Kiillotustahnat ja laikat
-
powermitsu
Viesti
Kirjoittaja powermitsu » Pe Touko 06, 2011 9:16 am
iiKster kirjoitti:Oletteko ennen levittämistä kastelleet laikat vai laitatteko LPn kuivaan laikkaan? Tarkoitus olisi kokeilla tuota LPtä viikonloppuna.
Ite oon alottanu kuivana, tämä ei kuitenkaan käyttäydy samalla tavalla kun "oikeet myllytysaineet".
Tätä kuluu aika hyvin, toka pullo joka mulle tuli oli jotenki selkeesti litkumpaa ku eka ja sitä on menny ny ihan mukavasti. Sitähän ei ihan kirkkaaksi saa noitten öljyjen takia mutta huomaa kyllä koska se on leikannut. Sellaisella tyylillä kannattaa vetää että mikrokuidut ei mee heti tukkoon aineesta niin tietää ajaneensa tarpeeks pitkälle. Välillä oon saanu jopa silleen ettei tarvi juuri mikrokuidulla koskea pintaan ajon jälkeen. Tätä ei myöskään tarvitse ajaa "takasin matalille kierroksille".
-
frozzu
Viesti
Kirjoittaja frozzu » To Kesä 30, 2011 8:34 am
Mitäs tämän Lime Primen jälkeen vois laittaa? Tiedän että sealantit ei oikein tartu, mutta voiko laittaa esim. Collinite 476s hybridiä tai Insta Finishin Butter Wet Waxiä?
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » To Kesä 30, 2011 9:06 am
^DW:ssä oli ainakin jossain vaiheessa LP buumi milloin aika paljon käytetty kombo oli nimenomaan LP + 476S. Ite tosin päällystäny Colliniten tuotteista vaan 915:lla.
Vain YKSI LSP!
-
frozzu
Viesti
Kirjoittaja frozzu » To Kesä 30, 2011 9:28 am
Mites voiko tuota butter wet waxia laittaa?
-
Anzafin
Viesti
Kirjoittaja Anzafin » Pe Heinä 01, 2011 9:20 pm
Jatkanpa tähän threadiin kysymykseni:
Eli olen nyt tuossa yhtä käyttistä kiillottamassa, ja samalla harjoittelen käyttämään rotarya. Ja koska eka kerralla ei tule ihan sitä priimaa varmaankaan, niin on enemmän kuin varma että pintaan jää myllyn jäljiltä hologrammia ja ns. buffer trailia.
Joten, mitä luulette, riittäisikö Lime Prime ajettuna kiillottavalla laikalla (LC CCS valkoinen) ja FLEXin epäkeskolla poistamaan nuo hologrammit ja muut jäljet? Kun se olisi niin näppärä kun olisi sitten pohjat valmiina...
Vastauksianne odotellen...
- Antti -
-
TKe_
- Site Admin
Viesti
Kirjoittaja TKe_ » Pe Heinä 01, 2011 9:41 pm
Anzafin kirjoitti:Jatkanpa tähän threadiin kysymykseni:
Eli olen nyt tuossa yhtä käyttistä kiillottamassa, ja samalla harjoittelen käyttämään rotarya. Ja koska eka kerralla ei tule ihan sitä priimaa varmaankaan, niin on enemmän kuin varma että pintaan jää myllyn jäljiltä hologrammia ja ns. buffer trailia.
Joten, mitä luulette, riittäisikö Lime Prime ajettuna kiillottavalla laikalla (LC CCS valkoinen) ja FLEXin epäkeskolla poistamaan nuo hologrammit ja muut jäljet? Kun se olisi niin näppärä kun olisi sitten pohjat valmiina...
Vastauksianne odotellen...
- Antti -
Saattaisi vaikka riittää. Syksyllä tein pikakäsittelyn renault clioon käyttäen vain tätä (3M keltainen laikka + rotary) niin pinnasta katosi kyllä ns. swirl marksit.
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Pe Heinä 01, 2011 9:47 pm
Kyllä riittää, jos ei mitään ihmeellistä tapahdu, MUTTA sinun on varmistuttava siitä pyyhkimällä se pois IPA:lla, koska se peittää kohtalaisen hyvin. Eli, jos haluat sen Lime primen pintaan, niin joutuuko työstämään kahteen kertaan, jotta voi olla varma holottomuudesta? Tässä tapauksessa itse viimeistelisin edelleen sillä Menzernan 85 RD:llä, joka on aika kunkkua siihen touhuun ja sitten pintaan sitä mitä haluaa... Sulla on kyllä niin ihanteellinen kone combo tällä hetkellä, kuin vain voi olla...
Rotarylla työt ja epäkeskolla viimeistely, mikäli niin haluat.
- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...
-
Anzafin
Viesti
Kirjoittaja Anzafin » Pe Heinä 01, 2011 10:27 pm
Kiitokset vastauksista.
Joo koneet on kyllä hyvät. Nyt kun oppisi käyttämään tuotakin PE14-2:sta

