Riippuu muuten kannettavastasamunoz kirjoitti:Kannettavaan ei mahdu ssd+kovalevy vaan tarvii valita jompikumpi. Pöytäkoneessa intel 520
Tietokonekeskustelut
Re: Tietokonekeskustelut
Eipä viitsi tuollaista kannella. Onko muuten SSD levyn vaihtamisessa kannettavaan jotain erikoisia jippoja pöytäkoneeseeseen verrattuna?
SPOILERSPOILER_SHOW
Tuleeko noissa kannettavissa käyttöjärjestelmän levyt mukana?
Sanokaapas, mikä SSD kannattas ostaa pöytäkoneeseen? Hyvä hinta-laatusuhde pitäs olla. Jos laittas käyttiksen tolle samalla ku laitan lisää keskusmuistia. Voikos käyttiksen kloonata ettei tarttis uudestaan asennella? Win 7.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Todella tyytyväinen oon ollut Intelin 520:een. Siinä on viiden vuoden takuu. Saatavuus voi olla heikkoa.
Ei mitään erikoisia jippoja. Joskus vakiokovo on kiinni jossain metallikehikossa ja se kehikko pitää siirtää siihen SSD:hen.samunoz kirjoitti:Eipä viitsi tuollaista kannella. Onko muuten SSD levyn vaihtamisessa kannettavaan jotain erikoisia jippoja pöytäkoneeseeseen verrattuna?SPOILERSPOILER_SHOWTuleeko noissa kannettavissa käyttöjärjestelmän levyt mukana?
Läppäreissä ei taida tulla suunnilleen koskaan käyttislevyjä mukana. Helpoin on jos löytää kaverilta tai itseltään saman windows-version asennuslevyn ja asentaa käyttiksen uudelleen sen avulla. Käyttää vain sitä oman koneen pohjassa olevaa tuotetunnusta, levythän on samoja mutta koodi on uniikki. Samalla pääsee eroon niistä kannettaviin tungetuista täysin turhista ja resursseja vievistä valmistajan turhakeohjelmista.
Omaan pöytäkoneeseen laitoin viime kesänä Samsungin 830 sarjalaisen (120gb) ja voi kyllä suositella.Peke kirjoitti:Sanokaapas, mikä SSD kannattas ostaa pöytäkoneeseen? Hyvä hinta-laatusuhde pitäs olla. Jos laittas käyttiksen tolle samalla ku laitan lisää keskusmuistia. Voikos käyttiksen kloonata ettei tarttis uudestaan asennella? Win 7.
840 sarja tuli korvaamaan 830 ja taitavat olla entistä nopeampiakin.
Onpa kiva lähteä niitä sitten metsästämään jos kone menee vaikka sekaisin ja täytyis nopeasti asentaa käyttis uusiksi. Kummallista...Finis kirjoitti: Läppäreissä ei taida tulla suunnilleen koskaan käyttislevyjä mukana. Helpoin on jos löytää kaverilta tai itseltään saman windows-version asennuslevyn ja asentaa käyttiksen uudelleen sen avulla. Käyttää vain sitä oman koneen pohjassa olevaa tuotetunnusta, levythän on samoja mutta koodi on uniikki.
Lataa asennuslevy vaikka piratebaystä ja seriaali löytyy läppärin pohjasta. Noin olen aina selvinnyt omista uudelleenasennuksista.
No ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Samalla tavalla kuin sinä metsästä halvinta tuotetta niin valmistajat minimoivat omat kustannukset. Asennuspaketti on yleensä kovalevyllä ja sieltä sen saat poltettua itsellesi valmistajan toimittamalla ohjelmistolla.samunoz kirjoitti:Onpa kiva lähteä niitä sitten metsästämään jos kone menee vaikka sekaisin ja täytyis nopeasti asentaa käyttis uusiksi. Kummallista...Finis kirjoitti: Läppäreissä ei taida tulla suunnilleen koskaan käyttislevyjä mukana. Helpoin on jos löytää kaverilta tai itseltään saman windows-version asennuslevyn ja asentaa käyttiksen uudelleen sen avulla. Käyttää vain sitä oman koneen pohjassa olevaa tuotetunnusta, levythän on samoja mutta koodi on uniikki.
Juu, ei tuota kiintolevytelakkaa viitsi kannella. Se on tietokoneen telakassa kiinni ja reissussa hoidetaan datan säilytys muulla tavalla.
Palautuslevy(t) poltetaan itse. Tämä jää useimmalta tekemättä. Koneen mukana on kyllä ohjeet miten se tehdään.
Edit: Eikös nuo asennuslevyt saa ladattua microsoftiltakin.
Edit: Eikös nuo asennuslevyt saa ladattua microsoftiltakin.
Hitto, oon vähän kahden vaiheilla...
Tykkään ihan pirusti käyttää PC-koneita, mutta seuraavaan koneeseen vaatisi rajusti vääntöä kuvan/videon käsittelyyn.
Macissa saisi kuitenkin vähän vielä saman hintaluokan PC:tä enemmän tuota käsittelytehoa. Mutta pitäis opetella taas uudestaan käyttämään ko. laitosta. Ei ole tullut kymmeneen vuoteen koskettuakaan Mäkkiin..
Ja tähän väliin selvennykseksi siis, että en ole mitään läppäriä todellakaan hankkimassa.
Ja sanokoot kuka mitä hyvänsä, niin MINUN mielestäni PC on helpompi käyttää kuin Applen tuotteet.
Applessa tietty on niitä hyviäkin puolia. Voimaa hintaan nähden (? onko enää edes nykyään? PC-koneitakin saa julmalla raudalla suht edullisesti..), vie vähän tilaa kun kaikki on integroituna (integrointi on sinäsä kyllä vähän huono homma...).
PC vie sitten monella muulla osa-alueella. Laajennettavuus, raudan saa valita itse, näytön koon vapaampi valinta jne...
Nykyisessä koneessa ei riitä voima renderöimään 1080p videota virheettömäksi. Se olisi ihan kiva lisä tähän nykyiseen.
Lightroomikin kaatuu välillä kun ei muisti riitä...
Tykkään ihan pirusti käyttää PC-koneita, mutta seuraavaan koneeseen vaatisi rajusti vääntöä kuvan/videon käsittelyyn.
Macissa saisi kuitenkin vähän vielä saman hintaluokan PC:tä enemmän tuota käsittelytehoa. Mutta pitäis opetella taas uudestaan käyttämään ko. laitosta. Ei ole tullut kymmeneen vuoteen koskettuakaan Mäkkiin..
Ja tähän väliin selvennykseksi siis, että en ole mitään läppäriä todellakaan hankkimassa.
Ja sanokoot kuka mitä hyvänsä, niin MINUN mielestäni PC on helpompi käyttää kuin Applen tuotteet.
Applessa tietty on niitä hyviäkin puolia. Voimaa hintaan nähden (? onko enää edes nykyään? PC-koneitakin saa julmalla raudalla suht edullisesti..), vie vähän tilaa kun kaikki on integroituna (integrointi on sinäsä kyllä vähän huono homma...).
PC vie sitten monella muulla osa-alueella. Laajennettavuus, raudan saa valita itse, näytön koon vapaampi valinta jne...
Nykyisessä koneessa ei riitä voima renderöimään 1080p videota virheettömäksi. Se olisi ihan kiva lisä tähän nykyiseen.
.:R32
- pellepoliisi
Ootko kattonut PC:tä valmiina pakettina vai osat erillisenä ja koot sen itse?
On ihan pikkusen macit muuttuneet tuossa ajassa.Markku M. kirjoitti:Ei ole tullut kymmeneen vuoteen koskettuakaan Mäkkiin..
Porsche 944 -86
BMW E46 325iA Touring -04
Tuohon yhdyn itse myös. Itsellä oli vuosi sitten uusi iMac eikä ollut montaakaan kuukautta kun lähti vaihtoon. En vain ikinä oppinut käyttämään kunnolla vaikka sanottiin että helppo on käyttää. Langaton verkko myöskin katkeili kokoajan (pääsi yhden linkin klikkaamaan ja seuraavaa linkkiä latasi todella kauan kunnes yhteys katkesi) ja odotin useamman kuukauden korjausta asiaan, mutta kun ei mitään kuulunut ja asiakaspalvelun neuvot olivat maksullisia, päätin suosiolla siirtyä takaisin PC:hen. PC:ssä ei mitään ongelmaa langattoman verkon kanssa, vaikka samat laitteet käytössä. Olen ollut todella todella tyytyväinen, että palasin takaisin PC:hen ja Windows 7:aan.Markku M. kirjoitti:Hitto, oon vähän kahden vaiheilla...
Ja sanokoot kuka mitä hyvänsä, niin MINUN mielestäni PC on helpompi käyttää kuin Applen tuotteet.![]()
Tablettina löytyy iPad mini ja se on kyllä onnistunut laitos, mutta tietokoneissa en enää helpolla siirry mäkkiin.
Valmis paketti ei ole vaihtoehto, ei löydy mitään spekseiltään järkevää sopuhintaan kuitenkaan.pellepoliisi kirjoitti:Ootko kattonut PC:tä valmiina pakettina vai osat erillisenä ja koot sen itse?
En oo 20 vuoteen ostanut yhtään valmista konetta ja joku 20 konetta on tullut kasattua kavereillekin...
Apple maksaisi sen pari tonnia. Tolla rahalla saisi kyllä melkoista rautaa PC-puoleltakin...
.:R32
Mäkissä ihan sama rauta kun pc nykypäivänä.
- Posambique
Tämä on ikuisuuskysymyksiä.
Ikinä en ole Applesta pitänyt, kun minun ikäluokalle se on osin trendituote/statussymboli.
Sen sijaan...
Minulla on nykyään Applen läppäri.
Tarpeeksi kauan kun yritin vi**uilla ystävälleni MacBookin puutteista, mutta saatuani aina järkeviä vastauksia, "laittoi" ystäväni myös käyttämään sitä hieman. Ihastuin hyvin pian kosketuslevyn pikakomentoihin (sekä tuntumaan), käyttöjärjestelmän järkeviin ratkaisuihin ja alumiinikuoren laadukkuuteen. Ratkaiseva tekijä oli se, että kun joudun käyttämään läppärin näyttöä myös kuvankäsittelyyn niin tämä pieksee 98% pc-läppärinäytöistä 100-0. Valitettavasti mulla ei ollut varaa sen enempää MacBook Pro Retinaan kuin niihin 2% hyvistä pc-versioistakaan. Edelleen olen tyytyväinen.
Tämän seurauksena voisin hyvin hankkia iMacin myös pöytäkoneeksi kun sellainen tarve (ja rahatilanne) tulee.
Kyllä siinä joutuu maksamaan hieman upeasta ja helkkarin laadukkaasta alumiinipaketoinnista aidolla lasilla,
sekä todella laadukkaasta näytöstä, mutta mielestäni se on ihan ookoo ja ymmärrettävää.
Olen sitä mieltä että iMac vs. PC ei ole parempaa konetta, vaan erilaisille ihmisille hieman erilaisia tuotteita.
P.S. Käyttöjärjestelmä vaatii totuttelua PC:n jälkeen kun on erilainen, mutta mielestäni kyllä parempi tähänastisella kokemuksella.
Ikinä en ole Applesta pitänyt, kun minun ikäluokalle se on osin trendituote/statussymboli.
SPOILERSPOILER_SHOW
Sitten sain kokemuksia niistä enemmän. iPhonea käyttänyt useampaan otteeseen - en tykkää yhtään.
Käyttöjärjestelmä oli vallankumouksellinen tullessaan, mutta miettikää kauan siitä on. Se on vanhentunut.
Toki lukuunottamatta puheentunnistussysteemejä, mutta niitä en käytä kuitenkaan.
Tablettia hankiessani olin jo hankkimassa iPadia (koska sen piti olla vaan paras) kunnes kokeilin sitä vs. Android-tabletti.
Sama juttu. Tuntuu aivan naurettavalta että "kotisivua" ei voi muokata mihinkään 2010-luvulla. Se on vanhentunut mielestäni.
Toki kuten iPhone hyvin yksinkertainen - sen takia ehkä helppo käyttää, mutta ei se mitä haluan.
Käyttöjärjestelmä oli vallankumouksellinen tullessaan, mutta miettikää kauan siitä on. Se on vanhentunut.
Toki lukuunottamatta puheentunnistussysteemejä, mutta niitä en käytä kuitenkaan.
Tablettia hankiessani olin jo hankkimassa iPadia (koska sen piti olla vaan paras) kunnes kokeilin sitä vs. Android-tabletti.
Sama juttu. Tuntuu aivan naurettavalta että "kotisivua" ei voi muokata mihinkään 2010-luvulla. Se on vanhentunut mielestäni.
Toki kuten iPhone hyvin yksinkertainen - sen takia ehkä helppo käyttää, mutta ei se mitä haluan.
Minulla on nykyään Applen läppäri.
Tarpeeksi kauan kun yritin vi**uilla ystävälleni MacBookin puutteista, mutta saatuani aina järkeviä vastauksia, "laittoi" ystäväni myös käyttämään sitä hieman. Ihastuin hyvin pian kosketuslevyn pikakomentoihin (sekä tuntumaan), käyttöjärjestelmän järkeviin ratkaisuihin ja alumiinikuoren laadukkuuteen. Ratkaiseva tekijä oli se, että kun joudun käyttämään läppärin näyttöä myös kuvankäsittelyyn niin tämä pieksee 98% pc-läppärinäytöistä 100-0. Valitettavasti mulla ei ollut varaa sen enempää MacBook Pro Retinaan kuin niihin 2% hyvistä pc-versioistakaan. Edelleen olen tyytyväinen.
Tämän seurauksena voisin hyvin hankkia iMacin myös pöytäkoneeksi kun sellainen tarve (ja rahatilanne) tulee.
Kyllä siinä joutuu maksamaan hieman upeasta ja helkkarin laadukkaasta alumiinipaketoinnista aidolla lasilla,
sekä todella laadukkaasta näytöstä, mutta mielestäni se on ihan ookoo ja ymmärrettävää.
Olen sitä mieltä että iMac vs. PC ei ole parempaa konetta, vaan erilaisille ihmisille hieman erilaisia tuotteita.
P.S. Käyttöjärjestelmä vaatii totuttelua PC:n jälkeen kun on erilainen, mutta mielestäni kyllä parempi tähänastisella kokemuksella.
"Urku auki, pelti kii"
^
Varmasti näin. Itsellä ei ollut ketään, joka olisi voinut opettaa käyttämään vaan googlella mentiin kokoajan. Kun sain koneen käyntiin aloin tietysti automaattisesti etsiä asetuksia ja "ohjauspaneelia"...googlettamaan, mistä löytyy. Oma tietokone, googlella. Tuntui että ekat kaksi viikkoa oli pelkkää googletusta. Kun joku olisi suoraan neuvonut niin olisi varmasti päässyt paremmin sisään. Itse kuitenkin käytän tietokoneita ja tiedänkin niistä melko paljon, mutta silti en päässyt ikinä tuohon macin maailmaan sisään. Mielestäni myöskin harmaat sävyt esim. ikkunoissa on tylsiä verrattuna vaihdettavissa oleviin teemoihin windowsilla. Myös kello ja säätiedot olisi ollut kiva työpöydällä. Kaikkia näitä piti googlettaa, miten mitäkin saa.
Kun myin koneen niin myös seuraava omistaja oli yhteydessä oston jälkeen ja vielä kuukausi ostamisen jälkeen hänkin sanoi, että kyllä tässä vaan on aikamoinen opettelu. En tiedä vaihtoiko hänkin sitten windowsiin takaisin. Mielipiteitä, niitähän nämä on. Itselle sopii paremmin Windows ja PC tällä tietämyksellä.
Varmasti näin. Itsellä ei ollut ketään, joka olisi voinut opettaa käyttämään vaan googlella mentiin kokoajan. Kun sain koneen käyntiin aloin tietysti automaattisesti etsiä asetuksia ja "ohjauspaneelia"...googlettamaan, mistä löytyy. Oma tietokone, googlella. Tuntui että ekat kaksi viikkoa oli pelkkää googletusta. Kun joku olisi suoraan neuvonut niin olisi varmasti päässyt paremmin sisään. Itse kuitenkin käytän tietokoneita ja tiedänkin niistä melko paljon, mutta silti en päässyt ikinä tuohon macin maailmaan sisään. Mielestäni myöskin harmaat sävyt esim. ikkunoissa on tylsiä verrattuna vaihdettavissa oleviin teemoihin windowsilla. Myös kello ja säätiedot olisi ollut kiva työpöydällä. Kaikkia näitä piti googlettaa, miten mitäkin saa.
Kun myin koneen niin myös seuraava omistaja oli yhteydessä oston jälkeen ja vielä kuukausi ostamisen jälkeen hänkin sanoi, että kyllä tässä vaan on aikamoinen opettelu. En tiedä vaihtoiko hänkin sitten windowsiin takaisin. Mielipiteitä, niitähän nämä on. Itselle sopii paremmin Windows ja PC tällä tietämyksellä.
Posallakaan ei tosin taida painaa pöytäkone valinnassa tuo näyttö ihan niin paljoa kun aiemmassa vertailussa. Sen kun voi kaiketi molempiin valita mielensä mukaan. Mutta uskon että siellä päädyttäisiin aika fiksuun ratkaisuun. Posa kun tuntuu yleensä ottavan asioista selvää ennenkuin ostaa mitään, eikä vain tyhmänä juokse kaiken maailman suositusten perässä 
Vain YKSI LSP!
Yleensä se mikä aiheuttaa eniten harmitusta macciin siirtymistä miettiville on juuri tuo käyttiksen "käyttölogiikka", se kun on suurelta osin ihan erilainen kuin Mikkisoftan tuotoksissa. Jos OS X:ää yrittää käyttää kuin Windowsia niin ei tule kyllä muuta kuin poru.
Sit taas jos pystyy heittämään lähes kaiken aiemmin tietokoneen käytöstä oppimansa romukoppaan ja aloittamaan ikään kuin tyhjästä niin.. Usein pätee se että kun miettii helpoimman ja yksinkertaisimman tavan tehdä jokin asia niin se on OS X:ssä juuri se oikea. Jos on liian kiinnostunut esim. tiedostojenhallinnasta kansiotasolla tai muuten haluaa päättää kaikesta niin silloin Windows on ehkä sopivampi käyttis. Jos muuten on vähän nörtin vikaa niin kannattaa lukea tämä: http://www.eecis.udel.edu/~zurawski/hum ... s_air.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; 
Porsche 944 -86
Kuinkas takuut toimii jos ostan Saksasta ostetun koneen käytettynä? Asus merkkinä. Onko niillä huollot täällä?
Asukset menee huoltoon Hollantiin. Näin ainakin sen yhden ainoan kerran kun oma Asukseni meni cd-aseman vian takia huollettavaksi (ainut vika joka on tullut vastaan 7 vuoden aikana)
Luulisi takuun toimivan mikäli on olemassa alkuperäinen takuutodistus/ostokuitti.
Luulisi takuun toimivan mikäli on olemassa alkuperäinen takuutodistus/ostokuitti.
Mut Suomen liikkeiden kautta? Kestää sit varmaan pari viikkoa?
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Kun läppäriä olin hankkimassa vuosi sitten niin ainakin silloin peloteltiin, että Asus:illa on pisimmät huoltoajat. Puhui 4-7 viikosta. Sitä en tiedä onko tilanne mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Selvä. Kiitos. Kellään kokemusta HP Elitepook 8460p?