uskoisin että veden käytös vain paranee entisestään kunhan saisi kemiallisen pienpoiston ja raudanpoiston tehtyä.
"Urku auki, pelti kii"
-
samunoz
- Viestit: 4295
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » To Syys 13, 2018 12:14 pm
Oliko laitettu kovaan vai pehmeään pintaan?
-
Moratti
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma Kesä 11, 2012 10:27 pm
Viesti
Kirjoittaja Moratti » La Syys 15, 2018 9:09 am
Meillä nyt ollut Ceramic Pro 9H+light työautossa 4v ja 75tkm, aina talven jälkeen olen käynyt pinnan läpi Ceramic Pro Sportilla. Pinta hylkii edelleen vettä hyvin ja on hellppo pestä. Pesuhuntua toki alkaa olemaan, ja pitäisi taas waterspotteja koittaa ottaa pois spottlesilla.
-
Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Posambique » Ma Syys 17, 2018 10:34 am
samunoz kirjoitti: ↑To Syys 13, 2018 12:14 pm
Oliko laitettu kovaan vai pehmeään pintaan?
Laittohetkellä uusi E-Mersu - en osaa sanoa onko kova vai pehmeä pinta. Viimeistelykiillotuksen perusteella huitoisin mutuna että jotain siltä väliltä.
"Urku auki, pelti kii"
-
Modifier
- Viestit: 2155
- Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
- Paikkakunta: sjk
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » La Syys 29, 2018 2:04 pm
Oma V70 ja Si3D HD. 2,5 vuotta ja 51tkm. Keula oviin saakka, toiminta kuin uutena. Kyljet hylkii hieman hitaammin, mutta selvästi näkee että niissä vielä on ainetta. Perä alkaa olla menetetty tapaus, mutta farmarin takaosa on niin kovalla kulutuksella, että en pidä huonona suorituksena tuotakaan.
-
samunoz
- Viestit: 4295
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » La Syys 29, 2018 2:15 pm
Hyvä suoritus kyllä. Onko ollut water spot ongelmia?
-
Modifier
- Viestit: 2155
- Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 12:53 am
- Paikkakunta: sjk
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » La Syys 29, 2018 2:27 pm
Joo en voi kyllä moittia. Ei ole ollut ongelmaa. Tuota ei ole boostattu millään koko aikana ja viime talvena ajoin 2 kertaa harjattomankin läpi, kun piti saada enimmät kurat pois kyljistä, että sai nostettua boksin katolle ilman että itsensä sotkee.
-
Sisäänajettu
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Kesä 28, 2018 11:41 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Sisäänajettu » Pe Tammi 25, 2019 7:12 pm
Onko kenelläkään kokemusta tuosta hieman tuntemattomammasta pinnoitteesta ”Avalon King Armor Shield IX” ?
Nyt saisi aika edullisesti hintaan 39€ toimitettuna tuon setin.
https://avalonking.com/shop/armor-shield-ix-diy-kit/
Kiinnostaisi, että kauan tuo oikein kestää ja miten veden hylkivyys ajan mittaan ja kemikaalien kestävyys...
Tesla Model 3 LR AWD -19
-
samunoz
- Viestit: 4295
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Ke Helmi 20, 2019 2:29 pm
Kumpaa suosittelette uuteen autoon jos kestolla ja lian hyljinnällä suurin paino. Korrek Cure vai Nanolex Si3HD? Yks vaihtoehto on myös CQUK 3.0 tai CSL+Exov4 .