BQDTE! - kommentit

Käyttäjien tekemät testit
Posambique

Re: BQDTE! - kommentit

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 09, 2011 1:19 pm

Chemical Guysin Speed Wipe lisätty testattavien aineiden joukkoon heti kun se postilaatikkoon kilahti.

Modet?
Posambique kirjoitti: P.S. Arvoisat moderaattorit, olen sitä mieltä, että tämän testin (siis Biggest Quick Detailer Test Ever! -topicin) voisi lisätä Stickyksi. Mitä olette mieltä?
Ja mielestäni myös Biggest Wheel Cleaner Test Ever ansaitsisi saman...
Ai että olen hieman malttamaton? -Joo, niin olen
"Urku auki, pelti kii"

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 09, 2011 2:21 pm

Posambique kirjoitti:Chemical Guysin Speed Wipe lisätty testattavien aineiden joukkoon heti kun se postilaatikkoon kilahti.

Modet?
Posambique kirjoitti: P.S. Arvoisat moderaattorit, olen sitä mieltä, että tämän testin (siis Biggest Quick Detailer Test Ever! -topicin) voisi lisätä Stickyksi. Mitä olette mieltä?
Ja mielestäni myös Biggest Wheel Cleaner Test Ever ansaitsisi saman...
Ai että olen hieman malttamaton? -Joo, niin olen
Done.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 09, 2011 2:32 pm

Mä meinasin kyllä että testistä (tai sen etusivusta) olisi tehnyt Stickyn, ja tämä olisi elänyt omaa elämäänsä, mutta samapa tuo :lol:

Kiitos kuitenkin ripeästä toiminnasta.
Juuri nyt hieman harmittaa
"Urku auki, pelti kii"

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Posambique kirjoitti:Mä meinasin kyllä että testistä (tai sen etusivusta) olisi tehnyt Stickyn, ja tämä olisi elänyt omaa elämäänsä, mutta samapa tuo :lol:

Kiitos kuitenkin ripeästä toiminnasta.
Juuri nyt hieman harmittaa
Kannattaa varoa mitä toivoo sillä joskus ne jopa toteutuu. Harvoin, mutta kuitenkin.

Säädetään näitä tarvittaessa lisää.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 09, 2011 2:59 pm

Näyttää hemmetin hienolta!!!

Eipä liene montaa foorumia maailmassa, jotka omaisivat yhtä komean testiosion.
Fantastista Urran - kiitos moderaattorit. Minä koitan olla stickyn arvoinen :mrgreen:
"Urku auki, pelti kii"

-ruoska-

Viesti Kirjoittaja -ruoska- » Ti Elo 09, 2011 3:24 pm

Hieno (ja kiiltävä) aihe!

Kysymys Posambiquelle:
Omien kokemustesi mukaan, oliko tuolla Pro Detailerin sisältämällä carnauballa jotain vaikutusta maalipinnalle, tuliko lämpimämpi jälki kuin ihan puhtaasta sealantista?

Itsellä kun alkaa Speed Wipe pikkuhiljaa loppumaan, ja tätä olen katsellut sillä silmällä seuraajaksi.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 09, 2011 4:09 pm

Omasta mielestäni en eroa huomannut.

Alla siis jonkinmoisessa kunnossa oleva Zaino Z-2. Tämän päälle nyt kokeilussa levitin tuon Pro Detailerin.

Enkä mielestäni huomannut oikein mitään eroa ulkonäöllisesti. Tänään pesun yhteydessä olin huomaavinani sheetingin hieman parantuneen, mikä olisi loogista (koska pinta tuntuikin liukkaammalta).

Tuota liukkautta lukuunottamatta, aine teki mielestäni todella vähän pestylle pinnalle. Lisäsuojaa se silti varmaankin tarjoaa.
"Urku auki, pelti kii"

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 16, 2011 12:14 am

Pro Detailer -testi on muokattu lopulliseen versioonsa.

Huomenna tulen tekemään pesun seuraavan testin jäljiltä, joten huomenna (varmaankin viimeistään ylihuomenna) voi odottaa seuraavan testin julkaisua. Sitten lähtee jo kolmas aine testiin. Tarkoitus oli suorittaa tuo pesu (ja seuraavan aineen levitys) jo tänään, mutta valitettavasti koko päivän kestänyt tihkusade esti aikeet.
"Urku auki, pelti kii"

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Elo 16, 2011 7:58 pm

Uusi testi on siis nyt julkaistu.

