Noita autoja useinkin pesen ja tarkastelen joten kyllä mä tiedän miten ne toimii. Tekee just sen mitä odotan. Akryylivärit pysyy kirkkaina (UV suoja = ei harmaannu), pesu on helppoa (mm. Ötökät lähtee käytännössä foamilla) ja veden hyljintäkin toimii vielä ihan ok monessa tapauksessa vielä kahden vuoden paikkeilla. Ei tosiaan niinkun vastavahattu - mutta toimii. Jos olette nähneet auton missä ei ole mitään pinnassa ja pessyt sellaisia paljon - niin erot on oikein selvästi nähtävissä.
Ainakin pehmeä punainen GT86 toimi ihan vastaavalla tavalla puoltoista vuotta (minkä jälkeen laitettiin Modesta - se kun toimii omistajan toisessa autoissa niin törkeän hyvin) ympärivuotisessa ajossa niinkuin kovatkin pinnat - toki herkemmin ehkä pesunaarmua tullut. Perusmusta pehmeistä pehmein S2000 toimii erinomaisesti ainakin puolentoista vuoden kohdalla (ei suola-ajoa mutta käytiin mm Italiassa) ja sen jälkeen parannettiin syvyyttä Glasurilla -> ei enää arvioitavissa jne (nyt jos vahat riisuisi niin tulisi neljäs kesä).
Hyödyt on oikein hyvin nähtävissä. Se kenelle mikäkin riittää on jokaisen oma asia.
Kuten mä oon moneen kertaan sanonu niin veden hylkimistä ja lookkeja vaaliessa vaha on edelleen mun mielestä paras ratkaisu - siks omat autot on toistaseks ollu vahassa. Mä oon laittanu pinnotteita aivan eri syistä. Modesta vaikuttaa olevan ensimmäinen mun törmäämä poikkeus millä pääsee ns. Lähelle näissä.
Ja mitä Optin toimimisen edellytyksiin (kuten kaikkien LSP tuotteiden) niin mun mielestä ainut mikä siihen vaikuttaa on pohjat ja olosuhteet. Eli jos ei toimi niin yleensä syy löytyy peilistä. Ainakin Opti on mun näkemyksen mukaan toiminut ihan hyvin niin kovissa kun pehmeissäkin - kaikki pinnotteet ei toimi.
Pitäs ehkä testaa topicin ainekkin kun aiempi mielestäni teki sen mitä siltä pyydettiin