Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
			
		
		
			- 
				
																			 hiusnaarmu
- Viestit: 472
- Liittynyt: Pe Elo 31, 2012 7:50 pm
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja hiusnaarmu » Pe Elo 29, 2014 3:17 pm
			
			
			
			
			Urran kirjoitti:Eihän missään sanota että se jättäisi paksumman kerroksen - on vain todettu että CQuartz paksuudesta ei ole mitään lupauksia/dokumentaatiota. Ja ns. rasvainen/tumma look ei mun mielestä myöskään selity paksuudella - vaan pikemminkin siitä minkälainen aine on (esim. samainen kohta pyyhittynä rypsiöljyllä varmasti johtaa samaan tulokseen - miksi?)
Noi Sio2 pinnotteet ja niiden pinnan tummentaminen on monesti itselläkin ollut mietteissä - pelkkä kalvonpaksuus kun ei tuota tummuutta tee.
Mikä muu pinnoite merkki antaa paksuudesta "lupauksen"
Dokumentaatiosta muihin merkkeihin verrattuna, esim Sonaxista en paksuudesta löytänyt mitään?
Tuollaiset spekat löytyy Carpron sivuilta paksuudesta
Specifications:
Recommended working temperatures: 41F to 90F
Durability: Approximately 2 years or more
Water contact angle: 110° 
Light swirl filling properties
Thick layer: 1~2 Micron each
Tuolta kanssa jotain 
 http://www.signatureblueautocare.com/se ... /c-quartz/
 
http://www.signatureblueautocare.com/se ... /c-quartz/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Urran
- Viestit: 7304
- Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
- Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Urran » La Elo 30, 2014 8:47 am
			
			
			
			
			No Opti, Modesta, Gyeon nyt alkuun. Aiemmin CQ ei antanut tietoa paksuudesta ja esim Gyeon lupaa kahdelle kerrokselle 0,6um (Sio2 pinnotteita molemmat).
Mutta CQuartz pinnoitteelle on oma topiccinsa. Jatketaan Optista tässä.
			
									
									Vain YKSI LSP!
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								j4neski							
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 5:31 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja j4neski » La Tammi 10, 2015 1:57 pm
			
			
			
			
			Tuli tilattua Projectechiltä Opti-Coat 2:sta kun oli tiedossa että vaimon auto vaihtuu. En tiedä onko noissa tehtaan jäljiltä mitään suojaa maalipinnassa, pesin kuitenkin auton ensin Autofoam'lla ja sen jälkeen Auto-wash'lla. Nyt auto saa kuivua tallissa hetken kunnes enin kosteus on haihtunut ja sen jälkeen IPA-käsittely. Tallin ikkunat on pesun jäljiltä vesihöyryssä, mutta eiköhän tuo poistune kun lattialämpö on täysillä ja ilipssä kuivaustoiminto päällä. Huomenissa sitten aamusta Opti-coat pintaan, sillä on sitten aikaa vielä asettua vuorokauden verran lämpimässä tallissa.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Demon							
- Viestit: 1965
- Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
- Paikkakunta: Lahti City
- 
				Viesti:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Demon » La Tammi 10, 2015 3:10 pm
			
			
			
			
			Kyllä se olis kannattannu tehdä liuotinpesu sekä raudan- ja pienpoisto. Noissa kuitenkin on kuljetuksen jäljiltä rautaapinnassa ja mitä todennäköisemmin jotain liimajämiä suojamuoveista.
			
									
									Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								j4neski							
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 5:31 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja j4neski » La Tammi 10, 2015 3:18 pm
			
			
			
			
			Eikö niiden suojamuovien tarkoitus ole suojata autoa kuljetuksen aikana juuri noilta mainituilta asioilta? Liimajäämiä voi olla, tosin en huomannut autoa kuivatessa että pinnoissa olisi enää mitään käsiin tuntuvaa tai silmin havaittavaa ollut. Mutta eipä se ole myöhäistä vieläkään pestä uudelleen.
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Peke							
- Viestit: 2928
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 11:41 pm
- Paikkakunta: Vantaa
- 
				Viesti:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Peke » La Tammi 10, 2015 3:24 pm
			
			
			
			
			Pikeä tai liimaa ei mulla oo uusissa ollu, lentoruostetta kylläkin. Itsekin suosittelisin liuotinpesua, pienpoistoo ja raudanpoistoo ennen pinnoitetta.
			
									
									Porsche 911 Turbo 
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								_nixu_							
- Viestit: 2615
- Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
- Paikkakunta: Kerava
- 
				Viesti:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja _nixu_ » Su Tammi 11, 2015 9:35 am
			
			
			
			
			Kyllähän noita uusia autoja käydään läpi ennen luovutusta..
Eli jos on avattaren rinkelikeula kyseessä niin tiedä vaikka sitä olisi vähän kiilloteltu.
			
