Shampoon mittaus

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Urran

Re: Shampoon mittaus

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Touko 16, 2012 10:15 am

No ottaa ottaa. Mut ne menee siihen Panadolin mittaukseen :roll:
Vain YKSI LSP!

shinyass

Viesti Kirjoittaja shinyass » To Loka 18, 2012 1:04 pm

Miten te tuota ruiskua käytätte? Ajattelin itekkin vetästä shampoota ruiskuun viime kerralla, mutta vaikeeta oli saada se ruisku siitä noin 3cm shampoo pullon reiästä sinne pullon pohjalle ja vielä saada vedettyä ruiskun mäntää... Kun taasen kallisti, niin meinas tulla shampoot syliin ja ei se ruiskuun imeinen siitä pullon "kyljestä" ainakaan easyä ollut.... Mitä teen väärin?

Virittelin ruiskuun letkn pätkän seuraavaan pesukertaa varten. Ongelmana voi tulla aineen kuivuminen letkuun ja muutenkin epätarkkuus mittauksessa.....

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 18, 2012 1:19 pm

Heh :D Kuulostaa koomiselta. Mimmonen ruisku sulla oli käytössä? Toi Panadol ruisku (semmonen tosi pitkä) nyt ylettää ainakin valtaosan 250ml/500ml pullojen pohjalle asti. Ja myös kallistettuna mittaus sillä kovasti helpompaa kun on ohut.

Ei nää asiat niin vakavia ole.
Vain YKSI LSP!

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Loka 18, 2012 1:26 pm

Eikö 10ml leivontamitta ole nyt kaikista helpoin. Ei sillä ole oikeasti yhtään mitään väliä meneekö sitä shampoota 10ml vai 12ml sinne ~10l ämpäriin. Ette kai te sitä vettäkään mittaa litramitalla sinne pesuvatiin?
Ite käytän tollaista bilteman mittasarjaa, maksoi ehkä euron tai kaksi. Tuo 10ml mitta on just sopiva sille supernatural shampoolle, 10ml heitän sinne 10l vesisaaviin ja ehkä vähän päälle. Hyvin vaahtoaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 18, 2012 1:33 pm

^Mittaatko supernatural shampoon mitalla? :D Mun mielestä se on aivan loistava shampoo koska sen voi mittaa painalluksina :D 2ml/painallus ja 6ml/10L :D

Ja ei oo helpoin, törkeen hidas vs. tommonen ruutta. Mut on mulla semmonen settikin Ikeasta tallissa :D Sillä tulee mitattua etenkin ne, mitä tarvii desejä.

Ja shampooämpärissä on kyl teippi mitatun 10L paikkeilla :? Näkee kyljestä millon on 10L ämpärissä :shock:
Vain YKSI LSP!

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » To Loka 18, 2012 1:34 pm

Korjataan, btbm shampoota minulla..

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Loka 18, 2012 1:50 pm

shinyass kirjoitti:Mitä teen väärin?
Aloit n*ssia sitä kuuluisaa pilkkua. :D

Tosiaan, mittaa vaikka kuinka iso se korkillinen on ja käytä jatkossa sitä mittana, nuo lääkeruiskuhommat menee jo pikkasen yli ainakin meikäläiseltä.

hanta

Viesti Kirjoittaja hanta » To Loka 18, 2012 1:59 pm

Urran kirjoitti:^Mittaatko supernatural shampoon mitalla? :D Mun mielestä se on aivan loistava shampoo koska sen voi mittaa painalluksina :D 2ml/painallus ja 6ml/10L :D
Itsellä toi annostelun helppous oli yksi iso asia miksi tulee supernaturalia käytettyä, ei tarvi erikseen mitan kanssa pelata. Oman purkin kyljessä lukee "one pump for every 3 liters of water", joten kolmella pumppauksella päästään vasta 9L mutta kuten todettu, ei tämä niin vakavaa ole meneekö sinne ampäriin 9 vai 10l vettä :)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Loka 18, 2012 2:15 pm

sonikk mä taasen käytän ruiskuja tasan sen takia koska korkilla mittaus on aina tosi sottasta puuhaa :D Ärsyttää kun purkit on sitten ihan mähmässä.

hanta en muista mitä purkin kyljessä lukee. Mä kysyn tarkat laimennukset suoraan valmistajilta jos niitä ei ilmoiteta millilitroina tai suhdelukuna purkin kyljessä. Dom sanoi että se on 6ml/10L vettä.
Vain YKSI LSP!

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Loka 18, 2012 2:54 pm

Sekin on totta. Mä käytän yskänlääkemittaa, helppo ja tarkka jos haluaa hifistellä.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Loka 18, 2012 4:43 pm

Pepsodent suuveden korkissa näkyy ml. Siitä saa jos vain suuvettä käyttelee.

Jupe

Viesti Kirjoittaja Jupe » To Loka 18, 2012 7:37 pm

Yskänlääkepullon mitta mullaki. Kätevästi saa huuhdeltua sankossa ja ei sottaa.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Loka 18, 2012 8:12 pm

Ettekö te huuhtele sitä korkkia veteen ennen kun laitatte korki takaisin jengoille?? Itse teen näin, jopa pilttipurkit mulla ui pesuämpärissä..
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » To Loka 18, 2012 8:23 pm

Sellaista jotain lääkeruuttaa käytän, onko 10ml tms.

Kuva

Ton tyylinen, ite laittanu sillee että kun ruiskun kylkiin tarttuu shampoota kuitenkin niin huuhdon sen siinä pesuvedessä samalla ku sotken aineet keskenään.
Tyyliin vesi ämpäriin, ruutta pohjalle ja ruutta tyhjäks ku nostan ämpäristä pois. Yleensa viel pinta vedestä ottanu ns. puhdasta vettä ruuttaan ja huuhdellu sisuksetkin.

Tarkkaa touhua :rolf:
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Loka 18, 2012 8:39 pm

sonikk kirjoitti:Sekin on totta. Mä käytän yskänlääkemittaa, helppo ja tarkka jos haluaa hifistellä.
Täällä myös sama mittaus tapa. Ei tarvii ku lirauttaa pullosta haluamansa määrän astiaan ja samalla kun lasken vettä ämpäriin valutan aineen sekaan ja huuhdon mitan puhtaaksi ja laitan mitan hyllyyn seuraavaa kertaa varten valmiiksi. Yksinkertainen ja helppo tapa ja vielä nopeakin :)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Loka 19, 2012 11:26 am

Dani kirjoitti:Ettekö te huuhtele sitä korkkia veteen ennen kun laitatte korki takaisin jengoille?? Itse teen näin, jopa pilttipurkit mulla ui pesuämpärissä..
Kyllä varmaan, mutta esim. Duraglossin, Ultiman, Dodon shampoiden kanssa ei huljuttelu riitä :D Sen verran paksua kamaa. Ruisku sen sijaan tulee puhtaaks kun vedessä vetää männän pari kertaa edestakaisin.

BH AW taas on viskositeetiltaan niin ohutta että sitä on tosi vaikee olla liruttelemasta joka paikkaan kun siitä kaatelee.
Vain YKSI LSP!

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Loka 19, 2012 12:53 pm

Sonikk: Sama kuin Urranilla, inhoan sitä että korkki on mähmäinen

Dani: Kyllä huuhdellaan, mutta sama kuin Urranilla ja vaikka sen lopulta saa melko puhtaaksi niin sitten se on märkä -> pullo on märkä jne.

Itse käytän tällä hetkellä 15ml yskänlääkemittaa, tuo ruisku olisi varmaan myös hyvä. Mitta vaan sattui kotoa jo löytymään.
"Urku auki, pelti kii"

Vastaa Viestiin