Se siis tulee kyllä testiin.
BQDTE! - kommentit
- Posambique
Re: BQDTE! - kommentit
Dodo Juicen Detailing Spray lisätty listaan...
"Urku auki, pelti kii"
citrusblingiä itsellä kuluu valmiiksi lantrattuna pari desiä per kerta
ei tajua miten vähemmällä vois pärjätä 
No huhhuh. Mä levittelin äsken Red Mist Tropicalit eikä pinta laskenut pullossa silminnähden yhtään. Esim konepeltiin taisi kulua neljä suihkausta, oviin kaksi.
Juze kirjoitti:pari desiä per kertaei tajua miten vähemmällä vois pärjätä
Pesetkö sä sen auton sillä quudeella?
Eihän sitä nyt mitenkään noin paljon voi kulua.
Tuli tuosta mieleeni (anteeksi total OT) dodoshop.fi:ssä panel potien kohdalla mainittu "1-2 vahauskertaa". Ei voi ainakaan syyttää myyjää ylioptimismista. Itse olen vahannut autoni Blue Velvet 30 ml:n panel potista viisi kertaa, ja jäljellä vielä ainakin yhteen kerrokseen, ehkä kahteen. Samansuuntaisia lukuja olen kuullut muiltakin. Minusta ei kannattaisi aivan noin alakanttiin heittää tuota arviota. Niin, ja autoni on VW Jetta V, jota luonnehtisin keskikokoiseksi kärryksi.Hynde kirjoitti:^^En tarkoittanut millään tavalla hyökkääväksi tuota kommenttiani!!! Kommentoin sen takia, koska oman kokemukseni mukaan tuo kertomasi arvio ei ollut lähihehtaarillakaan. Halusin vain kertoa oman näkemykseni, jottei edustamastasi merkistä jää disinformaatiota kuluttajille. Sehän ei ole keneltäkään pois. Päinvastoin...![]()
-
Detailingshop
Tuo 1-2 on tehtaan virallinen vaihteluväli, ettei mene ainakaan alakanttiin eikä riipu siitä minkälaisella välineellä levitetään kun suuri osa saattaa mennä hukkaan. Todellisuus on jotain "jopa 5-6" saakka. Niin ja juu, tehtaan virallinen keskimääräinen vahankulutus per auto (siis nuo Dodon perusvahat) on 8 ml per vahaus josta tulee 3,67 kertaa purkista (ohhoh, tuleepa tänään desimaaleja!).Reneto kirjoitti:Tuli tuosta mieleeni (anteeksi total OT) dodoshop.fi:ssä panel potien kohdalla mainittu "1-2 vahauskertaa". Ei voi ainakaan syyttää myyjää ylioptimismista. Itse olen vahannut autoni Blue Velvet 30 ml:n panel potista viisi kertaa, ja jäljellä vielä ainakin yhteen kerrokseen, ehkä kahteen. Samansuuntaisia lukuja olen kuullut muiltakin. Minusta ei kannattaisi aivan noin alakanttiin heittää tuota arviota. Niin, ja autoni on VW Jetta V, jota luonnehtisin keskikokoiseksi kärryksi.
On mun firmalla yksi 9 metrinen matkailuauto johon saattaisi mennä koko 30 ml, tarttee kokeilla talvella kun ehtii paremmin.
eiku kierrän koko auton suihkutellen että on kohtuu paljon pisaroita pinnassaKime kirjoitti:Juze kirjoitti:pari desiä per kertaei tajua miten vähemmällä vois pärjätä
![]()
![]()
Pesetkö sä sen auton sillä quudeella?![]()
Eihän sitä nyt mitenkään noin paljon voi kulua.
Eli minun tapauksessa ei varmaankaan tuota blingiä ees kannate käyttää?
Nojoo toi kyllä kuullostaa vähintäänkin erikoiselta tyyliltä. Kyllä se kannattaa liinalla siihen pyyhkäistä, tai vaikka kuivauksen yhteydessä kun suurimmat vedet ensin pois. Liinat vaihtoon jos noin helpolla naarmuja tulee.
-
Rauhallinen Erkki
No niin, V7 on sitten virallisesti matkalla kohti testauslokaatiota... 