Lisäksi sain tiedon, että tulee yksi uusi aine testiin, jota ei ole aiemmin ollut Suomalaisen maahantuojan valikoimassa. :ugeek:
"Urku auki, pelti kii"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 16, 2011 8:19 pm

Olipas taas tekemistä kun juo kahvia :D Kiitokset!

Erittäin iso kädennosto valimistajalle että varoittaa että TULET saamaan naarmuja maalipintaan jos pyyhit tällä likaa (grit = olen käsittänyt että "rapaa"). CG IMO taas mainostaa niin ettei muista mainita tälläisiä vähäpätöisiä aineita, nehän saattaisi vaikka johdattaa siihen et maalipinta ajan saatossa menee huonommaksi ja kuluttaja ostaa lisää valmistajan tuotteita :lol:
Vain YKSI LSP!

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Elo 17, 2011 5:37 pm

Kiitos!
Joo, ehdottomasti positiivista toi maininta.
Tästähän saattaa seurata se, että muiden tuotteet vaan on paljon parempia, kun niillä kerta voi hieroa hiekkaa maalipintaan naarmuttamatta :lol: :roll:

Mikälie kenenkin markkinointistrategia, onneksi sitä ei tarvitse tietää.

Se asia:
- Victoria Wax Quick Detail lisätty testattavien aineiden listaukseen
"Urku auki, pelti kii"

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Elo 21, 2011 12:21 pm

Tästä onkin näköjään kehkeytynyt minun yksinpuhelu :lol:
Ei kovin vilkasta keskustelua ole aiheuttanut tämä aihe, no ehkä toistaiseksi testatut tuotteet eivät ole olleet niitä kaikkein tutumpia.

Uusin testi on jälleen julkaistu -->BQDTE! - Stjärnagloss - Silke Detailer
Myös seuraava testi on lunnollisesti aloitettu.
"Urku auki, pelti kii"

Madfexx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Madfexx » Ma Elo 22, 2011 5:04 pm

Erittäin hyödyllinen ja mielenkiintoinen testisarja, eikä toteutuksessakaan ole juuri moitittavaa.

Tuo "Kesto"-kohdan tarpeellisuus kuitenkin hieman mietityttää, kun jo parin tuotteen kohdalla se on todettu merkityksettömäksi... :?:

Keep up the good work!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 22, 2011 8:34 pm

Mä odatan sitä Victoria QD testiä. Josko sitten heruis kommenttia. Itse en ole muuta kuin sitä ja Citrus Blingiä käyttänyt niin kiinnostaa sen vertailu muihin.

Reneto

Viesti Kirjoittaja Reneto » Ti Elo 23, 2011 11:04 pm

Tein tänään pienen tilauksen Shinearamasta, ja ostoskoriin tarttui Dodon Red Mist Tropical. Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta QD:eista, ja hieman mietityttänyt tuo riittoisuuspuoli.. tässä testissäkään se ei ole ihan selkiytynyt. Tilasin isomman 500ml putelin, kun tuo puolta pienempi ainakin äkkiseltään tuntuu vähän snadilta. Kuinka monta kertaa auton käsittelee yhdellä pullolla? suunnilleen..?
Suoraan sanottuna nämä jo testissä olleet QD:t eivät ole minua vakuuttaneet. No, täytyypä odotella RMT-testiä, niin saa sitten vähän vertailupohjaa.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ti Elo 23, 2011 11:18 pm

Ei hajuakaan, että montako kertaa, mutta MONTA!!!. Jos lähtökohtana on ruiskaus per paneeli, niin vaikka laittaisit jokaisen viikkopesun yhteydessä (mitä siis ei tarvitse tehdä) niin kestäähään tuo luoja ties kuinka kauan. Oma varttinen on kestänyt vuoden päivät, mutta en sitä kyllä joka kerta laita. Tämä ei ole helpoin ja nopein tuote levittää, joten vaatii hetken keskittymistä ja vaivannäköä. Palkkioksi saa sitten upean pinnan ja vähintään seuraavaan pesuun asti kestävän pinnan... ;) No joo, tietysti riippuu pesujen välisestä ajasta... :lol:

Niin ja anna tulla vaan näitä Posa!!! Hyvin sä vedät... ;)
Kaikki liha tottelee kuria...

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ti Elo 23, 2011 11:21 pm

Jos joku luku nyt on pakko antaa niin omien kokemusteni perusteella 500 ml RMT:lla käy auton läpi vähintään kymmeneen kertaan (riippuu tietysti käyttäjästä, autosta ja välineistä muutenkin), mielestäni kuitenkin melko riittoisaa tavaraa. Eikä kannata paljoa käyttääkään, pieni ruiskaus, levitys ja kiillotus niin toimii parhaiten. Löytyy muuten myös lähempää...

Reneto

Viesti Kirjoittaja Reneto » Ti Elo 23, 2011 11:59 pm

Dodoshop kirjoitti:Löytyy muuten myös lähempää...
Jep. Päätin tilailla muun merkkisiä tököttejä (Poorboy´s, Collinite), vaikka olen ollut suht tyytyväinen Dodon tuotteisiin. RMT tarttui kuitenkin mukaan :) siinä sivussa..

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 24, 2011 12:27 am

Dodoshop kirjoitti:Jos joku luku nyt on pakko antaa niin omien kokemusteni perusteella 500 ml RMT:lla käy auton läpi vähintään kymmeneen kertaan (riippuu tietysti käyttäjästä, autosta ja välineistä muutenkin), mielestäni kuitenkin melko riittoisaa tavaraa. Eikä kannata paljoa käyttääkään, pieni ruiskaus, levitys ja kiillotus niin toimii parhaiten. Löytyy muuten myös lähempää...
Tuohan on 50ml per auto? Se on melko paljon... :roll:

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ke Elo 24, 2011 12:44 am

Juu, en ole sitä tarkemmin kommentoinut, kun en mä nyt sentään koko pulloa ole saanut menemään :lol:

Ei, mutta kun siis ongelma on, että yhden auton käsittelyyn siitä purkista häviää aivan olematon määrä.
Minä väittäisin, että 100 auton käsittely on lähempänä kuin kymmenen. Siis niin monta kertaa saa kyllä 500ml purkista, että jos ei tätä ammatikseen tee, niin ei ihan heti lopu. Mielestäni hieman sama kuin vahapurkkien kanssa. Ne on aivan "liian" isoja. Dodon panel potit on kivoja. Samankokoisia vahapurkkeja haluaisin kaikilta valmistajilta. Sitä varten, että tuotetta voisi testata, ja sitten kokeilla seuraavaa jne.

Nyt on pakko tehdä tällaisia "virallisia" testejä, jotta pääsee kokeilemaan aineita. Muuten olisi kyllä kaikki hyllynvälitkin täynnä purkkeja.

Reneto: Eihän sitä tiedä, vaikka se RMT -testi ilmestyisi jossain vaiheessa ;)
"Urku auki, pelti kii"

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Elo 24, 2011 7:01 am

RMT. on oikeastaan sealantti , kestää paljon paremmin kuin vesipohjaiset Quick detailerit.

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ke Elo 24, 2011 8:14 am

Hynde kirjoitti:
Dodoshop kirjoitti:Jos joku luku nyt on pakko antaa...
Tuohan on 50ml per auto? Se on melko paljon... :roll:
Pitikö nyt ottaa ihan kirjaimellisesti...? Kai tässä on ongelmana se että jos sanon että 15 (33,33 ml/auto) niin joku tulee kuitenkin mutisemaan ettei saanut tehtyä kuin 14,5 autoa eli menikin 34,48 ml/auto...

Melko riittoisaa kuitenkin ja kestää useimmilla 1-2 vuotta.

RMT sanoo itse etiketissään olevansa Protection Detailer, eikä ole siis vesipohjainen vaan synteettinen sealant. Jotkut ovat myös todenneet ettei ole kovin "quick"...

Sain eilen ensimmäisen isomman erän Basics Detailer Sprayta, joka on edullinen ja vesipohjainen, tänään myynnissä verkkokaupassa ja jossain vaiheessa Posan testissäkin.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Ke Elo 24, 2011 9:03 am

Vähäisen kerta kulutuksen lisäksi aineen tekee riittoisaksi se, kun se kestää varsinkin kesä käytössä pari kolme pesukertaa. ;)

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Elo 24, 2011 10:50 am

^^En tarkoittanut millään tavalla hyökkääväksi tuota kommenttiani!!! Kommentoin sen takia, koska oman kokemukseni mukaan tuo kertomasi arvio ei ollut lähihehtaarillakaan. Halusin vain kertoa oman näkemykseni, jottei edustamastasi merkistä jää disinformaatiota kuluttajille. Sehän ei ole keneltäkään pois. Päinvastoin... ;)

Ja minulla ei ole tapana laskeskella millilitroja missään yhteydessä. Ei edes autoa pestessä... :lol: Täällä päässä on käytössä rannemitat...

Ei pahaa verta?

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Ke Elo 24, 2011 11:46 am

Hynde kirjoitti:Ei pahaa verta?
No ei, kunhan itekin tossa irvistelin noilla desimaaleilla...

Vastaa Viestiin