Painepesurit
Re: Painepesurit
Mulla ei enää omien avaamisieni jälkeen hurauttele itsekseen vaan ihan pysähdyksissä on sen aikaa kun pitääkin. Tosin sen huomasin, että jos vähänkin vuotaa tulovesi letku ja ottaa ilmaa väliin niin silloin hurauttelee. Kannattaa siis pitää siinä hyviä liittimiä.
Oli muuten mukavia tilanteita ennen kun nuo hozelockit (muoviset, niinkuin nykyisetkin) liittimet välillä itsekseen irtoilivat kun päästi liipaisimesta. Iski sen verran takaisin kun pesuri enää vetänytkään vettä. Naapurit varmaan nauroi kun juoksin letkun perässä ja kastuin.
Oli muuten mukavia tilanteita ennen kun nuo hozelockit (muoviset, niinkuin nykyisetkin) liittimet välillä itsekseen irtoilivat kun päästi liipaisimesta. Iski sen verran takaisin kun pesuri enää vetänytkään vettä. Naapurit varmaan nauroi kun juoksin letkun perässä ja kastuin.
Jaa-a taidanpa sittenkin sijoittaa sen nilfiskin sijasta 5.520 kärcheriin
199€ ei kuitenkaan kuulosta ihan karmealle summalle siitä
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=211050
Onhan tuolla ollut viime vuonna vielä kohtuu hintakin... Miten pitkä takuu kärchereissä on?
EDIT: NYT P**KELE. NE URLIT! -Urran
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=211050
Onhan tuolla ollut viime vuonna vielä kohtuu hintakin... Miten pitkä takuu kärchereissä on?
EDIT: NYT P**KELE. NE URLIT! -Urran
Joo mullakin oli Hozellokin liittimet aiemmin mutta ne rikkoutuivat. Nyt on Gardenan liittimet ollu jo jonkun aikaa. Meillä oli vanhan talon, jossa siis pesen autoa vesipostissa sellainen kiva vika yhdessä vaiheessa, että kun päästi pesurin liipasimen vapaaksi niin paineisku löi koko vesipostin sisuskalut ulos ja sit kastuttiin. Parin kastumisen jälkeen vaihdoin koko vesipostin uuteen.
-
powermitsu
No minulla se on tihentynyt se väli et ihan kokoajan räpsii kompura. Alleen ei tiputa vettä....
Kiitos tosta kuluttajanviraston kannasta!!!!
Se tätytyy kyllä sanoa että kyllä tuo hakkaa muuten ne 200e kärsserit, kun vedellä ne autot pestään.... näin se vaan on.... On niissä kärssereissäkin tosin vikoja. Bauhaussin kaveri tais vaan valahedella päin naamaa ku sano että ei näitä juuri takasin tule, toisin kuin kärssereitä...
Kiitos tosta kuluttajanviraston kannasta!!!!
Se tätytyy kyllä sanoa että kyllä tuo hakkaa muuten ne 200e kärsserit, kun vedellä ne autot pestään.... näin se vaan on.... On niissä kärssereissäkin tosin vikoja. Bauhaussin kaveri tais vaan valahedella päin naamaa ku sano että ei näitä juuri takasin tule, toisin kuin kärssereitä...
Ei tarvitse isoa vuotoa painepuolelle että alkaa "räpsimään". Kannattaa tarkistaa o-renkaat, yleensä sieltä löytyy vika. Jos haluaa hifistellä, niin jotain vedenkestävää rasvaa voi sipaista rinkuloihin. Oman Clenin pesurin olen korjannut jo useasti, aina toivoo että joko se nyt hajosi että saa ostaa paremman. 
wtf 
Melko hidasta touhua talotarvike.com:lla kyllä. Viime viikon keskiviikkona lähti Nilfiski tilaus ja vasta äsken tuli joku tekstiviesti, että paketti lähtee matkaan noin vko. 17.
Mitähän kasseja ne siellä kaivelee puolentoista viikon ajan, ettei yhtä pesuria voi potkasta jo tällä viikolla tulemaan. Suomen nettikaupat on kyllä todella outoja paikkoja...
Melko hidasta touhua talotarvike.com:lla kyllä. Viime viikon keskiviikkona lähti Nilfiski tilaus ja vasta äsken tuli joku tekstiviesti, että paketti lähtee matkaan noin vko. 17.
Mitähän kasseja ne siellä kaivelee puolentoista viikon ajan, ettei yhtä pesuria voi potkasta jo tällä viikolla tulemaan. Suomen nettikaupat on kyllä todella outoja paikkoja...
Tarviiko Kränzle tuon vesisuodattimen jos käyttää vesijohtovettä?
Mitä muita oheislaitteita kun lance siihen pitäs ottaa mukaan.. 1151T siis mielessä.
Mitä muita oheislaitteita kun lance siihen pitäs ottaa mukaan.. 1151T siis mielessä.
Tuota 5.520 ei kyllä minun mielestä ole saanut alle 300€ kovinkaan paljoa mitä olen ohimennen rautakaupoista kattonut, nykyinen vastaava kärcheriltä on 5.700 täysin samat ominaisuudet 20-140bar, 460l, 2,1kw vesijäähdytetty moottori hinta n350€. http://www.painepesuri.fi/yellowservice ... i-1181-300" onclick="window.open(this.href);return false;powermitsu kirjoitti: Se tätytyy kyllä sanoa että kyllä tuo hakkaa muuten ne 200e kärsserit, kun vedellä ne autot pestään.... näin se vaan on.... On niissä kärssereissäkin tosin vikoja.
Monesti ulkomailta kun tänään tilaa niin tavara on huomenna jo sulla kun taas suomesta tilattu tavara tulee kun tuleemaKe| kirjoitti:wtf
Melko hidasta touhua talotarvike.com:lla kyllä. Viime viikon keskiviikkona lähti Nilfiski tilaus ja vasta äsken tuli joku tekstiviesti, että paketti lähtee matkaan noin vko. 17.![]()
Live for Speed
Tietääkö kukaan mitkä Kärcherin mallit on messinki/rosteri pumpuilla? Kun itse elän siinä uskossa että pumpun osat:
muovi ja alumiini = kuluttajapaskaa, kestoksi valmistaja laskenut 3 vuotta (lähde: Nykyinen Metabo, entinen Kärcher huoltomies)
messinki, rosteri = oikeasti toimiva, pitkään palveleva pesuri (kuulemma 20v laskennallinen kesto)
Ja toinen asia mikä mua häiritsee on noi paineet. Melkein järjestäen kaikissa painepesureissa on viime vuosikymmenen aikana noussu paineet ~80-100bar:ista 125-140 bariin. Ja samaan aikaan vesimäärät tippuneet sieltä 9-11L/min johonkin 5-7,5L/min (tosin tää voi olla viherpiipertäjien painostuksesta). Onko jossain normaaleissa painepesurin tarpeissa tää paineiden nosto jotenkin merkittävää vs. veden määrään? Itse kun näen ton autonpesussa lähinnä riskinä ja että veden tuleminen olisi tärkeämpää. Muistan lukeneeni että moni autodetailing alan ammattilainen käyttää ammattikäyttöön tarkoitettuja 80bar laitteita niin en jotenkin ymmärrä miksi noita nostetaan kokoajan.
Mietin vaan et jos on samanlainen ilmiö kun megapikselit.
Näin niinkuin verrokiksi niin itse ostin vähän aikaa sitten 50e:llä käytetyn Kränzlen (okei, ei ollut ihan virheetön ja vähän pitää huoltaa):
-Täys messinkimoottorilla
-100bar (ylin käyttöpaine, Jatkuva on 10-80bar. Tätä ei enää eritellä nykyisin vaan ilmoitetaan aina max-paine)
-Vesimäärä 8,6L/min eli 516L/h.
-Maksimi vedenlämpötila 70°C
Eli pieksee valtaosan noista nykyvehkeistä mennen, tullen ja palatessa
EDIT: Pieni googlaus:
muovi ja alumiini = kuluttajapaskaa, kestoksi valmistaja laskenut 3 vuotta (lähde: Nykyinen Metabo, entinen Kärcher huoltomies)
messinki, rosteri = oikeasti toimiva, pitkään palveleva pesuri (kuulemma 20v laskennallinen kesto)
Ja toinen asia mikä mua häiritsee on noi paineet. Melkein järjestäen kaikissa painepesureissa on viime vuosikymmenen aikana noussu paineet ~80-100bar:ista 125-140 bariin. Ja samaan aikaan vesimäärät tippuneet sieltä 9-11L/min johonkin 5-7,5L/min (tosin tää voi olla viherpiipertäjien painostuksesta). Onko jossain normaaleissa painepesurin tarpeissa tää paineiden nosto jotenkin merkittävää vs. veden määrään? Itse kun näen ton autonpesussa lähinnä riskinä ja että veden tuleminen olisi tärkeämpää. Muistan lukeneeni että moni autodetailing alan ammattilainen käyttää ammattikäyttöön tarkoitettuja 80bar laitteita niin en jotenkin ymmärrä miksi noita nostetaan kokoajan.
Mietin vaan et jos on samanlainen ilmiö kun megapikselit.
Näin niinkuin verrokiksi niin itse ostin vähän aikaa sitten 50e:llä käytetyn Kränzlen (okei, ei ollut ihan virheetön ja vähän pitää huoltaa):
-Täys messinkimoottorilla
-100bar (ylin käyttöpaine, Jatkuva on 10-80bar. Tätä ei enää eritellä nykyisin vaan ilmoitetaan aina max-paine)
-Vesimäärä 8,6L/min eli 516L/h.
-Maksimi vedenlämpötila 70°C
Eli pieksee valtaosan noista nykyvehkeistä mennen, tullen ja palatessa
EDIT: Pieni googlaus:
..eli itse en ainakaan ostaisi muutakuin K7 sarjasta eteenpäin malleja.Karcher Pressure Washers Products Highlight
K1 and K2 Series Karcher Pressure Washers are for very light use
K3 and K4 Series Karcher Pressure Washers are for average use
K5 and K6 Series Karcher Pressure Washers are for regular use and have an Aluminium
K7 Series Karcher Pressure Washers are regular home use and have a Brass pump
G Series Karcher Pressure have Petrol Engines and the K6 Pump
Vain YKSI LSP!
^ Arvaappa onko tuo lähestulkoon 99% totta myös omallakin kohdalla.
Parhaimillaan 4 päivää tilauksesta meni kun US and A:sta tuli paketti suoraan kotiovelle. Eikä ollut edes mikään kirjekuori vaan mega hieno Öhlinsin iskari ja muuta rompetta mopoon. Cycistakin tulee melkein alta viikossa kaikki roippeet. Samaten eBayn lontoon ja Saksan jepeiltä.
On se hienoa kun kotomaassa tavaran saanti on melkeinpä aina yhtä puljailua. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta omalle kohdalle sattuu juuri sopivasti aina sattumaan nämä keissit.
Parhaimillaan 4 päivää tilauksesta meni kun US and A:sta tuli paketti suoraan kotiovelle. Eikä ollut edes mikään kirjekuori vaan mega hieno Öhlinsin iskari ja muuta rompetta mopoon. Cycistakin tulee melkein alta viikossa kaikki roippeet. Samaten eBayn lontoon ja Saksan jepeiltä.
On se hienoa kun kotomaassa tavaran saanti on melkeinpä aina yhtä puljailua. Poikkeuksiakin tietysti on, mutta omalle kohdalle sattuu juuri sopivasti aina sattumaan nämä keissit.
Niin ja tuo pumppu on varmaan pelkästään kustannuskysymys? Eli luultavasti halvoissa messinki/rosterikamppeissa on säästetty jossain muualla että saadaan sama voitto ja kukaan ei voi kieltää etteikö tuotteiden valmistus massamarkkinoille tähtää nykymaailmassa mahdollisimman suureen voittoon?
Noh kuunnellaan vielä pari päivää Nilfiskin ja kärkkerin kehuja/haukkuja ja tehdään päätös, ei vaan naurata jos vuoden päästä saa olla nilfiskiin vaihtamassa o-renkaita yms...
Mulla on tuo halpis garden tech ollut 3vuotta käytössä ja paljon sitä on käytetty mutta ei ole muuta vikaa kuin ei saa lancea kiinni, ensin ajattelin että hommaan siihen pelkästään uuden letkun ja kärcherin kahvan mutta tuo koneen puoleinen liitin on niin kiinalainen että ei ole totta...
Urranille: Urlit menee väärin selaimen tai foorumisoftan takia, jokainen esikatsele painallus lisää linkin perään tekstiä, ei ruveta noitumaan niinkuin olisin useammankin urlin laittanut tai olisin monta vuotta oleskellut paikan päällä, äläkä vedä hernehiä vaikka kommentoin takaisin
Noh kuunnellaan vielä pari päivää Nilfiskin ja kärkkerin kehuja/haukkuja ja tehdään päätös, ei vaan naurata jos vuoden päästä saa olla nilfiskiin vaihtamassa o-renkaita yms...
Mulla on tuo halpis garden tech ollut 3vuotta käytössä ja paljon sitä on käytetty mutta ei ole muuta vikaa kuin ei saa lancea kiinni, ensin ajattelin että hommaan siihen pelkästään uuden letkun ja kärcherin kahvan mutta tuo koneen puoleinen liitin on niin kiinalainen että ei ole totta...
