Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Re: Kertokaa Snow Foam -reseptinne.
Mulla kans 8L kannu jossa 2L ~8% Auto-Foam seosta, riittää just hyvin vaikka kun käyn kaikki vanteet ja kaaret läpi.
Parasta tässä on se että tarvitsee vaan kerran pumpata kannuun painetta ja se riittää sitten todella hyvin.
Vois melkein lorauttaa tilkan Surfex-HD sekaan, kattoo josko se antais entistä enemmän potkua tähän esipesuun.
Parasta tässä on se että tarvitsee vaan kerran pumpata kannuun painetta ja se riittää sitten todella hyvin.
Vois melkein lorauttaa tilkan Surfex-HD sekaan, kattoo josko se antais entistä enemmän potkua tähän esipesuun.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kyllä se varmaan antaa lisäpotkua mutta tarkkana sitten sen kanssa, viime talven käytin esipesuun ja FK:t luovutti paljon nopeammin kuin nyt.
Niin se voi joo olla, ehkä parempi vaan ettei ala sen kanssa läträämään..koska kyllä tämä pelkkä Auto-Foamikin tekee jo niin hienon työn että riittää ihan hyvin.
Pitäähän se nyt märäks saada.. Auto siis!_nixu_ kirjoitti:Mihin sää sitä noin paljon saat menemään?H3nxu kirjoitti:^Mulla on kyllä nuita pulloja.
Mulla ei ainakaan riitä tuollainen "pikku-pullo".
Ohlsonilta hommasin 7l puutarhasumuttimen jota ei tarvii pumpata kuin kerran autoa pestessä. Yleensä 5l on tullu laitettua (sisältäen Turtlen BO:ta ja "tilkka" liukkaria) ja sillä on ruiskinu auton kahteen kertaan, eli tod. näk. 3l riittäisi helposti auton kuorruttamiseen. Täytyy kokeilla tuota ~6% seosta.
Mulla on se Bilteman 8l kannu ja yleensä laitan 1.5l kuumaa vettä ja desin Valet Pro - Snow Foam Comboa ja hyvin on yhteen bemariin riittänyt.
Voisi sittä ehkä varoilta sen 2l satsinkin tehdä mutta tuollakin pärjää.
No tolleen mä oon yleensä ensteks ruikkinu "vaahdot" pintaan (auton siis)
Jonka jälkeen välisuihku ja uus kuorrutus ja sitten pesu.
True, Truesonikk kirjoitti: 1,5L pikkupullo loppui usein vittumaisesti kesken.
Ja musta myös tuntu että sitä sai pumpata ihan "riittävästi".
Eikö tätä ainetta huuhdella alhaalta ylöspäin? vai eikö ole mitään merkitystä?Projectech kirjoitti:^ Jos Kärcherin vaahdotin on tuo sama kuin mihin Sethin viestissä linkattiin, niin ei ilmeisesti mihinkään huipputuloksiin päästä. 2 prosentin saavutettu maksimiseos toimii kyllä kesällä, mutta vaahdon laatu ei näytä kummoiselta.
Linkkaan jälleen vertailuksi tähän meidän lancella tehtyyn demoon Auto-foamin "oikeanlaisesta" valumisefektistä: Auto-foam valuminen
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
^ Ei liene väliä kun aine on jo tehnyt tehtävänsä. Itse huuhtelen aina ensiksi alhaalta ylös ja sitten takasin ylhäältä alas, ja lopuksi open end "kuivaus".
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^^ Talvipesuissa olen viime aikoina huuhdellut itsekin ensin alhaalta ylös ja lopuksi ylhäältä alas, mutta ei sillä juuri merkittävää eroa saavuteta, koska kuten RTU totesi, aine on jo tehnyt tehtävänsä siinä vaiheessa kun huuhtelua aloitetaan. Mutta tuleepa tällä metodilla tuplahuuhtelut
. Kesällä riittää hyvin pelkkä ylhäältä alas.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Jotenkin jäänyt noista liuotin pesuista vaan päälle se että auto huuhdellaan alhaalta ylös, tuon autofoamin ja lancen kautta se kyllä taitaa tosissaan olla aika minimaalinen tuo hyöty, voisiko jopa olla parempi jos joutuu pakkasilla himorunk eikun hinkkari autoaan pesemään että pestäänkin ylhäältä alas niin lämmin vesi vähän avittaa alhaalla (jäätynyttä) pesuainetta.Projectech kirjoitti:^^ Talvipesuissa olen viime aikoina huuhdellut itsekin ensin alhaalta ylös ja lopuksi ylhäältä alas, mutta ei sillä juuri merkittävää eroa saavuteta, koska kuten RTU totesi, aine on jo tehnyt tehtävänsä siinä vaiheessa kun huuhtelua aloitetaan. Mutta tuleepa tällä metodilla tuplahuuhtelut. Kesällä riittää hyvin pelkkä ylhäältä alas.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Minkälaisia kokemuksia on ns. markettiaineiden miksaamisesta BH:N Autofoamiin lancea käytettäessä. Lähinnä siis ajattelin kun kesällä tulee pestyä hyvinkin säännöllisesti autoa ilmaisen kaivoveden myötä ja ei välttämättä tarvisi kuluttaa "turhaan" suhteellisen tyyristä AF:tä koska lika ei ehdi pinttyä ja joku vähemmänkin tehokas aine hoitaa homman. Muuhun aikaan vuodesta toki pesu pelkällä AF:llä lancen kanssa. Eli kokemuksia miten toimii esim. Turtlen Big Orangen:n kanssa jne. ja mahdollisesti millä suhteilla olette käyttäneet?
^ Tee valmis kesäsekoitus Autofoamia, 50/50 (AF/Vesi) vaikka tyhjään 5L säiliöön niin säästyy 50% ainakin. Vaahto on melko samanlaista vaikka olis puolet laimeempaa omien kokemusten mukaan, ja kesälika irtoaa helposti.
Big Orangen pesuteho on mielestäni niin heikkoa lancen kautta että sitä en suosittelisi mutta ainahan voit kokeilla, ja jos pesuteho on riittävä niin
Huomasin muuten 2kpl muita Turtlen (5L) pesuaineita Robinhoodissa, yleispesuaine ja auton kiiltopesuaine, saman hintasia kuin BO. Niitä vois myös kokeilla.
http://www.turtlewax.fi/09/pesuaineet/pesuaineet.html Kolmanneksi ja toiseksi viimeiset tuolla sivulla.
Big Orangen pesuteho on mielestäni niin heikkoa lancen kautta että sitä en suosittelisi mutta ainahan voit kokeilla, ja jos pesuteho on riittävä niin
Huomasin muuten 2kpl muita Turtlen (5L) pesuaineita Robinhoodissa, yleispesuaine ja auton kiiltopesuaine, saman hintasia kuin BO. Niitä vois myös kokeilla.
http://www.turtlewax.fi/09/pesuaineet/pesuaineet.html Kolmanneksi ja toiseksi viimeiset tuolla sivulla.
Onko kukaan kokeillu Wurthin Pineline vaahtopesua eli http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... ECURED.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivulla 51 löytyy speksit:
Pineline Vaahtopesu
Tuotenumero: 2893-500
Alkaalinen pesuainetiiviste.
Käyttöalue:
Ajoneuvokaluston pesukoneet.
Muodostaa paksun, hitaasti valuvan vaahtokerroksen pestäville pinnoille.
pH-arvo: 13,2
Suositusannostelu on vaan 0,3 % eli ei tarvis kovin paljoa ilmeisestikään vrt. BH AF. Ja eikä varmaan maksa 25 litran pönttö paljoa tuntien Pinelinen tehopesun erittäin halvat hinnat.
Sivulla 51 löytyy speksit:
Pineline Vaahtopesu
Tuotenumero: 2893-500
Alkaalinen pesuainetiiviste.
Käyttöalue:
Ajoneuvokaluston pesukoneet.
Muodostaa paksun, hitaasti valuvan vaahtokerroksen pestäville pinnoille.
pH-arvo: 13,2
Suositusannostelu on vaan 0,3 % eli ei tarvis kovin paljoa ilmeisestikään vrt. BH AF. Ja eikä varmaan maksa 25 litran pönttö paljoa tuntien Pinelinen tehopesun erittäin halvat hinnat.
Tuo alkaa itseänikin kiinnostamaan + 1-2cm lancen säiliöön liuotinta (jotain halpaa)RTU kirjoitti:^ Tee valmis kesäsekoitus Autofoamia, 50/50 (AF/Vesi) vaikka tyhjään 5L säiliöön niin säästyy 50% ainakin. Vaahto on melko samanlaista vaikka olis puolet laimeempaa omien kokemusten mukaan, ja kesälika irtoaa helposti.
Big Orangen pesuteho on mielestäni niin heikkoa lancen kautta että sitä en suosittelisi mutta ainahan voit kokeilla, ja jos pesuteho on riittävä niin![]()
Laitoinpa tuota avon pesuun viimekerralla BH autowashiakin tilkan.. Big Orange ja liuotin on tähän astisista ollut edullisen vaihtoehto, puhtaus tuloksia/vertailuja en ole isommin tehnyt.
Nimimerkillä 3x5L Autofoamia meni pariin kuukauteen
ei mulla ainakaa mene kun 1-1.5dl per pesu ainetta ja vaahto on just passelia, perehtykää tosissaa sihen jannen ohjeseen vähän huolellisemmin
^Täsmälleen samaa mieltä ja saman verran itsellänikin menee autofoamia pesuun. Kaiken lisäksi lika irtoaa hyvin ja on helppo pestä se kevyt likafilmi pois pinnasta.