									
									E53 X5 3.0D
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								j4neski							
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 5:31 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja j4neski » Su Tammi 11, 2015 11:12 am
			
			
			
			
			Avattaren rinkelikeulaa on vähän kiilloteltu, se on EX A1 
 
Ei tuossa A3:ssa pahemmin mitään ollut, lentoruostetta löytyi vasta sen jälkeen kun olin pinnoitteen laittanut kattoon. Katon reunoissa on sellaiset pienet pokkaukset ja huomasin sitten kun olin Opti-coatin levittänyt että siinä perhanan pokkauksen urassa oli pienen pieniä täpliä. Kun sammutin työvalona olleen halogeenin, niin ei niitä pikku pisteitä enää erottanut. Ulkopintojen käsittelyyn meni reilu tunti, vielä käyn läpi ovien ja takaluukun aukot.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								j4neski							
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2012 5:31 pm
- Paikkakunta: Ylöjärvi
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja j4neski » Ti Tammi 13, 2015 12:15 pm
			
			
			
			
			j4neski kirjoitti:Avattaren rinkelikeulaa on vähän kiilloteltu, se on EX A1 
 
Ei tuossa A3:ssa pahemmin mitään ollut, lentoruostetta löytyi vasta sen jälkeen kun olin pinnoitteen laittanut kattoon. Katon reunoissa on sellaiset pienet pokkaukset ja huomasin sitten kun olin Opti-coatin levittänyt että siinä perhanan pokkauksen urassa oli pienen pieniä täpliä. Kun sammutin työvalona olleen halogeenin, niin ei niitä pikku pisteitä enää erottanut. Ulkopintojen käsittelyyn meni reilu tunti, vielä käyn läpi ovien ja takaluukun aukot.
 
Auto kokonaisuudessaan on nyt käsitelty, pakoputken päitä myöten... (avatar). Laitan kokemusta pinnoitteesta kun sitä alkaa kertymään.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 sami76
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 6:39 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja sami76 » Ma Maalis 30, 2015 6:56 pm
			
			
			
			
			Terve kaikille!
Minulle on tulossa parin viikon sisällä uusi metallimusta (1Z1Z) RS Octavia ja kysymys kuuluu, että olisiko tämä kyseinen pinnoite hyvä tuohon autoon ja löytyykö Seinäjoen lähistöltä fiksareita, jotka käyttävät tätä ainetta...? Toki pinnoituksen voi tehdä joku asiansa osaava yksityinenkin... 
 
 
-Sami-
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Viltsu
- Viestit: 979
- Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
- Paikkakunta: Hyvinkää
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Viltsu » Ma Maalis 30, 2015 9:13 pm
			
			
			
			
			sami76 kirjoitti:Terve kaikille!
Minulle on tulossa parin viikon sisällä uusi metallimusta (1Z1Z) RS Octavia ja kysymys kuuluu, että olisiko tämä kyseinen pinnoite hyvä tuohon autoon ja löytyykö Seinäjoen lähistöltä fiksareita, jotka käyttävät tätä ainetta...? Toki pinnoituksen voi tehdä joku asiansa osaava yksityinenkin... 
 
 
-Sami-
 
Aika otollisella paikalla asut, kun naapurissa majailee Shineld (foorumin apupoika tittelillä)..
Optia ei tosin taida siellä olla käytössä, mutta ainakin Nanolex ja Ceramic Pro on edustettuna. Kannattaa siis ottaa Anttiin yhteyttä.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 sami76
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ma Maalis 30, 2015 6:39 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja sami76 » Ti Maalis 31, 2015 8:15 pm
			
			
			
			
			Viltsu kirjoitti:sami76 kirjoitti:Terve kaikille!
Minulle on tulossa parin viikon sisällä uusi metallimusta (1Z1Z) RS Octavia ja kysymys kuuluu, että olisiko tämä kyseinen pinnoite hyvä tuohon autoon ja löytyykö Seinäjoen lähistöltä fiksareita, jotka käyttävät tätä ainetta...? Toki pinnoituksen voi tehdä joku asiansa osaava yksityinenkin... 
 
 
-Sami-
 
Aika otollisella paikalla asut, kun naapurissa majailee Shineld (foorumin apupoika tittelillä)..
Optia ei tosin taida siellä olla käytössä, mutta ainakin Nanolex ja Ceramic Pro on edustettuna. Kannattaa siis ottaa Anttiin yhteyttä.
 
Kiitos vinkistä!
Olinkin jo aiemmin huomannut tuon liikkeen, mutten huomannut, että siellä hoidetaankin autoja noilla aineilla, eikä siis ole pelkkä myymälä... 
 
