Myllytys Oulussa

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Huhti 17, 2012 11:37 pm

Joo ja siis ammattilainen eli ei niin kuluttajan kannalta melko sama mihin rahansa työntää? Tietenkin verottajan mielestä ei jos enemmän touhuaa.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Hardbone
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2012 10:16 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Hardbone » Ti Huhti 17, 2012 11:47 pm

"lupautui kuitenkin hoitamaan auton uudemman kerran ja erittäin asiallisesti. Kypsää ja hienoa jälkipalvelua mielestäni!!" Syytä olisikin ja mitä veikkaat olisitko saanut uuden hoitokerran ilman että tänne olisit mitään kirjoitellut? Olisiko tullut soitto perästä että tuo se auto takas ni teen sen paremmin? No EI!! Sait sen vain ja ainoastaan siksi että täältä tuli suoraa kritiikkiä koskien työn tulosta!

Tästä kun sana leviää ni ne työt oikesti loppuu! Kuka haluaa viedä tonne enää autoa jos laatu on huono?!? Olisiko nyt korkea aika panostaa siihen työn laatuun?

Meni muuten Maikki hiljaseks...
Live for Speed

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Huhti 18, 2012 12:04 am

Erasedin sivuilla lukee näin:
"Mersut, VAG-ryhmän tuotteet sekä BMW vaativat omat aineensa johtuen erittäin kovasta lakkapinnasta. Miedoin aine jolla kannattaa lähteä liikkeelle on Menzernan PO 203 S (joka on erityisesti suunniteltu uusien Mersujen nanolakalle) ja kiillotuslaikka."
Miksi hän (maikki?) on edes ryhtynyt myllyttämään tuota jollain limeprimellä (ei ole mainittu millä myllytetty? oletus LP) tai vastaavalla, jos samalla vaivalla olisi saanut paremman lopputuloksen?

Samoin siellä lukee myös näin:
"Villalaikkoja en käytä itse, koska käytän epäkeskokonetta ja siinä ei riitä potku villalaikan kanssa. Villalaikka on erittäin toimiva rälläkkämallisen koneen kanssa erittäin huonokuntoista maalipintaa työstettäessä."
Jep, turha kait tuota on kommentoida ennenkuin tekijä on korjannut virheensä (?). Näille fiksarifirmoille pitäs luoda yhteinen lomake, jolla tiedustellaan ettei asiakas kuulu pesukinnas.comiin ja sitoutuu olemaan vaiti. :?

Olisiko voinut jopa olla oma lehmä ojassa ja ajatellut et "Ei se asiakas tajua, sanon tehneeni 9h vaikka teinkin 3h hommia ja menin yli siitä missä aita on matalin. Ei se huomaa kuitenkaan niitä naarmuja." 300e/9h = 33e/h ja siitä pois aineet ja alvi jos kyseessä rehellinen yrittäjä... Jotenkin kuulostaa aika epäilyttävältä. 300e/3h = 100e/h kuulostas loogisemmalta, jolla tuollainen homma yrittäjän kannalta kannattaisi tehdä.

EDIT:
Maikki kirjoitti:Jos saksalaista maalipintaa tekee niin megun ultimate compound:illa lähtisin liikkeelle. #80 ja #83 ei tehoa niihin ollenkaan mutta esim. oman Saab 9-5:n sai 90% naarmuttomaksi Megun #83, Megun polishing pad ja G220 yhdistelmällä yhdellä hitillä.
Löytyy TÄSTÄ postauksesta
Viimeksi muokannut _paffa, Ke Huhti 18, 2012 12:16 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Hardbone
Viestit: 341
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2012 10:16 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Hardbone » Ke Huhti 18, 2012 12:15 am

" Jep, turha kait tuota on kommentoida ennenkuin tekijä on korjannut virheensä (?). Näille fiksarifirmoille pitäs luoda yhteinen lomake, jolla tiedustellaan ettei asiakas kuulu pesukinnas.comiin ja sitoutuu olemaan vaiti. :? " :rolf: :LOL: :lol:
Live for Speed

syottis
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 9:17 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja syottis » Ke Huhti 18, 2012 12:46 am

powermitsu kirjoitti: :D Vanhoista kuvista näky et oli myllätty ennenki
" holoja" en itse ole tunnistanut aikaisemmasta maalipinnasta...aikaisempien omistajien tietoja ajatellen itse en jaksa uskoa että olisi myllytetty aikaisemmin... omistaja myönsi käytäneensä harjapesuja (ST1 joku herras pomo)... eli ne varmaan for free ollu. eikä ennen myllyäkään holoja hallissa nähty ( löydetty )....veikkaan siis että LUMIAN salama hämää tuossa kuvassa. olisihan niitä muuten ympäri autoa...



