Kameratopic
Re: Kameratopic
Ruohoa ei kukaan leikkaa selvinpäin ja tota ei kukaan lennätä pienissä 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
- Posambique
Re: Valokuvia!
Juuri tänään tuosta mainitsin Urranille, että on kyllä todella halpa. Vielä jos noi molemmat objektiivit olis ollut VR (eli kuvanvakaajalla),
niin paketti olisi ollut TODELLA komea! Mutta varmasti sait vastinetta rahalle. Onnittelut hyvästä ostoksesta.
Itse maksoin aiemmin kesällä D3100 VR-kitistä kameralaukkuineen saman verran
niin paketti olisi ollut TODELLA komea! Mutta varmasti sait vastinetta rahalle. Onnittelut hyvästä ostoksesta.
Itse maksoin aiemmin kesällä D3100 VR-kitistä kameralaukkuineen saman verran
"Urku auki, pelti kii"
Tänään tuli hankittua NetAnttilan Pimeiltä Päiviltä järjestelmäkamera Nikon D3100 TuplaKit
Kovin on saanut kehuja ympäri maailmaa je testeissä pärjännyt erinomaisesti. Kannattaa käyttä tilaisuus hyväksi, jos hankintalistalla on näillä spekseillä varustettu kamerapaketti.
Meikäläisellä meneekin muutama ilta käyttöohjeita lukiessa ja tutustuessa kameran tekniikkaan, käyttöominaisuuksiin. Ohjekirja on yli 200 sivuinen jättipaketti. Kopiotu mukana tulleesta CD-levyltä.
Kovin on saanut kehuja ympäri maailmaa je testeissä pärjännyt erinomaisesti. Kannattaa käyttä tilaisuus hyväksi, jos hankintalistalla on näillä spekseillä varustettu kamerapaketti.
Meikäläisellä meneekin muutama ilta käyttöohjeita lukiessa ja tutustuessa kameran tekniikkaan, käyttöominaisuuksiin. Ohjekirja on yli 200 sivuinen jättipaketti. Kopiotu mukana tulleesta CD-levyltä.
Mä kävin kamerakurssin, jonka vetäjä haukkui ensi töikseen kaikki nuo ohjekirjat ( ja Canuunan
) ja kertoikin ensi töikseen tehneensä oman käyttöohjeen kameralleen. No sitä käytiin kurssilla läpi ja voi olla, että jotain oppeja jäi päähänkin, vaikka Canonin omistankin
Ja nuo manuskat on tosiaan aika turhakkeita.
Ja nuo manuskat on tosiaan aika turhakkeita.
- Posambique
Huhujen mukaan Nikonin manuska on aivan eri maailmasta kuin Canonin vastaava.
Mielestäni ainakin siitä Nikonin manuskasta (mulla tuli kameran mukana turha/huono, ja sähköisesti sain Verkkokaupasta sen hyvän) oli hyötyä.
Mielestäni ainakin siitä Nikonin manuskasta (mulla tuli kameran mukana turha/huono, ja sähköisesti sain Verkkokaupasta sen hyvän) oli hyötyä.
"Urku auki, pelti kii"
Kurssin vetäjä oli siis vannoutunut Nikon-mies.
Tulipahan itekki hankittua kerralla kalustoo ku verovapaana sai hankkia 
Mukaan tarttu Verkkokauppa.comista seuraavanlainen setti:
Canon EOS 600D KIT digijärjestelmäkamera + 18-55 IS II objektiivi
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II VC LD
Tamron SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD
Nissin Di622 Mark II salama
Pitäs täs joku päivä vähän ulkoiluttaa kameraa että sais vähän testikuvaa millasta jälkee tekee
Ja reissukameran virkaa hoitaa saman merkin G11 pokkari
Mukaan tarttu Verkkokauppa.comista seuraavanlainen setti:
Canon EOS 600D KIT digijärjestelmäkamera + 18-55 IS II objektiivi
Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II VC LD
Tamron SP 70-300mm F4-5.6 Di VC USD
Nissin Di622 Mark II salama
Pitäs täs joku päivä vähän ulkoiluttaa kameraa että sais vähän testikuvaa millasta jälkee tekee
Ja reissukameran virkaa hoitaa saman merkin G11 pokkari
Oli kurssin vetäjä ihan mitä mieltä tahansa niin IMO Nikonin omasta tuotteesta kannattaa monesti jo sen takia maksaa enemmän (oli se sitten kameran runko tai salama) koska siellä on ihan törkeen hyvin kerrottu miten mitäkin ominaisuutta voi hyödyntää konkreettisesti. Siis ihan kuvaesimerkein. Olis kyllä erittäin kiva tietää perustelut tähän hänen väitteeseen kun ainakaan Nikonin kirja ei ohjaa mihinkään tiettyyn kuvaamiseen saatikka lisäkaluston hankintaan.
Kurssin vetäjä saattaa pohjata tätä sillä että se ohjaa enemmän tekniseen kuvaukseen ja aloittelijan kuvaajan pitäisi pitäytyä siinä varsinaisessa kuvaamisessa koska se on ainut millä saa kuvista parempia. Sitä äkkiä käy niin että rupeaa vaan kikkailemaan ja aloittaa mm. varusteurheilun ja kuvat ja kuvaaminen jää toissijalle. Vaikkakin hyvä kuvaaja kykenee ottamaan hyviä kuvia millä kameralla tahansa niin se perustuu myöskin valokuvauksen tekniseen ymmärtämiseen.
Tähän loppuun todettakoon vielä että mun mielestä hänen olisi pitänyt ensitöikseen haukkua kurssin vetäjät ja myös kurssit, koska ne on aika turhakkeita. Valokuvausta ei opi luokassa istumalla. Eri asia ns. workshopit missä mennään ammattikuvaajan kanssa vaikka vaeltamaan viikonlopuksi vuoriin. Häneltä voi sitten omia kuvia ottaneena ja pettyneenä kysyä että "miten mä saan tästä tommosen". Jos K70 oot menossa takas niin voit välittää terveiset!
Kurssin vetäjä saattaa pohjata tätä sillä että se ohjaa enemmän tekniseen kuvaukseen ja aloittelijan kuvaajan pitäisi pitäytyä siinä varsinaisessa kuvaamisessa koska se on ainut millä saa kuvista parempia. Sitä äkkiä käy niin että rupeaa vaan kikkailemaan ja aloittaa mm. varusteurheilun ja kuvat ja kuvaaminen jää toissijalle. Vaikkakin hyvä kuvaaja kykenee ottamaan hyviä kuvia millä kameralla tahansa niin se perustuu myöskin valokuvauksen tekniseen ymmärtämiseen.
Tähän loppuun todettakoon vielä että mun mielestä hänen olisi pitänyt ensitöikseen haukkua kurssin vetäjät ja myös kurssit, koska ne on aika turhakkeita. Valokuvausta ei opi luokassa istumalla. Eri asia ns. workshopit missä mennään ammattikuvaajan kanssa vaikka vaeltamaan viikonlopuksi vuoriin. Häneltä voi sitten omia kuvia ottaneena ja pettyneenä kysyä että "miten mä saan tästä tommosen". Jos K70 oot menossa takas niin voit välittää terveiset!
Vain YKSI LSP!
Heh...
mä lopetin siinä vaiheessa, kun piti lähteä puolukan varsia kuvailemaan
Kyllä täytyy sanoa, että itse opin siellä kurssilla aika lailla...tai no se on tietty suhteellista, mutta ainakin sen, että enää en kuvaa sillä vihreällä neliöllä.
Vetäjä itsessään ei ollut mikään "opettaja", vaan melkoinen persoona.
