Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Re: Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Hyvä homma. Tuo ei tainnut olla kovin tarkka kosteudesta eli voi levittää Ti-hallissa? Koko auto kerrallaan ja pyyhintä.
Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Tuosta en mene sanomaan mitään. Joku joka on kokeillu voi kertoa kokemuksistaan.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Kertokee ihan rohkeasti....Demon kirjoitti:Tuosta en mene sanomaan mitään. Joku joka on kokeillu voi kertoa kokemuksistaan.
Kosteudesta ei ole mulla kokemuksia mutta maaliskuun aurinkoisella säällä onnistui hyvin oli + puolella lämpötila.
Olen muutamia paneeleita fk1000p nyt vahannut ja en ihan ole vielä vakuuttunut tuosta itse vahauskokemuksesta. Oma kestosuosikkini 915 on jotenkin kivempi levittää, ehkä helpompi? Collinite on myös sormissa liukkaamman tuntuista ja tuoksu parempi, vähemmän liuotinmainen. Tietysti se ehkä voi johtua siitä että se on carnauba-luonnonvaha. Myös hopeassa autossa collinite menee enempi harsomaiseksi kuivuessaan ja on helpompi kiillottaa pois. Lisää kommentteja kun levitän fk1000p tumman siniseen autoon minkä saan testipenkkiin työstettäväksi lähiviikkoina.
Tuo fk1000 purkki on kyllä todella iso ja riittoisa, jos sitä malttaa vaan tarpeeksi ohuen kerroksen levitellä pintaan sillä kyllä vahaa aika monta kymmentä autoa.
Tuo fk1000 purkki on kyllä todella iso ja riittoisa, jos sitä malttaa vaan tarpeeksi ohuen kerroksen levitellä pintaan sillä kyllä vahaa aika monta kymmentä autoa.
Mikäs se ois parasta FK1000P:n elvyttelyyn? Ajattelin tilata Sonaxin Brilliant Shineä, mutta vielä vois vaihtaakin. Tuskin kuitenkaan esim. #425 tai Reload sen parempia ois?
Pysytään vaan alkuperäisessä suunnitelmassa QD suhteen. DW hype ja placeboefekti pelkästään jo vie sonaxin aineen kaikista ohi 
Tänään yritän tehdä autolleni pesun ja vahauksen. Miten toimin kun hyllystä löytyy avaamattomat purnukat boorboys white diamond ja fk1000p? 1. pesut 2. white diamond x 1 3. vaha x 1.
Auto on valkoinen ja katto musta (tosin isolta osalta panoraama luukkua). Toimiiko toi fk1000p myös katto- ja sivuikkunoissa?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Auto on valkoinen ja katto musta (tosin isolta osalta panoraama luukkua). Toimiiko toi fk1000p myös katto- ja sivuikkunoissa?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Kuulostaa suunnitelmalta, Ei muuta kuin hommiin. Voit levittää FKn myös ikkunoihin.
1. pesutvws kirjoitti:Tänään yritän tehdä autolleni pesun ja vahauksen. Miten toimin kun hyllystä löytyy avaamattomat purnukat boorboys white diamond ja fk1000p? 1. pesut 2. white diamond x 1 3. vaha x 1.
2. FK1000P
Eli jos pinta on hyväkuntoinen, niin jätä glaze vaan pois. Jos pinnassa on jälkiä tms, joita yrität glazella peittää, niin sitten glaze ennen FK:ta. Tosin ei sekään ihmeisiin pysty.
Kaverin melko naarmuiseen Golfiin kokeilin tuossa Black Hole + FK1000P komboa, saa nähdä miten paljon hävittää FK:n kestoa? Naarmuja tuo glaze ei ainakaan kovinkaan paljoa häivyttänyt. Tosin ei siihen pintaan jäänytkään enää kuin syvimmät, pesunaarmut pyyhkäisin cyclolla pois.
Katon mustassa osassa WD:sta ei paljoa iloa ole, eli sinne vain FK.
Ja ikkunapinnoilla FK1000P toimii hienosti! Kunhan et tuulilasia rupea vahailemaan.
.:R32
Millä perusteella? Jos jos katossa on (naarmunen) lakkapinta kuten muussaki autossa, ni samalla lailla ne fillerit sinne asettuu..Markku M. kirjoitti: Katon mustassa osassa WD:sta ei paljoa iloa ole, eli sinne vain FK.
Eikös tuo WD ole lähinnä vaaleille pinnoille tarkoitettu?Juuzo kirjoitti:Millä perusteella? Jos jos katossa on (naarmunen) lakkapinta kuten muussaki autossa, ni samalla lailla ne fillerit sinne asettuu..Markku M. kirjoitti: Katon mustassa osassa WD:sta ei paljoa iloa ole, eli sinne vain FK.