_paffa kirjoitti:Erasedin sivuilla lukee näin:
"Mersut, VAG-ryhmän tuotteet sekä BMW vaativat omat aineensa johtuen erittäin kovasta lakkapinnasta. Miedoin aine jolla kannattaa lähteä liikkeelle on Menzernan PO 203 S (joka on erityisesti suunniteltu uusien Mersujen nanolakalle) ja kiillotuslaikka."
Miksi hän (maikki?) on edes ryhtynyt myllyttämään tuota jollain limeprimellä (ei ole mainittu millä myllytetty? oletus LP) tai vastaavalla, jos samalla vaivalla olisi saanut paremman lopputuloksen?

Samoin siellä lukee myös näin:
"Villalaikkoja en käytä itse, koska käytän epäkeskokonetta ja siinä ei riitä potku villalaikan kanssa. Villalaikka on erittäin toimiva rälläkkämallisen koneen kanssa erittäin huonokuntoista maalipintaa työstettäessä."
EDIT:
Maikki kirjoitti:Jos saksalaista maalipintaa tekee niin megun ultimate compound:illa lähtisin liikkeelle. #80 ja #83 ei tehoa niihin ollenkaan mutta esim. oman Saab 9-5:n sai 90% naarmuttomaksi Megun #83, Megun polishing pad ja G220 yhdistelmällä yhdellä hitillä.
Löytyy TÄSTÄ postauksesta

Rälläkkämallia hän sanoi kyllä käyttäneen.... puhuttiin vielä että ei epäkeskolla sais tätäkään jälkeä aikaiseksi.

Rehellisyyden nimissä kyllä jo hallissa vähän katseltiin ja todettiin että naarmujahan siinä on, mutta vastaus oli että

" niin syviä että ei uskallettu lähteä myllään pinnan pilaamisen takia. "
( mitäpä minä siitä sanomaan kun jos ammattilainen sanoo että ei enempää saa ni ei saa ilman että riskeeraa PAHASTI maalipinnan."luotan suomalaiseen mieheen." )

"Taisi maininta tulla myös että jos haluais niin ultimate compudilla pitäis vetää "
" kaverin wv konsernin auton naarmuttomaksi saaminen vei kahdelta mieheltä 30 työtuntia. "


JOKATAPAUKSESSA... ASIA ON LUVATTU HOITAA " kokeilemalla peräkonttiin jytympää ainetta ja villaa " JOTEN OLETAN ETTÄ TUOLLA REISSULLA HOIDETAAN AUTO KYSEISEN PALKAN MUKAISEEN KUNTOON.

ELI NÄILLÄPUHEILLA OLEN EDELLEEN TYYTYVÄINEN KYSEISEN KAVERIN TOIMINTAAN KUNNES TOISIN TODISTETAAN.
Ja uskallan mahdollisesti jopa lämmöllä suositella tuttaville ja foorumilaisille kyseistä paikkaa tuon keskiviikon jälkeen.

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Huhti 18, 2012 1:00 am

syottis kirjoitti:Rehellisyyden nimissä kyllä jo hallissa vähän katseltiin ja todettiin että naarmujahan siinä on, mutta vastaus oli että

