NiPaHun Astra H

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
ruuhkis

Re: NiPaHun Astra H

Viesti Kirjoittaja ruuhkis » La Maalis 30, 2013 12:23 pm

Perhana ku häikäsee Astra silmiin ku menee partsille :) Vähän kyllä näin offtopiccina hirvittää noi kesäpyörät tolla parkkiksella :P

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » La Maalis 30, 2013 12:24 pm

Hienoa jälkeä :thumb:
Omistaja on varmasti enempi kuin tyytyväinen, Sietää ollakkin kun tuollaiset lakan rankaisijat asialla.

Ei varsinaisesti yllätä tuo vertailu 205 vs. s30, samanlaisiin tuloksiin Rauhallisen erkin kanssa tultiin tammikuussa,teillä on paremmat kuvat todistamassa tätä. :D

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » La Maalis 30, 2013 12:57 pm

Hienoo hienoo! Mulla meni myös hetki, että pääsi "sisään" noihin scholleihin, mutta jujun löydyttyä ne on varsin mahtavia tahnoja!

SLA

Viesti Kirjoittaja SLA » Ma Huhti 01, 2013 4:50 pm

Aivan virheettömän näköistä pintaa, ja hyviä kuvia :thumb: Näyttää siltä, että auto varmaan kiiltää nyt kevätauringon ja lumihankien aikaan aika mahtavasti.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Huhti 03, 2013 10:59 pm

No siellähän on dynaaminen voimakaksikko, Bat ja Ryyd tehneet kympin työtä... :good:
Kaikki liha tottelee kuria...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Huhti 03, 2013 11:21 pm

Aika virheetön pinta, buenos!!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Pe Huhti 12, 2013 11:08 pm

Joo o, se virheetön pinta on jo pilattu! :censored: Käväsin äsken pesemässä auton ja siitä tankille siirtyessä mittarikatoksen valot toi hyvin muutamat naarmut esiin mitä on jo ehtinyt syntyä! Onhan siitä myllytyksestä jo 2 viikkoa! :rolf: Auto on tullut huuhdeltua foamilla 3 kertaa ja pestyä kintaalla 2 kertaa, tänään viimetteeks. Ja kummallakin kinnaspesulla ole huuhdellut auton 2kertaa foamilla sekä pessyt aidolla lampaanperseellä 2bm ja jokaisen paneelin välissä kintaan huuhtelu, ylhäältä alas. Noh ei nyt osunut silmiin kuin 2 kohtaa mistä pienet "pesu"naarmut löytyi, katosta sekä pelkääjän takaovesta ylhäältä. En tiedä kuinka V***N hellästi tuota pitäisi pestä että naarmuja ei saisi aikaan :D vahingossa aivastaa edes siihen suuntaan niin on jo naarmut pinnassa :P

Kämäsiä Iphone kuvia

Katto (kaksi viiva valojen välissä)
Kuva
http://nipahu.kuvat.fi/kuvat/Pesuja/18- ... /_full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Takaovi
Naarmut ovat tuon valosäteen kohdalla
Kuva
ja vähän selvemmin. :oops:
Kuva
http://nipahu.kuvat.fi/kuvat/Pesuja/19- ... /_full.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta kyllä se nyt jotenki peilaa sentään..
Kuva
Kuva

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 12, 2013 11:18 pm

NiPaHu kirjoitti:

Kuva
Hetkinen, mitäs tossa kuvan ylälaidasta löytyy, ettei vaan olis holoja kun noin pyöreiltä jäljiltä näyttää olevan :D
..vai pyöritteletkö kinnasta noin tiuhaan?

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Pe Huhti 12, 2013 11:20 pm

Dani kirjoitti:
NiPaHu kirjoitti:

Kuva
Hetkinen, mitäs tossa kuvan ylälaidasta löytyy, ettei vaan olis holoja kun noin pyöreiltä jäljiltä näyttää olevan :D
..vai pyöritteletkö kinnasta noin tiuhaan?
Siis meinaat tota kromilistaa?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Huhti 12, 2013 11:27 pm

Kummasta kyljestä naarmukuvat, ihan uteliaisuudesta? :D

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Pe Huhti 12, 2013 11:31 pm

Pelkääjän.. NIXU!! :D :D :LOL:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Huhti 13, 2013 12:11 am

Ai se oli kromilista, no sitten ymmärrän.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » La Huhti 13, 2013 12:16 am

No oli miten oli, jos kuskin puolelta löytyy epämääräisyyksiä niin pidät ihan omana tietona. :lol:

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » La Huhti 13, 2013 9:25 am

sonikk kirjoitti:No oli miten oli, jos kuskin puolelta löytyy epämääräisyyksiä niin pidät ihan omana tietona. :lol:
Reilu peli on p*rseestä vai miten se oli :D

Kai se on loppukesästä otettava uusiksi jos noin kamalassa kunnossa on jo nyt ;)
E53 X5 3.0D

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » La Huhti 13, 2013 9:31 am

Joo, mutta oot kuitenkin pessy jo kahdesti ;)
Syyllinen voi siis löytyä peilistäkin :lol:

Kinnaslaiselle katastrofi, normitallaajalle arkipäivää.
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

t3mu

Viesti Kirjoittaja t3mu » La Huhti 13, 2013 9:40 am

Täytyy kyllä myöntää, että täällä on vähän samaa vikaa :censored: Kaksi kinnaspesua ja kaksi pelkkää foami pesua takana ja pesunaarmua on siellä täällä :evil: Tiedä mitä tonkaa tekis, ei tarvi ku tuuli puhaltaa ulkona niin naarmua tulee...

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » La Huhti 13, 2013 9:44 am

Ei muutakun molemmat uudelleen maalaukseen ja kova lakka niskaan :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Huhti 13, 2013 10:14 am

SPOILERSPOILER_SHOW
Jos nuo on yhtä pehmyt lakkasia ku mun viime keväinen Carina niin millään ei oikein voi koskea, kun on jo hentoa naarmua pinnassa. Tuli kiillotettua vähän turhan hyvin vanha rottelo.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Huhti 13, 2013 10:47 am

Ei noilta mikronaarmuilta oikein voi välttyä, niitä tulee jatkossakin lisää joten turha stressata.
Ymmärrän että ärsyttää, mutta silti.

Mulla kans mikronaarmuja talven jäljiltä, mutta ne näyttäis lähtevän pakotetulla, mustalla hexillä ja S30+ ♡

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Huhti 13, 2013 11:29 am

Ei muuten auta tuo lakan koventaminen yhtään mitään. Jälkien poisto vaan hankaloituu :lol: Ihan yhtä kanssa tulee naarmuja. Vai mitä nixu? :D Nixu tais todeta vanhan B10 Alppimiinan (eiks se ollu perusmusta?) kanssa että vaikka on kova lakka, pesee 2bm ilmavirtamiehenä ja kuivaa töpöttelemällä niin silti tulee naarmuja.

Mun neuvo on että jos on pakko pestä niin pese AF:llä tiheämmin ja harvenna kinnasteluja. Jos noin tiheeseen foamaat niin varmaan varsinaisen kinnaspesun voi harventaa 1krt/kk. Lisäksi mä oon sitä mieltä että ilmavirtamieheily, kaks kinnasta (toinen katto/ikkuna/konepelti ja toinen alaosat -> alaosien kinnas kun menee roskiin niin yläosien kinnas tulee tilalle) ja kuivaus liu'uttamatta liinaa voi vähentää naarmujen syntyä :thumb:

Ja tietenkin shampoovalinta näistä maailmanluokan shampoista.
Vain YKSI LSP!

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » La Huhti 13, 2013 1:09 pm

Juu en minä tässä syytä ketään muuta kuin itteäni! Ja sit kun alkaa taas miettiä että Autohan tuo vain on niin ei kai noita voi niin raskaasti ottaa :D
Urran kirjoitti:Ei muuten auta tuo lakan koventaminen yhtään mitään. Jälkien poisto vaan hankaloituu :lol: Ihan yhtä kanssa tulee naarmuja. Vai mitä nixu? :D Nixu tais todeta vanhan B10 Alppimiinan (eiks se ollu perusmusta?) kanssa että vaikka on kova lakka, pesee 2bm ilmavirtamiehenä ja kuivaa töpöttelemällä niin silti tulee naarmuja.

Mun neuvo on että jos on pakko pestä niin pese AF:llä tiheämmin ja harvenna kinnasteluja. Jos noin tiheeseen foamaat niin varmaan varsinaisen kinnaspesun voi harventaa 1krt/kk. Lisäksi mä oon sitä mieltä että ilmavirtamieheily, kaks kinnasta (toinen katto/ikkuna/konepelti ja toinen alaosat -> alaosien kinnas kun menee roskiin niin yläosien kinnas tulee tilalle) ja kuivaus liu'uttamatta liinaa voi vähentää naarmujen syntyä :thumb:

Ja tietenkin shampoovalinta näistä maailmanluokan shampoista.
No sehän se kun foami pesun jälkeen se auto on puhdas just niin kauan kun sillä ei aja. Kun ei kuivata voi niin ei ainakaan näillä pöly ilmoilla pysy puhtaana, takaluukku varsinkaan. ja kyllä sen foamin jälkeenkin ohut filmi jää pintaan, Painekannusta levitän 5-7% af ja annan vaikuttaa 5-10min ja noin 2-3 kertaa tulee kierrettyä auto läpi eli en säästele ja ei ehdi kuivua pintaan. Ja Shampoona olen viimeset 3v käyttänyt btbm:ää. Noin paljoa en ala minä hifistelemän että 2 kintaalla pesisin :) vanteille on oma synteettinenkinnas.

Urran

RE: NiPaHun Astra H

Viesti Kirjoittaja Urran » La Huhti 13, 2013 2:59 pm

Nii. Kyllähän se näin on ettei foamilla puhdasta tule, mutta ensimmäisen 10 kilometrin jälkeen se on periaatteessa se ja sama, kummalla pesit jos noin usein peset. Toki kinnaspesu tulee tehdä myös säännöllisesti, mutta ei se ainakaan auton etu ole, että viikottain pesee.

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » La Huhti 13, 2013 4:28 pm

Urran kirjoitti:Mun neuvo on että jos on pakko pestä niin pese AF:llä tiheämmin ja harvenna kinnasteluja. Jos noin tiheeseen foamaat niin varmaan varsinaisen kinnaspesun voi harventaa 1krt/kk. Lisäksi mä oon sitä mieltä että ilmavirtamieheily, kaks kinnasta (toinen katto/ikkuna/konepelti ja toinen alaosat -> alaosien kinnas kun menee roskiin niin yläosien kinnas tulee tilalle) ja kuivaus liu'uttamatta liinaa voi vähentää naarmujen syntyä :thumb:
Ja kyllä minä pesen auton vaikka joka päivä kintaalla jos se on niin likainen ja siihen pesuun on mahdollisuus ellei nyt sit vettä tule taivaalta kaatamalla tai tiet ole aivan ravassa. Pitää sit vaan myllyttää 2-3krt vuodessa ja vetää uus lakkapinta muutaman vuoden välein :D Mutta joo sen takia minä ainakin vahailen yms sekä omistan hyvät tarvikkeet ja aineet että ylläpito pesut on helppoa sekä hellävaraista suorittaa ja että lopputulos olisi myös puhdas sekä kiiltävä ja mahdollisimman naarmuton auto. Ihan sama kuinka naarmuinen Auto on jos sitä kk välein pesee ja on 300vuorokautta vuodesta paskanen. Kilsoja tulee nykyään n.150- 200km päivässä. Toivotaan että kesällä sais pesut suoritettua pääasiassa lancella sekä autofoamilla. :detariler:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Huhti 13, 2013 5:47 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Joo ei oo pesemättömyys hyväksi Joskus pari kuukautta sitten pesin työmaan auton ja silloin ei ollut kuin muutama lentoruoste hippu pinnassa. En ole itse ajanut autolla juurikaan ja nykyisin auto liikkuu suolattua tietä pitkin työkaverin ajamana useita kymmeniä välillä enemmänkin kilometriä päivittäin. Eilen kun olin autonkuljettajana koko päivän ajattelin ennen iltapostia pestä auton ja johan oli ruostetta pinnassa. :o

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » La Huhti 13, 2013 5:56 pm

Hienoa jälkeä on parivaljakolta tullut ulos ja kuvatkin miellyttää silmää :thumb:
Ihmettelen välillä, kun joku laittaa näyttämö raporttia ja kertoo tehneensä auton about 6 tunnissa.. Eiköhän se sessio keskimäärin jotain 15 tuntia yhdeltä mieheltä vaadi (riippuu tietenkin auton kunnosta), eli tässä tapauksessa 8 tuntia kahdelta mieheltä.
Joku Dani nyt sitten tekee vissiin yksin alle 10 tunnissa..
SPOILERSPOILER_SHOW
Vituttaahan tuo varmaan, kun 2 viikon jälkeen löytyy jo pesujäljet, mutta käyttikseen niitä vain tulee. Mitenkähän toimis, jos auto-foamin jälkeen tekisi kinnastelut ONR:lla tai vastaavalla? Saisi kai sillä hiukan eliminoitua noita jälkiä?
Esipesu AF:lla, huuhtelu, painepullosta ONR auton päälle, kinnastelu ONR:lla.. Huuhteluahan ei tarttis sen ONR:n jälkeen, pelkkä kuivaus.

Vastaa Viestiin