Minä ainakin itse yllätyin positiivisesti miten hyvä tuo 1152 on, vanha oli kärcher 6m letkulla ja sitä piti siirrellä koko ajan. Tuo 15m letku ja kränzlen laatu on avain toista maata kun 300€ kärcher. Itse tilasin foam lancen autohoitokaupasta, ei ehkä halvin mutta hyvä se on.joonak kirjoitti:Itse tilasin juuri tuolta 1152:n ja tulovedensuodattimen ja maksoin Mastercardilla, hinta kaikkineen kuluineen yhteensä 603,24e. Tuossahan tulee vakiona mukana tuo pyörivä suutin joten sitä ei tarvitse muualta etsiä. Nyt seuraava projekti olisi etsiä pyörivä liitin ja foam lance jostain kilpailukykyiseen hintaan.ramram kirjoitti:Tilasitko tilpehöörejä mukaan? Itse en löytänyt tuolta oikein mitään. Olis vissiin helpointa tilata tuo vehje tuolta ja pyörivä suutin, suodatin ja vaahdotinsysteemi muualta?Einomies kirjoitti:Täällä odoteltu Koch-Mannesilta tilattu 1152:sta viime maanantaista asti.13.päivä jopa vastattiin sähköpostikyselyyn kun kyselin milloin mahdollisesti tulee.
Pitäiskö ottaa riski ja tilata? Riskinä vain emännän motkotus...
Meillä emäntä sanoi että osta vaan eikä haittaa vaikka on kalliskin jos on vaan hyvä... nyt toivotaan sitten että on kanssa hyvä
Painepesurit II
Re: Painepesurit II
Laitoin kans just tilaukseen. Paypal oli halvempi kuin Visa eli loppusumma filtterin kanssa 601,75 €.joonak kirjoitti:Itse tilasin juuri tuolta 1152:n ja tulovedensuodattimen ja maksoin Mastercardilla, hinta kaikkineen kuluineen yhteensä 603,24e. Tuossahan tulee vakiona mukana tuo pyörivä suutin joten sitä ei tarvitse muualta etsiä. Nyt seuraava projekti olisi etsiä pyörivä liitin ja foam lance jostain kilpailukykyiseen hintaan.ramram kirjoitti:Tilasitko tilpehöörejä mukaan? Itse en löytänyt tuolta oikein mitään. Olis vissiin helpointa tilata tuo vehje tuolta ja pyörivä suutin, suodatin ja vaahdotinsysteemi muualta?Einomies kirjoitti:Täällä odoteltu Koch-Mannesilta tilattu 1152:sta viime maanantaista asti.13.päivä jopa vastattiin sähköpostikyselyyn kun kyselin milloin mahdollisesti tulee.
Meillä emäntä sanoi että osta vaan eikä haittaa vaikka on kalliskin jos on vaan hyvä... nyt toivotaan sitten että on kanssa hyvä
Äh, sanoin väärin! Tarvin pyörivän liittimen enkä suutinta!

Ilmoita jos löydät edullisesti pyörivän liittimen ja foam lancen niin tuun mahdollisesti mukaan puolittamaan postikulut.
Nyt saan kyllä huutia kotona!

Minä ainakin itse yllätyin positiivisesti miten hyvä tuo 1152 on, vanha oli kärcher 6m letkulla ja sitä piti siirrellä koko ajan. Tuo 15m letku ja kränzlen laatu on avain toista maata kun 300€ kärcher. Itse tilasin foam lancen autohoitokaupasta, ei ehkä halvin mutta hyvä se on.[/quote]Polor6 kirjoitti:Meillä emäntä sanoi että osta vaan eikä haittaa vaikka on kalliskin jos on vaan hyvä... nyt toivotaan sitten että on kanssa hyvä
harvoin 300e ja 600e kone on yhtä hyviä!
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Eli, itselle tulee yksityiskäyttöön tämä laite (1152 TST) ja Kränzle antaa laitteelle materiaali- ja valmistusvirhe takuun (eli valmistajan vapaaehtoinen takuu) . Tähän ei siis kuulu kuluvat osat, kuten letkuja, o-renkaita, stefoja yms.Fixari kirjoitti:Suosittelisin teitä pyytämään Kränzlen maahantuojalta lausunnon siitä missä kertovat että hoitavat muusta eu-maasta ostetun laitteen mahdollisen takuukorjauksen. Aiemmin joku kertoi että takuut hoituu yksityiskäytössä olevan pesurin kohdalla mutta ei yrityksen, miksikö näin?
Eli tärkeää tässä on nyt se, että se on valmistajan eikä maahantuojan takuu ja tämmöisissä tapauksissa EU:lla on kuluttajalaissa semmoinen pykälä missä sanotaan, että jos valmistajalla on EU:n sisällä jossain maassa maahantuoja ja huolto (eli tässä tapauksessa Suomessa), ja sitä tuotetta minkä ostat ulkomailta (eli Saksasta), myydään myös siellä missä asut (eli Suomessa), niin valmistaja on velvollinen tarjoamaan sen saman takuumenettelyn myös asuinmaassa (eli Suomessa).
Varmistin tämän Kränzlen suomen maahantuojalta. Kannattaa lukea myös ne ehdot näistä takuumenettelyistä, mitkä löytyy täältä.
Ja mukana täytyy olla myös kopio ostokuitista!
Tuohon en osaa ottaa kantaa, että muuttuuko se takuumenettely yrityksien kohdalla.
Eli takuu, joka ei näytä kattavan juuri mitään. On siinä korjaamolla selittäminen asiakkaalle miksi esim männän tiivisteet tai vaikkapa suutin ei kuulu takuuseen, jos vaikkapa sattuvat rikkoutumaan parin kuukauden jälkeen, mikä on täysin mahdollista. Ehkäpä siksi selitysten laatimen kestää kauan, ja siksi korjausarvion laatiminenkin ilmoitetaan kestävän 1h-1,5h, melkoista ryöstöä. Jos tulkitaan kuluttajasuojaa niinkuin se kirjoitetaan on valmistaja todella heikoilla, tuotevastuu on silti voimassa.
Pieni vinkki, jos joudutte lähettämään Kränzlen ( ymv. merkit) takuukorjaukseen ja ilmenee että kyseessä ei ole takuunalainen vika, niin he eivät saa aloittaa korjausta ilman asiakkaan lupaa saati veloittaa tarkastusta ( mikäli asiakas ei ole allekirjoituksellaan antanut suostumusta ) Näin oli asiat ainakin jokin aikaa sitten
Pieni vinkki, jos joudutte lähettämään Kränzlen ( ymv. merkit) takuukorjaukseen ja ilmenee että kyseessä ei ole takuunalainen vika, niin he eivät saa aloittaa korjausta ilman asiakkaan lupaa saati veloittaa tarkastusta ( mikäli asiakas ei ole allekirjoituksellaan antanut suostumusta ) Näin oli asiat ainakin jokin aikaa sitten
Tuon suodattimen otin,jos sitten kattelis lancen jne. suomesta.Pyörivä liitin melkeen pitää hommata kahvan ja letkun väliin.ramram kirjoitti:Tilasitko tilpehöörejä mukaan? Itse en löytänyt tuolta oikein mitään. Olis vissiin helpointa tilata tuo vehje tuolta ja pyörivä suutin, suodatin ja vaahdotinsysteemi muualta?Einomies kirjoitti:Täällä odoteltu Koch-Mannesilta tilattu 1152:sta viime maanantaista asti.13.päivä jopa vastattiin sähköpostikyselyyn kun kyselin milloin mahdollisesti tulee.
Ei se pyörivä liitin ole mitenkään pakollinen.. minä sellaisen ostin kanssa, totesin turhaksi mokkulaksi ja myin eteenpäin..
Se letku ei mene kovin helposti ainakaan omassa käytössä kiepille.
Joku Murobbs:ssä totesi, ettei tuo pyörivä liitin olisikaan niin tarpeellinen (oli myynyt pois). Mitenkä loppujen lopuksi on, lähteekö se letku kiertymään muuten? Itse olen suhteellisen vähän käytellyt painepesuria ettei oikein ole käsitystä.Einomies kirjoitti:Tuon suodattimen otin,jos sitten kattelis lancen jne. suomesta.Pyörivä liitin melkeen pitää hommata kahvan ja letkun väliin.ramram kirjoitti:Tilasitko tilpehöörejä mukaan? Itse en löytänyt tuolta oikein mitään. Olis vissiin helpointa tilata tuo vehje tuolta ja pyörivä suutin, suodatin ja vaahdotinsysteemi muualta?Einomies kirjoitti:Täällä odoteltu Koch-Mannesilta tilattu 1152:sta viime maanantaista asti.13.päivä jopa vastattiin sähköpostikyselyyn kun kyselin milloin mahdollisesti tulee.
Sama kaveri meinas että täältä ehkä kannattais tilata foam lance (ja adapteri Kränzleen) samalla kun tilaa pesuaineet ym.
http://www.elitecarcare.co.uk/elite-hd- ... w-foam.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mistä Pesukintailijat hankkii vaahtonsa?
Viimeksi muokannut ramram, Ti Maalis 17, 2015 8:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heh, huomasin viestisi vasta. Oletko se Muron kaveri josta mainitsen tässä yläpuolella?Antti O kirjoitti:Ei se pyörivä liitin ole mitenkään pakollinen.. minä sellaisen ostin kanssa, totesin turhaksi mokkulaksi ja myin eteenpäin..

