Yleinen Detailing-keskustelu
Re: Yleinen Detailing-keskustelu
Hieno väri ja E30 on aina komia, varsinkin jos sitä on vähän rakenneltu.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Ainakin 105 käytettiin kun kävin sitä vartavasten omalla E30:llä sinne kuskaamassaJuha U kirjoitti:^Ei mennyt sun valvominen hukkaan. Noin komean auton takia minäkin olisin voinut yöunet siirtää. Millä aineilla teitte tuon? ja menikö miten pitkään.Tämä vielä loppuun
Ja sonikki vannoi että hän ei täällä aamuun asti ole, mutta
E53 X5 3.0D
Jeps lähtökohta oli tämä kun saavuin paikalle:

Auto oli vastikään maalattu, ja pintaa oli jo oiottu käsin ja vesissä epäkeskolla. Lähinnä ajelin P1500 paineilmaepäkeskolla -> Flexipads karva ja Megu #105 -> sininen Hex ja Meg's #205. Oikeastaan ekaa kertaa pääsi reenaamaan tota aplarin oikaisua, ja kivaa oli. Meitä oli 5 kaveria niputtamassa tota, myllytys oli lähinnä mun vastuulla. Iso kiitos nixulle tuosta 105:sta, en tiedä miten olisi pärjätty ilman.

Tonis varmaan tunnistaa CSi:n taustalla:

Auto oli vastikään maalattu, ja pintaa oli jo oiottu käsin ja vesissä epäkeskolla. Lähinnä ajelin P1500 paineilmaepäkeskolla -> Flexipads karva ja Megu #105 -> sininen Hex ja Meg's #205. Oikeastaan ekaa kertaa pääsi reenaamaan tota aplarin oikaisua, ja kivaa oli. Meitä oli 5 kaveria niputtamassa tota, myllytys oli lähinnä mun vastuulla. Iso kiitos nixulle tuosta 105:sta, en tiedä miten olisi pärjätty ilman.

Tonis varmaan tunnistaa CSi:n taustalla:

Yleinen Detailing-keskustelu
Ainakin on tilaa missä painaa hommia!
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Perhana, kun on hieno avo ollut Villellä työnalla!!! Näille harrastevehkeille on pakko laitta jokin määräaika tai nämä ei valmistu koskaan... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Jep. Sipoossa piti yksi avoauto tehdä kesäloman aikana, jokohan alkaa olla valmistaHynde kirjoitti:Perhana, kun on hieno avo ollut Villellä työnalla!!! Näille harrastevehkeille on pakko laitta jokin määräaika tai nämä ei valmistu koskaan...
E53 X5 3.0D
Kevään E30 miittiin valmiilla avolla? Vai pelkästään mennäänkö iS:lläHynde kirjoitti:Aloittamista vaille valmis...
E53 X5 3.0D
Nostan sonikille kyl peukkua (sitä karvasta) tosta hommasta.
Ite eilen illalla luovutin tämän Honda-detail-from-hell laitteen ja sen Optit laitettiin 7:0x pintaan aamulla, ja 8:45 oltiinkin jo 45min myöhässä töissä
No okei. Annoin pinnan kuivua 5:30-7:0x jotta oli 100% kuivua. Siinä välissä kävin vetäsee hyvät yöunet, kävin suihkussa, ajoin parran (lomaparta roxor), pesin hampaat, laitoin fledan, silitin kauluspaidan ja puin (kyllä, levitin Optit ykköset päällä).
Töissä eilen aamulla päätin et myyn kaikki detailing kamat ja aloitan vaikka pienoismallien kasaamisen.. s**tana. Mut eilen kun valmiin auton luovutti omistajalle ja käytiin Anttilalla ottaa photoshootit niin taas mieli muuttu. Siks mä oon häiriköiny täällä koko päivän.
Mä oon sitä mieltä että detailing hommat ei sovi kenellekkään, kuka ei oo valmis tekee tahmeeta, pehmeetä perus mustaa
Ei mullakaan menny tossa Full Detail+ palvelussa kun yhteensä ehkä vähän reilu 80 tuntia, kahdessa erässä tosin.
Mut mistä se johtuu että musta tuntuu ettei detailinghommia voi tehdä ollenkaan päivisin?
Ite eilen illalla luovutin tämän Honda-detail-from-hell laitteen ja sen Optit laitettiin 7:0x pintaan aamulla, ja 8:45 oltiinkin jo 45min myöhässä töissä
Töissä eilen aamulla päätin et myyn kaikki detailing kamat ja aloitan vaikka pienoismallien kasaamisen.. s**tana. Mut eilen kun valmiin auton luovutti omistajalle ja käytiin Anttilalla ottaa photoshootit niin taas mieli muuttu. Siks mä oon häiriköiny täällä koko päivän.
Mä oon sitä mieltä että detailing hommat ei sovi kenellekkään, kuka ei oo valmis tekee tahmeeta, pehmeetä perus mustaa
Mut mistä se johtuu että musta tuntuu ettei detailinghommia voi tehdä ollenkaan päivisin?
Vain YKSI LSP!
Lainaan nyt vähän tätä topicia, jos joku ei oo bongannu, saa poistaa jos on vasten foorumin sääntöjä tämmönen.
Kimppatilaus
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia
Bilthamber autobalm 
Peittää kiitettävästi ja piristää kulahtaneen volvon pintaa mojovasti mutta on meikäläisen makuun vähän työläs.
Siis levittyy todella kivasti mutta lämmin tässä tulee kun tekee 20x20cm palasia kerrallaan ja toisella kädellä liinalla perään heti samointein. Kunnon karatekid wax on-wax off fiilis. Vähänkään jos ehtii olla pinnassa niin on työläs pyyhkiä pois. Tunnin hinkannu ja nyt vasta alkaa olla työskentelytavat kohdallaan. Käytännössä täysin märkää länttiä pitää alkaa pyyhkimään, vähän niinkuin tyynyllä ainetta pintaan ja liinalla levitetään/työstetään kirkkaaksi.
Jos jotain tosta vois parantaa niin vähän kovemmaksi tuo koostumus tai inan verran pidemmäksi tuo kuivumisaika. Muuten ihan jees.
Peittää kiitettävästi ja piristää kulahtaneen volvon pintaa mojovasti mutta on meikäläisen makuun vähän työläs.
Siis levittyy todella kivasti mutta lämmin tässä tulee kun tekee 20x20cm palasia kerrallaan ja toisella kädellä liinalla perään heti samointein. Kunnon karatekid wax on-wax off fiilis. Vähänkään jos ehtii olla pinnassa niin on työläs pyyhkiä pois. Tunnin hinkannu ja nyt vasta alkaa olla työskentelytavat kohdallaan. Käytännössä täysin märkää länttiä pitää alkaa pyyhkimään, vähän niinkuin tyynyllä ainetta pintaan ja liinalla levitetään/työstetään kirkkaaksi.
Jos jotain tosta vois parantaa niin vähän kovemmaksi tuo koostumus tai inan verran pidemmäksi tuo kuivumisaika. Muuten ihan jees.
Siis oikeestiko tuo pitää pyyhkiä HETI pois? Enpä oo ennen moista kuullu. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Näin se ainaki mulla tuntu toimivan parhaiten. En muista mitä virallinen ohjeistus sanoo. Mutta jos sen jätti minuutiksi pintaan niin sai hinkata pirusti että sai irti...
Juuri näin ja on se sen verran työläs, että muutaman hikipisaran vuodattamiseen kannattaa varautua.Peke kirjoitti:Siis oikeestiko tuo pitää pyyhkiä HETI pois? Enpä oo ennen moista kuullu.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
AF Spirit wax samantyylinen, wax on - wax off.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
...ja vanha Simoniz. Purkin ohjeessa lukee että levitys ja heti pyyhintä.
Tuosta Simonizin "vanhasta" eli Originalista seuraavassa muutama ajatus... Aiemmin olen lätrännyt nestemäisten vahojen kanssa (jä läträän toisinaan vieläkin*Kaide kirjoitti:...ja vanha Simoniz. Purkin ohjeessa lukee että levitys ja heti pyyhintä.
Ei varmaankaan helppotöisimpiä vahoja, muttei kuitenkaan mikään "kamala tuote". Toukokuussa tuon levittelin Poorboysin White Diamondin päälle, niin nyt (3,5kk:n päästä) sitten vahasin samalla setillä auton uudestaan alkutalven koettelemuksiin. Olisiko kesto ollut vielä parempi ilman White Diamondia? Autoa on pesty Valet Pron ph neutral snow foamilla ja Turtle Waxin big orangella.
Minun kokeman perusteella Simoniz on edullinen ja helposti saatavilla oleva vaha jota riittää purkista "ikuisesti". Toisin sanoen marketeistakin saa hyviä (autonhoito)tuotteita. Paljonkohan "säästäisi" vahausaikaa jollain yhtä kestävällä, mutta helppotöisemmällä vahalla? 10min, 20min?
Vaikka tästä tulikin nyt Simonizin ylistyslaulu, niin en tarkoita, että kaikkien on heti kokeiltava tätä vahaa. Halusin vain kertoa, että "se-jämähtää-sekunnissa-heti-kiinni-juttujen" vuoksi ei tätä purkkia kannata hyllyyn jättää.
Ylläpito siirtänee viestin parempaan paikkaan mikäli siihen on aihetta.
Jaaha, ei menny tänään viel neitsyys, kun kohde oli niin saakelin naarmuinen, eikä jaksanu alkaa hinkuttamaan kaikkia syviä naarmuja pois. Ehkä joku toinen kerta..._paffa kirjoitti:Huomenna korkkaamaan Opti-Coat neitsyys... liekkö illalla kirjotellaan sit vituttaako-topicciin
Muuten, eikö nykyautoissa vieläkään käytetä peruspunaisen päällä lakkaa (-07 Corsa oli lakaton...)?
^ Joissakin käytetään mm -91 primera on lakalla ja S70 -98 myös ja varmaan muitakin
Lauri: Kyllä saat kestävemmän pinnan kun paat vahan suoraan puhtaaseen pintaan.
Nonniin, Opti -ketjussa haaveiltavana ollut kohde on nyt saanut talveksi Collinite 476s:n päälle. Pinnoitus oli mielessä sen takia että olis voinu ajella Cyclokopiolla metalliväriä jossa tulokset olis näkynyt paremmin ku omassa valkosessa. Tiedä vaikka jonkun pikku kuvasadun olis tehny tänne ettei leimaudu pelkäks paskan puhujaks... no jauhetaan scheissea vielä talvi ja suunnitellaan pinnoitusta kevääks. Toisaalta tuntukin "hassulta" että olis ajellu auton talveks ku se on aina taivasalla ja saa 100% varmuudella lumiharjaa ja konepesua. Mutta kova hinku olis ollut vielä testailla myllyhommia, että tiedä sitten vaikka tulis vielä sipaisseeks ton konepellin 50/50 testailu mielessä. Pinnoite olis ehdoton jo täks talveks ku vanha ihminen ei pysty kovin tarkasti autoa hoitaan, mutta jälleen kerran tuli herättyä liian myöhään. No kerroin ettei ne vahat pitkään pinnassa pysy jos kone-liuotinpesussa käy.
Ja tuli todettua ku CarLack muovipinnotetta laitoin että taitaa olla aika tarkkaa kosteudelle. Tuli ihmeen laikukas vaikka omassa ei moista ilmennyt. No huomenna tulee varmaan vielä hieman jälkihoidettua tuota, joten voi katsella noita muoviosiakin uudestaan kuivana. Sisätilatkin on kuin kaatopaikka, mutta sekin tuntuu turhalta kovasti panostaa ku siellä asustaa koira jolla on jatkuva karvanlähtö
No kai senkin voi ainakin imuroida ja lasit yms pinnat sipaista, tän päivän "pikavahaukseen" ei sopinut oikein mitään ylimääräistä. Pääsee sitten testaileen jotain uutta, kuten esim Good Year sisäputsiliinoja.
No anyways, pinnoitetta ei tullut vielä eikä myllyhommia. Ja eipä teidän asiat parane tästä mun "ääneen pohtimisesta", mutta nytpä tiedätte. Että kiitos kun jätit lukematta
Ja tuli todettua ku CarLack muovipinnotetta laitoin että taitaa olla aika tarkkaa kosteudelle. Tuli ihmeen laikukas vaikka omassa ei moista ilmennyt. No huomenna tulee varmaan vielä hieman jälkihoidettua tuota, joten voi katsella noita muoviosiakin uudestaan kuivana. Sisätilatkin on kuin kaatopaikka, mutta sekin tuntuu turhalta kovasti panostaa ku siellä asustaa koira jolla on jatkuva karvanlähtö
No anyways, pinnoitetta ei tullut vielä eikä myllyhommia. Ja eipä teidän asiat parane tästä mun "ääneen pohtimisesta", mutta nytpä tiedätte. Että kiitos kun jätit lukematta
-
Rauhallinen Erkki
Tuli tilattua muiden kamojen ohessa CG Fabric Clean ja CG Inner Clean putelit. Onko jollain noista mitään sanottavaa suuntaan tai toiseen? Ultiman interior Shampoo Gel oli kyllä loistavaa, mutta jotain uutta pitää aina koestaa, niin päätin kokeilla näitä. Menikö reisille?
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Mikäs teidän mielestä on paras tapa putsata lakattomasta punaisesta tahnajämät jos pesumahdollisuutta ei ole? Ihan mieto ipa? ONR?
^Harjaa ja kädellä vähän "tamppaat" enimpiä pois ja eiku hommiin...
Öh niin siis siitä auton pinnalta tarkoitin.