Hän on luontokuvaaja, käsittääkseni varsin tunnettukin ja joskus myös jotain tunnustuksia saanut. Missään nimessä ei mikään kalustorunkkari. Se sen Nikon oli joku vanhempi malli, jonka oli hankkinut pitkän harkinnan jälkeen filmikameran jälkeen. Totesi tuon laitteen olevan maailman paras...siihen mihin hän sitä käyttää / mitä oli silloin siihen valmis panostamaan. Eikä kuulemma ole ollut, eikä lähiaikoina ole tarvetta vaihtaa.
Myös putkikalusto oli tyyliä "Urran"
, eli vanhoja käsitarkenteisia. Tosin niissä ei ollut suojia, eikä niitä pidetty pumpulissa. Oli elämää nähneitä vehkeitä, jotka toimi.
Mutta, kyllä itse voin suositella tuommoista digikuvaamisen peruskurssia, jossa tulee käsitteet ja kamera tutummaksi...sen jälkeen on helpompi todeta, että vika on itsessä, ei kamerassa
mä lopetin siinä vaiheessa, kun piti lähteä puolukan varsia kuvailemaan
Kyllä täytyy sanoa, että itse opin siellä kurssilla aika lailla...tai no se on tietty suhteellista, mutta ainakin sen, että enää en kuvaa sillä vihreällä neliöllä.
Vetäjä itsessään ei ollut mikään "opettaja", vaan melkoinen persoona.
Hän on luontokuvaaja, käsittääkseni varsin tunnettukin ja joskus myös jotain tunnustuksia saanut. Missään nimessä ei mikään kalustorunkkari. Se sen Nikon oli joku vanhempi malli, jonka oli hankkinut pitkän harkinnan jälkeen filmikameran jälkeen. Totesi tuon laitteen olevan maailman paras...siihen mihin hän sitä käyttää / mitä oli silloin siihen valmis panostamaan. Eikä kuulemma ole ollut, eikä lähiaikoina ole tarvetta vaihtaa.
Myös putkikalusto oli tyyliä "Urran"
Mutta, kyllä itse voin suositella tuommoista digikuvaamisen peruskurssia, jossa tulee käsitteet ja kamera tutummaksi...sen jälkeen on helpompi todeta, että vika on itsessä, ei kamerassa
Olisiko järkeä hankkia Nikon D3100 TuplaKit lisäksi paljon kehuttu valovoimainen AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G. Sisäkuvia otettaessa valovoimaa pitäisi riittää.
Hinta uutena noin 200 €.

Hinta uutena noin 200 €.

Kameratopic
Kyllähän kiinteälle valovoimaiselle obiskalle on aina käyttöä. Tuo 35mm on oikein passeli tuollaisen ns. Croppikennoisen rungon nokalle.
---
- Sent from my polished iPhone using Tapatalk.
---
- Sent from my polished iPhone using Tapatalk.
- Posambique
Polo09, käytätkö sitä?
Jos käytät varmasti niin osta - jos et varmasti niin mieti vielä.
Jos käytät kitistä lähes pelkästään lyhyempää ja kuvailet sillä suurimman osan kuvista välillä 25mm-50mm niin kannattanee.
Mikään kiire sulla ei pitäisi olla, ota nyt ensin muutama (tuhat) kuva(a).
EDIT: P.S. Ehkä mä olen vaan kade, kun jollain on varaa hankkia enemmän kalustoa kun mulla... En mä pahalla...
Jos käytät varmasti niin osta - jos et varmasti niin mieti vielä.
Jos käytät kitistä lähes pelkästään lyhyempää ja kuvailet sillä suurimman osan kuvista välillä 25mm-50mm niin kannattanee.
Mikään kiire sulla ei pitäisi olla, ota nyt ensin muutama (tuhat) kuva(a).
EDIT: P.S. Ehkä mä olen vaan kade, kun jollain on varaa hankkia enemmän kalustoa kun mulla... En mä pahalla...
"Urku auki, pelti kii"
Polo09 kysymykseen on vain yksi vastaus:
Jos pitää kysyä, niin ei missään tapauksessa
Sitten kun olet tarpeeksi kuvannut niin tiedät kyllä, jos tarvitset jonkun tietyn tyyppisen lasin
Sanotaan nyt näin että kyllä varmasti monelle tommonen kurssi on hyvä. Itse oon kaikissa harrastuksissani semmoinen että yritän ja erehdyn niin monta kertaa että onnistuu enkä luovuta. Jos en jotain tiedä niin selvitän sen. Sama pätee tässä. Vaikka olen monessa tuollaisessa tapahtumassa monesti ollutkin kuuntelemassa niin on tullut todettua ettei niistä saa mitään lisäarvoa. Monella "opettajalla" on vain niin suppea näkemys kuvaamiseen, se oma, ja opetuskin on sen mukainen.
Ja K70:lla on ihan väärä käsitys mun kalustosta
Ei todella oo mitenkään komeen näkösiä ja virheettömiä, mutta puhtaana ne pidän. Eikä ole kyllä persaukisella varaa pitää niissä kaikissa filtteriäkään suojana. Posa voinee vahvistaa ettei mun kalusto oo niin "siistin näköstä", just eilen räplältiin niitä. 
Jos pitää kysyä, niin ei missään tapauksessa
Sitten kun olet tarpeeksi kuvannut niin tiedät kyllä, jos tarvitset jonkun tietyn tyyppisen lasin
Sanotaan nyt näin että kyllä varmasti monelle tommonen kurssi on hyvä. Itse oon kaikissa harrastuksissani semmoinen että yritän ja erehdyn niin monta kertaa että onnistuu enkä luovuta. Jos en jotain tiedä niin selvitän sen. Sama pätee tässä. Vaikka olen monessa tuollaisessa tapahtumassa monesti ollutkin kuuntelemassa niin on tullut todettua ettei niistä saa mitään lisäarvoa. Monella "opettajalla" on vain niin suppea näkemys kuvaamiseen, se oma, ja opetuskin on sen mukainen.
Ja K70:lla on ihan väärä käsitys mun kalustosta
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Siis Urranin kalusto on just "siistin" näköistä!
Vanhoja "romuja", jotka joku on jo hylännyt, kunnostettuna ja putsattuna!
Jotenkin sattumalta mulla alkaa olemaan samannäköistä (paitsi että objektiivit on putsaamatta),
mutta kun köyhä on köyhä - ei siinä paljon auta rypistellä. Elämää ovat kyllä Urraninkin objektiivit nähneet.
Ja ai jumankekka se Pentacon on hieno!!! Tahtoo kanssa

P.S. Ei tosiaan Urran mitenkään ostattanut lisäkalustoa, mutta jos saan kolme objektiivia käyttöön alle 40e, niin en kai mä tyhmä ole!
Vanhoja "romuja", jotka joku on jo hylännyt, kunnostettuna ja putsattuna!
Jotenkin sattumalta mulla alkaa olemaan samannäköistä (paitsi että objektiivit on putsaamatta),
mutta kun köyhä on köyhä - ei siinä paljon auta rypistellä. Elämää ovat kyllä Urraninkin objektiivit nähneet.
Ja ai jumankekka se Pentacon on hieno!!! Tahtoo kanssa
P.S. Ei tosiaan Urran mitenkään ostattanut lisäkalustoa, mutta jos saan kolme objektiivia käyttöön alle 40e, niin en kai mä tyhmä ole!
"Urku auki, pelti kii"
Missähän mättää, kun en saa ladattua kuvia tietokoneelta Aijaa palveluntarjoajan sivuille, jotta voisin laittaa niitä nettiin? Kuvat otettu uudella Nikon D3100 kameralla. Canon digipokkari kameran kuvat latautuvat moitteettomasti, jolloin tulee ilmotus: Kuva IMG_0093.JPG ladattu onnistuneesti .
Onkohan Nikon kameralla otetut kuvat eri tallennusmuodossa digipokkariin nähden?
Molemmista kameroista kuvat ladattu tietokoneelle samalla piuhalla.
Onkohan Nikon kameralla otetut kuvat eri tallennusmuodossa digipokkariin nähden?
Molemmista kameroista kuvat ladattu tietokoneelle samalla piuhalla.
Kato millä päätteellä ne uploadattavat kuvat ovat, jos RAW niin ei onnistu, perus .jpg pitää olla.
Piuhalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sama se mikä on kunhan molemmat piuhanpäät vaan sopii.
EDIT: muutenkin suosittelen muta kun Aijaata, ota käyttöön ilmainen tai maksullinen -> http://1g.fi/?sesskey=tgaaa029914ihm580pjbre8ca6
Piuhalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa, sama se mikä on kunhan molemmat piuhanpäät vaan sopii.
EDIT: muutenkin suosittelen muta kun Aijaata, ota käyttöön ilmainen tai maksullinen -> http://1g.fi/?sesskey=tgaaa029914ihm580pjbre8ca6
Kirjauduin KUVAT.fi sivustolle. Olen tutustunut sivuihin. Vielä kun selviäisi miten sivulle saa ladattua kamerasta kuvia ja sieltä lähetettyä nettiin? Apuja, kiitos.
Lataat ne kuvat ensin sun tietokoneelle.
Sieltä sun koneelta vähän sorttaat mitä haluaat nettiin ja koneelta palvelimelle tapahtuu helposti, ohjeet löytyykin täältä: http://www.kuvat.fi/support/help/upload/
Ensin voit tehdä eri kansioita Kuvat.fi joihin on helppo sortteeraat eri kuvat: http://www.kuvat.fi/support/help/foldermanagement/
Sieltä sun koneelta vähän sorttaat mitä haluaat nettiin ja koneelta palvelimelle tapahtuu helposti, ohjeet löytyykin täältä: http://www.kuvat.fi/support/help/upload/
Ensin voit tehdä eri kansioita Kuvat.fi joihin on helppo sortteeraat eri kuvat: http://www.kuvat.fi/support/help/foldermanagement/
Tulikin ohjeet sähköpostiin KUVAT.fi:stä. Homma hanskassa. Kiitos kaikille jotka olitte mukana jelppaamassa. 
Tässä testikuva. Miten kuvan saa isommaksi, heh?

Viimeksi muokannut Polo09, To Elo 18, 2011 7:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä ohjeet, käytä tota /_small.jpg niin 800x600 tulee käyttöön.
http://www.kuvat.fi/support/help/forums/
http://www.kuvat.fi/support/help/forums/
Kiitos, Dani, jälleen kerran. Nyt on kuva mieleinen tähän topiciin. Isompia kuvia sitten valokuvaosastolle.
No laitetaan tännekkin, että jos jotakuta kiinnostaa niin Nikonin D80 + 18-55 f/3.5-5.6 VR kittilinssi olis myytävänä. yv:llä voi kysellä enemmän jos kiinnostaa.
Kuvia myytävästä tuotteesta täällä: http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/ ... kon%20D80/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvia myytävästä tuotteesta täällä: http://harrikah.1g.fi/kuvat/Sekalaista/ ... kon%20D80/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomasin tuon anttilan mainoksen d3100 kanssa ja miettinyt pitäiskö d60 päivittää... Tekeekö tuolle videokuvauksella mitään? Ainoa syy vaihtaa, vai onko siinä paljon muita eroja?
Wannabe-OCD
Kuvat.fi omassa kansiossa on mahdollisuus muokata tageja. Miten tuo käytännössä tapahtuu, kun en tuosta numerosarjasta ymmärrä tuon taivaallista? (0,32,48,49,51,68,78,97,101,105,107,110,111,117,118).