Epäkeskokoneet (DAS-6, G220, Cyclo jne...)
Re: Kiillotuskonetta alle 300€?
Sitähän minäkin 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Jep, Dodon Spin doctorista oli puhe, josta viisaammat tiesi kertoa näin:Urran kirjoitti:Eikös puhe ollut AEG merkkisestä rotarystä? Käsittääkseni puhe oli samasta koneesta kun DJ Spin Doctor? DAS6:sta saa useammilla tarroilla mutta Pro:ta kaiketi ei.Posambique kirjoitti:Täällä taisi olla jossain puhetta, että DAS-6 vastaavan koneen eri merkkisenä saa n. puoleen hintaan Bauhausista
EDIT: Muistaakseni vastaa tosin sitä tehottomampaa mallia
Ja omat empiiriset tutkimukset kertovat, että Einhellinä tuota saa minimanistakin, hintaan 59,90.-JP- kirjoitti:Saman koneen saa Bauhausista "Alpha" -merkkisenä hintaan 49€ ja Puuilosta "Einhell" -merkkinenä 69€.
Mutta nämä siis rälläkkämallisia, ei haluttuja epäkeskoja.
- Posambique
Eiii hemmetti mikä urpo
Miten mä kuvittelin aina että Spin Doctor on epäkesko eikä Rotary,
ja että se on sama laite kuin DAS-6. Ei saakeli, nyt oikeesti jotain järkeä.
Anteeksi ja syvimmät pahoitteluni. Eli DAS-6 on ilmeisesti halvin tapa saada hyvä epäkesko?
Ja pro halvin tapa saada oikeasti hyvä epäkesko?
Miten mä kuvittelin aina että Spin Doctor on epäkesko eikä Rotary,
ja että se on sama laite kuin DAS-6. Ei saakeli, nyt oikeesti jotain järkeä.
Anteeksi ja syvimmät pahoitteluni. Eli DAS-6 on ilmeisesti halvin tapa saada hyvä epäkesko?
Ja pro halvin tapa saada oikeasti hyvä epäkesko?
"Urku auki, pelti kii"
Kyllä niillä yhtä hyvää jälkeä saa aikaan kun rotaryllakin. Aikaa vaan menee rutosti enemmän.Dani kirjoitti:Emmä tiedä onko noista nyt kumpikaan oikestaan mihinkään, mutta kyllä noilla nyt jotkut mikronaarmut ja hologramit saa pois jossei ole kauhean kiire mihinkään![]()
AEG on sama kone kuin tuo Danin linkittämä Milwaukee, Alpha = DJ Spin Doctor ja DJ Buff Daddy vastaa Kestrel DAS-6 500W -mallia.Urran kirjoitti:Eikös puhe ollut AEG merkkisestä rotarystä? Käsittääkseni puhe oli samasta koneesta kun DJ Spin Doctor? DAS6:sta saa useammilla tarroilla mutta Pro:ta kaiketi ei.Posambique kirjoitti:Täällä taisi olla jossain puhetta, että DAS-6 vastaavan koneen eri merkkisenä saa n. puoleen hintaan Bauhausista
EDIT: Muistaakseni vastaa tosin sitä tehottomampaa mallia
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Nojoo, kait se niinkin on, tarkoitin ja kirjoitin vähän typerästi.Koojel kirjoitti:Kyllä niillä yhtä hyvää jälkeä saa aikaan kun rotaryllakin. Aikaa vaan menee rutosti enemmän.Dani kirjoitti:Emmä tiedä onko noista nyt kumpikaan oikestaan mihinkään, mutta kyllä noilla nyt jotkut mikronaarmut ja hologramit saa pois jossei ole kauhean kiire mihinkään![]()
Itselläni ei ole vaan aikaa tahi motivaatiota hinkata syvempiä naarmuja pois epäsäännöllisellä epäkeskolla, kun taas suoravetoisella tuo menee huomattavasti nopeammin, puhumattakaan karvalaikasta.
Kaikki käy, jos vaan on aikaa
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Taikka jos valitsisi kultaisen keskitien eli Flexsin pakotetun epäkeskon tehokas ja muutenkin loistava kone.
Tuota noin, sarjassamme lisää tyhmiä kysymyksiä: mulla on puutöihin tarkoitettu epäkeskohiomakone, joka käyttää 125mm tarrakiinnitteisiä hiomapapereita. Eikö se voisi toimia myllytyksessäkin? Luulisi epäkeskon olevan sinänsä ihan samanlainen ja tossa koossa on laikkojakin kaiketi olemassa.
Säästäis vaan siinäkin taas toista sataa eikä tarvisi taas yhtä "pari kertaa vuodessa" -konetta:)
Säästäis vaan siinäkin taas toista sataa eikä tarvisi taas yhtä "pari kertaa vuodessa" -konetta:)
Minkälaisilla kierroksilla tuo pelaa sekä onko kuinka tehokas?Heikki kirjoitti:Tuota noin, sarjassamme lisää tyhmiä kysymyksiä: mulla on puutöihin tarkoitettu epäkeskohiomakone, joka käyttää 125mm tarrakiinnitteisiä hiomapapereita. Eikö se voisi toimia myllytyksessäkin? Luulisi epäkeskon olevan sinänsä ihan samanlainen ja tossa koossa on laikkojakin kaiketi olemassa.
Noissa puuvehkeissä on tuo epäkeskon liike niin pieni että paksulla laikalla liike häviää "laikkaan". samoiten pyörivä liike loppuu kun kovaa painaa eivät ole siis pakotettuja epäkeskoja?
No voi pahus:) heti kun luulee keksineensä jotain fiksua niin jo kohta putoaa takas maan pinnalle:)
Mun hiomakoneeni on ihan Bilteman perusmallinen epäkesko, en osaa sanoa kierroksista tai tehosta mitään muistinvaraisesti. Puuta vasten sen saa kyllä painettua seis, mutta en mä arvannutkaan että myllytyksessä pitäis painaa niin lujaa. Samoin se liike on kyllä aika pieni. Pitää nyt kattoa jos sitä kuitenkin kokeilis vaikka vahan levitykseen niin kai sen siinä näkis.
Mun hiomakoneeni on ihan Bilteman perusmallinen epäkesko, en osaa sanoa kierroksista tai tehosta mitään muistinvaraisesti. Puuta vasten sen saa kyllä painettua seis, mutta en mä arvannutkaan että myllytyksessä pitäis painaa niin lujaa. Samoin se liike on kyllä aika pieni. Pitää nyt kattoa jos sitä kuitenkin kokeilis vaikka vahan levitykseen niin kai sen siinä näkis.
Eihän siinä mitään menetä, jos kokeilee. Pistä sitte kokemusta rikkaampana kommenttia... ja kuvia! 
koitettu, ei toimi
- Posambique
kevätkiillotukseen ajattelin ensikoneen hankkia halvalla...
http://www.clasohlson.co.uk/Product/Pro ... d=80299217" onclick="window.open(this.href);return false;
tästä clasun cyclokopiosta onkin täällä jo juttua mutta kyselisin vielä että tekeekö tolla kiillotushommissa mitään,hinta ei ainakaan päätä huimaa?
tuleeko mukana mitään laikkoja ja tekeekö niillä mitään/mistä tohon kannattaa lisää laikkoja ostaa?
aineena itsellä on jo megsin ultimate compound ja pb black hole mutta tarviiko tonlisäksi vielä jotakin muuta ainetta,esim. jotakin hologramminpoistoa tai hienoa viimeistelyainetta vai pärjääkö ihan pelkästään tuolla.
lisättäköön vielä että ei ole tarkoituskaan tuolla koneella saada täydellistä pintaa aikaiseksi vaan suurimman osan naarmuista pois ja,myöhemmin sitten das6 pro olisi tarkoitus hankkia.
http://www.clasohlson.co.uk/Product/Pro ... d=80299217" onclick="window.open(this.href);return false;
tästä clasun cyclokopiosta onkin täällä jo juttua mutta kyselisin vielä että tekeekö tolla kiillotushommissa mitään,hinta ei ainakaan päätä huimaa?
tuleeko mukana mitään laikkoja ja tekeekö niillä mitään/mistä tohon kannattaa lisää laikkoja ostaa?
aineena itsellä on jo megsin ultimate compound ja pb black hole mutta tarviiko tonlisäksi vielä jotakin muuta ainetta,esim. jotakin hologramminpoistoa tai hienoa viimeistelyainetta vai pärjääkö ihan pelkästään tuolla.
lisättäköön vielä että ei ole tarkoituskaan tuolla koneella saada täydellistä pintaa aikaiseksi vaan suurimman osan naarmuista pois ja,myöhemmin sitten das6 pro olisi tarkoitus hankkia.
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Kyllä noilla aineilla pitäisi jo ihan ok pintaa saada. Tietenkään joku viimeistelyaine ei ole ainakaan haitaksi. Trollin ja Erasedin laikat on hyväksi havaittuja joskaan ei hirveän kestäviä.
Tosiaan mitään syvempää naarmua tuskin saa pois, mutta ne pienet ärsyttävät pesupyörteet kyllä.
Tosiaan mitään syvempää naarmua tuskin saa pois, mutta ne pienet ärsyttävät pesupyörteet kyllä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
-
powermitsu
Mä nyt tässä ämpylöin josko ostais DAS6 tai DAS6 pro. Oon kyllästyny nyt siihen että meinaa millään saada rankimmassa valossa tulevia jälkiä pois rotarylla. Ja siks toiseks kiillottelen pääasiassa japseja niin ei oo se ratkasevin se teho. Vois perjaatteessa tehdä sitte aina niin että karvalaikalla rotarylla ja sitte viimeistelykerros perään DASsilla ja vahat pintaan. 
Älä pähkäile enään ota se pro malli 300W.enämpi tehoja sekä pitempi johto.
Tolla pro mallilla pärjäät varmasti Japsien kanssa
-
powermitsu
hörnä kirjoitti:Älä pähkäile enään ota se pro malli 300W.enämpi tehoja sekä pitempi johto.
Juu kun autoissakin alkaa oleen se +300kW niin pitää koneessakin
Palkka tuli
Ostaiskohan ensi alkuun sen DAS6 Pron ja opettelis sillä ?
Kertokaas (vaikka on monta miljoona kertaa kysyttykkin...) mitä tilaan tuon koneen lisäksi ?
Mikä talla sopii DA:han ? Mitkä laikat ja aineet ?
Kiitos jo etukäteen
Kertokaas (vaikka on monta miljoona kertaa kysyttykkin...) mitä tilaan tuon koneen lisäksi ?
Mikä talla sopii DA:han ? Mitkä laikat ja aineet ?
Kiitos jo etukäteen
Mitäs raati on mieltä ? --->
Paketti 1: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_677.html
Paketti 2: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_220.html + "erillinen" kone + laikat + talla
Kumman valitsen ?
Tai laittakaa joku sopiva setti millä pääsee alkuun
Paketti 1: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_677.html
Paketti 2: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_220.html + "erillinen" kone + laikat + talla
Kumman valitsen ?
Tai laittakaa joku sopiva setti millä pääsee alkuun
Ite en tiiä miten noi Sonuksen laikat toimii DA:lla?
Mutta yks paketti ainaki vois olla
DAS6 pro + Toi menzerna sample kit + Hexlogic laikkoja läjä. Noita on kehuttu parhaiksi laikoiksi DA:lle, ja on kyllä pirun kestäviä.
Mutta yks paketti ainaki vois olla
DAS6 pro + Toi menzerna sample kit + Hexlogic laikkoja läjä. Noita on kehuttu parhaiksi laikoiksi DA:lle, ja on kyllä pirun kestäviä.
Re: Kiillotuskone alle 300€?
Moro!
Kysyisin nyt vähän neuvoa uuden koneen hankinnasta
eli itse olen noitta autoja 5 myllyttänyt bilteman cyclolla.
Eli tarkoitus ois nyt lähteä tommosta maalattua autoa vesihionnan jälkeen myllyttämää, että lähtis tuo appelsiini pinta pois.
olen nyt alottanut vesihionnan 2500, 3000 ja 4000 ja nyt ois myllytyksen vuoro.
tekeekö DAS-6 PRO mallin epäkeskokoneella mitään tommosen vesihionnan jälkeen vai kannattaako suoraan ostaa rälläkkämallinen kone?
Eli tarkoitus ois nyt lähteä tommosta maalattua autoa vesihionnan jälkeen myllyttämää, että lähtis tuo appelsiini pinta pois.
tekeekö DAS-6 PRO mallin epäkeskokoneella mitään tommosen vesihionnan jälkeen vai kannattaako suoraan ostaa rälläkkämallinen kone?
Itse ollut myös samassa tilanteessa kuin sinä nyt mm. Dani neuvoi hankkimaan rotaryn, mutta pidin pääni ja ostin Dassin epäkeskon.
Dani oli täysin oikeassa rotaryn suhteen: opettelun jälkeen huomasin myös itse notta rotary tekee kaiken paremmin ja helpommin, jos nyt ei vahan levitystä lasketa .
Osta rotary ja jätä syclo kylkeen Glasen/sealanttien levitykseen.
Dani oli täysin oikeassa rotaryn suhteen: opettelun jälkeen huomasin myös itse notta rotary tekee kaiken paremmin ja helpommin, jos nyt ei vahan levitystä lasketa .
Osta rotary ja jätä syclo kylkeen Glasen/sealanttien levitykseen.
Morjens,tomsa19 kirjoitti:Moro!
Itse vesihioin autoni konepellin kiveniskemien paikkauksen yhteydessä. Käytössä oli Das-6 (ei pro-malli) ja onnistui se myllytys silläkin. Tosin jos koko auton meinaat myllätä vesihionnan jäljiltä, niin homma menisi varmasti kivuttomammin rotskulla.