Bilthamber Finis-wax
Re: Bilthamber Finis-wax
Tänään tein pienen Cquartz testilevityksen työauto Vivaron konepeltiin(lisää Cquartz UK topicissa). Samaan syssyyn levittelin loppuauton Finis-waxilla.
Vaikka kyseessä onkin ihan eri tuotteet eri kategorioista, niin mielenkiinnosta nyt on helppo vertailla beadingia, sheetingiä, pesun helppoutta yms näiden aineiden Cquartz vs. Finis-wax välillä.
On se kyllä ihan sairaan helppo ja kestävä vaha. Koko pakettiauton levitin kerralla, eikä tietoakaan tarraamisesta.
Omassa käyttöautossa jouduttiin tekemään useampi Surfex pesu, ennenkuin sai hylkimisen pois F-waxista, kun ennen kiillotusta pestiin.
Vaikka kyseessä onkin ihan eri tuotteet eri kategorioista, niin mielenkiinnosta nyt on helppo vertailla beadingia, sheetingiä, pesun helppoutta yms näiden aineiden Cquartz vs. Finis-wax välillä.
On se kyllä ihan sairaan helppo ja kestävä vaha. Koko pakettiauton levitin kerralla, eikä tietoakaan tarraamisesta.
Omassa käyttöautossa jouduttiin tekemään useampi Surfex pesu, ennenkuin sai hylkimisen pois F-waxista, kun ennen kiillotusta pestiin.
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62
Onko Janne testannut?samunoz kirjoitti:Onko kukaan kokeillut levittää tätä koneella? Miten levittyy kun ei ole niin "rasvainen"?
Onko kellään tietoa et onko seuraavasta mitään hyötyä ja haittaako Finis-waxin asettumista.
Pintaan Finis-wax, pyyhintä, sen jälkeen 10 min odottelun jälkeen Reload?
Pintaan Finis-wax, pyyhintä, sen jälkeen 10 min odottelun jälkeen Reload?
Mitä sä meinasit saavuttaa tolla? Ite en kyllä lähtis tuoreen vahan päälle samantien mitää ruiskimaa..
Paremman lian hylkivyyden. Mut voi olla turha vaiva.Juuzo kirjoitti:Mitä sä meinasit saavuttaa tolla? Ite en kyllä lähtis tuoreen vahan päälle samantien mitää ruiskimaa..
FW jättää liukkaimman pinnan mihin olen koskaan törmännyt joten tuolla reloadilla ei liene saavttavan siinä mitään hyötyä. Ja ei heti muutenkaan tuoreen vahan päälle mitään. Anna ainakin vuorokausi sen vahan olla rauhassa, carnabauhan kovettuu vasta pikkuhiljaa päästessään ulos purkista...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Lienee enempi hybridi ku carnauba, mutta joo en kyllä itsekään ruikkisi ReLoadia kun vasta ekan pesun jälkeen, sekin siksi että kuivaaminen on niin paljon helpompi ja samalla jättää mukavan pinnan.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Onkos kukaan testannut siirtää siitä isosta purkista pienempään tavaraa? Onnistuuko?
Lämmitä vesihauteessa kunnes sulaa ja kaada purkista toiseen. Anna jäähtyä ja kappas sulla on pikkupurkillinen vahaa... Hauskaa ja hyödyllistä...
En tosin tiedä että onnistuuko mutta noin kokeilisin jos tarvetta olisi.
En tosin tiedä että onnistuuko mutta noin kokeilisin jos tarvetta olisi.
En kyllä lähtis ihan sulattamaan asti. Saattaa vaikuttaa negatiivisella tavalla vahaan.
Mä tein ne mun FK1000p/Pink Wax samplet niin, että pidin hetken aikaa kylppärin lattialla purkkeja (lattialämmitys). Lämpö pehmensi hiukan vahoja ja ei muuta ku teelusikalla kaapimaan ja siirtämään pienempään purkkiin.
Ei kai siitä sen kummempaa numeroa tartte tehdä?
Mä tein ne mun FK1000p/Pink Wax samplet niin, että pidin hetken aikaa kylppärin lattialla purkkeja (lattialämmitys). Lämpö pehmensi hiukan vahoja ja ei muuta ku teelusikalla kaapimaan ja siirtämään pienempään purkkiin.
- Posambique
Näin mäkin tekisin, kuten Viltsu.
Ei tule ehkä ihan yhtä kaunista jälkeä, mutta onko sillä mitään merkitystä.
Ei tule ehkä ihan yhtä kaunista jälkeä, mutta onko sillä mitään merkitystä.
"Urku auki, pelti kii"
SPOILERSPOILER_SHOW
Hyvin toimii fk tonniin kun on notkeaa voi se toimia finiswaxiinkin vaikka on selvästi kovempaa
Mä oon kyl testiks sulattanu Collinite 915 purkin ihan sulaks asti vesiauteessa. Käry on aika karu joten en suosittele kyllä kenellekkään. Mut vaha toimii silti tismalleen samalla tapaa kun ennen.
Vain YKSI LSP!
Mä sulatin 476ssän jämät ja sen jälkeen kun sitä koitin, oli vahan poispyyhintä täyttä tuskaa..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Tota sulattamista miettinyt niin vaha tod.näk. kuivuu nopeammin kun sulatusvaiheessa joitakin liuottimia höyrystyy takuuvarmasti hormeihin.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Joo siis sulatushan tehdään luonnollisesti purkki kiinni (kuitenkin niin että jos jotain painetta pääsisi syntymään niin pääsee aukeemaan, colliessa helppo toteuttaa). Jos lämmittelee auki niin varmasti jotain höyryjä lähtee ja just saattaa vaikeutua noin. Mut mä en huomannut mitään eroa ennen/jälkeen muutakun se että näytti taas vahalta
. Mä sulatin sen sen takia kun pelkäsin että öljyt/jotain nous pintaan kun oli ihmeen rasvanen kerran. Myöhemmin selvisi että se oli kaiketi kondensiovettä 
Vain YKSI LSP!
Täytyy jättää se ajatus sitten.
-
powermitsu
Tämä levittyy vaikka pienessä sateessakin hyvin ja helppo tuote käyttää. Kaikennäkösiä 50/50 testejä tehty ja odotellaan tuloksia.
Mitä mieltä janne olet tästä? Aiheuttaako ongelmia?Viltsu kirjoitti:En kyllä lähtis ihan sulattamaan asti. Saattaa vaikuttaa negatiivisella tavalla vahaan.
Tänään tuli uusi 50ml purkki. Taas tekee kymmenkunta autoa huippuvahalla

Ööö... Häh???
Syöks sie sitä samala ko levittelet vai miten sitä niin paljon saat kulumaan?
Syöks sie sitä samala ko levittelet vai miten sitä niin paljon saat kulumaan?
Kyllä mulle ainakin yksi vahaus = 2 kerrosta. eihän sitä muuten jokaisella neliösentillä voi olla 
Onko kellään kokemusta käyttää BH:n AUTO-QD:tä vahausapuna? Siis en tiedä mitä se tarkoittaa mutta BH:n suositus on 1:5 = mid glossQD and wax application aid. Eli mitähän tuo käytännössä tarkoittaa?
Varmaan vahanlevittimen kostutukseen, tai sitten jos on antanut vahan jämähtää liiaksi ja ei halua naama hiessä hangata pois.. En tosin usko että se on finis-waxilla mahdollista. kyllä sen saa melkoisen kuumassa levittää, koko autoon kerralla..
Pitääpä kokeilla joskus vahatyynyn kostutukseen...