Lasien tummennuksista
Re: Lasien tummennuksista
Joka kalvossa on sirpalesuoja. Sehän perustuu just siihen että kalvo on liimattu lasiin kiinni niin ne sirpaleet jää kalvoon kiinni eikä lentele jokapaikkaan 
Sit tietysti erikseen murtosuojakalvot, mutta ne ovat sitten jo vähän eri planeetalta asentaa 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Liekköhän muuten vielä sama käytäntö, kun aikoinaan eräästä tuning-autosta vakuutusyhtiö eväsi korvaukset murron aiheuttamista vahingoista sisustan osalta, kun kalvotettu lasi rojahti melkein kokonaisuudessaan ovipahvin päälle? Lasi viilsi verhoiluun vekin (kokonaan uudelleenverhoilu) ja lasikuitupaneeli jouduttiin pakkeloimaan ja maalaamaan uusiksi. Kalvothan ovat laittomat, eli täydet perusteethan tuossa oli evätä korvaukset 
Tuli vain tässä mieleen, kun omassa autossa on etulasit sävytetty, ovipahveja ei paljon purkaamolta haeta ja uusi pahvi maksaa muistaakseni 700€.
Tuli vain tässä mieleen, kun omassa autossa on etulasit sävytetty, ovipahveja ei paljon purkaamolta haeta ja uusi pahvi maksaa muistaakseni 700€.
Tässä piti olla jotain kuituja tjms (mitkä näkyi mm. leikkauspinnassa) ja sen piti kestää paremmin repeämistä vastaan. Tiedä sitten, mutta mulla itellä oli levollinen ja turvallinen mieli kun ajelin nuo kalvot laseissaWolfie kirjoitti:Joka kalvossa on sirpalesuoja. Sehän perustuu just siihen että kalvo on liimattu lasiin kiinni niin ne sirpaleet jää kalvoon kiinni eikä lentele jokapaikkaan
Lasien tummennuksista
Tuli tummennukset syksyn sateessa kyllä hyödyksi. Oli työpäivän aikana joku pyörällä tms kolhinut...

Wannabe-OCD
..harmi ettei etusivulaseihin saa yksikertaisesti laittaa yhtekäs mitään ilman poikkeuslupia.
Ruotsissa taitaa olla sallittu ja venäjällä? ..niillä lienee varmaan eri aurinko sieläpäin.
Ruotsissa taitaa olla sallittu ja venäjällä? ..niillä lienee varmaan eri aurinko sieläpäin.
Ruotsalaisilla on ainakin erijumala. Joskus kallen grillillä tullut ilostukseksi huomattua, ku suomessa ollut pyhäpäiväDani kirjoitti:..harmi ettei etusivulaseihin saa yksikertaisesti laittaa yhtekäs mitään ilman poikkeuslupia.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Suomen laki on (tässäkin) perseestä. Perustelevat sillä, että poliisin pitää nähdä kuski. Miks sit kirkkaatkin kalvot on laittomia? No ihan sama, mulla on aina ollu ja tulee olemaankin kalvot etulaseissakin. Kokemus ja maalaisjärkikin sanoo, että noista ei ole mitään haittaa, ainakaan noista haaleista. Ja plussia sit onkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Eikö poliisi/katsastusmies ole tuumannut mitään?Peke kirjoitti: No ihan sama, mulla on aina ollu ja tulee olemaankin kalvot etulaseissakin. Kokemus ja maalaisjärkikin sanoo, että noista ei ole mitään haittaa, ainakaan noista haaleista. Ja plussia sit onkin.
Tuumaahan ne katsurit ja kyttäpoliisit, herkemmin jos elävät puutteessa, mun kohdalle tommonen puutteessa elävä inssi ja lainvalvoja oli aikoinaan jotenkin niin arkielämää 
Läpinäkyvän kalvon laillisuutta kyselin kerran konttorilla niin setä sano että se kalvo kun rispaantuu ja kun aurinko siihen heijastaa niin ulos ei nää...kysyin että ei ne uudet kalvot ole rispaantuneet ja että rispaantuneista voisivat sitten konttorilla huomauttaa niin olkapäät lonksahti ja lakia on noudatettava. Autoon tuli leima..eikä ollut kalvoja etusivusissa.
Läpinäkyvän kalvon laillisuutta kyselin kerran konttorilla niin setä sano että se kalvo kun rispaantuu ja kun aurinko siihen heijastaa niin ulos ei nää...kysyin että ei ne uudet kalvot ole rispaantuneet ja että rispaantuneista voisivat sitten konttorilla huomauttaa niin olkapäät lonksahti ja lakia on noudatettava. Autoon tuli leima..eikä ollut kalvoja etusivusissa.
Katsastuksessa ei oo ikinä pompannu ykskään mun auto(johtuu varmaan siitä kun mulla aina kaikki lasit 50%), kytät kiusas sillon joskus aikoinaan kun takalasit oli tummat. Mutta viimeisen 8v aikana ei ole huomauttanut kun yksi kyttä tästä aiheesta ja silläkin keitti yli ihan muista seikoista aluks, sit alko kyylääminen. Mutta rauhassa on saany ajella, vaikka RS3:sakin ikkunat näyttää aika tummilta, vaikka ei oo ku 50% kalvot. Johtuu ihan mustasta sisustasta, pienistä ikkunoista ja aika voimakkaista vakio sävylaseista.samunoz kirjoitti:Eikö poliisi/katsastusmies ole tuumannut mitään?Peke kirjoitti: No ihan sama, mulla on aina ollu ja tulee olemaankin kalvot etulaseissakin. Kokemus ja maalaisjärkikin sanoo, että noista ei ole mitään haittaa, ainakaan noista haaleista. Ja plussia sit onkin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Milläs lasit kannattaa puhdistaa? Entä lämmitys, kuinkas se kannattaa tehdä? Jos lasi vähänkin kaareva, niin lämmitys?Dani kirjoitti:Nimenomaan kuumailmapuhallin. Liukaste lasiin, kalvo päälle, lämmitä muotoon, leikkaa muotoon ja lasiin kiinni. Pari kunnon lastaa kannattaa hommata, vähän kapeampi ja toinen huopapäälysteinen lasta, veitsinkin kunnon terällä ettei jää rantuja lasiin!samies kirjoitti:E91sen lasit aattelin kalvottaa. Etuovet 50%, takalasi 20% ja muut 35% kalvolla. Kalvot hommaan osoitteesta http://www.verkkari.fi" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" LLumar kalvo lienee laadukasta tavaraa? Itellä kokemuksia vain halppis kalvojen asennuksista. Kuinkas tuo kalvon lämmitys? Onko kuumailmapuhallin liian raju vehe tuohon hommaan?
Puhdisukseen normi lasinpesuaine ja lisäksi ipa-pyyhintä niin saa kaiken pois.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Mistäs kannattas kysellä llumarin kalvoja jos tilailis itelle 50% kalvoo rullan ja opettelis noi hommat?
edit: Näköjään ainakin tuolta Verkkarista saa...
edit: Näköjään ainakin tuolta Verkkarista saa...
^Taitaapi olla koko rullan (30m) saaminen kivenalla.. Pukkaan yyveellä lisätietoa.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
No ei kait tuota koko rullaa tartte, riittää et saa noin 1.5x VW Golf 3 Variantin lasit laitettua
Pitää kato jättää harjoittelukalvojakin 
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Mitä mieltä olette kuinka tummat kalvot voi laittaa ettei häiritse talvella peruuttamisessa?
Ei niitä peileihin laitetasamunoz kirjoitti:Mitä mieltä olette kuinka tummat kalvot voi laittaa ettei häiritse talvella peruuttamisessa?
Aina ei peilit riitä kun on tottunut käyttämään sisäpeiliäkin.
Eikö se sisäpeili olekaan vain meikkausta varten? Siihen mä oon sitä käyttänyt
Mulla on tehdastummat lasit, eikä niiden läpi ulkoota näe valkoista koiraa takakontissa, jollei aurinko paista suoraan lasiin. Sisältä ulos näkee ihan hyvin.
Prosenteista en tiedä, mutta kai niistä kaikista ulos näkee, jollei maalaa lasia...tai no, oli mulla aikoinaan Camarossa lasit maalattu jollain tummennuslitkulla (vai lakattu?)
Mulla on tehdastummat lasit, eikä niiden läpi ulkoota näe valkoista koiraa takakontissa, jollei aurinko paista suoraan lasiin. Sisältä ulos näkee ihan hyvin.
Prosenteista en tiedä, mutta kai niistä kaikista ulos näkee, jollei maalaa lasia...tai no, oli mulla aikoinaan Camarossa lasit maalattu jollain tummennuslitkulla (vai lakattu?)
Samaa mieltä ku K70, ei ne mitään estä näkemästä ellet laita ihan säkkipimeetä. Itellä aina 50%(ei vaikuta mitään näkemiseen) ja 35% ja 20% on varmasti viel sopivia.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ittellä takahuplari olikohan 35 vai 25% eikä juuri vaikuta sisältä -> ulos näköyhteyteen.
Laadukas kalvo ei juurikaan pimennä sisältä ulos näkymää
Sit on nää Motonetin ja Bilteman ja jopa Lidlin myymät jätesäkit erikseen 
Joo mut sit ku vetää oikein tummat kalvot laseihin niin huonosti näkee ulos pimeässä. En rosentteja muista ku on jo paljon aikaa mut meidän golfiin laitettiin aikoinaa tummennuskalvot ja turhan vahvat oli sivuista ei nähnyt mitään pimeällä ja takalasistakin huonosti. Peilit kun on vielä märät ja huurteiset niin hyvä on niistä pimeässä sivutiellä peruutta. Kaiken lisäksi volkkareissa on joku järjettömyys laittaa vänkärinpeili vielä pienempi kuin kuskinpuolella, joka vielä oli pienentävä. Hyvin kyllä lähes 5 vuotta meni, eikä tullut kolhuja mutta mikään kiva tuo ei ollut. Eikä tastapeilistäkään mitään nähnyt.