" niin syviä että ei uskallettu lähteä myllään pinnan pilaamisen takia. "
( mitäpä minä siitä sanomaan kun jos ammattilainen sanoo että ei enempää saa ni ei saa ilman että riskeeraa PAHASTI maalipinnan."luotan suomalaiseen mieheen." )
Miksi ei sitten hanki/käytä maalinpaksuusmittaria? Aika oleellinen työkalu, jos työkseen myllyttelee.
"Taisi maininta tulla myös että jos haluais niin ultimate compudilla pitäis vetää "
" kaverin wv konsernin auton naarmuttomaksi saaminen vei kahdelta mieheltä 30 työtuntia. "
Varmasti aikaa menee jos täysin naarmuttomaksi halajaa. Miksi ei kuitenkaan vetäny Megun UC:llä, jos oli kerta sitä mieltä että tuon vaatisi? Kuitenkin näyttöjä on (tällä foorumillakin) siitä että UC:lla saa lähes valmista pintaa kerrasta. Tietenkin holot on aina riski mustassa autossa.
JOKATAPAUKSESSA... ASIA ON LUVATTU HOITAA " kokeilemalla peräkonttiin jytympää ainetta ja villaa " JOTEN OLETAN ETTÄ TUOLLA REISSULLA HOIDETAAN AUTO KYSEISEN PALKAN MUKAISEEN KUNTOON. ELI NÄILLÄPUHEILLA OLEN EDELLEEN TYYTYVÄINEN KYSEISEN KAVERIN TOIMINTAAN KUNNES TOISIN TODISTETAAN. Ja uskallan mahdollisesti jopa lämmöllä suositella tuttaville ja foorumilaisille kyseistä paikkaa tuon keskiviikon jälkeen.
Ymmärrän ja kuten sanoin turha kommentoida lopputulosta ennenkuin virheet on korjattu. Minä vain kyseenalaistin työnjäljen perustellusti. Turha mennä huutamaan et "paska paikka", jos sitä ei pysty perustelemaan mitenkään. Mielenkiinnolla odotan lopputulosta korjauksien jälkeen.

Olisi kiva nähdä 50/50 otos siitä miten 80% naarmuista poistui tuolla ekalla myllytyksellä. :)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 18, 2012 1:04 am

Ennenkun homma repee käsistä niin huomautan, olkaa varovaisia postailuidenne kanssa. Tästä ei tarvitse provosoitua. Asialliset kommentit tästä eteenpäin. Mahdolliset kaunat sikseen mutta odotetaan nyt että nähdään Keskiviikon jälkeiset kuvat?
Vain YKSI LSP!

Maikki
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Maikki » Ke Huhti 18, 2012 7:15 am

Kyseinen Audi:

- esipesu
- pesu
- pienpoisto
- claybar
- pesu
- myllytys
- glaze
- vaha
- kumi- ja muoviosien hoitoaine

Myllytys rälläkkäkoneella, ultimate compound ja P3.02:lla. Laikkoina kiillotus- ja kevyesti leikkaavaa laikkaa. Em autossa on todella syviä naarmuja ja täälläkin kuuluisi sik oossomia jos olisin ottanut 50/50 kuvan takaluukusta josta sain liki 95% naarmuista pois mutta loput naarmut niin syviä etten uskaltanut ottaa enempää että seuraavallekin myllyttäjälle jäisi pintaa jota työstää.

Edellisellä sivulla oleva 50/50 kuvan BMW oli paljon paremmassa kunnossa kuin tämä Audi. Katsokaapa tarkemmin kännykkäkameralla otettuja kuvia takaluusta verrokiksi.

Epäkeskolla ja lime primella kovalakan kanssa ei olisi tullut kuin paha mieli.

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Huhti 18, 2012 8:10 am

Toi kuva jonka linkkasin edeltävässä viestissäni: IHAN varmasti on holoa ennen myllytystä ollut, kyllä sitä joku on ihan varmasti vähän koittanu jossai liikkeessä suhasta jossain välissä Kyllä minä holot tunnistan, tommosta häntää EI tule kuvaan ilman syytä, norminaarmu ei tule häntänä :) Sen verran vielä puolustelen tekijää että kyllä tuosta olisi niillä 50/50 shoteilla saanut minunkin arvelun mukaan niitä "jeejee"-kommentteja. Halogeenivalossa varmasti erinäkönen mitä salamalla. Salama kuitenkin näyttää kaiken :)

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Huhti 18, 2012 8:17 am

Noin omiin kokemuksiin nojaten niin musta kovalakkainen auto vaatii vähintään 2step myllytyksen. Ensin karvalla ja lopuksi viimeistely pehmeällä vaahtomuovilla. Käytetyt aineet oli varmasti ihan riittaviä jos käytössä olisi ollut leikkaavampi karvalaikka.

Ja kyllähän sitä pintaa kärsii myllyttää, ei se nyt ihan vähästä puhki mene jos on tehdasmaalissa. Melkein vesihiontaa vaatii että puhki saa :D
E53 X5 3.0D

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Huhti 18, 2012 8:25 am

_nixu_ kirjoitti:Noin omiin kokemuksiin nojaten niin musta kovalakkainen auto vaatii vähintään 2step myllytyksen. Ensin karvalla ja lopuksi viimeistely pehmeällä vaahtomuovilla. Käytetyt aineet oli varmasti ihan riittaviä jos käytössä olisi ollut leikkaavampi karvalaikka.

Ja kyllähän sitä pintaa kärsii myllyttää, ei se nyt ihan vähästä puhki mene jos on tehdasmaalissa. Melkein vesihiontaa vaatii että puhki saa :D
nojoo, noin uudehkoissa ehkä mutta esim omassa ei ole mitään asiaa enää vaakapinnoilla leikata :censored:

Mä melkein uskoisin että 3-steppiä vaatii tommonen audi, mulle tarjottiin punasta moista ja sanoin että 2 päivää pitää varata ja katotaan haluunko edes lähteä hommaan.

syottis
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 9:17 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja syottis » Ke Huhti 18, 2012 9:41 am

Maikki kirjoitti:Kyseinen Audi:

Myllytys rälläkkäkoneella, ultimate compound ja P3.02:lla. Laikkoina kiillotus- ja kevyesti leikkaavaa laikkaa. Em autossa on todella syviä naarmuja ja täälläkin kuuluisi sik oossomia jos olisin ottanut 50/50 kuvan takaluukusta josta sain liki 95% naarmuista pois mutta loput naarmut niin syviä
^^ takaluukussa oli todellakin hieno muutos. Ja sinäänsä itsehän tyytyväisenä maksoin ja lähdi :D. Vaikka tyhmänä naarmujen näkyvyyttä ihmeteltiinkin ja jopa kysyin että laitoitko mitään vahaa :roll:

miksi meillä oli puhetta että jos haluais enemmän pois pitäis ajella vahvemmala aineella kuten ultimate compudilla....kysyin vielä että " ai mequirasilla ? " <-- tätä siis kuitenkin oli käytetty jo kyseiseesä myllytyksessä ?

Kuten joku aikaisemmin totesikin, että jos en olisi tänne kirjoitellut niin varmasti olisin tyytynyt jälkeen.... vaikkakin sen todenneena että eipä myllytyksellä sitä sokeasti odottamaani SUURTA muutosta saatu. <---- vaikka todellisuudessa näin saattoikin olla. ( MUUTOSTA KUITENKIN TULI )

mutta perstuntuma oli kun auton ekana näki että " tässä nämä naarmut kyllä vielä harmillisesti näkyy...paljonkohan näitä näkyisi vielä iman vahoja ?...harmi kun ei ollut järkkäri mukana ennen kuvissa " :D

Hitusen nyt olen kahden tulen välissä tässä....tottakai livenä nähty ja koettu on aina parempi! Siinä mielessä luotan edelleen Maikkiin.
JA kun päästään katsomaan hommaa uudestaan niin varmaan päästään toteamaan mikä tepsii jne.

Se mikä sai suuni loksahtamaan oli juurikin se että kuvien perusteellä kaikki tyrmäsivät tulokset. :? Sen tiedän että kynnellä tuntuvia naarmuja ei käytännössä saa 100% pois. mutta onko kuvien kaltaiset pyöreän muotoiset pesunaarmut ?.... tosiaan niin syviä että riski on jo SUURI niitä poistettaessa.

KOSKA sitäkään en halua että nyt ensikerralla mennään " raivopäissään " vetelemään rälläkällä sellasil aineilla että pelti menee puhki. :D

VARMASTI maikki on tehnyt hienoa työtä ilman suurempia holoja, ja naarmuja varmasti lähti pois! MUTTA olisiko tässä tapauksessa pitänyt heti nähdä että purevuutta tarvitaan lisää / ottaa asiakkaaseen heti yhteys että " otetaanko vähän järeämmin kun ei kaikki lähde."

NOH....mutta katsotaan siis ensikerralla taas.

sitä maalin paksuus mittaa ei kuulemma ollut....:/ saiskohan tollaista lainaan jostain.. kuulemma hinta satoja euroja ?.

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Kime » Ke Huhti 18, 2012 10:11 am


Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Huhti 18, 2012 10:21 am

Tässä nyt vielä yksi esimerkkikuva Anzafinin työstä, tuommoista jälkeä olisi syytä odottaa eikä siihen mitään 30h mene:
Kuva

powermitsu kirjoitti:Mä melkein uskoisin että 3-steppiä vaatii tommonen audi, mulle tarjottiin punasta moista ja sanoin että 2 päivää pitää varata ja katotaan haluunko edes lähteä hommaan.
Kyllä toi mun mielestä 2-steppinä menee helposti jos jaksaa jo karvalla hieman "viimeistellä". Allaolevassa kuvassa on ajettu Schollin karvalla ja Menz 3.02:lla ja hieman suihkaistu vettä lopuksi ja ajeltu pikkukierroksilla. Ei juuri holoa näy:
Kuva
Viimeksi muokannut sonikk, Ke Huhti 18, 2012 10:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
seatts
Viestit: 1758
Liittynyt: Ti Kesä 22, 2010 10:58 am
Paikkakunta: Sauvo

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja seatts » Ke Huhti 18, 2012 10:22 am

Joo, tuon karvalaikan ja veden näkee hyvin tosta tuulilasista :D
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 18, 2012 10:50 am

Käsittääkseni Jannelta saa vuokrattua edullisesti maalipinnan paksuusmittarin. Niin ei tarvitse omaa ostaa.
Vain YKSI LSP!

Avatar
_paffa
Viestit: 1550
Liittynyt: To Heinä 21, 2011 11:06 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Huhti 18, 2012 11:03 am

Urran kirjoitti:Käsittääkseni Jannelta saa vuokrattua edullisesti maalipinnan paksuusmittarin. Niin ei tarvitse omaa ostaa.
http://www.cleanyourcar.co.uk/machine-p ... d_781.html

Eikä tuo uusikaan nyt hinnankiroissa ole, jos yhtään työkseen noita hommia tekee. Ns. halpa henkivakuutus. :O

syottis
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 9:17 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja syottis » Ke Huhti 18, 2012 11:24 am

sonikk kirjoitti:Tässä nyt vielä yksi esimerkkikuva Anzafinin työstä, tuommoista jälkeä olisi syytä odottaa eikä siihen mitään 30h mene:
Kuva

powermitsu kirjoitti:Mä melkein uskoisin että 3-steppiä vaatii tommonen audi, mulle tarjottiin punasta moista ja sanoin että 2 päivää pitää varata ja katotaan haluunko edes lähteä hommaan.
Kyllä toi mun mielestä 2-steppinä menee helposti jos jaksaa jo karvalla hieman "viimeistellä". Allaolevassa kuvassa on ajettu Schollin karvalla ja Menz 3.02:lla ja hieman suihkaistu vettä lopuksi ja ajeltu pikkukierroksilla. Ei juuri holoa näy:
Kuva
. Tuollaista jälkeä kyllä vähän odottelinkin... auto mielestäni näytti aika pitkälti vastaavanlaisessa kunnossa olevan.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Huhti 18, 2012 11:27 am

^No jos en väärin muista niin hinta oli tyyliin pari kymppiä Jannella (en muista mille ajalle). Ja jos topic kertoo kaverista joka on myllytyttänyt autonsa ammattilaisella niin ei varmaan pidempää tarvetta ole, ainakaan vielä (puhutaan kuitenkin foorumilaisesta, tilanne voi muuttua hyvinkin äkkiä). Mut eihän noi PTG:t nyt mahottoman kalliita ole hankkia itellekkään. Ja jos tommoisen päättää ostaa eikä sit tarviikkaan niin eiköhän joku foorumilainen sen lunasta ;) Samaa ei tosin voi sanoa noista eBay ja DealExtreme laitteista..

Mut sen verran täytyy sanoa että kyllä noissa kovalakkasissa kaikki mylläykset on lähtökohtaisesti ainakin 2-steppisiä. Meilläkin meni 1-sarjalaisen myllytys äkkiä 3-steppiseksi kun 205 viimeistelyn taso ei riittänyt (vai taidot?!) :D

Mut en mä itse tommosta pintaa olis lähestyny ilman karvalaikkaa, sehän on kun menis nyrkillä puukkotappeluun :shock:
Vain YKSI LSP!

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Huhti 18, 2012 7:44 pm

Paljon menee aikaa jos/kun koko auton paneli panelilta mittaa 1cm välein? Ihan tuhottomasti...yhdestä panelista tulee jo satoja mittauspisteitä.
Jos ottaa yhden, kahden, kolmen mittauspisteen per paneli niin sillä tiedolla voi pyyhkiä prsettä, näin käytännössä.
Toi laite on hyvä jos lähtee vaihtoautoa hakemaan, muuten se joutaa hyllylle pölyyntymään :D

Ikinä en ole tarvinnut paksuusmittaria, kuitenkin aika paljon tullut heiluttua karvalaikalla ronskin ottein.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja hörnä » To Huhti 19, 2012 1:18 am

Muutamia ajatuksia.
Kyseinen auto vm.08 Audi.
Vois olettaa, notta ei kovin usein ole myllyä saanut. Karkea arvio lakkapinnan paksuudesta, n.60-80mikronia.
Ns. pesunaarmut on n.1-7mikronia syviä elikäs tätä taustaa nähden olis voinut melko riskittä myllyttää nuo pesu,mikronaarmut sekä pyörrejäljet
maata kiertävälle radalle.
Tuon kuntoisen pinnan kun viedään ammattilaiselle jolla homma hanskassa ottaa se n.15-20h jotta tulos vähintäin hyvä.
Hinta tietysti senmukainen n. 400-600€(eurolla saa euron tavaran).
Se joka ammatikseen tekee sillä on hieman erilaiset tulonhankinta kustannukset kuin harrastajilla,lisäksi verot vakuutukset jne.
Mutta niinkuin monesti todettu kuka on valmis maksamaan tuon summan kauniista pinnasta.
Senpä vuoksi työn jälki on mitä on ja hinta sen mukainen n.(150-300£)
Ja todellakin meidän kinnaslaisten lisäksi hyvin hyvin hyvin harva tietää ja osaa vaatia parempaa.

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja mlatvala » To Huhti 19, 2012 11:02 am

Miksi tuota ei ole ajettu FG500 sella ja oranssilla laikalla? 4h ja pinnat kiiltää naarmut häviää.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja maaco » To Huhti 19, 2012 12:36 pm

Komppaan mlatvalaa..

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Huhti 19, 2012 1:20 pm

Kyllä se UC riittää jos on tarpeeksi raju laikka ;)
E53 X5 3.0D

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Myllytys Oulussa

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Huhti 19, 2012 4:49 pm

hörnä kirjoitti:Muutamia ajatuksia.
Kyseinen auto vm.08 Audi.
Vois olettaa, notta ei kovin usein ole myllyä saanut. Karkea arvio lakkapinnan paksuudesta, n.60-80mikronia.
Ns. pesunaarmut on n.1-7mikronia syviä elikäs tätä taustaa nähden olis voinut melko riskittä myllyttää nuo pesu,mikronaarmut sekä pyörrejäljet
maata kiertävälle radalle.
Tuon kuntoisen pinnan kun viedään ammattilaiselle jolla homma hanskassa ottaa se n.15-20h jotta tulos vähintäin hyvä.
Hinta tietysti senmukainen n. 400-600€(eurolla saa euron tavaran).
Se joka ammatikseen tekee sillä on hieman erilaiset tulonhankinta kustannukset kuin harrastajilla,lisäksi verot vakuutukset jne.
Mutta niinkuin monesti todettu kuka on valmis maksamaan tuon summan kauniista pinnasta.
Senpä vuoksi työn jälki on mitä on ja hinta sen mukainen n.(150-300£)
Ja todellakin meidän kinnaslaisten lisäksi hyvin hyvin hyvin harva tietää ja osaa vaatia parempaa.

Hyviä ajatuksia, varsinkin hinnan suhteen! Noi pks -osaajat vissiin menee tossa hintaluokassa. 60-80 mikronia siis pelkkä lakkapinnan paksuus tässä sulla ? Laite kuitenkin näyttää etäisyyttä rautaan jolloin sen on näytettävä mielellään 1-alkusia lukemia. Itellä on omassa autossa 80-90 lukemia KOKO setissä jolloin lakkaa on kyllä hävettävän vähän enkä uskalla enää tehdä mitään. Anteeksi että jauhan tätä tietoa joka paikassa mutta eikö se noin mene ? :)

Vastaa Viestiin