.
Voisi olla varminta vedellä ensin PO85RD:lla kyllä ekaks ja sitten jotain perään.
Näinpä minä juuri olen ajatellut jatkossa koneita käyttää; ekaks rotary ja sitten epäkesko.
- Antti -
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Pe Heinä 01, 2011 10:41 pm
Ja ei muuta kuin karvalaikkojen ihmeelliseen maailmaan...

Hetken päästä mietit, että mitähän sitä on touhunnut nämä kaikki tunnit...

-
Anzafin
Viesti
Kirjoittaja Anzafin » Pe Heinä 01, 2011 10:43 pm
Voihan se olla

. Nytkin sai jo ihmetellä miten nopeasti rotarylla (ja foam-laikalla) tulosta tulee

. Kyllä se tästä.
- Antti -
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Pe Heinä 01, 2011 10:45 pm
Kuvia odotellessa...

-
Snakari
Viesti
Kirjoittaja Snakari » To Heinä 21, 2011 11:10 pm
Sopiikos FK1000p ton LP:n päälle?

-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » To Heinä 21, 2011 11:29 pm
^Ei sovi. Jää rasvaisen oloinen pinta ja tuo ei tartu LP:n päälle
-
Anzafin
Viesti
Kirjoittaja Anzafin » Pe Heinä 22, 2011 2:24 pm
^Minulla ei kyllä ole ollut ko. ongelmaa...
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Pe Heinä 22, 2011 11:49 pm
Mustan auton päälle kun laittaa tuota LP + FK1000P, niin ei meinaan millään kiillottua teräväksi. Tuo sealant pyörii jollain tavalla tuon LP:n päällä, jämähtämättä siihen kunnolla. Joskus ennenkin olen tästä sinun kanssa jutellut ja silloin sinullakin oli samanlaisia kokemuksia...
Voi olla, että ajat ovat muuttuneet tai jotain, en tiedä. En ole enää pitkään aikaan yrittänyt laittaa tuota komboa päällekäin. Käytätkös Antti itse tuota säännöllisestikin?
-
Anzafin
Viesti
Kirjoittaja Anzafin » Pe Heinä 22, 2011 11:57 pm
En ole käyttänyt pitkään aikaan. Taisin viime syksynä käyttää viimeksi.
Olikohan meillä puhetta Clearkoten Red Moose Machine Glazesta, että se ei ihan mistä tahansa sealantista tykkää. Sen kanssa minulla oli ongelmia, mutta ei Lime Primen. LP:n kanssa olen kyllä sen virheen tehnyt että olen antanut se kuivahtaa liian pitkään.
- Antti -
-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » La Heinä 23, 2011 12:10 am
Ähh, jossain topicissa puitiin aikanaa mustan MB:n öljyistä pintaa ja sen päällä olevaa sealanttia... en muista enää kuollaksenikaan, että missä, mutta eipä sillä väliä...
Itsekin viimeksi viime syksynä kokeillut tuota komboa yhteen mustaan Bemariin ja ei oikein miellyttänyt. Rasvaiseksi meinasi jäädä...

Voihan sillä LP:n työstöllä olla paljonkin merkitystä, en tiedä...
-
Snakari
Viesti
Kirjoittaja Snakari » La Elo 06, 2011 4:22 pm
Tartteekos savetuksen jälkeen vetästä IPA:lla yli vai voinko ruveta työstään suoraan LP:tä pintaan?
Savena oli toi BH:n softi jos sillä nyt on merkitystä tässä kohtaa?
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » La Elo 06, 2011 7:18 pm
^Ei periaatteessa tarvii, mut aina se paremmin tarttuu. IMO IPA pyyhintä kannattaa käytännössä aina suorittee ennen kuin levitetään pinnalle mitään mikä tulee jäämään siihen.
Vain YKSI LSP!
-
powermitsu
Viesti
Kirjoittaja powermitsu » Ma Elo 08, 2011 9:26 am
Tullut siihen tulokseen että jotain kevyttä buffertrailia voi LP:llä irrottaa pysyvästikin varmaan mutta oikeasti myllytyksen viimeistelyyn tuo ei sovi. Eli itseä kiusanneet tällaiset kunnon hologrammit:
Sain kyllä hetkeksi pois tuolla LP:llä oikein malliikkaasti mutta kun se on se öljyisyys/fillerit mikä sen sittenkin vaan peitti. Tarpeeksi IPA:aa niin toi kuvio palaa tuolta alta ja esim nytten auto on melkeen samannäköinen. LP on vähän semmonen oikotie onneen aine, itse en taida juuri enää tuota käyttää, jotenkin en tykkää enää siitä rasvaisesta kiillosta minkä se antaa. Juurikin tuo mainittu menzernan final finish antaa mielestäni "timanttisemman" kiillon ihan vaan hienoilla hionta-aineilla (epäilystä kyllä mulla vähän on että siinäkin jotain filleriä olis) tosin huomattavasti hankalampitöinen kuin LP eikä voi jättää "puoliväliin" mutta sillä mäkin lähtisin ennemmin työstämään niin saa ne holot oikeesti pois

-
Hynde
Viesti
Kirjoittaja Hynde » Ma Elo 08, 2011 10:58 am
PO85RD on oikeissa käsissä tämän telluksen yksi hienoimmista viimeistelyaineista. Todellinen Jewelling aine tarvittaessa...

Sillä saa aikaan "sen jonkin". Filleriä? No eipä juuri, mutta rasvaisen oloinen koostumus. Tällähän ei sinänsä mitään väliä, koska pois pyyhitään ennen vahaa vast.
-
Reneto
Viesti
Kirjoittaja Reneto » Ma Elo 08, 2011 7:53 pm
Taitaa olla tyly fakta, että Lime Prime ei käsin työstettynä saa mitään suuria ihmeitä aikaan Jetan (-06) kivikovassa lakassa? Ainetta on vaan hehkutettu niin paljon, että pienesti olen pettynyt siihen. Minusta se ei oikein häivytä edes lumiharjan naarmuja. Koneellahan tuo kai pitäisi vetäistä..
Ajattelin hommata seuraavaksi Poorboysin Black Holea, ihan vaihtelun vuoksi. Vai onko se mielestänne huono veto? Onko Lime Prime näistä se tehokkaampi hiusnaarmun häivyttäjä?
-
sonikk
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sonikk » Ma Elo 08, 2011 8:43 pm
Käsipelillä veikkaan että Black Hole peittää paremmin, mutta nimenomaan peittää eikä poista. Koneella taas Lime Prime kun hioo jonninverran. BH on kyllä hyvää kamaa mutta ei sekään ihmeisiin pysty.
-
crabtastic
Viesti
Kirjoittaja crabtastic » Ma Elo 08, 2011 8:44 pm
Omasta kokemuksesta tuo BH on lievästi hiovampi (ennemminkin puhdistava?) mutta sisältää paljon fillereitä, helppo työstää käsin ja pyyhkiä pois. Täyttää kyllä kohtalaisen hyvin pesunaarmuja ja tuo siihen 'sitä jotain' tummissa väreissä mihin BH tarkoitettu.
LP vaatii omasta mielestä touhuun ehkä sitä "koneellista tatsia" jolloin sen saa ajettua loppuun tai edes jonkinlaista leikkaamista tapahtuu.
Jos maksimaalista naarmujen häivytystä haet etkä omista myllytysvehkeitä niin miten olisi
Bilt Hamber Auto Balm?
-
TKe_
- Site Admin
Viesti
Kirjoittaja TKe_ » Ma Elo 08, 2011 8:47 pm
Mä olen taas ajattelut Anzafin postausten perusteella ottaa testiin
Britemaxia.