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Ot:ta vielä vähän.
Elikkä olin siin mielessäni oikeassa että sitä Pitäisi hinkata, että haluttu kiilto tulis esiin, mutten pysty sitä tekemään niin ettei siitä jäis aurinkonvalossa näkyviä mikronaarmuja. Kuten en myöskään normaalia kuivaustakaan pysty tekeen kuin töpöttämällä, eikä silloin tietenkään täydellisen kuivaksi edes saa, jos ei halua sitten alkaa varttia töpötteleen autoa kuivaksi. Blingiä mainostetaan että auttaa kuivauksessa. Miten? mullei ne pisarat liiku sen kummemmin sillä citrusblingillä kuin ilmankaan. Lasinpesu aineenakaan tuo ei kovin hyvä ole, tai sitten noista mun räteistä irtoaa jotain shaissea joka sotkee ja naarmuttaa
90asteessa niitä viimeksi pesinkin, mutten ole sen jälkeen kokeillu mitä jälkeä tulee. Normaalisti pesen aina 60 asteessa.
Pyyhitäänkö siinä cd-levy testissä kuivalla rätillä levyä, ja kuinka monesti?
Elikkä olin siin mielessäni oikeassa että sitä Pitäisi hinkata, että haluttu kiilto tulis esiin, mutten pysty sitä tekemään niin ettei siitä jäis aurinkonvalossa näkyviä mikronaarmuja. Kuten en myöskään normaalia kuivaustakaan pysty tekeen kuin töpöttämällä, eikä silloin tietenkään täydellisen kuivaksi edes saa, jos ei halua sitten alkaa varttia töpötteleen autoa kuivaksi. Blingiä mainostetaan että auttaa kuivauksessa. Miten? mullei ne pisarat liiku sen kummemmin sillä citrusblingillä kuin ilmankaan. Lasinpesu aineenakaan tuo ei kovin hyvä ole, tai sitten noista mun räteistä irtoaa jotain shaissea joka sotkee ja naarmuttaa
Pyyhitäänkö siinä cd-levy testissä kuivalla rätillä levyä, ja kuinka monesti?
Parempi jättää pesemättä. Enemmän haittaa ku hyötyä tommosesta "suihkuttelu" tekniikasta
Eniten niitä hiusnaarmuja tulee siinä pesuvaiheessa kun hinkkaat autoa pesukintaalla. Ei kuivausvaiheessa jos auto on pesty oikeilla aineilla/tekniikalla..
Mahdottomaks menee jos meinaa yrittää saada auton puhtaaks ilman että syntyis yhtäkään hiusnaarmua.
Tällä foorumilla on kyllä runsaasti tietoa kuinka ne hiusnaarmut saa katoon.
Niin ja vielä semmonen homma että kiillotusliinoina tai kuivauspyyhkenä ei kannata käyttää hiekkapaperia tai vanhoja kalsareita.
Eniten niitä hiusnaarmuja tulee siinä pesuvaiheessa kun hinkkaat autoa pesukintaalla. Ei kuivausvaiheessa jos auto on pesty oikeilla aineilla/tekniikalla..
Mahdottomaks menee jos meinaa yrittää saada auton puhtaaks ilman että syntyis yhtäkään hiusnaarmua.
Tällä foorumilla on kyllä runsaasti tietoa kuinka ne hiusnaarmut saa katoon.
Niin ja vielä semmonen homma että kiillotusliinoina tai kuivauspyyhkenä ei kannata käyttää hiekkapaperia tai vanhoja kalsareita.
^
Eiköhän tämä ot ollu tässä.
Onko Posa ennättänyt testailla QD:tä vai onko tyttöystävän auto vienyt kaiken ajan?
Piti ehdottaa testiin Bilteman QuickDetaileria, mutta en löytänyt sitä tuotetta nettisivuilta. Kuvastossa se kyllä on.
"Biltema Instant Shine - Pikakiillotusaine: Ainetta suihkutetaan suoraan märälle maalipinnalle pesun jälkeen. Tämän jälkeen pyyhitään säämiskällä tai kuitukankaalla. Muodostaa suojaavan ja voimakkaasti kiiltävän pinnan nopeasti ja helposti. 500ml. 2,99€"
Tollain luki uudessa kuvastossa, sivulla 174
Vois olla mielenkiintoinen testattava 
"Biltema Instant Shine - Pikakiillotusaine: Ainetta suihkutetaan suoraan märälle maalipinnalle pesun jälkeen. Tämän jälkeen pyyhitään säämiskällä tai kuitukankaalla. Muodostaa suojaavan ja voimakkaasti kiiltävän pinnan nopeasti ja helposti. 500ml. 2,99€"
Tollain luki uudessa kuvastossa, sivulla 174
- Posambique
Voisi olla joo, varsinkin säämiskällä
Lauantaina pesen auton ja laitan uudet aineet pintaan.
Tältä väliajalta siis voisin kirjoittaa tesin, kun vaan ehtisin.
Myllyttelin tossa yhden autonkin, josta meinasin kirjoittaa projektitopicin, mutta ei ehdi.
Nyt myllytän toista autoa josta en ehdi mitään kirjoitella (katsotaan jos saisin edes yhden kuvan ladattua) ja samalla pitäisi tyttöystävän auto maalata.
Ei hyvältä näytä... Ensi viikolla viimeistään julkaisen uuden testin, sen lupaan.
Lauantaina pesen auton ja laitan uudet aineet pintaan.
Tältä väliajalta siis voisin kirjoittaa tesin, kun vaan ehtisin.
Myllyttelin tossa yhden autonkin, josta meinasin kirjoittaa projektitopicin, mutta ei ehdi.
Nyt myllytän toista autoa josta en ehdi mitään kirjoitella (katsotaan jos saisin edes yhden kuvan ladattua) ja samalla pitäisi tyttöystävän auto maalata.
Ei hyvältä näytä... Ensi viikolla viimeistään julkaisen uuden testin, sen lupaan.
"Urku auki, pelti kii"
Jaahas, RMT-testi on julkaistu. Kiitos..
Sattumoisin pesin viikonloppuna kärryn ja käytin ensimmäistä kertaa pintaan samaista ainetta. Vertailua muihin en pysty tekemään, koska en ole aiemmin käyttänyt mitään QD:a tai vastaavia tuotteita.
Ainehan vaikutti tosi riittoisalta, putelista hupeni ehkä muutama milli. Mitään ihmeempää eroa en huomannut peltipinnoissa ennen ja jälkeen. Ehkä hiveven liukkaampi... ehkä. Asiaan varmaankin vaikuttaa se, että pinnassa on suht tuore Lime Prime&Blue Velvet -yhdistelmä. Kokeilin RMT:tä myös laseihin ja kyllähän esim. aamukosteus näyttää niissä jännältä.
Jos tuote edesauttaa vahapinnan säilymistä, niin hyvä. Käsittelykerran hinta ja toisaalta levityksen/pyyhinnän helppous on sitä luokkaa, että ainetta voi hyvillä mielin käyttää.
Minulla suutin toimi mainiosti, eikä valunut käsille.
Sattumoisin pesin viikonloppuna kärryn ja käytin ensimmäistä kertaa pintaan samaista ainetta. Vertailua muihin en pysty tekemään, koska en ole aiemmin käyttänyt mitään QD:a tai vastaavia tuotteita.
Ainehan vaikutti tosi riittoisalta, putelista hupeni ehkä muutama milli. Mitään ihmeempää eroa en huomannut peltipinnoissa ennen ja jälkeen. Ehkä hiveven liukkaampi... ehkä. Asiaan varmaankin vaikuttaa se, että pinnassa on suht tuore Lime Prime&Blue Velvet -yhdistelmä. Kokeilin RMT:tä myös laseihin ja kyllähän esim. aamukosteus näyttää niissä jännältä.
Jos tuote edesauttaa vahapinnan säilymistä, niin hyvä. Käsittelykerran hinta ja toisaalta levityksen/pyyhinnän helppous on sitä luokkaa, että ainetta voi hyvillä mielin käyttää.
Minulla suutin toimi mainiosti, eikä valunut käsille.
Mä olen monesti miettinyt miten toi RMT toimisi vanteissa "pikasuojana". Se, kun on kuitenkin sealant tyyppinen niin sen luulisi kestävän myös kovia lämpöjä. Tähän olisi kiva saada mielipide myös Dodon päämajasta, että miten pahasti menee mutuilu metsään 
Kiitoksia testistä!