Urranille: Urlit menee väärin selaimen tai foorumisoftan takia, jokainen esikatsele painallus lisää linkin perään tekstiä, ei ruveta noitumaan niinkuin olisin useammankin urlin laittanut tai olisin monta vuotta oleskellut paikan päällä, äläkä vedä hernehiä vaikka kommentoin takaisin
Siis varmastikkin kustannuskysymys. Mutta kuten sanottu, kuluttajan kannalta on järkevintä vetää vyö tiukemmalle ja ostaa messinkipumpulla oleva painari. Kun mitään uusia "hienoja ominaisuuksia" noihin ei varmastikkaan ole odotettavissa (tai ainakaan semmosia millä olis käytännön kannalta mitään merkitystä)
Pääasia että huomasit ja muistat jatkossa laittaa [url] -tägit
SPOILERSPOILER_SHOW
En vedä. Tiedetään, mutta se on ominaisuus, ei vika. Nykyinen foorumisofta ei tarjoa korjausratkaisua meinaan. Mutta asiasta on huomautettu yleisesti foorumilla semmonen 10 000^2500 kertaaBuster kirjoitti:Urranille: Urlit menee väärin selaimen tai foorumisoftan takia, jokainen esikatsele painallus lisää linkin perään tekstiä, ei ruveta noitumaan niinkuin olisin useammankin urlin laittanut tai olisin monta vuotta oleskellut paikan päällä, äläkä vedä hernehiä vaikka kommentoin takaisin
Pääasia että huomasit ja muistat jatkossa laittaa [url] -tägit
Vain YKSI LSP!
Onko tuo Kränzlen 1151T nyt varmasti sellainen laite mikä kestää "isältä pojalle" ja on kaikinpuolin nappivalinta? Tahdon että tuo on ehkä se melkein viimeinen painepesuri millä pestään ja ei enää tarvi sitten vaihdella. Autonpesuun ja vaahdotukseen.
Jos varallisuutta riittää, niin Clen TX 15-150 on kyllä erittäin pätevä kampe..
Omasta säiliöstä esipesun levityskin toimii minun mielestä poikkeuksellisen hyvin, saa paksun mutta vahaturvallisen kerroksen nopsasti, toki ei mitään foamia vastaavaa
Jos on vain perus maantiepölyä auton päällä, niin teen esipesun sen avulla, säästyy kummasti aikaa verrattuna ruiskulla levitykseen.
Kränzlessä on sihti tulovedelle, eli tuskin tarvii erikseen vesijohtovettä käytettäessä.Antti O kirjoitti:Tarviiko Kränzle tuon vesisuodattimen jos käyttää vesijohtovettä?
Meinasin kränzleen ottaa foam lancen..maaco kirjoitti:Jos varallisuutta riittää, niin Clen TX 15-150 on kyllä erittäin pätevä kampe..Omasta säiliöstä esipesun levityskin toimii minun mielestä poikkeuksellisen hyvin, saa paksun mutta vahaturvallisen kerroksen nopsasti, toki ei mitään foamia vastaavaa
Jos on vain perus maantiepölyä auton päällä, niin teen esipesun sen avulla, säästyy kummasti aikaa verrattuna ruiskulla levitykseen.
Jupe: ok
Mä ajoin takaa että pesuriksi tuo clen, ihan yleisesti..
Tänään ilmestyneessä suomela lehdessä oli painepesuri testi. Alle 250 euron pesurit testissä. Kallein stihl 249 euroa ja viimeinen biltema 119 euroa.
Saa näköjään kärcheriltä jo ihan normaalia lanceakin, halvalla...
http://www.painepesuri.fi/yellowservice ... uihkuputki
http://www.painepesuri.fi/yellowservice ... uihkuputki
Hyi hitto mikä hinta! 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
^^Jätkät hei, siin on keltanen pullo?! Kyl siit kandee maksaa extraa. OEM on aina OEM 
Vain YKSI LSP!
Jos tarkkoja ollaan niin kärkkerin takuuehdoissa sanotaan varmaankin että saa vain käyttää valmistajan omia suulakkeita yms vekottimia pesurin kanssa. Tuollaisen kanssa takuu pysyy voimassa mutta voi hitsin pipanat jos laitatkin pesuriin vaahdottimen vääränvärisellä pullolla niin sitten takuu raukeaakin. Siis näin periaatteessa jos oikein pilkkua viilataan 
Saisikohan jostain sinisen pullon? Sopisi hyvin tuon nilfiskin pesurin kanssa
Saisikohan jostain sinisen pullon? Sopisi hyvin tuon nilfiskin pesurin kanssa
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
^iiKster kun sinä ja varmaan kaikki osaisi tämän arvata niin veisitkö pesuria huoltoon lance kiinni siinä. Tai vaikket tietäisikään niin veisitkö silti? 
Vain YKSI LSP!
Yhden halvan pesurin olen lancella rikkonut, arvaa kerroinko mitä pistoolin päässä oli ollut kiinni 
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...