Pesukintaat?
Re: Pesukintaat?
Luulis pääsiäisen jälkeen olevan kintaista ylitarjontaa 
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.
Mistä ostan tuommosen Kentin lapasen tai jonki vastaavan? En haluis tilata ulkomailta saakka. Haluun tarkoituksella vähän kompaktimman kintaan kun tuossa autossa on kaiken näkösiä muotoja, joita voi olla hankala päästä rassaamaan jos on liian iso vehje kädessä.
If in doubt, go flat out.
^Kentin lampaita tai keinolampaita ei taida saada enää muutakuin saarivaltiosta Kentin omasta nettikaupasta, ennen sai Honkkarista. Mutta mites tommonen Flexipads Merino Four Finger Lambskin -lampaanvillapesukinnas: http://www.projectech.fi/pesukintaat.html
Siis niille ahtaammille koloille.
Siis niille ahtaammille koloille.
Vain YKSI LSP!
Nuista kentin kintaista, jos joku etsii.
Näytti olevan vantaan hessumobiilissa/varakiri liikkeessä 2 kpl myytävänä ku hain öljyä purkin. Jos kyse oli mikrovilla/keinolammas-mallista vai mikä se nyt oli. Kintaan toinen puoli oli semmonen auton naarmutuspuoli. Hinta oli alta 4 euroa kappale.
Näytti olevan vantaan hessumobiilissa/varakiri liikkeessä 2 kpl myytävänä ku hain öljyä purkin. Jos kyse oli mikrovilla/keinolammas-mallista vai mikä se nyt oli. Kintaan toinen puoli oli semmonen auton naarmutuspuoli. Hinta oli alta 4 euroa kappale.
Huomasin tossa eilen että Olarin Prismassa on keltaisia Kentin matokintaita (en huomannut katsoa hintaa), en tiedä onko toinen puoli hyttysverkkoa vai käytettävissä olevaa matoa..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mulla ollut sellainen Kentin kinnas, jossa verkko toisella puolella. Toinen puoli on sellainen karvainen muttei kuitenkaan lammasta, eikä matoja. Tilasin sen AD varaosaliikkeestä joskus 4 vuotta sitten. Harvoin käyttänyt lähinnä talvella liukkareiden kanssa. Hyvin on kestänyt ja hintaisekseen(joku 4 e) ihan hyvä. Sonuksen peukkumallin lammaskintaalla normaalisti pesut ja hyvin kestänyt reilun vuoden käyttöä. 
Minä ostin Biltemasta keväällä tälläisen setin:
Linkki tässä.
Noin kymmenen kertaa olen tuolla kintaalla autoja pessyt ja pesun jälkeen sen olen huuhdellut puhtaaksi. Tai jos siihen on likaa jäänyt niin sankossa olen pyykinpesuaineella (jauheella tai nesteellä) sen puhtaaksi saanut huljuteltua. Kunnoltaan kinnas on vielä uudenveroinen. Mielestäni hintansa väärti ja lisäksi tuossa paketissa tulee ikäänkuin bonuksena monta erilaista mikrokuituliinaa. Esim. tuo sininen "vohvelipintainen" on lasien puhdistuksessa erinomainen. Tuolle sienelle en ole vielä käyttöä keksinyt.
Joku näistä enemmän ymmärtävä osannee ehkä verrata tätä "hyviin" pesukintaisiin. Minulle tuo on "ensikinnas"
Linkki tässä.
Noin kymmenen kertaa olen tuolla kintaalla autoja pessyt ja pesun jälkeen sen olen huuhdellut puhtaaksi. Tai jos siihen on likaa jäänyt niin sankossa olen pyykinpesuaineella (jauheella tai nesteellä) sen puhtaaksi saanut huljuteltua. Kunnoltaan kinnas on vielä uudenveroinen. Mielestäni hintansa väärti ja lisäksi tuossa paketissa tulee ikäänkuin bonuksena monta erilaista mikrokuituliinaa. Esim. tuo sininen "vohvelipintainen" on lasien puhdistuksessa erinomainen. Tuolle sienelle en ole vielä käyttöä keksinyt.
Joku näistä enemmän ymmärtävä osannee ehkä verrata tätä "hyviin" pesukintaisiin. Minulle tuo on "ensikinnas"
Itse en vieläkään luota noihin nuudelikintaisiin riittävästi. Ja ne vanhat Kentit on tosiaan keinolampaita, ei nuudeleita.
Vain YKSI LSP!
Kauankos teillä on kintaat pysynyt kasassa? Meikäläisellä noin vuoden kesti ja nyt kinnas menee vaihtoon kun melkein keskelle kämmentä oli tullut kalju kohta, kyseessä Eliten musta lammas. Missähän meni vikaan, alla kintaan hoidosta:
-Kinnasta on aina kuivattu huoneen lämmössä roikottamalla katosta kintaalle erikseen tehdystä telineestä (levittää kinnasta jotta ilma pääsee sisään).
-Pesut on hoidettu möyhentämällä kinnasta juoksevan haalean veden alla, joskus muttei aina apuna käytetty mäntysuopaa.
-Kinnasta ei ole rutistettu kuivaksi vaan laitettu yksi käsi kintaaseen ja toisella sitten paineltu vesiä pois -> ei taitoksia itse nahkaan.
Nahka on ihan hyvässä kunnossa ja kun karvanlähtö on sitä puokkaa ettei tuolla enään helmoja pese niin sitten tuosta tulee hitsaustumppu tms
-Kinnasta on aina kuivattu huoneen lämmössä roikottamalla katosta kintaalle erikseen tehdystä telineestä (levittää kinnasta jotta ilma pääsee sisään).
-Pesut on hoidettu möyhentämällä kinnasta juoksevan haalean veden alla, joskus muttei aina apuna käytetty mäntysuopaa.
-Kinnasta ei ole rutistettu kuivaksi vaan laitettu yksi käsi kintaaseen ja toisella sitten paineltu vesiä pois -> ei taitoksia itse nahkaan.
Nahka on ihan hyvässä kunnossa ja kun karvanlähtö on sitä puokkaa ettei tuolla enään helmoja pese niin sitten tuosta tulee hitsaustumppu tms
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Ensimmäisen tapoin tyhmyyttäni, kun kuivatin saunassa. Nahka repesi. Kesti kesän.
Jannelta ostettu Sonüs on nyt reilun vuoden ikäinen ja ei uuttaan kummempi. Pesun jälkeen olen huuhdellut juoksevan veden alla ja sen jälkeen kuivannut sen niin, että kinnas on roikkunut resori puoli ylöspäin. Gridguardin päällä huuhtelu ja sen jälkeen kämmenien välissä painellut enimmät vedet pois.
Jannelta ostettu Sonüs on nyt reilun vuoden ikäinen ja ei uuttaan kummempi. Pesun jälkeen olen huuhdellut juoksevan veden alla ja sen jälkeen kuivannut sen niin, että kinnas on roikkunut resori puoli ylöspäin. Gridguardin päällä huuhtelu ja sen jälkeen kämmenien välissä painellut enimmät vedet pois.
Sama hanska ja pesutapa kun Modifierilla ja hanskat kestänyt hyvin.
GGn päällä pesun jälkeen huuhdellut vedellä ja GGtä vasten puristellut enimmät vedet pois, sit saunaan (kylmään siis) lauteiden alle puuruuviin roikkumaan.
GGn päällä pesun jälkeen huuhdellut vedellä ja GGtä vasten puristellut enimmät vedet pois, sit saunaan (kylmään siis) lauteiden alle puuruuviin roikkumaan.
Mulla on mennyt pari Eurowin peukalomallia vuodessa. Oikeaoppisesti olen kuivatellut ja pessyt sellaisella eko-pyykinpesuaineella (tarkoitettu villalle) toisinaan, yleensä vain huuhdellut hyvin juoksevan haalean veden alla. Nyt alkaisi taas olla aika uudelle kintaalle. Flexipadsin peukalomallia voisi kokeilla seuraavaksi.