Kiitoksia testistä!
-
Detailingshop
En ole RMT:n lämmönkestoa sekä sopivuutta vanteille tarkistanut päämajasta mutta en keksi mitään syytä miksei toimisi. Jotkut moittivat hiukan työlääksi tasaisellakin pinnalla niin että vanteiden kolojen kanssa saattaa olla vähän askartelua (esim. SN Hybrid voisi olla helpompi saada tasaisesti joka paikkaan).
Omat kokemukset RMT:sta sekä vahan päälle että suoraan maalipinnalle laitettuna ovat sellaiset, että helpottaa ainakin kovasti pesua ja mm. pienpoistoa. Ratakäytössä autot tulevat joskus todella tervaisiksi, mutta on aika helppo siivota kun on esim. RMT alla. Olisi kuvia juuri tuosta aiheesta Tarmaladen kanssa kunhan saisin ne johonkin kätevästi ladattua...
Sen sijaan päämajasta kertoivat että RMT:n voi laittaa viimeistelynä auton sisätiloihin. Esim. Lime Prime Litella puhdistusvaihe, ja RMT päälle. UV-suojaa RMT:ssa ei ole joten sitä varten tuli vielä otettua tuo 303 Aerospace Protectant ja samantien muutkin 303:t myyntiin.
Sen pintatiivisteaine-sanahirviön isänä täytyy selittää mistä juolahti mieleeni: Dom selitti SN Hybridin kehitystä ja testausta ja kehui että yksi testi oli "#2000 hioma-paperilla hiottu maalipinta, jonka SNH tiivisti" (noin aika suoraan käännettynä), josta tuo pintatiivistysaine juolahti mieleeni. Olen kääntymässä takaisin sealant-sanan käyttöön ettei mene termit sekaisin. Glaze on toinen vähän vaikeasti kääntyvä sana, ehdotuksia?
Omat kokemukset RMT:sta sekä vahan päälle että suoraan maalipinnalle laitettuna ovat sellaiset, että helpottaa ainakin kovasti pesua ja mm. pienpoistoa. Ratakäytössä autot tulevat joskus todella tervaisiksi, mutta on aika helppo siivota kun on esim. RMT alla. Olisi kuvia juuri tuosta aiheesta Tarmaladen kanssa kunhan saisin ne johonkin kätevästi ladattua...
Sen sijaan päämajasta kertoivat että RMT:n voi laittaa viimeistelynä auton sisätiloihin. Esim. Lime Prime Litella puhdistusvaihe, ja RMT päälle. UV-suojaa RMT:ssa ei ole joten sitä varten tuli vielä otettua tuo 303 Aerospace Protectant ja samantien muutkin 303:t myyntiin.
Sen pintatiivisteaine-sanahirviön isänä täytyy selittää mistä juolahti mieleeni: Dom selitti SN Hybridin kehitystä ja testausta ja kehui että yksi testi oli "#2000 hioma-paperilla hiottu maalipinta, jonka SNH tiivisti" (noin aika suoraan käännettynä), josta tuo pintatiivistysaine juolahti mieleeni. Olen kääntymässä takaisin sealant-sanan käyttöön ettei mene termit sekaisin. Glaze on toinen vähän vaikeasti kääntyvä sana, ehdotuksia?
Aika jännä että ovat menneet ton pään vaihtamaan, omassa on tämmönen joka toimii ku ajatus: DJ RMT
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kiitokset Posalle testistä!
Oliko Simo niin että RMT:tä voisi siis käyttää keinonahka/muovi pinnoilla vai maalatuilla pinnoilla?
Väittäisin että sealantin suomennos on pinnoite, mutta sealant on parempi termi. Glaze voisi olla esim. kiilloke mutta siinäkin mun mielestä kannattaa käyttää alkup. termiä
Jos teet Simo omalle sivustolle sanakirja osion? Mun puolesta saat käyttää foorumille kerättyä termilistaa avuks.
Oliko Simo niin että RMT:tä voisi siis käyttää keinonahka/muovi pinnoilla vai maalatuilla pinnoilla?