Ei helposti kierry letku mutta, jos menee kiepille niin tuosta pyörivästäliittimestä se on helppo kiepauttaa pois. Ei tarvii pistolia ilmassa pyöräyttää. Niilfiskin muoviletkuun verrattuna Kränzlen letku on iihan eri maata 

http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -foam-25-lramram kirjoitti: Mistä Pesukintailijat hankkii vaahtonsa?
Juu on kyllä aika suppea takuu. Mutta tosi on, että jos nyt normaalisti joku männän tiiviste kestää vaikka kymmenen vuotta ja se hajoaa heti alkukuukausien aikana, niin kyllä ne sen verran varmaan siellä tajuaa, että ei sen olisi noin äkkiä pitänyt hajota. Ja menee siten takuuseen.Fixari kirjoitti:Eli takuu, joka ei näytä kattavan juuri mitään. On siinä korjaamolla selittäminen asiakkaalle miksi esim männän tiivisteet tai vaikkapa suutin ei kuulu takuuseen, jos vaikkapa sattuvat rikkoutumaan parin kuukauden jälkeen, mikä on täysin mahdollista...Pieni vinkki, jos joudutte lähettämään Kränzlen ( ymv. merkit) takuukorjaukseen ja ilmenee että kyseessä ei ole takuunalainen vika, niin he eivät saa aloittaa korjausta ilman asiakkaan lupaa saati veloittaa tarkastusta ( mikäli asiakas ei ole allekirjoituksellaan antanut suostumusta ) Näin oli asiat ainakin jokin aikaa sitten
Mutta tuo kyllä kannattaa pitää mielessä, että ne eivät saa veloittaa turhia, eli aloittaa töitä ilman suostumusta. Ja suomessa kun se huolletaan, niin on voimassa suomen kuluttajasuoja. Joka on aika hyvä loppupeleissä.
Mutta luulen, että aika hyvin mielin saa mennä ostoksille nettiin EU:n alueella muutenkin ja varmasti saa kestävän ja hyvän tuotteen jos tuommoisen Kränzlen tilaa

Vaikuttaa laadukkaalta kaupalta. Onko tuo PT foam lance asiallinen? Vai suositteletteko jotain muuta jos ottaa hinta/laatusuhteen huomioon (melko kallis vehje tuo PT)? Mikä noista kolmesta suutinkoosta pitäisi valita Kränzle 1152 TST:n kanssa?Wolfie kirjoitti:http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -foam-25-lramram kirjoitti: Mistä Pesukintailijat hankkii vaahtonsa?
PT Foamlance ollut aktiivikäytössä nyt abaut neljä vuotta. Kerran purettu huvikseen ja putsattu verkko, muuten vain käytetty kokoajan ilman mitään huoltoja.
Voinen omalta kohdaltani väittää että hintansa väärti
Kauppa on laadukas, yksi Suomen parhaista. Tunnetaan myös nimellä Projectech. Foorumin yksi apupojista. Kertonee kohta kysymättäkin mikä on sopivan kokoinen suutin; jos ei niin viimeistään tilausvaiheessa kun kerrot mikä pesuri sulla on niin Janne laittaa oikean sovitteen ja sopivan suuttimen paikoilleen ennenkuin pakkaa laatikkoon ja lähettää sulle
Voinen omalta kohdaltani väittää että hintansa väärti

Kauppa on laadukas, yksi Suomen parhaista. Tunnetaan myös nimellä Projectech. Foorumin yksi apupojista. Kertonee kohta kysymättäkin mikä on sopivan kokoinen suutin; jos ei niin viimeistään tilausvaiheessa kun kerrot mikä pesuri sulla on niin Janne laittaa oikean sovitteen ja sopivan suuttimen paikoilleen ennenkuin pakkaa laatikkoon ja lähettää sulle

Oikea koko on 1,25mm 1152 kränzleen. Kun tilaat lance myyjä kysyy vielä pesurin mallin että saat oikean. Itselle sano että 1,25mm on oikea kyseiseen pesuriin.ramram kirjoitti:Vaikuttaa laadukkaalta kaupalta. Onko tuo PT foam lance asiallinen? Vai suositteletteko jotain muuta jos ottaa hinta/laatusuhteen huomioon (melko kallis vehje tuo PT)? Mikä noista kolmesta suutinkoosta pitäisi valita Kränzle 1152 TST:n kanssa?Wolfie kirjoitti:http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -foam-25-lramram kirjoitti: Mistä Pesukintailijat hankkii vaahtonsa?
Mulla myös 4 vuotta vanha Jannelta hankittu lance(eka tilaus silloin) Oli adapteri valmiiksi asennettu ja kumitiiviste voideltu molygoterasvalla. Ei tarvinnut kuin liittää pesuriin kiinni ja aloittaa pesemään. Lancea ei ole tulut huhdeltua käytön jälkeen, vaikka ohjeessa kehotetaanWolfie kirjoitti:PT Foamlance ollut aktiivikäytössä nyt abaut neljä vuotta. Kerran purettu huvikseen ja putsattu verkko, muuten vain käytetty kokoajan ilman mitään huoltoja.
Voinen omalta kohdaltani väittää että hintansa väärti![]()

Kehuja satelee elikkä taidan tutustua valikoimaan tarkemmin paremmalla ajalla. Ilmeisesti löytyy myös nahkapenkeille sopivia tuotteita ym. muuta puhdistusvälineistöä?
Tarkoitus olisi nyt pitää vähän parempaa huolta tuosta (mulle) uudesta kulkineesta. Olen pirun laiska pesemään käsin tai muuten huoltamaan autoa. Kuten aikaisemmin kerroin toisessa ketjussa etten edellistä autoani kertaakaan edes vahannut ja se oli mulla 13 vuotta. Enkä kyllä ajatellut itse ryhtyä moiseen hommaan tuon uudenkaan kanssa vaan ajattelin viedä johonkin kestokiillotukseen/myllytykseen alan liikkeeseen (löytyykö Vaasasta hyviä?). Jospa nyt innostuisi kuitenkin tuosta pesusta ym. kun laitoin tuon Kränzlen tilaukseen.

Tarkoitus olisi nyt pitää vähän parempaa huolta tuosta (mulle) uudesta kulkineesta. Olen pirun laiska pesemään käsin tai muuten huoltamaan autoa. Kuten aikaisemmin kerroin toisessa ketjussa etten edellistä autoani kertaakaan edes vahannut ja se oli mulla 13 vuotta. Enkä kyllä ajatellut itse ryhtyä moiseen hommaan tuon uudenkaan kanssa vaan ajattelin viedä johonkin kestokiillotukseen/myllytykseen alan liikkeeseen (löytyykö Vaasasta hyviä?). Jospa nyt innostuisi kuitenkin tuosta pesusta ym. kun laitoin tuon Kränzlen tilaukseen.

Vaasasta en tiedä mutta jos ei tunnu mahdottomalta välimatkalta niin kysäseppä Oulusta Kiiltostudiolta. Siellä tehdään perusteellisen hyvää jälkeä.
Mutta mikään ei kuitenkaan ehkäise huonoa ylläpitoa, eli oikeaan suuntaan olet jo menossa kun välineistö ja tarpeet alkaa olla kunnossa. Siitä se lähtee
Mutta mikään ei kuitenkaan ehkäise huonoa ylläpitoa, eli oikeaan suuntaan olet jo menossa kun välineistö ja tarpeet alkaa olla kunnossa. Siitä se lähtee

Painepesurit II
Ja Vaasasta katsottuna lähempänä on myös toinen foorumin apupoika, Shineld. Löytyy Seinäjoelta.
Foorumilta löytyy näytöt jäljestä ja saa samalla myös tehtyä ostoksia.
Foorumilta löytyy näytöt jäljestä ja saa samalla myös tehtyä ostoksia.
Uuden painepesurin hankintaa tässä tullu mietittyä ja kun viestiketjua lukenut niin varmaan se kränzle olisi mahdollisesti se merkki. Entinen kone kun on ~15v vanha lavor niin eise varmaan kränzlen puolelta paljoa tartte että on parempi. Kyllä lavorillakin auton pesee mutta joka kerta menee hermot kovaan letkuun ja solmuihin. Eli sinäänsä tuo 1152 olisi varmaan solmujenkin kannalta kätevä, onhan sillä tietty hintaa.
Toisaalta koneen hankinnan saa perusteltua myös sillä että sillä saa paremmin matot pestyä
Toisaalta koneen hankinnan saa perusteltua myös sillä että sillä saa paremmin matot pestyä

Jos ostat Kränzlen ja olet herkkä niille solmuille, niin osta se kränzlen oma kierrettävä liitosholkki. Se on lisävaruste. Muuten kuulemma se kränzlen letku on suht notkea, ettei pitäisi mennä helposti solmuun. Tuon näköinen laite.Einari kirjoitti:Uuden painepesurin hankintaa tässä tullu mietittyä ja kun viestiketjua lukenut niin varmaan se kränzle olisi mahdollisesti se merkki. Entinen kone kun on ~15v vanha lavor niin eise varmaan kränzlen puolelta paljoa tartte että on parempi. Kyllä lavorillakin auton pesee mutta joka kerta menee hermot kovaan letkuun ja solmuihin. Eli sinäänsä tuo 1152 olisi varmaan solmujenkin kannalta kätevä, onhan sillä tietty hintaa.
Hain tuon 1152:n kärkkäiseltä sitten pois kun oli sopivasti 1kpl jäljellä. Vaikka se nyt oli sen ~70€ kalliimpi ni en jaksanu nähdä vaivaa saksasta tilata. Pitää huomenna varmaan testata sitten, purin paketista vaan ja hypistelin hieman niin onhan tuo aika pätevän tuntunen.
Ja mitä tuohon letkuun tulee niin on sen verran kova tuossa vanhassa lavorissa että se elää omaa elämäänsä. Pitää kattoa käytössä tartteeko tuota pyörivää liitintä. Ja onhan tuo 15m mukava lisä vs vanha oisko 3-5m pitkä.
Pitää vaan uusia lanceen liittimet.
Ja mitä tuohon letkuun tulee niin on sen verran kova tuossa vanhassa lavorissa että se elää omaa elämäänsä. Pitää kattoa käytössä tartteeko tuota pyörivää liitintä. Ja onhan tuo 15m mukava lisä vs vanha oisko 3-5m pitkä.
Pitää vaan uusia lanceen liittimet.
1,25 suutin käy tuon 1152 koneen kanssa.
Mistäs tähän kränzleen olis järkevin tilata tuo kiinteä viuhka?