^Dani mulla sama taktiikka mut lisänä se et kun kinnas on veden alla niin toisen käden sormenpäillä yritän suostutella kaikki mahdolliset liat pois sieltä. Tota GG:n nostoa tarkotin just niin et ne GG:n "pystyrivat" menis sinne pohjalle asti siit ämpärin yläosasta. Mun 20L ämpäri ainakin on melko messiaanisen korkee joten ne ei mitenkään yletä sieltä päältä. Tä'hän tarvittaisiin ihan uus innovaatio.
Juha nyt on pakko kysyä mutta pysyykö sulla shampoovesi 100% kirkkaana aina

Tarkoitan että suurin osahan siitä "liasta" mikä veden samentaa on just jotain skeidaa/hiekanjyviä. Ja kyllä ne silti naarmuttaa vaikka sä et nää niitä paljain silmin tai pysty ottamaan semmosta sormienväliin.
Ja pesetkö ikinä toisten autoja? Väkisinhän pesuissa se hanska likaantuu koska jos se hanska likaantuisi niin autohan ei tarvitsisi kinnaspesua ollenkaan
Ei koko 2BM:ssä oo se idea että se olis aina tarpeellista vaan se että sillä maksimoidaan se pesun turvallisuus. Jokainen päättäköön omalta osaltaan onko se tarpeellista mutta itse näen sen todella tarpeellisena enkä pysty käsittämään mitään perusteita miksi se olisi "turhaa" kun seurannut omien ämpärien vesien väriä. Tosin mähän teen shampootestiä missä auton lähtökohtaisesti pitää olla likainen jotta testissä olisi mitään järkeä, mutta siitä huolimatta pesuväli on tiheimpinä aikoina ollut vain pari-kolme päivää. Uskon että moni pesee tiheemmin mutta ei varmaan ainakaan valtaosa.