Väittäisin että sealantin suomennos on pinnoite, mutta sealant on parempi termi. Glaze voisi olla esim. kiilloke mutta siinäkin mun mielestä kannattaa käyttää alkup. termiä
Vain YKSI LSP!
-
Detailingshop
Kuulin jotain juttuja että ilmeisesti nuo "kullanväriset" päät eivät olisi kestäneet ja nyt käytetään kemikaalinkestäviä harmaita päitä viton-tiivisteillä. Olen myös huomannut kun on joskus ollut pullot nurin jossain pakissa että sekä vanhasta että uudesta saattaa tihkua vähän ainetta mutta en kyllä muista että olisi käsille noin tullut kuin Posa huomautti.
Kyllä siis nimenomaan sisustan keinonahka/muovipinnoille Dom suositteli käyttämään RMT:tä. Penkkien kanssa kannattaa olla aika varovainen jos tulee liian liukkaaksi tms., eli kokeiluja ensin. Varsinaisia perinteisiä silikonejahan nämä eivät sentään ole.
Taidan tästä lähtien suosiolla jättää nämä vaikeammat suomennoshommat muille
Kyllä siis nimenomaan sisustan keinonahka/muovipinnoille Dom suositteli käyttämään RMT:tä. Penkkien kanssa kannattaa olla aika varovainen jos tulee liian liukkaaksi tms., eli kokeiluja ensin. Varsinaisia perinteisiä silikonejahan nämä eivät sentään ole.
Taidan tästä lähtien suosiolla jättää nämä vaikeammat suomennoshommat muille
- Posambique
Nojoo, ehkä kirjoitin testiin liian kärkkäästi kun olen koittanut saada mielipiteeni esille, ettei tule sellaista tasaista puuroa.
Eihän se nyt varsinaisesti käsille sieltä suihkinut, vaan oli tosiaan vuotanut sen verran, että veti sormet ihan öljyisiksi kun käytin RMT:tä.
Kestotestissä nähdään varmaan sitten, että mitä tuotteet tekevät suojaamattomalle/huonosti suojatulle maalipinnalle. Se varmaan kertoo tästäkin tuotteesta paljon aikanaan.
Eihän se nyt varsinaisesti käsille sieltä suihkinut, vaan oli tosiaan vuotanut sen verran, että veti sormet ihan öljyisiksi kun käytin RMT:tä.
Kestotestissä nähdään varmaan sitten, että mitä tuotteet tekevät suojaamattomalle/huonosti suojatulle maalipinnalle. Se varmaan kertoo tästäkin tuotteesta paljon aikanaan.
"Urku auki, pelti kii"
Eka harmaat vuoti aika runsaasti, sit tais tulla nämä kultaiset jotka ei mulla vuoda, paitsi tietysti jos pullo on nurin perin pakissa, muilla vuotaa varmaan enemmän.
Mutta joo, tuskin DJ lähtee huvikseen noita vaihtamaan/muuttamaan.
Mutta joo, tuskin DJ lähtee huvikseen noita vaihtamaan/muuttamaan.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mulla taas vuoti nimenomaan se kullanvärinen, vaihdoin tilalle toisenlaisen. Se ampui ihan reisille kun suihki.
Itse testiin, mun mielestä hylkii vettä perskeleen hyvin ja pintakin tod liukas. Tosin en tiedä minkälainen vahapinta sulla jo ennestään. Ensi alkuun koin hankalana käyttää ja jäikin kaappiin pitkäksi aikaa pölyttymään mutta olin vaan laittanut liikaa ja yrittänyt käyttää kuivausapuna.
Itse testiin, mun mielestä hylkii vettä perskeleen hyvin ja pintakin tod liukas. Tosin en tiedä minkälainen vahapinta sulla jo ennestään. Ensi alkuun koin hankalana käyttää ja jäikin kaappiin pitkäksi aikaa pölyttymään mutta olin vaan laittanut liikaa ja yrittänyt käyttää kuivausapuna.
-
Rauhallinen Erkki
^ Mulla myös se kullanvärinen tiputtelee sumutettaessa sormille ainetta. En ole vielä saanut aikaiseksi vaihtaa, kun harvakseltaan tulee tätä käytettyä.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo