Kuivaus
Re: Kuivaus
Itse ostin muutamia viikkoja sitten Hongkongista Stiga-merkkisen sähkökäyttöisen lehtipuhaltimen 60eurolla (ovh 99€). Näppärän kokoinen ja tuntuu tehokkaalta. Olen ollut itse tyytyväinen..
Sent from my iPad using Tapatalk

Lidlissä OLI myynnissä...
Laittakaahan kokemuksia noista puhaltimista jos ostatte. Ainakaan lehtien puhallukseen noista hinnat-alkaen malleista ei ollut pari vuotta sitten... Tai sit ei osattu kopioida laboratorio-olosuhteita pihalle 
Vain YKSI LSP!
Tää ei ole enää halvin ratkaisu, mutta aika näppärä http://www.karkikauppa.fi/makita-akkupu ... b182z.html.

Joku karateka otettu kuvauksiin...
Kuivaus
Akkupuhaltimissa vaan taitaa olla todella lyhyt puhallusaika, tyyliin 10min ja sen jälkeen lataus kestää melkein päivän. Eikä taida olla puhallusteholtaan kovin kummoisia. Toisaalta taas näppäryydessä voitetaan paljon ja jos tuo rajoitettu puhallusaika riittää.. Omakohtaista kokemusta akkuvehkeistä ei siis ole mutta mitä jaan mitä lueskelin noista ennen kuin jo edellä mainittuun Stigaan päädyin.
Tuo lidlin vehje taas näyttää melko kömpelöltä..
Ja tuon http://youtu.be/0yPcJD7RVuY" onclick="window.open(this.href);return false; johdonkelaustekniikan kun ottaa haltuun niin vähenee sen puhaltimen jatkojohdon kanssa sähläyskin..
Tuo lidlin vehje taas näyttää melko kömpelöltä..
Ja tuon http://youtu.be/0yPcJD7RVuY" onclick="window.open(this.href);return false; johdonkelaustekniikan kun ottaa haltuun niin vähenee sen puhaltimen jatkojohdon kanssa sähläyskin..
18V Makitoissa on 20min laturi (ainakin joissain), ei se lataus ihan päivää vie. Kahdella akulla pyörii ammattikäytössä akkuporakone ja kuviosaha hyvinkin, tosin käypä se laturi joskus aika tiuhaan. Puhaltimesta ei tietoa mutta jos laturi ja akut on valmiina niin ei varmasti paskempi hankinta!
Mulla on kuivaushommiin joku kymmenisen vuotta vanha oranssi puhallin, olikohan Partner merkiltään ja satasen kompura ja paineilmapistooli, noilla on kuivauksia autettu. Puhallin pitää helevetinmoista mekkalaa, tulpat saa kyllä olla päässä puhaltaessa.
Auton kuivaus puhaltimella on taas sitä hommaa kun naapurit pitää ihan terveenä.
Mulla on kuivaushommiin joku kymmenisen vuotta vanha oranssi puhallin, olikohan Partner merkiltään ja satasen kompura ja paineilmapistooli, noilla on kuivauksia autettu. Puhallin pitää helevetinmoista mekkalaa, tulpat saa kyllä olla päässä puhaltaessa.
Auton kuivaus puhaltimella on taas sitä hommaa kun naapurit pitää ihan terveenä.
Mulla on joku keltainen halpispuhallin ja hidas sillä on kuivata, se toimii sähköllä. Yhtenä syksynä lainasin töistä bensakäyttöisen puhaltimen kotiin lehtien puhaltamiseen johon se olikin oikein hyvä ja tehokas. Pitihän sitä kokeilla auton kuivaamiseenkin. Kylet oli kätevä kuivata mutta silloisen X-trailin korkealla olevaan konepeltiin ei saanut suunattua puhallusta kunnolla ja se jäi märäksi. Tuo oli sellainen reppumalli ja sen verran painava et ei sitä toisella kädellä olis jaksanut roikottaa ja se putki ei taivu siis ylemmäs niin että katon ja konepellin saisi kuivattua. Todennut et paras ja nopein kuivaus tulee liinalla. Muutaman kerran yritin tuolla sähköpuhaltimella kuivata mut luovuin koko hommasta. 
Ja heti tarkennus etten minä ilmalla isoja pintoja kuivaa, liinalla lähtee ne. Mutta listojen, ovien ym. välit ja raot puhallan silloin kun pitää kertalaakista saada kuivaa..
Lähinnä itselläkin puhallusta saa osakseen vanteet, peilien raot, ovenkahvat ja lehdet - syksy kun on 
Mites tuo pienempi Metro Vac, onko kellään kokemuksia? Leonin peilien alle jää aina vesivaranto, joka valuu pitkin kylkiä ja jättää mukavat kalkkivanat. Näkyy hyvin valkoisessakin autossa. 
Ei oo kyllä mutta testaa ihmeessä ja raportoi! Jos ei oo niin hyvä kun tarviit niin eiköhän täältä joku ostaja löydy 
Vain YKSI LSP!
Noita Lidl:n puhaltimia oli vielä jonkin verran ainakin Siilinjärven Lidlissä.
Aiemmin linkannut tuon oman maaliruiskusta tehdyn puhaltimen ja hyvin toimii. Ei näköjään enää ole tokmannilla, mutta sähkökäyttöinen maaliruisku 4m letkulla, josta irrotti ruiskuosan pois ja tilalle kapeampi suutin.
Wannabe-OCD
Tuota maaliruiskukuivainta harkitsin myös. Saattaapi Metro Vac lähteä tilaukseen, sitten kun on ns. ylimääräistä rahaa. Siihen asti voisi puhaltaa paineilmalla.
Meillä on tuollainen Makitan BUB182Z eli akkutoiminen 18V puhallin. Lähinnä se on käytössä puutöiden jäljiltä siivoushommissa ulkona eli ihan muissa kuin pesukinnas-jutuissa, mutta toimii myös auton kuivausapuna. Varsinaisesti tulee kuivattua liinalla, mutta kuten tuossa muutkin ovat sanoneet, niin puhaltimella on näppärä puhaltaa kuivaksi esim. peilit, keulan ritilikköjen saumat, ovenkahvat, ja myös vanteissa toimii. Nämä on juuri niitä kohtia, joista se harmittava vesipisara norahtaisi kuitenkin juuri, kun on LSP:llä fiilistelemässä
. Tuossa BUB182Z:ssa on paukkuja 2.6 m3/min ilmavirtaan. Se ei vielä riitä siihen, että varsinaisesti paneeleja saisi tällä helpolla kuivaksi.
Motonetissä oli 5.10 asti kanta-asiakastarjous; lehtipuhallin/-imuri 29,9€.
itsellä on tollainen, hyvä imuri autohommiin ja puhallus,voin suositella,todella tehokas kumpikin toiminto.
http://www.youtube.com/watch?v=zfu08FSjezA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=zfu08FSjezA" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Deadbeat111
Huh, olin jo päättänyt et hommaan Supernaturalin luxuspyyhkeen, mut nyt taitaakin vaihtua CG Mammuttiin. Kannatti siis lukaista tästäkin aiheesta....Peksi kirjoitti:Onko kenelläkään tuollaista valkoista Dodon Supernatural Drying Towelia? Siis meinaa lähteä järki sen kanssa.
Uutena nukkasi oikein huolella, vaikka oli toki pesty ennen ensimmäistä käyttöä. Ajattelin, että kyllä se siitä kun jokusen
kerran käy pesukoneessa. Mutta kun ei niin ei. On se nukkaaminen vähentynyt, mutta jättää vieläkin jälkeensä valkoista nöyhtää.
Maalipinnalla alkaa olla jo suht siedettävä näin miljoonan pesun jälkeen, mutta ei tällä tuulilasiin koskemista kannata suunnitellakaan...
Onko mulla vaan joku maanantaikappale, vai WTF?
Mitenhän varsinkin noiden kalliimpien liinojen pesut tulisi suorittaa, eli siis kannattaako se heittää pesukoneeseen aina käytön jälkeen, vai vasta kun silmin erottaa likaa tms?
Yleensä kun tykkään QD:ta ruiskutella ainakin takapuskuriin, niin tällöin ainakin varmaan vaatii kunnon pesun jotta liina pysyy hyvässä kondiksessa...
Mä pesen kaikki liinat joka käytön jälkeen.Deadbeat111 kirjoitti:Peksi kirjoitti: Mitenhän varsinkin noiden kalliimpien liinojen pesut tulisi suorittaa, eli siis kannattaako se heittää pesukoneeseen aina käytön jälkeen, vai vasta kun silmin erottaa likaa tms?
Yleensä kun tykkään QD:ta ruiskutella ainakin takapuskuriin, niin tällöin ainakin varmaan vaatii kunnon pesun jotta liina pysyy hyvässä kondiksessa...
Tai siis käytän vain kerran ja laitan pesukoneeseen, kun on koneellinen kertynyt.
Liinoja saa uusia, mutta jos joku liinassa oleva partikkeli naarmuttaa autoa, niin se ei välttämättä katoa yhdellä eikä kahdella kaljalla.
Ja jos käyttäisin QD:ta, tms., niin ne levittäisin eri liinoilla, kuin kuivausliinalla.
Ovien välit ja vanteetkin kuivaan pienemmillä mikroliinoilla. Isoilla vain ulkopellit.
Ikkunat sitten vohveliliinalla.
Pesu 60°C nestemäisellä pesuaineella, ei huuhteluaineita. Pesun jälkeen nykyisin laitan kuivauspumpuun tekokuitujen ohjelmalle, joka jättää liinat kosteaksi. Sen jälkeen kuivaustelineelle kuivumaan.
Sama homma, eli joka käyttökerran jälkeen tulee kyllä pestyä. Välillä pesen myös nimenomaan mikrokuiduille tarkoitetulla pesuaineella. Esim. Chemical Guysilta löytyy Microfiber Wash.
K70 puhuu asiaa. Itsellä oikeestaan samat metodit, paitsi en nyt joka pesukerran jälkeen pese kuivausliinaa, kun kuivaan isolla kuivausliinalla vain isot tasapinnat. Muut pienemmät kohdat, luukkujen välit jne pienillä mikrokuituliinoilla. Näin noihin isoihin liinoihin ei tule likaa, mut pesen mä ne silti about 3-4 pesukerran jälkeen. Jos levitän QD:tä, niin siinä käytän myös pikku liinoja.
Pesu normaalilla pesuaineella 60:ssä ja kuivaus rummussa.
Pesu normaalilla pesuaineella 60:ssä ja kuivaus rummussa.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mulla on nyt ollut jonkin aikaa käytössä MasterBlaster tehomalli http://www.chemicalguys.eu/metro-master ... -volt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy kyllä sanoa että se on kuivaamisessa erinomainen. En käytännössä käytä muuta kuin tota ja välillä jos laiskottaa niin mikrokuituliinaa. Aikaa saa varata 10-15 min auton kuivaamiseen tolla (karkea arvio) ja lopputulos on hyvä. Ja mikä parhainta niin ei tarvitse koskea maalipintaan.
Täytyy kyllä sanoa että se on kuivaamisessa erinomainen. En käytännössä käytä muuta kuin tota ja välillä jos laiskottaa niin mikrokuituliinaa. Aikaa saa varata 10-15 min auton kuivaamiseen tolla (karkea arvio) ja lopputulos on hyvä. Ja mikä parhainta niin ei tarvitse koskea maalipintaan.
Mulla on vastaava laite koiran kuivaajana, mutta ei pysty kykenemään niin paljon käyttämään aikaa, että tolla jaksaisin autoa kuivata. Sen verran hidasta hommaa.
Ennen vahailuja käytän ilmaa, mutta silloinkin se tulee kompurasta.
Mutta koiran kuivaamiseen mitä mainioin laite, nimim. samojedin omistaja, jonka karvakasaa suihkutettu viimeksi viime loppukesänä
Ennen vahailuja käytän ilmaa, mutta silloinkin se tulee kompurasta.
Mutta koiran kuivaamiseen mitä mainioin laite, nimim. samojedin omistaja, jonka karvakasaa suihkutettu viimeksi viime loppukesänä