Optimum Opti-Coat 2.0
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Mulla ollut nyt 2 viikkoa opti-coat pinnassa ja seuraavanlaisia ilmiöitä on tullut havaittua. Pinta on kirkastunut oikein kiiltäväksi. Pinta ei ole sellainen liukas, niinkuin vahauksen jälkeen on mutta vesi lähtee pelliltä tosi hienosti samalla tavalla, kuin powermitsun uusimmassa videossa näkyy tekevän. Tänään pesin muutaman päivän kuivuneet liat ja testasin veden hylkivyyttä. hyvin hylkii. En saanut itsekään kulumaan, kuin 4 ml ainetta omaan autooni, vaikka laitoin, niin, että pinta kostui aineesta hyvin. Pesuun käytin tänään Bilt-hamberin autowashia, joten pesuaineessa ei ollut vahaa, enkä myöskään laittanut quiq detaileria.

Sinulla on kaikki ok.  pinta ei  tulekkaan niin liukkaaksi kuin  esm. vahoilla , eipä se lakkapinta ole koskaan kovin liukas.
Halutessasi lisää liukkautta voit laittaa vaikka quick detailerin .
Täyttikö odotuksesi ?
Huomiosi on oikea pinta kirkastuu n.viikon ajan ja on kovimmillaan n. 3-4 viikon kuluttua.

Halutessasi lisää liukkautta voit laittaa vaikka quick detailerin .
Täyttikö odotuksesi ?
Huomiosi on oikea pinta kirkastuu n.viikon ajan ja on kovimmillaan n. 3-4 viikon kuluttua.
Moneen otteeseen mainittu että päälle voi laittaa qd:n mutta entä vahan/sealantin? Ihan teoriatasolla kyselen.

Voi laittaa, mutta luulen ettei  ne pysy pitkään pinnassa kun ei oikein pääse asettumaan. Vaiva/kesto eivät tässä tapauksessa oikein kohtaa.
Voisin tohon lavuaariin vetästä 50/50 niin näkis kauan esim. Collinite 915 kestää Opti-Coat 2.0 päällä.

Voisin tohon lavuaariin vetästä 50/50 niin näkis kauan esim. Collinite 915 kestää Opti-Coat 2.0 päällä.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Dani vastas hyvin.
Mutta jos ei pieni vaiva haittaa voihan sitä kokeilla .
Tuo Cquortzin Reloand tai vastaava spray tiiviste on joidenkin mielestä parasta, onhan ne helppoja laittaa ja varmaan pari pesua kestää.
Mutta totuus on se, että ei tarvitse välttämättä mitään.

Mutta jos ei pieni vaiva haittaa voihan sitä kokeilla .
Tuo Cquortzin Reloand tai vastaava spray tiiviste on joidenkin mielestä parasta, onhan ne helppoja laittaa ja varmaan pari pesua kestää.
Mutta totuus on se, että ei tarvitse välttämättä mitään.
- 
				powermitsu
Pinta on tosiaan saman tuntuinen kun puhdas lakkapinta mielestäni, tosiaan sillä erotuksella että hylkii vettä. Mutta jos mietitään että mikä pinnasta tekee käteen liukkaan tuntuisen vahoissa ja sealanteissa niin tuossa pinnassahan semmoista ei ole. Tuossa ircin puolella eräs henkilö kertoi että paint detective oli näyttänyt isompaa lukemaa opticoatin jäljiltä. Vertailukohtana oli 2k-pinnoite jolla moista ilmiötä ei tapahtunut.

Opti-Coat 2.0 netistä kuuklettamalla sisältää siis: 
"Silicon-Carbide resin" eli Piikarbidi hartsi:
http://www.ims.tut.fi/vmv/2005/vmv_4_3_5.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_carbide

"Silicon-Carbide resin" eli Piikarbidi hartsi:
http://www.ims.tut.fi/vmv/2005/vmv_4_3_5.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_carbide
Niin siis Paint Detectivellä sitä mittailtiin, mutta tämä nyt ei todellakaan mitään uberfaktaa ole, mutta n. ~5% se näytti eroa. Täytynee mittailla myöhemmin vielä. Pinnasta nyt ei vielä ekaksi mitään ooh-ilmiötä saanut, koska se on ihan niistä pohjatöistä täysin kiinni; pohjatöihin panostettiin erityisesti nyt hieromalla muistaakseni Menzerna Super Finish PO 106 FA:lla.malinmip kirjoitti:powermitsu kirjoitti:Pinta on tosiaan saman tuntuinen kun puhdas lakkapinta mielestäni, tosiaan sillä erotuksella että hylkii vettä. Mutta jos mietitään että mikä pinnasta tekee käteen liukkaan tuntuisen vahoissa ja sealanteissa niin tuossa pinnassahan semmoista ei ole. Tuossa ircin puolella eräs henkilö kertoi että paint detective oli näyttänyt isompaa lukemaa opticoatin jäljiltä. Vertailukohtana oli 2k-pinnoite jolla moista ilmiötä ei tapahtunut.
Kestosta turha puhua vielä mitään juuri kellään Suomessa, koska eihän sitä ole edes kauan täällä saanut vielä, palataan 3v jälkeen asiaan. SilverSeal 2k on 3v kestänyt hyvin ja edelleen käy ja kukkuu erinomaisesti.. Se on testattu.

Tuolla jotakin yleistä mainoslätinää: http://optimumforums.org/index.php?show ... ost&p=9903
Monesti puhutaan suomen kovista olosuhteista ja miten autot on kovilla, niinhän ne onkin ainakin alusta ja tekniikka, mutta unohdetaan se tosi asia mitä aurinko (mm.uv säteily)
vaikuttaa auton pintaan. Opti coattia ja näitä muita NYKY AJAN pinnoitteita on testattu mm. Aritzonan olosuhteissa.
Suolapaska ja kiven iskut on lievempi ongelma kuin 11 kk. paahtava aurinko .

vaikuttaa auton pintaan. Opti coattia ja näitä muita NYKY AJAN pinnoitteita on testattu mm. Aritzonan olosuhteissa.
Ihan sama mitä se on mutuna, se nähdään 3v päästä. Mainospuheella oikeasti ei ole juuri mulle minkäänlaista merkitystähörnä kirjoitti:Monesti puhutaan suomen kovista olosuhteista ja miten autot on kovilla, niinhän ne onkin ainakin alusta ja tekniikka, mutta unohdetaan se tosi asia mitä aurinko (mm.uv säteily)
Jos toimii hyvin niin tulee käytettyä jatkossakin, fine. Ei sen kummempaa..Tällähetkellä puolet konepellistä on SilverSealia, ja heti näkyi esim. erona, että SilverSeal täytti myös muutamia naarmuja pois tasaiseksi ja pinta on liukkaampi, Opti-Coat nyt näyttää tulleen jälkikäteen samantapaiseksi vähitellen.
http://www.routec.fi/?group=2&browse=1& ... &labelid=1 "Tuote suojaa lakkapintaa UV-valon, maantiesuolan, hapettumisen, kemikaalien, yms. vaikutuksilta"
P.S
Tulee tuplaviestejä välillä

Viimeksi muokannut malinmip, Ma Loka 17, 2011 11:01 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Klikkaatko useammin kuin kerran "Lähetä" nappia?

En mielestäniTKe_ kirjoitti:Klikkaatko useammin kuin kerran "Lähetä" nappia?
 Olen valinnut kyllä "Muokkaa viestiä" ja sitten lähetä.. Näyttää, kun sen jälkeen olisi tullut tuplaviesti. Epäilen User Erroria kuitenkin enemmän
 Olen valinnut kyllä "Muokkaa viestiä" ja sitten lähetä.. Näyttää, kun sen jälkeen olisi tullut tuplaviesti. Epäilen User Erroria kuitenkin enemmän  
Minkähän vuoksi minun pitää mainostaa meinaatko että olen kauppamies, mun kommentit ei ole mainos puheita.  

Olen noista pinnoitteista lukenut kaiken irti saatavan, en pelkästään mainos puheita olen ns. aktiivi harrastaja.
Minun tarkoitus ei ole etsiä nopeaa/kustannustehokasta tuotetta vaan auton pinnan kannalta parasta.
Ja olisin tekopyhä jos en myöntäis ,että kiilto/kauneus on yksi tärkeimpiä kriteerejä.

Olen noista pinnoitteista lukenut kaiken irti saatavan, en pelkästään mainos puheita olen ns. aktiivi harrastaja.
Minun tarkoitus ei ole etsiä nopeaa/kustannustehokasta tuotetta vaan auton pinnan kannalta parasta.

Ja olisin tekopyhä jos en myöntäis ,että kiilto/kauneus on yksi tärkeimpiä kriteerejä.

Tuskin kauan, mutta otan WG:n mukaan testiin.Hynde kirjoitti:Kauankohan WG pysyisi tämän pinnalla...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Uskaaltaako opti-coatin jälkeen pestä autoa pienpoistajalla ilman, että pinnoite vahingoittuu? Ärsyttävää, kun auto ei ikinä ole kinnaspesun jälkeen kunnolla puhdas vaan kyljet on täynnä mustia pisteitä. Joka pesun jälkeen ei kuitenkaan viitsisi vahata tai pinnoittaa uudestaan...

Jos mainostusta uskoo niin uskaltaa

Mainostetaan taasen hiukkasen  

Etkös sinä pikeä poista norm. lakkapinnaltakin. Opti coat on kestävämpi kuin norm. lakkapinta
Ja taasen kilahti mulle prosentit, en edes ilkee sanoa kuinka paljon
Sen verran vielä: että kuumaliimakaan ei pysynyt Opti coatilla käsitellyllä pinnalla, ei kai se pikikään mitään ihme liimaa ole .

Etkös sinä pikeä poista norm. lakkapinnaltakin. Opti coat on kestävämpi kuin norm. lakkapinta
Ja taasen kilahti mulle prosentit, en edes ilkee sanoa kuinka paljon

Sen verran vielä: että kuumaliimakaan ei pysynyt Opti coatilla käsitellyllä pinnalla, ei kai se pikikään mitään ihme liimaa ole .
Miksi sitten Opti-Coat kuluu ajan kanssa pois?hörnä kirjoitti:Opti coat on kestävämpi kuin norm. lakkapinta
Eikö normaali lakka kulu. Toi timantti on semmosta huonosti kuluvaa, on vaan hinnan kiroissa 

Myös on monesti niin, että se materiaali joka on päälimmäisenä  kuluu myös ensin pois. 

Kaikki lakat eivät ole samanlaisiahörnä kirjoitti:Myös on monesti niin, että se materiaali joka on päälimmäisenä kuluu myös ensin pois.

http://www.ppg.com/coatings/autooem/pro ... rcoat.aspx esim. Mersu ja BMW käyttävät nykyään.
Joo mulla on itsellä Bemari ja lakka on kovaa Mersuihin tuli v.04 nanolakka ja sekin on kovaa.  

En haluais alkaa kovemmin vääntämään, mutta jos pitäisi valita kahdesta autosta. Toisessa maalipinnan päällä lakka ja toisessa pelkkä Opti-Coat. Ottaisin näistä tuon ensimmäisen auton perinteisellä lakkapinnalla.

Joo ei kannata kovin vääntää  

Mutta juttu on niin notta ensin on autossa ns. normi lakka ja sen suojaksi laitetaan esim.opti coat Toki on lakattomiakin pintoja mutta se on taas toinen juttu
 Toki on lakattomiakin pintoja mutta se on taas toinen juttu
Opti coatilla suojataan auton lakka/maalipinta .Sillä ei korvata edellä mainittuja pintoja .
Meinasitko että, ensin myllytetään lakat pinnasta pois ja sitten heitetään joku toinen pinnoite esim. Opti tilalle
  heitetään joku toinen pinnoite esim. Opti tilalle

Mutta juttu on niin notta ensin on autossa ns. normi lakka ja sen suojaksi laitetaan esim.opti coat
 Toki on lakattomiakin pintoja mutta se on taas toinen juttu
 Toki on lakattomiakin pintoja mutta se on taas toinen juttuOpti coatilla suojataan auton lakka/maalipinta .Sillä ei korvata edellä mainittuja pintoja .
Meinasitko että, ensin myllytetään lakat pinnasta pois ja sitten