kestopinnoitteet
Re: kestopinnoitteet
Peke olisit käyttänyt sitä sinistä alustaa ja sinistä liinaa CQuartzin levitykseen. Kuivumisaika oli liian pitkä jos jouduit hankaamaan. Kuivumisaika alkaa siitä kun aloittaa pinnoituksen eli käytännössä kun koko auto on pinnoitettu +20 lämmöissä voi alkaa pyyhkimän pintaa kiiltäväksi.
Mun nimi on Jyrki
Kaikki män, yhteen kertaan koko auto mukaanlukien ovien välit ja takaluukku sisäpuoleltakin. Konehuonetta ei, eikä ikkunoita ku niihin on oma aine, V1 Diamond.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Kyl mä testailin pyyhkimistä jo ennenkuin olin vetänyt lähellekään koko autoa, mutta märältä vaikutti, joten liikaa sitä ainetta on sit tullu.jyrkiboy kirjoitti:Peke olisit käyttänyt sitä sinistä alustaa ja sinistä liinaa CQuartzin levitykseen. Kuivumisaika oli liian pitkä jos jouduit hankaamaan. Kuivumisaika alkaa siitä kun aloittaa pinnoituksen eli käytännössä kun koko auto on pinnoitettu +20 lämmöissä voi alkaa pyyhkimän pintaa kiiltäväksi.
Siis sinisellä sienellä(alusta) mä vetelinkin aluks, mutta ne liinat oli kyl niin pieniä että ei tullut mieleenkään rueta niillä levittää.
Vai tarkotatko, et se liina ois pitänyt jotenkin vetästä sen levityssienen päälle ja sit...? Laitoin nyt jutun tonne viewtopic.php?f=17&t=1231
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Juuri niin se pieni satiininen sininen liina kietaistaan palikan ympärille. Pullosta riittää kahteen kerrokseen jos laittaa maalipinnan lisäksi vanteet ja lasit. Mahdollisimman ohut kerros varmistaa, että pinta kuivuu tasaisesti ja kuivuttuaan pintaa on helppo pyyhkiä.
Mun nimi on Jyrki
No ei ihmekään ku sieni vaan imi ja imi sitä ainetta.
Eli onneks se meni rikki, niin jouduin ottamaan sen megun sienen apuun. Sillä homma sit onnistui kyllä hyvin.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Sanoiko muuten käyttöohjeet mitään tuosta?Peke kirjoitti:No ei ihmekään ku sieni vaan imi ja imi sitä ainetta.![]()
Eli onneks se meni rikki, niin jouduin ottamaan sen megun sienen apuun. Sillä homma sit onnistui kyllä hyvin.
Peke on suomalainen mies, eli käyttöohjetta voi vilkaista joulusiivouksen yhteydessä ennen kun heittää roskiin. 
Täällä on kokemuksia toissa viikolta(jäi lukematta ohjeet) ja jokunen ilta turhaa työtä sen jälkeen 
Mitkä? Ohjeet? Ei mulla ainakaan tullu mukana mitään ohjeita.malinmip kirjoitti: Sanoiko muuten käyttöohjeet mitään tuosta?
Mitään tarkempaa selostusta ei näkyny.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Terve,
Viimmein sain hankkittua Gtechniq C5 Wheel Armour kestopinnoitetta. Erittäin helppo kyllä levittää (koitin yhteen vanteeseen). Mutta nyt tuli kysyttävää pohjatöistä. Eli riittääkö tämmöinen:
1. Vanne irti autosta.
2. Pesu käyttäen autoglymin wheel cleaneria (parempaa ei tähän hätään nyt löytynyt)
3. Tärpätille piki/terva pois (ei säästelty)
4. Pesu dodon supernatural autoshamppoolla
5. Claybar + likasteet (todella vähän jäi likaa tässäkohdassa claybariin. Ehkä vähän värinmuutosta savessa)
6. Pesu dodon supernatural autoshamppoolla ja runsaalla vedellä huuhtelu
7. IPA pyyhintä 50/50 akkuvesi ja nesteen jäänesto (huoneenlämmössä)
8. Gtechniq C5 Wheel Armour kestopinnoite (huoneenlämmössä)
Eli olen nyt yhden vanteen käsitellyt ja kaipaisin vinkkiä vielä pohjatöihin ennenkö teen muut. Riittääkö tuollaiset pohjat? Olisiko lisättävää/korjattavaa? Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita.
Vanteet on valkoiset ja wheel armour on täyttänyt odotukset jos kestää pinnassa yhden kesän. Mietin vaan, että pitäisikö esim dodon limeprime levittää ennen pinnoitetta?
Viimmein sain hankkittua Gtechniq C5 Wheel Armour kestopinnoitetta. Erittäin helppo kyllä levittää (koitin yhteen vanteeseen). Mutta nyt tuli kysyttävää pohjatöistä. Eli riittääkö tämmöinen:
1. Vanne irti autosta.
2. Pesu käyttäen autoglymin wheel cleaneria (parempaa ei tähän hätään nyt löytynyt)
3. Tärpätille piki/terva pois (ei säästelty)
4. Pesu dodon supernatural autoshamppoolla
5. Claybar + likasteet (todella vähän jäi likaa tässäkohdassa claybariin. Ehkä vähän värinmuutosta savessa)
6. Pesu dodon supernatural autoshamppoolla ja runsaalla vedellä huuhtelu
7. IPA pyyhintä 50/50 akkuvesi ja nesteen jäänesto (huoneenlämmössä)
8. Gtechniq C5 Wheel Armour kestopinnoite (huoneenlämmössä)
Eli olen nyt yhden vanteen käsitellyt ja kaipaisin vinkkiä vielä pohjatöihin ennenkö teen muut. Riittääkö tuollaiset pohjat? Olisiko lisättävää/korjattavaa? Kaikki vinkit ja kokemukset tervetulleita.
Vanteet on valkoiset ja wheel armour on täyttänyt odotukset jos kestää pinnassa yhden kesän. Mietin vaan, että pitäisikö esim dodon limeprime levittää ennen pinnoitetta?
- Posambique
Ei missään tapauksessa mitään öljyistä Lime Primeä tuon alle.
Vain IPA-pyyhinnän jälkeen tuo C5 - se olisi oma vinkkini.
Jos vaan sait vanteet puhtaaksi, niin kuulostaa hyvältä.
Vain IPA-pyyhinnän jälkeen tuo C5 - se olisi oma vinkkini.
Jos vaan sait vanteet puhtaaksi, niin kuulostaa hyvältä.
"Urku auki, pelti kii"
Ajattelin tuota lime primeä ennen ipaa. Ipahan sitten poistaisi sen öljyisyyden pinnalta. Aina tulee vain mieleen, että voisiko jotain tehdä paremmin. Uskomattoman hyvin tärpätti liottaa tuota pikeä pois. Taitaa olla tuo autoglymin intensive tar remover samaa tavaraa.
Tärpätti on hyvää tavaraa pien poistoon.
Jätä se Lime pois, tee mieluummin sillä ipalla pari kierrosta.
Jätä se Lime pois, tee mieluummin sillä ipalla pari kierrosta.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=236901" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä toi CQuartz vakuuttaa ton videon perusteella jos vuoden jälkee toimii noin hyvin vaikkakin laitettu kaksi kerrosta mutta vaan kerran esim. ReLoadia.
Kyllä toi CQuartz vakuuttaa ton videon perusteella jos vuoden jälkee toimii noin hyvin vaikkakin laitettu kaksi kerrosta mutta vaan kerran esim. ReLoadia.
Tuosta puuttuu se olennainen tieto, että koska Reload on lisätty. Tuore tai vaikka muutaman kuukauden vanhakin Reload käyttäytyy varsin hyvin ihan puhtaallakin pinnalla. Tämä tosin vain huomautuksena. Itselläni ei ole mitään syytä epäillä, etteikö pelkkä Cquartz voisi käyttäytyä noin vuoden jälkeen.
No, mä teen pinnoituksen uusiks ku auton naarmut korjataan...
Millähän CQuartzin saa pois?
Millähän CQuartzin saa pois?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Peke: vesihiomalla tai karkealla hioma-aineella 3M Fast Cut +, Menzerna S100 tai S500
Mun nimi on Jyrki
Tilasin samalla tuota Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer ainetta. On muuten loistavaa tavaraa pikaisen testin perusteella. Ehkä riittoisampaa kuin tuo C5 Wheel Armour. Valkoisille vanteille kohtuu haastavaa tuo C5:den levitys.
Voiko tuota C4 ainetta käyttää auton sisällä oleviin muoveihin? Kesto olisi varmasti ainakin ihan käsittämätöntä. Tuli mieleen esim mittariston suojaaminen naarmujen poiston jälkeen. Voisi hyvin ehkäistä uusien naarmujen syntymistä. Jotain muitakin muoveja olisi varmaan hyvä suojata? Tulee taas sellaisia muoviosia mieleen, mitkä ovat kengille alttiita.
Voiko tuota C4 ainetta käyttää auton sisällä oleviin muoveihin? Kesto olisi varmasti ainakin ihan käsittämätöntä. Tuli mieleen esim mittariston suojaaminen naarmujen poiston jälkeen. Voisi hyvin ehkäistä uusien naarmujen syntymistä. Jotain muitakin muoveja olisi varmaan hyvä suojata? Tulee taas sellaisia muoviosia mieleen, mitkä ovat kengille alttiita.
Ohhoh, eli ei lähde ihan noin vaan. Mites Jyrki, kun jos nyt pienen alueen paikkamaalaus onnistuu, miten ois fiksuin tapa toimia? Auto siis käsitelty CQuartzilla ja nyt jos ne maalaa uusiks takapuskurin ja sen naarmukohdan takalokarin ja puskurin sauman kohdilta...jyrkiboy kirjoitti:Peke: vesihiomalla tai karkealla hioma-aineella 3M Fast Cut +, Menzerna S100 tai S500
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Jos esim. lokarissa korjattavaa kannattaa vetää uusiksi kokopaneeli esim. lokari näin ei jää mitään työ saumoja näkyviin.
Kannattaa varmaan antaa maalin ja lakan kuivahtaa kunnolla ennen pinnoitusta.
Jos aplaria niin vesihiot sen että pinnasta tulee samanlainen kun loppuauto.
Jos aplaria niin vesihiot sen että pinnasta tulee samanlainen kun loppuauto.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Maalaa koko paneeli sillä maali ei tartu kunnolla CQuartziin.
Mun nimi on Jyrki
Kun sitä juuri yritetään välttää, koska kukaan ei saa vastaavaa pintaa ku tehtaan robotti. Paremman toki saa, mutta en halua vain yhtä osaa kyljestä paremmaks.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Kyllä ne osaavassa maalaamossa tietävät, mitä tehdä. Jos sanot, että pinnassa on pinnoitetta, niin ne kyllä poistavat kaiken tarvitsemansa ennen maalausta. Tuskin kukaan maalari vetäsee uutta pintaa, tekemättä pohjia kunnolla. Näin ollen pinnoitetta lähtee siltä alueelta mitä lähtee. Laitat sen pinnoitteen sitten myöhemmin takaisin, kun olet antanut pinnan hetken kuivahtaa. En nyt jostain syystä näe tätä ongelmaa tässä aiheessa? Vai meinaatko, että jälkeen laitettu osa tulee erottumaan aikaisemmin pinnoitetusta??
Kaikki liha tottelee kuria...
Oliks toi mulle? Mä olen epäileväinen vain maalausjäljen osalta, kyl mä vahojen/pinnotteiden kans olen ollut ainakin jollain tavalla tekemisis melkein koko aikuisikäni ja tiedän, että ei sitä huomaa jos pinnoitteen laittamisen välis on joku pari kk väliä, korkeintaan kestää siinä kohdas vähän pidempään. Mulla vaan ei ole CQuartzia enää tippaakaan ni nyt joutuu tilaa uuden setin ton takia(ja samalla vetäsis sit taas koko auton)
Tai oikeastaan vakuutusyhtiön kuuluisi maksaa lasku.
Tai oikeastaan vakuutusyhtiön kuuluisi maksaa lasku.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing