Optimum Opti-Coat 2.0
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Tuo GTR:än lakka on kyllä surkean pehmeä. Olen joskus Das6:lla, menz.106 ja valkoisella hexsin laikalla myllyttänyt syvätkin naarmut pois.
Lexsus on kanssa melko pehmeä lakkainen ja siinä toimii ainakin loistavasti.
Tuo on yksi mielipide /tieto yhdeltä ihmiseltä.
Nyt on työn alla Toyota kerron sitten miten tuon kanssa kävi
Lexsus on kanssa melko pehmeä lakkainen ja siinä toimii ainakin loistavasti.
Tuo on yksi mielipide /tieto yhdeltä ihmiseltä.
Nyt on työn alla Toyota kerron sitten miten tuon kanssa kävi
Olihan tuolla DW:ssä Body Wrapistakin saman tyylinen spekulaatio loppukesästä(ei käy kaikille maaleille) ja kun Jesse sitä rupesi selvittämään kävi ilmi, että se ei ollut saanut ikinä kuivaa kunnolla. Ensimmäisenä tulee mieleen, että on jotain vaan itse kämmätty, jos kerran kerran toisella kerralla on mennyt ilman ongelmia. Ei kaikki interwebissä ole totta...
No jos tuo käy muoville, kumille lasille, niin kaksi erilaista lakkaako tekisi ongelman?
Kaikki liha tottelee kuria...
Niimpä 
Joo poikiin on helppo yhtyä (älkää käsittäkö väärin)
Kyllä mä kans vähän epäilen että kyseessä on käyttäjän vika. Väärät/surkeat pohjat, tekovälineet, ilmankosteus jne. kun pahimmassa tapauksessa tekee helposti tepposensa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
powermitsu
Tossa yks tyyppi osti uudet vanteet talvirenkaille, no mähän sanoin että ilman muuta opticoatit päälle! Se oli vaan menny vetäseen ne heti vanteisiin. Mitenköhän pysyy tarrapainot kiinni?
Itse uskallan väittää että pysyy, koska normaali teippikin pysyy ihan yhtä tiukasti Opti-Coatissa kiinni ku ei pinnotetussa.
Tarrapainojen liima on kuitenkin mallia vtunsitkeä ja vanteen pyöriessä painot vaan puristuu keskipakovoiman takia tiukemmin kiinni vanteeseen. Ainut missä ne voi irrota on jos painarilla leikkaa tarran ja itse painon välimaastoon, mutta en usko siihenkään, ja sillä taas ei ole tekemistä mitään itse pinnoitteen kanssa.
Tarrapainojen liima on kuitenkin mallia vtunsitkeä ja vanteen pyöriessä painot vaan puristuu keskipakovoiman takia tiukemmin kiinni vanteeseen. Ainut missä ne voi irrota on jos painarilla leikkaa tarran ja itse painon välimaastoon, mutta en usko siihenkään, ja sillä taas ei ole tekemistä mitään itse pinnoitteen kanssa.
-
powermitsu
Makes sense, huomenna pitäis yks suzuki pinnoittaa.Dani kirjoitti:Itse uskallan väittää että pysyy, koska normaali teippikin pysyy ihan yhtä tiukasti Opti-Coatissa kiinni ku ei pinnotetussa.
Onkohan noissa lyijyjen liimoissa eroja?
Eilen riipasin kesävanteista painot pois, niin mietin jo etukäteen kaikki mahdolliset irrotustyökalut rälläkästä juustohöylään
, mutta lähtivät kaikki tosi helposti irti. Muovisella taltalla hieman kulman alle ja nosto, niin lensi koko rivi aina irti.
Ja liimajälkiä ei juurikaan jäänyt.
Eilen riipasin kesävanteista painot pois, niin mietin jo etukäteen kaikki mahdolliset irrotustyökalut rälläkästä juustohöylään
Ja liimajälkiä ei juurikaan jäänyt.
on niissä liimapainoissa todella paljon laatueroja, jotkut painot ei meinaa tarttua/pysyä millään.. Mutta kaikki ne on nätisti pois lähtenyt juurikin mainitsemallasi menetelmällä.
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Eipä juurikaan riitä läppärissä putkua 720p videoiden muokkaamiseen, ensin menee ikuisuus että oppii ohjelmia käyttämään ja sit toinen ikuisuus että kone saa parsittua videot läjään..Dani kirjoitti:Täytys kattoo koska saisin videot parsittua kasaan..
Eka yritys meni jo niin reisille ettei tosikaan
Kyllästyit ja rupesit surffaamaan hieman kyseenalaisilla sivuilla?Dani kirjoitti:Eka yritys meni jo niin reisille ettei tosikaan
Vain YKSI LSP!
Sehän se 
Dani kirjoitti:Eipä juurikaan riitä läppärissä putkua 720p videoiden muokkaamiseen, ensin menee ikuisuus että oppii ohjelmia käyttämään ja sit toinen ikuisuus että kone saa parsittua videot läjään..Dani kirjoitti:Täytys kattoo koska saisin videot parsittua kasaan..
Eka yritys meni jo niin reisille ettei tosikaan
Kaikki liha tottelee kuria...
Mites on porukoilla opti-coat käsitellyn pinnan pesu näin kura keleillä sujunut? Tänään pesin omani, ekaks lancella autofoamit pintaan ja hyvä huuhtelu hetken päästä. Auto puhdistui yllättävän puhtaaksi. CC sitruswash ja kinnaspesu 2bm ja puhdasta tuli ja vielä helposti. En tiedä oliko tuossa suolaa mutta muuten mustaa maantie likaa oli pinnassa ihan kohtalaisen paljon. Hyvin lähti lika ja pinta on tosi kiiltävä. Pienen sadekuuron jälkeen pinta helmeilee tosi hyvin. Iltapäivän kauppareissulla lähti vesi konepelliltä liukkaasti pois. Mielenkiinnolla odotan miten lika irtoaa, kun suolaa aletaan kylvämään urakalla tielle. 
Kun kerroit, että lähti yllättävän puhtaaksi vaahdotuksen jälkeen, voitko verrata lähtikö helpommin, kuin aikaisemmasta pinnasta siis ennen Opti coattia
En ole itselle saanut vielä aikaiseksi Optia, mutta ihmiset joille oon laittanut ovat olleet tyytyväisiä.
En ole itselle saanut vielä aikaiseksi Optia, mutta ihmiset joille oon laittanut ovat olleet tyytyväisiä.
-
powermitsu
Eilen tuli käytyä kattomassa sitä valkosta evo6:sta jonka tein noin kuukausi takaperin. Kyllä tuo homma vissiin onnistui.
Autossa on etupuskuri maalattu uudestaan, muusta autosta poiketen tässä oli myös lakka. Omistaja siinä painepesurilla huuhteli autoa. Hylkiminen OLI parempaa etupuskurissa kuin muissa pinnoissa. Joka tapauksessa kaikki pinnat hylkivät sen tasoisesti mitä odottaa voi. Uskon kuitenkin että pohjien tasaisuudella on siis merkitystä beadingiin/sheetingiin.
Eli nyt viisastuneena voisin sanoa meikäläisen autoon verrattuna että pystypinnoilla mulla on opticoat, vaakapinnoilla ei ( yön vastasäteilyä kiittäminen tästä). Noh, tosiaan tässä autossa helmeily oli sellaista korkean näköistä vesipisaraa vaakapinnoilla joten kyllä siellä aika vahva hylkiminen on. Ei todellakaan tee vesi pesää katolle, tosiaan beading ei ole sellaista pientä tasaisin välein tulevaa pisaraa missään tilanteessa vaan isoja korkeita pisaroita. Eron vahoihin huomaa siinä että kun pinnotteeella tulee ikää niin silti siellä ei ole paikkoja josta se pettäisi vaan vesi ei jää mihinkään makaamaan.

Tässä pari videota auton huuhtomisesta, videoilla näkyy myös miten hylkii painepesuria. Lika lähti suht helposti, esim konepeltiin kyllä jäi ihan näkyvää likaa joka ei pelkällä paineella suostunut lähtemään mutta käsinpesussa ei olisi kyllä hirveesti vaadittu vaivaa. Pelkkä autofoami olisikin vienyt liat mennessään.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen+hin ... 011025.mp4
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen%20h ... 011026.mp4
Eli voi sentään olla suht varma että homma onnistui.
Tätä pintaa seuraillaan nyt sitten
Autossa on etupuskuri maalattu uudestaan, muusta autosta poiketen tässä oli myös lakka. Omistaja siinä painepesurilla huuhteli autoa. Hylkiminen OLI parempaa etupuskurissa kuin muissa pinnoissa. Joka tapauksessa kaikki pinnat hylkivät sen tasoisesti mitä odottaa voi. Uskon kuitenkin että pohjien tasaisuudella on siis merkitystä beadingiin/sheetingiin.
Eli nyt viisastuneena voisin sanoa meikäläisen autoon verrattuna että pystypinnoilla mulla on opticoat, vaakapinnoilla ei ( yön vastasäteilyä kiittäminen tästä). Noh, tosiaan tässä autossa helmeily oli sellaista korkean näköistä vesipisaraa vaakapinnoilla joten kyllä siellä aika vahva hylkiminen on. Ei todellakaan tee vesi pesää katolle, tosiaan beading ei ole sellaista pientä tasaisin välein tulevaa pisaraa missään tilanteessa vaan isoja korkeita pisaroita. Eron vahoihin huomaa siinä että kun pinnotteeella tulee ikää niin silti siellä ei ole paikkoja josta se pettäisi vaan vesi ei jää mihinkään makaamaan.

Tässä pari videota auton huuhtomisesta, videoilla näkyy myös miten hylkii painepesuria. Lika lähti suht helposti, esim konepeltiin kyllä jäi ihan näkyvää likaa joka ei pelkällä paineella suostunut lähtemään mutta käsinpesussa ei olisi kyllä hirveesti vaadittu vaivaa. Pelkkä autofoami olisikin vienyt liat mennessään.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen+hin ... 011025.mp4
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen%20h ... 011026.mp4
Eli voi sentään olla suht varma että homma onnistui.
Perus syys paskat kyljessä.

Esipesu surfex HD:lla + autofoam

Pitihän sitä kokeilla jäikö autoon likaa esipesun jäljiltä, eipä juuri jäänyt!

Jos Opticoat 2.0 toimii näin hyvin koko talven niin olen erittäin tyytyväinen
ja tämä oli nimeenomaan minulla syy miksi optin autoon laitoin.
Kyllähän vahalla pääsee samaan tulokseen mutta mikään vaha ei kestä koko talvea pinnassa.

Esipesu surfex HD:lla + autofoam

Pitihän sitä kokeilla jäikö autoon likaa esipesun jäljiltä, eipä juuri jäänyt!

Jos Opticoat 2.0 toimii näin hyvin koko talven niin olen erittäin tyytyväinen
Kyllähän vahalla pääsee samaan tulokseen mutta mikään vaha ei kestä koko talvea pinnassa.
-
powermitsu
Veikkanpa että toimii koko talven ihan yhtä hyvin kunhan peset tiheästi. Voit tosiaan käytttää ihan kunnon myrkkyjä. Mä en vielä ole saanut todisteita tuosta että lika ei tarttuisi niin tehokkaasti mutta muuten vaikuttaa hyvältä, voisin melkeen jopa uskoa että tilanne on vuoden päästä sama.
-
powermitsu
Ai mitä, hylkii vettä?
http://evo6.kuvat.fi/kuvat/Opti+coat+2. ... I_2586.MOV
http://evo6.kuvat.fi/kuvat/Opti+coat+2. ... I_2586.MOV
Keväällä vasta tuon lancen hankin ja autofoamia. On sillä lähtenyt lika vahatusta pinnastakin hyvin mutta niissä ei ole ollut tuollaista syyskuraa(mahdollisesti suolaakin) johon olisi voinut verrata. Toisessa autossa on collin 915 pinnassa mutta se ei ole vielä tuollaista kura pintaa saanut päälleensä. Pesu ja kintaanhuuhtelu vedet ämpäreissä oli myös yllättävän puhtaita, joka myös on hyvän esipesun ansiota. Kunhan talvi etenee, niin sitten tietää enemmän miten helposti pinnan saa puhtaaksi. Tollanen kiiltävä mullakin oli auto espesun jälkeen, niinkuin Pyydan kuvissa oleva auto on ja annoin olla jonkun aikaa, että kerkesi kuivahtaa pinta, että näki paremmin lian irtoamisen.hörnä kirjoitti:Kun kerroit, että lähti yllättävän puhtaaksi vaahdotuksen jälkeen, voitko verrata lähtikö helpommin, kuin aikaisemmasta pinnasta siis ennen Opti coattia
Ens kerralla, kun pesen(ens viikonloppuna) niin täytyypä testata samalla tavalla, niinkuin tuossa powermitsun suzuki videossa veden hylkiminen. En oo tuolla tavalla vielä testannut, vaan vesiletkusta olen laskenut pinnalle, joka on kyllä hyvin valunut pois