Vanteet ja korin alaosat olen pessyt Bilteman nuudelimallilla. Tuo edellä mainittu Bilteman setti on ihan passeli, mikrokuituliinoja käytän likasempiin hommiin (moottoritila, pienpoisto, polkimet, ovien väliköiden ja vanteiden kuivaus...). Voi surutta heitellä roskiin jos lika ei lähde pesussa. Sienellä olen heittänyt vesilintua, pessyt pyörää tms., mutta autoon en sillä koske.
Vanteet ja korin alaosat olen pessyt Bilteman nuudelimallilla. Tuo edellä mainittu Bilteman setti on ihan passeli, mikrokuituliinoja käytän likasempiin hommiin (moottoritila, pienpoisto, polkimet, ovien väliköiden ja vanteiden kuivaus...). Voi surutta heitellä roskiin jos lika ei lähde pesussa. Sienellä olen heittänyt vesilintua, pessyt pyörää tms., mutta autoon en sillä koske.
Mulla on myös sonus, dodon wookie ja eurowin lammaskinnas kaikki hyvässä iskussa, kun samalla tavalla toimin. Huuhtelin jälkeen ravistan (samalla tavalla kuin koira kuivaa turkkiaan) vielä kintaan kuivemmaksi ennen kuin ripustan sen kuivumaan. Tuo edellä mainittu proseduuri vähensi melkoisen paljon wookien harjaustarvetta, kun se ei ole koko ajan takussaModifier kirjoitti:Ensimmäisen tapoin tyhmyyttäni, kun kuivatin saunassa. Nahka repesi. Kesti kesän.
Itse harjasin kerran, enää en harjaa, koska kinnas muuttuu kastuessaan samanlaiseksi, oli se sitten harjattu tai ei.
Wookiessa on pitkä karva. Siitä joutuu pitämään vähän enemmän huolta kuin sonuksen kintaasta, mun mielestä siis.
Itsellä CYCista lammaskinta ja ihan ok on, Itse pidän enemmän mikrokuitu hanskasta tarjoustalon ostetusta 10€ mikrokuiti autonhoito paketista. Muutenkin mukana tulevat mikrokuiti liinan ovat mielestäni ihan laadukkaita.
Itselläni on http://www.chemicalguys.com/CAR_WASH_MI ... ic_493.htm" onclick="window.open(this.href);return false; yhteiseloa on ollut vasta 4 autonpesua mutta olen ollut tyytyväinen. Imee itseensä kyllä ihan valtavasti vettä ja on helppo käyttää ja on todella iso. Kuivuminen vie varmaan 2 päivää "orrella"
Aikaisempaa kokemusta on vain Korrekin kintaasta ja tuo on varmaan 2 kertaa isompi. Tyytyväinen olen ollut kyllä. Helppo puhdistaa ja näkyy lika jos semmoista joskus löytyy !
Pakko se tommonen lampaankinnaskin on hankkia ihan kokeilumielessä
Aikaisempaa kokemusta on vain Korrekin kintaasta ja tuo on varmaan 2 kertaa isompi. Tyytyväinen olen ollut kyllä. Helppo puhdistaa ja näkyy lika jos semmoista joskus löytyy !
Pakko se tommonen lampaankinnaskin on hankkia ihan kokeilumielessä
-
Rauhallinen Erkki
Puolitoista viikkoa sitten ensimmäistä kertaa aidolla lampaalla autoani pesin. Melko pitkään mennyt harrastuksen parissa ja vielä pidempään käsinpesua, ennen kuin kokeilin. Jotenkin mä oon ollut niin laiska, että helposti puhdistettavat ja konepestävät (pesen aina kaikki käytön jälkeen) pesuvälineet on olleet mieluisampia. Nytkin CG:lta tulee synteettinen kinnas, mutta kyllä taidan nyt kokeilla pidemmän pätkän tuota Sonuksen peukkulammasta. Jätän sitten tukan kampaamatta ja käytän ajan tuohon...
Voi, että kun geenimuuntelisivat sellaisia detailing -tarkoitukseen käytettäviä lampaita, jotka kestäisi konepesun.
Voi, että kun geenimuuntelisivat sellaisia detailing -tarkoitukseen käytettäviä lampaita, jotka kestäisi konepesun.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Shinearamasta tuli pikku paketti, jossa mukana Bilt Hamberin lammas. Mukavan tuntuinen kädessä ja imee soppaakin ihan kivasti, mutta suuri pettymys kun ns. takapuolella on semmonen itikoiden poisto verkko jota ei ainakaan tuolla näkyny tuotekuvassa
Tuota ennen oli Eurowin kintaita 3-pack, joista kaikki 3 hajosi vajaan vuoden aikana. Viimeinen viikko sitten pesun aikana hajosi ihan "atomeiksi".. Ihme homma kun vanhat jotku synteettiset kintaat oli nuita ennen käytössä monta monta vuotta ja vieläkin osa käyttökunnossa. Alennettu tosin vanteiden yms. pesuun.
Tuota ennen oli Eurowin kintaita 3-pack, joista kaikki 3 hajosi vajaan vuoden aikana. Viimeinen viikko sitten pesun aikana hajosi ihan "atomeiksi".. Ihme homma kun vanhat jotku synteettiset kintaat oli nuita ennen käytössä monta monta vuotta ja vieläkin osa käyttökunnossa. Alennettu tosin vanteiden yms. pesuun.
Oisko voineet laittaa megun kintaan, kun siinä tuotetekstissä kerrotaan bug netistä??? Tuossa hamberin kintaassa, kun ei kuvassa näy eikä mainita. Iseäkin hotsittais lammas, mutta en taida laittaa tilaukseen jos voihtoehdot on nuo....
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Bilt Hamberin lammaskintaassa on tätä nykyä verkko toisella puolella ja siksi sitä ei ole meillä valikoimissa, mutta muita kyllä löytyy.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
^Janne minkä ihmeen takia ovat päätyneet näin typerään ratkaisuun? Eikai kukaan noita oikeesti haluu mihinkään?!
Vain YKSI LSP!
Ei kukaan joka asiasta ymmärtää, mutta niitä on uskomattoman vähänUrran kirjoitti:^Janne minkä ihmeen takia ovat päätyneet näin typerään ratkaisuun? Eikai kukaan noita oikeesti haluu mihinkään?!
Niitä taasen on runsainmitoin jotka ajattelevat, notta ompas aivan loistava väline, kun on noin monipuolinen.
Ja kauppa käy
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
No eivätpä he siitä itsekään erityisen innoissaan olleet. Lähinnä toppuuttelivat, ettet kai ihan oikeasti halua näitä ottaaUrran kirjoitti:Janne minkä ihmeen takia ovat päätyneet näin typerään ratkaisuun? Eikai kukaan noita oikeesti haluu mihinkään?!
Jäi hiukan sellainen vaikutelma, että tuo verkolla varustettu erä olisi tullut jonkin virheellisen toimituksen seurauksena. Tilanne voi siis muuttua ja silloin mekin olemme valmiit palaamaan asiaan.
Se taas on eri asia, mikä myy vähemmän tiedostavien kuluttajien keskuudessa ja niitä kuluttajiahan riittää, vaikka prosessi oikean tiedon jakamiseksi onkin koko ajan käynnissä. Ja aina jää jäljelle paljon ostovoimaa, jota ei voisi vähempää kiinnostaa auton pintojen kunto, kunhan itikat saa näppärästi raaputettua irti. Harvemmin tämä kansanosa toki ajautuu Bilt Hamberin nettisivuille, joten siinä mielessä ymmärrän Urranin pointin hyvin
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike