Aloittelijalle apua kiillotukseen
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
No nyt on testattu ja kyllä noilla jotain pientä parannusta saa. Toimikin vaikka oli vain aste lämmintä. Tuli silti rotaryä ikävä sillä ei siihen kerta ajolla voi olla tyytyväinen. Laitan pari kuvaa ja lisää juttua myöhemmin.
E53 X5 3.0D
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Moro!
Tässä on nyt vuoden päivät tullu seurattua foorumia ja nyt rupeaa tuntumaan siltä että voisi itsekkin ruveta harjoittelemaan kunnon aineilla. Aikasemmin lähinnnä harjoitusta on tullut vain autoglymin aineista eli marketti tavarasta.
Koneena on bilteman cyclo ELI millä aineilla ja padeilla kannattaisi lähteä harjoittelemaan kunnolla? kohteena E38 Daytonaviolet bemu. Kiitoksia jo näin etu käteen jos joku viitsisi valaista aloittelijaa
P.s mukava myös jos mainitsette samalla mistä hommaatte aineet.
Tässä on nyt vuoden päivät tullu seurattua foorumia ja nyt rupeaa tuntumaan siltä että voisi itsekkin ruveta harjoittelemaan kunnon aineilla. Aikasemmin lähinnnä harjoitusta on tullut vain autoglymin aineista eli marketti tavarasta.
P.s mukava myös jos mainitsette samalla mistä hommaatte aineet.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Cyclolla saat harmautta pois pinnasta ja lisää kiiltoa, mutta kaikkia naarmuja et Bemarista saa pois. Sillä on kuitenkin ihan hyvä hakea tuntumaa hommaan, itsekin semmosella useamman auton kiillottanut, paljon useamman kuin olis ollut mitenkään järkevää
. Padeja saat esim Projectech.fi, Prospect.fi, Cleanyourcar yms nettikaupat. Sonuksella on selkeä systeemi missä padit ja tahnat kulkee käsi kädessä, muita hyviä aineita esim Menzerna ja Meguiar's #105 ja #205.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
^Vielä jatkokommentti tohon sonikin viestiin että tosiaan Sonuksen pädit on liian isoja cycloon mutta Jannelta (Projectechiltä) ne saa sopiviksi leikattuina 
Posa tosin lienee kiillottanu cyclolla kovempilakkaisempiakin? Cyclohan ei hyydy samalla tapaa kuten esim. DAS-6/Pro. Mut rehellisesti. Mä en lähtis myllää cyclolla baijerilaista enkä eisenachilaistakaan..
Posa tosin lienee kiillottanu cyclolla kovempilakkaisempiakin? Cyclohan ei hyydy samalla tapaa kuten esim. DAS-6/Pro. Mut rehellisesti. Mä en lähtis myllää cyclolla baijerilaista enkä eisenachilaistakaan..
Vain YKSI LSP!
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Juu, onhan sillä tullut kiillotettua vaikka mitä...
Projectechiltä tosiaan noi Sonüksen laikat ja samalla vaikka sitten Sonüksen tahnat (joita itse käytin.)
Minulla oli tosin silloin jo ostettuna laikat Trolli.nu -verkkokaupasta. Myös sieltä sai ainakin silloin laikkoja cycloon.
Muitakin tahnavalmistajia on, mutta itse käytin Sonüsta. Bemariin varmaan riittäisi SFX-1 (karkein) ja SFX-2 (keskikarkea).
Jos auto on musta (tai todella tumma), niin on toki mahdollista, että SFX-2 jättää vielä hologrammia epäkeskollakin, joten silloin kannattaa harkita SFX-3 hankkimista.
Sonüksen laikat on koodattu samoilla merkinnöillä, joten niitä on todella loogista käyttää tahnojen kanssa. SFX-4 laikkoja et tarvitse, jos levität vahan käsin.
Suosittelenkin levittämään vahan käsin, sillä ei tuolla cyclolla kuitenkaan pääsee pieniin koloihin, eikä sitä vahaa tarvitse mitenkään hinkata siihen autoon.
Toivottavasti tästä oli apua, laittele lisäkysymyksiä, jos jokin jäi mietityttämään.
Projectechiltä tosiaan noi Sonüksen laikat ja samalla vaikka sitten Sonüksen tahnat (joita itse käytin.)
Minulla oli tosin silloin jo ostettuna laikat Trolli.nu -verkkokaupasta. Myös sieltä sai ainakin silloin laikkoja cycloon.
Muitakin tahnavalmistajia on, mutta itse käytin Sonüsta. Bemariin varmaan riittäisi SFX-1 (karkein) ja SFX-2 (keskikarkea).
Jos auto on musta (tai todella tumma), niin on toki mahdollista, että SFX-2 jättää vielä hologrammia epäkeskollakin, joten silloin kannattaa harkita SFX-3 hankkimista.
Sonüksen laikat on koodattu samoilla merkinnöillä, joten niitä on todella loogista käyttää tahnojen kanssa. SFX-4 laikkoja et tarvitse, jos levität vahan käsin.
Suosittelenkin levittämään vahan käsin, sillä ei tuolla cyclolla kuitenkaan pääsee pieniin koloihin, eikä sitä vahaa tarvitse mitenkään hinkata siihen autoon.
Toivottavasti tästä oli apua, laittele lisäkysymyksiä, jos jokin jäi mietityttämään.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kiitoksia vastauksista pääsee laittamaan tavaraa tilauksee
ja luulempa että lähden noilla sonuksen aineilla kokeilemaan! ja vielä tarkennan että en virheetötöntä naarmutonta pintaa lähde hakemaan ja ei tuosta sellaista edes saa on kuitenkin kyseessä 15 vuotias auto alkuperäis maaleissa 
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Voisiko joku selventää mitä tarkoitetaan aineen loppuun ajamisella?
Koettelin sitä täältä haeskella, mutta en oikein selvää siitä saanut.
Kiitos
Koettelin sitä täältä haeskella, mutta en oikein selvää siitä saanut.
Kiitos
Audi A6 Avant 3.0 TDiA Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
Audi A3 2.0 TDi Quattro
- crabtastic
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
- Paikkakunta: kokkola - kalajoki
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
^ Kun aine on muuttunut täysin "läpinäkyväksi" eli semmoiseksi kalvoksi auton pinnalla.
Tästä

Tämmöiseksi

Ja jos englanti taittuu niin suosittelen erittäin paljon tätä.
Tästä

Tämmöiseksi

Ja jos englanti taittuu niin suosittelen erittäin paljon tätä.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Viikon pari tätä forumia nyt lueskellut ja yrittänyt tietoa kalastella. Nyt ois kuitenkin amatööri vielä tukea vailla ostopäätöksiin. Tarkoitus siis ois myllytellä ja vahata pirssi kesäkuosiin. Kohde siis väriltään perusmusta Porsche Boxster, jonka pinta ilmeisesti on ennemmin kova kuin pehmeä.
Aikaisemmin on tullut käytettyä vahana pääasiassa AG:n SRP:tä ihan käsitöinä. Mielestäni kyseisen aineen kesto on todella p*ska... varsinkin kun auto tulee huuhdeltua vähintään viikoittain kesäaikaan.
Suunnitelmissa on ollut seuraavaa:
1. Menzerna Rd3.02/Megu UC - Flexipadin karkeeta
2. Menzerna PO106FA - Flexipadin pehmeempää
3. Poorboys Black Hole - käsin/punainen flexipad?
4. Pesu pinelinellä?
5. IPA?
6. Meguiars #16 - käsin
7. Istua, ottaa kaljaa ja ihmetellä lopputulosta
Ja kysymykset:
-Kumpi aine kohtaan 1.? UC mahdollisesti vielä 1 ja 2 väliin?
-Kohdat 4. ja 5.; molemmat tarpeellisia?
-Vaatiiko BH ja #16 vielä jonkun aineen väliin?
-Megun #16 ok valinta 'pinnoitteeksi'?
-
Rättikaton olen autosta käsitellyt AG:n Fabric Hood setillä ja mielestäni hyvä tuli. Muovisen takaikkunan kirkastamiseen olisiko ideoita?
Mielipiteitä/ehdotuksia suunnitelmaan otetaan vastaan mielummin kuin erittäin mielellään. Niin ja työkalunahan on perus markan rotary vakkarilla
Kiitos ja anteeks.
Aikaisemmin on tullut käytettyä vahana pääasiassa AG:n SRP:tä ihan käsitöinä. Mielestäni kyseisen aineen kesto on todella p*ska... varsinkin kun auto tulee huuhdeltua vähintään viikoittain kesäaikaan.
Suunnitelmissa on ollut seuraavaa:
1. Menzerna Rd3.02/Megu UC - Flexipadin karkeeta
2. Menzerna PO106FA - Flexipadin pehmeempää
3. Poorboys Black Hole - käsin/punainen flexipad?
4. Pesu pinelinellä?
5. IPA?
6. Meguiars #16 - käsin
7. Istua, ottaa kaljaa ja ihmetellä lopputulosta
Ja kysymykset:
-Kumpi aine kohtaan 1.? UC mahdollisesti vielä 1 ja 2 väliin?
-Kohdat 4. ja 5.; molemmat tarpeellisia?
-Vaatiiko BH ja #16 vielä jonkun aineen väliin?
-Megun #16 ok valinta 'pinnoitteeksi'?
-
Rättikaton olen autosta käsitellyt AG:n Fabric Hood setillä ja mielestäni hyvä tuli. Muovisen takaikkunan kirkastamiseen olisiko ideoita?
Mielipiteitä/ehdotuksia suunnitelmaan otetaan vastaan mielummin kuin erittäin mielellään. Niin ja työkalunahan on perus markan rotary vakkarilla
Kiitos ja anteeks.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Pineline pesu ja ipa pyyhintä ENNEN Black Holea jos sitä haluaa laittaa, ei tietysti pakko. Peittää kuitenkin pikkuvirheitä niin ihan suotavaa.
3.02 ja UC on mun mielestä aika samanlaisia eli kumpi vaan, perään sitten Menzerna 106 tai 85RD. BH:n ja #16 väliin ei mitään, BH:kaan ei tosiaan pakollinen mutta mustasta on haastavaa saada virheetöntä
. Megun #16 on hyvää tavaraa.
Voisin kuvitella että takaikkunaa voi kokeilla myllyttää samalla lailla, seuraa vaan lämpöjä ettei nouse liiaksi.
3.02 ja UC on mun mielestä aika samanlaisia eli kumpi vaan, perään sitten Menzerna 106 tai 85RD. BH:n ja #16 väliin ei mitään, BH:kaan ei tosiaan pakollinen mutta mustasta on haastavaa saada virheetöntä
Voisin kuvitella että takaikkunaa voi kokeilla myllyttää samalla lailla, seuraa vaan lämpöjä ettei nouse liiaksi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Suositteletteko Black Holen levitystä käsin vai koneella? Molempien tapojen +/-? Jos koneella niin millasella laikalla/kierroksilla? Ja vielä, poistaako BH holoja?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Käsin tai epäkeskokoneella. Epäkeskon kanssa nopeampi levittää ja ehkä peittääkin vähän paremmin, pehmeä laikka ja maltilliset kierrokset.
BH ei poista holoja, vaan peittää niitä. Eli tulevat sitten ajan kanssa uudelleen näkyviin.
BH ei poista holoja, vaan peittää niitä. Eli tulevat sitten ajan kanssa uudelleen näkyviin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
^Koneella saattaa tosiaan hoitua vähän nopeemmin mut mikä mun mielestä on tärkeempää on että aineitta kuluu vähemmän ja on helpompi pyyhkiä
Käsin monesti tulee levitettyä liikaa.
Joo ja ei kokemusta kys. aineesta mutta vastaavista..
Joo ja ei kokemusta kys. aineesta mutta vastaavista..
Vain YKSI LSP!
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kohdissa 1 ja 2 voi käyttää molemmissa UC:ta ellei halua ostella monia aineita...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Pelkkä oma mielipide:rigardo kirjoitti:Suositteletteko Black Holen levitystä käsin vai koneella? Molempien tapojen +/-? Jos koneella niin millasella laikalla/kierroksilla? Ja vielä, poistaako BH holoja?
Koneella et saavuta yhtään mitään muuta kuin aikahävikkiä. Tuollainen german applicator (vai mikä vit.u se nyt olikaan...) kouraan ja olet levittänyt pinnat, ennen kuin kaveri on saanut koneesta pistokkeen seinään...
Mitään holoja tuolla ei poistella vaan ainoastaan peitellään ja tehokkaasti! Tämän aineen pyyhkii kyllä pinnasta yhtä helposti vähän paksummastakin määrästä, kuin seitin ohuestakin.
Jos olet pihi ja ajattelet säästäväsi aineessa koneella levitettynä, niin häviät sen vaikka sitten laikan kulumisena...
