Resepti ylläolevaan n. 4 pihviä
-Sekoita kulhossa 400g jauhelihaa ja 1kpl kananmuna(itse tykkään syödä naudan paistijauhelihaa, mutta ihan maun mukaan saa käyttää mitä vaan)
-Tähän sekaan vielä sipulia ja valkosipulia hienoksi murskattuna omavalintainen määrä.
-Mausta suolalla ja pippurilla myllystä.
-Oman maun mukaan lisää mausteita. (Itse laitoin ihan hippusen Naga Morich-jauhetta ja pihvimausteseosta.
-Sekoita pihvitaikina huolella tasaiseksi massaksi ja jaa se kahdeksaan osaan.
-Muotoile näistä kahdeksan pihvin muotoista palaa.
-Näistä neljän päälle(keskelle) laitetaan jokaiseen kaksi siivua Cheddar-aamupalajuustoa revittynä ja veitsellä murskaksi hienonnettua jalapenoa sopiva määrä sekaisin
-Tämän jälkeen otetaan loput neljä pihvin palaa ja tehdään niistä kannet näiden neljän "täytetyn" päälle.
-Painele pihvit huolella kiinni reunoista ja painele ne päältä kasaan hieman ohuemmaksi
-Paista pihvit pannulla n. 5min per puoli
-Tämän jälkeen(voi tehdä ennenkin) tehdään sipulista viipaleita/renkaita ja paistetaan ne pannussa öljyssä.
-Lisää pannulle haluamaasi maustekastiketta(salsa, BBQ...you name it) ja pyörittele sipuleita kastikkeessa. Itse käytin Poppamiehen tulista paholaisenhilloa.
-Mausta pippurilla ja suolalla myllystä.
-Lisää sipuli pihvien kanssa nautittavaksi haluamallasi tavalla.
Punttijuntin proteiinipannari:
2 munan valkuaista
1 kokonainen kananmuna
2 reilua ruokalusikallista haluamaasi (hera)proteiinijauhetta (ei palautusjuomajauhetta) Minttusuklaa tai mansikka ovat olleet omia pannarisuosikkejani
Sekoita/vatkaa ainekset taikinaksi ja paista pannulla öljyssä kullanruskeiksi!
Kevyttä ja ravitsevaa. Lisäksi yllättävän hyvää.
Ei välttämättä äidin pullamössö/sokerisuun suosikki, mutta makea ja ravitseva kevytherkku. Jos ei kaloreilla niin väliä, niin saa toki lisätä sokeria ja voita oman maun mukaan.