Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Maikel

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Maikel » Pe Tammi 13, 2012 2:09 pm

Isekkin pitäisi kohta ostaa uusi kinnas, aikaisemmin ollut Monzalta jotain no-name lampaita, joille tulee jossain vaiheessa kuitenkin karvanlähtö. Ja nyt viimeinen kinnas käytössä. :roll: Nyt kun seurannut näitä, niin monella taitaa olla noita rasta/nuudeli kintaita käytössä, sitten myös tommosia microkuituisia (lyhytkarvasia) ja ihan oikeita lampaita.
Mikäs noista on nyt niinkuin "järkevin", nuudelikintaita nähnyt monissakin paikoissa, mutta ajatellut niiden soveltuvan enemmänkin esim. vanteiden pesemiseen..
Megun microkuituista olen alkanut harkitsemaan, koska se ei taida olla niin pahan hintainen, saatavuuskin olisi varmasti jees, kuten myös puhtaanapito.
Laadukkaan oikean lampaan saatavuus taitaa olla yleensä vähän vaikeampaa, kuten hintakin korkeampi? Mut semmosen voi sitten käyttää pesukoneessakin, joten puhtaanapito olisi vähän helpompaa.

Järkevällä tarkoitan/haen ei pahan hintaista ja helposti saatava, eli esim jostain kivijalkaliikkeestä...
Luulin osanneeni pitää autoa puhtaana, mutta tämähän on välineurheilua..

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Tammi 13, 2012 3:02 pm

Esim Projectechin keinolammas vois olla hyvä, todella tuuhea ja pehmeä mutta keinokuituisena helppohoitoisempi kuin aito. Itsekin oon käyttänyt tekolammasta koko talven, tosin erilaista.
Viimeksi muokannut sonikk, Pe Tammi 13, 2012 4:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Tammi 13, 2012 4:08 pm

^^Ja oikeaa lammasta EI voi työntää pesukoneeseen. Kannattaa kattoo herkkoo -käyttäjän ohjeet (myy muuten kintaitakin).

Itse tykkään molemmista. Mulla on keinokarvakintaat (pian jo vaihtokunnossa) ja oikea lampaankinnas.

En luota mikrokuituisen naarmuttamattomuuteen riittävästi että voisin semmosta käyttää..'

Jos pitäis ostaa lampaankinnas niin ostaisin varmaan herkkoon iso lammas -kintaan (tosin mul on jo semmonen) tai jos keinokuituista niin Projectechin Jannelta (voipi olla että joutuu jossain vaiheessa ostamaan pari semmosta) :)
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Tammi 13, 2012 5:49 pm

Hapokkaan hintainen minun mielestä. Tuolla saa kaikkia muita vähintään kaksi. Itselläni ollut käytössä Eurow ja Sonüs. Molemmat ajaneet asiansa. Sonüs noista toki huomattavasti parempi.
Kaikki liha tottelee kuria...

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Tammi 13, 2012 5:51 pm

Näitäkin saisi kaksi kappaletta tuohon hintaan... ...toki itselläni ei kokemusta tästä...

http://www.elitecarcare.co.uk/dodo-juic ... p?cPath=57

Viesti Kirjoittaja age » Pe Tammi 13, 2012 6:16 pm

Sonüksen kinnasta täytyy kehua kanssa. Kevääks pitää varmaan hommata vielä se sonüksen malli jossa on peukalon paikkaki.

Itse ottaisin tolta elitecarcaresta mielummin tän:
http://www.elitecarcare.co.uk/bilt-hamb ... p?cPath=57

tai ton dodon peukalomallin kintaan jonka hynde linkkaskin jo.

Mutta joka tapauksessa päädyt sitten mihin tahansa lammaskintaaseen niin päihittää se sienen/nuudelinhanskan mennen tullen.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Tammi 13, 2012 6:22 pm

Onko muuten kokemusta tuosta BH:n kintaasta? Kestävyys jne..

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Pe Tammi 13, 2012 7:34 pm

Tosta pitkäkarvaisesta kintaasta tuli vaan mieleen että onkohan se maalipinnalle kuitenkin vielä turvallisempi kuin tuo lyhytkarvainen versio? Minulla meinaan yksi sonuksen korkkaamaton lyhytkarvainen versio on tallissa.. no taidan nyt sitä kuitenkin ekana kokeilla.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Tammi 13, 2012 7:53 pm

Mulla on toi dodo sekä sonuksen kinnas. Sonus on huoltovapaampi. Dodoa pitää kammata (oikeasti) kuivumisen jälkeen, jotta siihen ei tule takkuja :roll: Molemmat ovat aivan loistavia kintaita. Tämän lisäksi valikoimista löytyy eurowin kinnas, mutta se ei pääse noiden kahden edellä mainitun rinnalle omasta mielestäni.

Tämän lisäksi suosin kinnasta jossa ei ole peukaloa, jotta sillä kintaalla voi helposti pestä "molemmilla puolilla".

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Tammi 13, 2012 9:03 pm

Mä olen käyttänyt Eurowin ja Sonuksen lammas-kintaita (peukullisia) eikä niiden kestävyydessä ainakaan tunnu paljoa eroa olevan molemmat kesti n.vuoden pesut eli arviolta 70-80 pesua.
Ainoa ero mielestäni on että Eurow on paljon kovempi kuivuttuaan.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Tammi 13, 2012 9:29 pm

En tiedä mitä matskua tuo Sonüksen hanska on, mutta useasti olen sen pessyt koneessa, kestää isältä tytölle eikä karvaa irtoaa nimeksikään.
Onneks noita on vielä jokunen hyllyssä, todella laadukas kinnas.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Tammi 13, 2012 9:33 pm

^Mulla tuli just sonuksen hanskasta sormi läpi.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Tammi 13, 2012 9:37 pm

Aika väkivaltanen kaveri :lol:

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Tammi 13, 2012 9:38 pm

Niinpä :D

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Tammi 13, 2012 10:59 pm

Lammas ristitään syntyessään Eurow, Sonüs tai Dodo, tms. nimellä ja sitten se kasvaa merkin speksien mukaan, minkälainen kinnas siitä halutaan :D

Ittellä on Sonüksen kinnas ja se on ihan anüksesta, kun siitä paistaa yhdestä kohdasta iso laikku paljasta nahkaa.

Sitten on Eurowin kinnas vuodelta miekka. Sen karva menee aina kuivuttuaan permanentille ja itse kinnas kutistuu niin paljon, ettei se mahdu käteen kuivana.

Sitten on Eurowin kinnas vuodelta kilpi. Sen karva pysyy huomattavasti pehmeämpänä, kuin serkkunsa menneisyydestä ja myös koko pysyy kuivuessaan lähempänä samaa, mihin venyy märkänä.

En kyllä noiden perusteella osaa sanoa, minkä nimiseksi leimattu lammas on paras käytössä...tai mikä niistä on kasvanut takajalat paimenen saappaissa ;)

Ja vielä kaapissa odottaa tuon vuodelta kilpi olevan lampaan sisko ja serkku, joita en ole kokeillut, miten mahtaa niiden kasvatus sujuneen.

Eli aika paljon taitaa olla heittelyä noiden laaduissa, mitä milloinkin sattuvat saamaan.eei taida olla ISO90120-sertifioituja.

Detailingshop

Viesti Kirjoittaja Detailingshop » Pe Tammi 13, 2012 11:13 pm

Itse olen käyttänyt lammaskintaan ylläpidossa (Dodo Juice Tribble Mitt) perheen koiralta kopioitua pyöritysravistustekniikkaa jolla märän hanskan saa melkein kuivaksi eikä ole tarvinnut takkuja harjailla. Täytyy vaan varoa ettei ranne nyrjähdä.

Muutama kymmenen noita tullut myytyä ja kaksi on reklamoitu, toisessa tuntematon karvanlähtöongelma parin kuukauden käytön jälkeen ja toisessa tapauksessa käyttäjä oli unohtanut hanskan vesiämpäriin pariksi vuorokaudeksi, käyttäjän mielestä kuulemma oma moka.

Näyttävät toimivan aika hyvin oikeiden pesuaineiden ja -seoksien kanssa. Huolenpitotoimenpiteet huuhtelu kylmällä vedellä ja ravistus sekä kuivatus avoimessa paikassa.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Tammi 13, 2012 11:43 pm

Allekirjoitan myös nuo hoito-ohjeet.
Nuo kintaat kestää aika tavalla käyttöä.
Nuo omatkin mainitut on viimeisen...oliskohan kolmen vuoden ajalta. Eli kolmas kinnas on vasta menossa, eikä niissä ole minkään näköistä mustumista, tms. muuta noiden lueteltujen asioiden lisäksi.
Kaikki noista on siis vielä täysin käyttökelpoisia värkkejä(auton pesuun...pervo).
Enkä ole ikinä millään pesuaineilla pessyt. Johan ne shampoossa lilluu pesun ajan. Ämpärissä puhtaassa vedessä ja juoksevan veden alla huuhtelen ja tuo "koira-ravistus", sen jälkeen oksalle killumaan pariksi päiväksi.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Tammi 14, 2012 12:01 am

Yhden sonüksen sain totaalisen rikki, kun pesin tiukalla BH SHD liuoksella autoa??? Käsi tuli kerrasta läpi kesken pesun. En tiedä, mutta kokeilin sen jälkeen toisellakin vanhalla ja se alkoi antautua myös tuon jälkeen. Harmittaa tuo ensimmäinen, kun ei ollut pesty, kuin pari kertaa ennen tuota. Noh, kantapään kautta kai sitä oppii nämä tai sitten oli jokin tekovika. En tiedä... :roll:

Viesti Kirjoittaja age » La Tammi 14, 2012 2:26 am

Hynde kirjoitti:Onko muuten kokemusta tuosta BH:n kintaasta? Kestävyys jne..
Ei oo itsellä kokemusta tosta. Oli vaan tommonen fiilispohjanen heitto, että itse ostaisin varmaan sen kun on tähän saakka ollu kaikki noi bilthamberin tuotteet niin hyviä.
K70 kirjoitti: En kyllä noiden perusteella osaa sanoa, minkä nimiseksi leimattu lammas on paras käytössä...tai mikä niistä on kasvanut takajalat paimenen saappaissa ;)
Kuten jo aikasemmin sanoin niin oma mielipide tähän on se, että ei sen niin väliä minkä merkkinen se lammas on kuhan on lammas. Kuitenkin omien kokemuksien perusteella lammas päihittää sienet,nuudelihanskat ja mikrokuitu hanskat mennen tullen.

Pakko vielä kysyä ihan mielenkiinnosta kysyä, että onko muilla autonpesuun käytössä 2 kinnasta? Itsellä on erikseen toinen hanska sivuhelmojen, etu- ja takapuskurin pesuun. Pari kaveria pitää hulluna mutta täällä pesukintaassa varmaan ymmärretään mua? :lol:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Tammi 14, 2012 9:39 am

Itse pesen vanteet tommosella vihreällä mätänetin nuudelihanskalla, ihan ok siihen hommaan.

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » La Tammi 14, 2012 11:05 am

Itselläni myös hyviä kokemuksia Sonüksen lammaskintaasta. Löytyy yksi peukalolla ja yksi ilman. Todella vaikeaa sanoa paremmuutta noiden välillä. Peukullinen malli pysyy ehkä vähän tukevammin kädessä, mutta peukalottoman kanssa on helpompi käyttää molempia puolia. Molempi parempi :lol:

Pesuksi mulla on riittänyt noiden kanssa vain huolellinen huuhtelu jokaisen käyttökerran jälkeen. Vanteita yms. likaisempia kohteita varten pitäis varmaan vielä hommata joku nuudelikinnas.

Wuoma

Viesti Kirjoittaja Wuoma » La Tammi 14, 2012 11:18 am

age kirjoitti:Pakko vielä kysyä ihan mielenkiinnosta kysyä, että onko muilla autonpesuun käytössä 2 kinnasta? Itsellä on erikseen toinen hanska sivuhelmojen, etu- ja takapuskurin pesuun. Pari kaveria pitää hulluna mutta täällä pesukintaassa varmaan ymmärretään mua? :lol:
Mulla on kanssa sininen Projectechiltä tilattu normaalipesua varten ja tuommoista Dealextremen halppis-vihreää käytän vanteisiin.
BMW M6

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Tammi 14, 2012 6:02 pm

age: Kyllä mulla on kaks hanskaa :) Toinen dedikoitu kattoon, sivuikkunoihin, tuulilasiin ja konepeltiin ja toinen muihin auton osiin (en käytä kintaita vanteissa, ei sillä että mun käsi niiden kanssa noiden puolien väliin mahtuskaan). Sillon kun Kentin keinoja sai vielä honkkarista niin tein niin että heitin ns. kylkien yms. hinkkaamiseen tarkoitetun hanskan roskiin ja vaihtoin kattohanskan siihen tilalle. Uus hanska luonnollisesti sitten korvasi tämän "puhtaamman" :)

Jatkossa voi olla että teen ihan samalla tapaa mut pitää hanskat tilaa Jannelta :lol: Hypistelin kertaalleen sitä Jannen keinokinnasta (vahingossa nappasin sen jonkun toisen toimituksesta Jannen takakontista, pahoittelut omistajalle) ja kyl mä otan ne seuraavaks keinokintaiks :) Mullahan siis on päivät millon vedetään lammasta ja millon synteettistä. Siis auton pinnalla senkin pervo!
Vain YKSI LSP!

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » La Tammi 14, 2012 8:36 pm

En oo vieläkään oikeeta lammasta pääsy kopasemaan. Tai on se Sonuksen peukkuhanska ollut jo tovin hommattuna, mutta toistaiseksi vielä synteettisillä menty..
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » La Tammi 14, 2012 8:47 pm

Itekki ekan kerran ku lammasta pääsi kokeilemaan nii oli kyllä mahtava tunne... :lol: Itellä sonuksen peukullinen reuhka ja peukutontakin kokeillu enkä kyllä osaa sanoa kumpi olisi parempi. Molemmat hyviä ja enempi varmaankin omista mieltymyksistä kiinni..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Vastaa Viestiin