 
Nanolexin aineista oli alustavasti puhetta, joita tuohon auton hoitoon käytettäisiin ja Optista en edes kysynyt mitään!
-Sami-
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Lassiv
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:40 pm
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Lassiv » Ma Syys 14, 2015 10:57 pm
			
			
			
			
			Tämä näemmä muuttunut kokonaan gloss coatiksi ainakin Suomen kaupoissa. Tarkoitus olisi tehdä ensimmäinen pinnoitukseni ikinä autolle eli saisi olla aloittelija ystävällinen aine. Kannattaako tämä gloss coat unohtaa kokonaan kun opti-coattia ei enää ole. Tarkoitus olisi saada viikonlopuksi ainetta käsiin eli jostain Suomen kaupasta pitäisi löytää. 
Onko siis suosituksia kannattaako kääntyä jonkun muun aineen käyttöön tässä tilanteessa. Auto tarkoitus myllyttää ja sitten vetää joku pinnoite siihen vahan sijaan. Hyvä olisi vielä jos pintaa voisi ns tekohengittää pesujen jälkeen jollain wetcoatin tapaisella aineella.
Edit: Itse näistä sen enempää ymmärtämättä ajattelin olisiko tämä esim hyvä korvaava tuote? 
http://www.autodude.fi/tuote/kestopinno ... olex_si3d/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 samunoz
- Viestit: 4303
- Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
- 
				Viesti:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja samunoz » Ti Syys 15, 2015 12:16 am
			
			
			
			
			Itsellä ei vielä kokemusta Gloss-coatista mut valmistajan mukaan yksi helpoimmista pinnoitteesta jos voit varmistaa että auto on sisätiloissa vähintään 12 tuntia ja 24 tuntia ennen kostumista. Nanolex Si3D pitäis periaatteessa olla erittäin helppo mut itsellä ainakin vastusti hieman laittaessa. Kysäse Jannelta autonhoitokauppa.com. Uskon et sieltä saat parhaat vinkit. Itse laitoin tänään toisen kerroksen CQ UK pintaan. Helppoa oli.
viewtopic.php?f=17&t=4382 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								seatts							
- Viestit: 1758
- Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
- Paikkakunta: Sauvo
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja seatts » Ti Syys 15, 2015 6:58 am
			
			
			
			
			Kyllä Gloss-coat on ihan yhtä helppo levittää kuin Optikin ja mun mielestä yksi helpommin levitettävistä pinnoitteista mitä itse olen käyttänyt.
Verrattuna näihin muihin käyttämiini pinnoitteisiin: Cquarzt uk, Igreenlover Quartz, Qtechnig C1 ja ExoV2, Opticoat, Gloss-coat.
			
									
									Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Lassiv
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:40 pm
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Lassiv » Ti Syys 15, 2015 11:41 am
			
			
			
			
			Ok kiitoksia vinkeistä. Glossykin on vielä harkinnassa, autohoitokauppaan pistin mailia ja sieltä suositeltiin tälläisiä settejä myös, näissä olisi nuo levityssienet yms valmiina kun eihän tollasia omissa nurkissa ole. Myös mikrokuituliinoja varmaan tarvitsee myllytys/pinnotus operaatioon mut ne lienee järkevintä hakea lähimmästä marketista? 
Tälläiset jäänyt nyt siis glossy coatin kanssa mietteisiin:
http://www.autonhoitokauppa.fi/nanolex-si3d-set-30-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2-prime-50-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Näitä tukis se että löytyis jo työvälineitä hommaan hieman mukana. Glossy coattiin pitäisi ainakin toi pintojen puhdistusaine ostaa että saa varmasti puhtaan pinnan ennen pinnotteen levittämist ja tuleehan tossa toisessa sitten detaileri jatkoa varten ja toisessa tulee taas mikrokuituliinoja muutama mukaan.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Daatta							
- Viestit: 428
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
- Paikkakunta: Salo
						
						
													
							
						
									
						Viesti
					
								Kirjoittaja Daatta » Ti Syys 15, 2015 12:35 pm
			
			
			
			
			Lassiv kirjoitti:Ok kiitoksia vinkeistä. Glossykin on vielä harkinnassa, autohoitokauppaan pistin mailia ja sieltä suositeltiin tälläisiä settejä myös, näissä olisi nuo levityssienet yms valmiina kun eihän tollasia omissa nurkissa ole. Myös mikrokuituliinoja varmaan tarvitsee myllytys/pinnotus operaatioon mut ne lienee järkevintä hakea lähimmästä marketista? 
Marketin mikrokuituliinat eivät lähtökohtaisesti ole hyvälaatuisia, pinnoitetta (eikä maalipintaa ylipäätään) ei kannata ryssiä huonolaatuisilla liinoilla. Naarmuttavat, niistä irtoaa töhnää yms. Kannattaa ehdottomasti käyttää hyvälaatuisia liinoja, esim. samoja mitä pinnoitteen mukana tulee. Mainitun Nanolexin levittämisestä linkattiin juuri hyvä 
video, siinä on käyty mm. liinojen tarvetta läpi.