Kommentin idea nyt oli lähinnä se, että esim BH toimisi paremmin siellä tummalla pinnalla.
Ja toiseksi, katto on se pinta autossa, mihin ihmiset kiinnittää vähiten huomiota. Jos ei mitään showautoa olla tekemässä, niin vähän niinku pyyhkisi pyllynsä hajustetulla vessapaperilla. Mun mielestä.
Ei niitä katon jälkiä katso / tiedosta kukaan muu kuin ko. autoa pesevä henkilö.
Eipä se mikää värivaha oo
kyllä mäkin joskus testasin black holea valkosee autoo, eikä siitä silti seepraa tullu
Sen sijaa on totta, että varsinkaa kattokaiteitten välii ei kukaa kiinnitä huomiota, eikä katosta kunnollista aurinkoheijastustakaa kovin usein nää.
Sen sijaa on totta, että varsinkaa kattokaiteitten välii ei kukaa kiinnitä huomiota, eikä katosta kunnollista aurinkoheijastustakaa kovin usein nää.
Oletteko huomanneet eroa tämän ja Finis-waxin "pölynsitoutumis" taipumuksesta? Siis Finis-wax ei pidä pintaa niin pölyttömänä kuin esim HB (hiekkateillä tulee paljon ajelua) mut mites FK1000p?
-
powermitsu

näkee ehkä pienen eron, oikealla kuvassa bilt hamber finis-waxia ja fk1000p vasemmalla..
Jos levitätte tän rotaryllä niin käytättekö minimi kierroksia 4 padillä ja mustalla hexillä?
Mä levitin dassilla ja punaisella Hexillä
Eikö levity kunnolla rotaryllä?Juha U kirjoitti:Mä levitin dassilla ja punaisella Hexillä
En ymmärrä miksi tämä pitäisi ylipäätään koneella levittää, kun levittyy niin iisisti vähissä määrin myös käsin ja helppo pyyhkiä pois, kun koko auto vahattu. Kertokaa minulle, miksi tämä pitää levittää koneella? 
Jos on nivelvaivoja ranteissa... ja kone muutenkin käsillä niin miksei? Eikös koneella saa ohuimman kerroksenkin?_paffa kirjoitti:En ymmärrä miksi tämä pitäisi ylipäätään koneella levittää, kun levittyy niin iisisti vähissä määrin myös käsin ja helppo pyyhkiä pois, kun koko auto vahattu. Kertokaa minulle, miksi tämä pitää levittää koneella?
Joo käsillä, tai siis levitystyynyllä levitän. tuo oli vaan koe ja ei se yhtään nopeammin käynyt. Tosin farmarin iso katto on kivempi tehä koneella kuin tyynyllä. Ja kyllä tuolla koneella tulee tasainen ja ohut kerros, tosin niin tyynylläkin, kun osaa tekniikan ja on huolellinen. Eli molemmilla onnistuu ja varmaan rotskulla myöskin.
Cyclo-kopiolla hiton kätevä levittää. Mustalla padilla oon itse levitellyt.
Tosin melkein samalla vaivalla levittyy kyllä käsinkin jo.
Tosin melkein samalla vaivalla levittyy kyllä käsinkin jo.
Mä olen siirtynyt käyttämään konetta tän levittämisessä. On kokeiltu käsi, cyklokopio, flex epäkesko ja rotary.
Pieni laikka (cyklo ja rotary) on hyviä siinä, ettei tarvi ottaa sormin ainetta tai aina laikkaa irti...
Koneella tulee tasaisen ohut kerros. Saa käsinkin, mutta aina kun pyyhäiset pädiin ainetta, niin tahtoo siihen kohtaan tulla vähän enemmän ainetta, eikä paljoa siimat rasitu. Poispyyhintä on sitten kuin pölyä pyyhkisi. Ei tarvi hinkata.
Mulle kone on paljon helpompi, mukavampi ja nopeampi.
Lähellekkään samanlaisiin kestoihin en pääse Danin kanssa, mutta aivan loistokamaa siltikin!
Pieni laikka (cyklo ja rotary) on hyviä siinä, ettei tarvi ottaa sormin ainetta tai aina laikkaa irti...
Koneella tulee tasaisen ohut kerros. Saa käsinkin, mutta aina kun pyyhäiset pädiin ainetta, niin tahtoo siihen kohtaan tulla vähän enemmän ainetta, eikä paljoa siimat rasitu. Poispyyhintä on sitten kuin pölyä pyyhkisi. Ei tarvi hinkata.
Mulle kone on paljon helpompi, mukavampi ja nopeampi.
Lähellekkään samanlaisiin kestoihin en pääse Danin kanssa, mutta aivan loistokamaa siltikin!
Millaiseen kestoon sä sitten pääset?