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Urran kirjoitti:^Koneella saattaa tosiaan hoitua vähän nopeemmin mut mikä mun mielestä on tärkeempää on että aineitta kuluu vähemmän ja on helpompi pyyhkiäKäsin monesti tulee levitettyä liikaa.
Joo ja ei kokemusta kys. aineesta mutta vastaavista..
No tota olisit ollu illalla katsomassa kun heitettiin BH käsin. Aika seppä saa olla jos koneella tekee nopeammin
Siinä olisi tosiaan vasta etsitty koneeseen laikkaa kun oli jo puolet autosta levitetty
E53 X5 3.0D
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
^Varmasti pitää paikkansa mut jos samaan aikaan pyrkii levittää mahd. ohuen kerroksen niin nopeus ei oo sittenkään niin nopee. Tosin en kys. aineesta tiedä mutta itse en pölyävien tai hankalien aineiden kanssa halua laittaa yhtään liikaa.
Vain YKSI LSP!
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Eikö BH tarvitse ajaa ns. loppuun, tai että pinnasta tulee läpikuultava?
Jotenkin olen ollut siinä uskossa että BH on vähän kuten DJ LP, mutta taitaa sittenkin siis olla lähempänä tota DJ LPL?
Jotenkin olen ollut siinä uskossa että BH on vähän kuten DJ LP, mutta taitaa sittenkin siis olla lähempänä tota DJ LPL?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Koostumukselta vähän samanlaista kuin Jetseal. Ei sellaista litkua, kuin nuo Lime primet
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Niin, sillonhan kun sun exän selkään toi leviteltiin niin mä tein koneella konepellin siinä ajassa kun sä loppuauton käsin._nixu_ kirjoitti:No tota olisit ollu illalla katsomassa kun heitettiin BH käsin. Aika seppä saa olla jos koneella tekee nopeammin
Siinä olisi tosiaan vasta etsitty koneeseen laikkaa kun oli jo puolet autosta levitetty
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Hynde kirjoitti:Koostumukselta vähän samanlaista kuin Jetseal. Ei sellaista litkua, kuin nuo Lime primet
Varsin osuva vertaus. Väristä nuo erottaa
Molemmat voi pyyhkiä käytännössä heti pois ja lähtevät kevyesti vaikka olisi laittanut liikaa.
E53 X5 3.0D
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Ois tarkotuksena siirtyä tuosta biltsun cyklokopiosta tuonne das-6 pro leiriin. Kattelin tuolta cleanyourcar sivustolta erinlaisia paketti vaihtoehtoja. Mitäs arvon raati suosittelee komboksi?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing ... d_842.html
Tuo vois olla aika jees, ellet sitten osta erikseen Das-6 Prota ja CG Hex-Logicin pädit ja aineet erikseen
..tai rotaryn pariin jolla teet jo aika paljon enemmän vähemmässä ajassa kun tommosella.
Tuo vois olla aika jees, ellet sitten osta erikseen Das-6 Prota ja CG Hex-Logicin pädit ja aineet erikseen
..tai rotaryn pariin jolla teet jo aika paljon enemmän vähemmässä ajassa kun tommosella.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Saako rotaryllä kuin helposti tuhoa aikaan, jos verrataan vaikka Das-6? Jos tarkoituksena ei ole ihan kaikkia syvimpiä naarmuja poistaa, vaan lähinnä kiiltoa haetaan?
Kummalla onnistuu viimeistely paremmin(aloittelijalla)?
Vähän polttelis kone...
Kummalla onnistuu viimeistely paremmin(aloittelijalla)?
Vähän polttelis kone...
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Lue tätä threadia niin tulet huomaamaan että rotaryllä et saa kovin helposti tuhoa aikaseksi, koska ei aina tarvitse ajaa jengat tapissa.
Sit kun sulla on DASsi niin huomaat jälkeenpäin että miksi en ostanut rotskua
Rotary, CG Hex-Logic 5.5" laikat, pehmeä talla, sopivat aineet niin se on siinä, karvalaikka sitten myöhemmin jos siltä tuntuu (joka on siis pakollinen laikka!!)
Sit kun sulla on DASsi niin huomaat jälkeenpäin että miksi en ostanut rotskua
Rotary, CG Hex-Logic 5.5" laikat, pehmeä talla, sopivat aineet niin se on siinä, karvalaikka sitten myöhemmin jos siltä tuntuu (joka on siis pakollinen laikka!!)
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."