Antti aloittelee, kuvia niistä ensimmäistä projekteista..

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Urran

Re: RE: Antti aloittelee, kuvia niistä ensimmäistä projektei

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Tammi 14, 2014 8:00 am

Isoin ero on kovuudessa. Vetäytyminen on toinen seikka. Akryyli kuivuu parhaimmillaan puol vuotta ja samalla vetäytyy -> jos hiottu liian aikasin niin voi vetäytyä niin että naarmu tulee selkeemmin takas näkyviin.
Vain YKSI LSP!

Viltsu

Re: RE: Antti aloittelee, kuvia niistä ensimmäistä projektei

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Tammi 16, 2014 1:14 pm

Urran kirjoitti:Isoin ero on kovuudessa. Vetäytyminen on toinen seikka. Akryyli kuivuu parhaimmillaan puol vuotta ja samalla vetäytyy -> jos hiottu liian aikasin niin voi vetäytyä niin että naarmu tulee selkeemmin takas näkyviin.
Olen huomannut, että parempi itse olla hiljaa kun Urran on eri mieltä :D

Unohtui aikaisemmin kehua Anttia hyvästä työstä :thumb:

Antti O

Re: Antti aloittelee, kuvia niistä ensimmäistä projekteista.

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Tammi 31, 2014 7:33 pm

Sutasin pannuhuonetta hieman puhtaammaksi kosteilla liinoilla pyyhkien. Perään autoglymin bumpercarea.

Kuva

Kuva

Antti O

Re: Antti aloittelee, kuvia niistä ensimmäistä projekteista.

Viesti Kirjoittaja Antti O » La Helmi 01, 2014 5:42 pm

Tänään tuli vietettyä taas aikaa Clio RS parissa. Olen useampana iltana jo katsellut tallilla loisteputkivalossa katon ja konepellin pitkittäisiä naarmuja. Pyysin Juhaa kaveriksi ja tehtiin pienimuotoista myllytystä autolle.

Esipesu
-Bh autofoam lancella

Pesu
-Solmaster as4 lancella kinnastellen

Raudanpoisto
-Wolfs deironizer decon gel

Tässävaiheessa ihmeteltiin kun fk1000p ei vieläkään ole antautunut, vaan esimerkiksi konepelliltäkin vesi pakenee todella hienosti. Huuhtelin loppuun ja kuivailin auton.
Kuvia ei saanut naarmuista, ne oli sitä luokkaa että juuri oikeassa kulmassa katsottuna ne sai ylipäätänsä näkymään. En nyt muista tarkkaan millä combolla Juha ajoi konepellin, mutta rotary, mikrokuitulaikka ja megun 101 voi olla lähellä totuutta. Minä kävin katon kimppuun rotaryllä, oranssilla hexillä sekä cg3 tahnalla. Annoin painetta ja kierrosta kunnolla. Eihän ne siitä mihinkään lähtenyt, vaihdoin spider laikan juhan pakista ja ajelin kunnon painolla. Sitä olikin kivempi käyttää kun se leikkaa mukavasti muttei vetele. Osa naarmuista vielä jäi, mutta suurin osa lähti pois. Tein sitten 2-stepin rotaryllä, sinisellä hexillä ja cg2 tahnalla. Viimeistelyyn sitten epäkeskoa ja 1 tahnaa. Tuli samalla nyt testattua 4301 vrg flexin pakotettukin, on se hieno peli ja ei kyllä tehot lopu kesken.
Lopuksi pesin as4 liuottimella auton kinnastellen, huuhtelin ja kuivasin. Sen jälkeen collinite 915 pintaan, ajattelin vaihteeksi kokeilla luonnonvahaa kun kestolla ei mun käytössä ole niin merkitystä ja tuo 915 ehkä antaa aavistuksen hienomman kiillon kun fk1000p.

Vastaa Viestiin