Itse kaadan aika reilusti BH AF pulloon ja pesun lopuksi kaadan loput takas..meni mitä meni, mutta ei sitä todellakaan paljon mene.
^^^ Sama juttu tääl, ei sitä todellakaan paljoa mene. Pumppusuuttimella about 15 painallusta foamia Auto-Foam kannusta lancepulloon ja se on siinä. Ja mä vedän ton raakana ja säätönuppi täysil-vartti eli aika paksua vaahtoa tulee.
Mul kestää 5l kannu kuukausia ja pesen säännöllisesti kahta autoa. Ja joka kerta foamilla esipesu.
Latvala nyt kylpeekin foamissa, ajaa parran jne. ku tollasta tuo kulutus.mlatvala kirjoitti: Nimimerkillä 3x5L Autofoamia meni pariin kuukauteen
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mulla on 3 noita lancepulloja Yksi foamille yksi shappoolle ja yksi liottimelle ja päähän korkit niin voi vaihdella tarpeen mukaan Täytän nuo aina täyteen ja vasta tyhjennettyä uudelleen.
Kyllä tuota BH autofoamia kuluu. Mulla menee ehkä 3dl / kerta, kun vaahdotan kaksi autoa. Ja jos autot pesee paristi viikkoon niin siitä voi laskea minkä verran yksi tonkka kestää. Toisaalta bh autofoam on mielestäni niin loistavaa ainetta, että sitä pitää aina olla varastossa.
Jäi nyt vähän epäselväksi miten tuo toimisi jos täyttäisi puolet pullosta vedellä ja kääntäisi vaahdon säädön tappiin. Aion tänään kokeilla puolison autolla sitä. Luulen vaan että vaahto on niin löröä että se valuu samantien pois pinnalta.
100% tavaralla minulla imasi melkein puol putelia sitä kerralla yhdellä vaahdotuksella kun säätö oli täysillä (ei kestä lompakko)
100% tavaralla minulla imasi melkein puol putelia sitä kerralla yhdellä vaahdotuksella kun säätö oli täysillä (ei kestä lompakko)
´Antti O kirjoitti:Jäi nyt vähän epäselväksi miten tuo toimisi jos täyttäisi puolet pullosta vedellä ja kääntäisi vaahdon säädön tappiin. Aion tänään kokeilla puolison autolla sitä. Luulen vaan että vaahto on niin löröä että se valuu samantien pois pinnalta.
Juu sama lopputulos lienet kuin säätönupikka puolella, ja ei ainakaan AF kulu tonkasta sillä säädöllä
Mää nyt oonki aina vähän ajattelematon ite noiden kanssa pääasia että
kamaa saa lisää tilattua Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Ei oo sama tulos...
Ainaki ton oman lancen säätö on aika herkkä, joten oon todenny että seos on helpointa laskee vettä lisäämällä lanceen ja pitämällä säätöruuvia aina tapissa.
Ainaki ton oman lancen säätö on aika herkkä, joten oon todenny että seos on helpointa laskee vettä lisäämällä lanceen ja pitämällä säätöruuvia aina tapissa.
Kokeileppa Antti raakaa seosta ja vaikka täys kierros pois maksimista, miten silloin toimii. Itse käytän raakana ja likaisuuden mukaan käännän säädintä. Mulla toimii ihan hyvin, kun se pesuri kumminkin annostelee sen veden ja nupista vaan säätää sopivan seoksen. Nythän on kiva, kun ei ole suolaa ja kaupungissa, jos ajelet etupäässä(ei hiekkateillä) niin vaahdon ei kovin paksua tarvii olla eikä kauan pinnassa pysyvää, koska lika irtoaa helposti hyvässä vahassa olevasta autosta.Antti O kirjoitti:Jäi nyt vähän epäselväksi miten tuo toimisi jos täyttäisi puolet pullosta vedellä ja kääntäisi vaahdon säädön tappiin. Aion tänään kokeilla puolison autolla sitä. Luulen vaan että vaahto on niin löröä että se valuu samantien pois pinnalta.
Mulla on sitten erihyvä säätö omassa lancessa, sillä sitä saa pyöritellä kierroksen puolitoista ennenkun vaikutuksen huomaa. Ja saa ihan vettäkin sen läpi tarvittaessaage kirjoitti:Ei oo sama tulos...
Miks sitä pitäs vedellä säätää? Raakana pulloon ja säätää nupista. Täysille niin tulee partavaahtoa, siitä ku ottaa vartin pois, tulee minusta ok "vaahto". Joskus saatan ottaa kiinni asennosta jopa puolikkaan pois, mut se valuu jo aika nopeasti pinnoilta pois. Kokeilin läträtä veden kanssa ja minusta aiheutti vain sen, että oli hetkessä pois pinnalta. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing