Itse voisin sponssata Zainon z7, Megun Shampoo plussan, CG Maxi Suds II:n ja Duragloss #901:n, jos keksin purkit missä ne lähettäisi.
Missä päin Urran asustelit?
Kerava. Arkipäivisin lymyilen Vantaan Koivuhaassa, pääsäännöllisesti.juk1 kirjoitti:Laitappas päivitetty lista shampoista niin näkyy kaikki kerralla.
Itse voisin sponssata Zainon z7, Megun Shampoo plussan, CG Maxi Suds II:n ja Duragloss #901:n, jos keksin purkit missä ne lähettäisi.
Missä päin Urran asustelit?
Boldattuna päivityksetUrran kirjoitti: Dodo Juice Supernatural
Dodo Juice Sour Power (sonikk?)
Dodo Juice Born To Be Mild (Dom @ Dodo Juice)
Dodo Juice ??? (Dom)
Meguiars Gold Class
Meguiars NXT (sonikk?)
Meguiars Shampoo Plus (juk1?)
Meguiars Soft Wash Gel Car Wash (Wolfie?)
Chemical Guys Citrus Wash & Gloss (CG)
Chemical Guys Citrus Wash Daily (CG)
Chemical Guys Glossworkz (CG)
Chemical Guys Maxi Suds II (juk1?)
Duragloss #901 (juk1?)
Prima Mystique (Prima)
Zaino Z7 (juk1?)
Korrek Autopesu
RaceGlaze Aqua Bathe (RaceGlaze)
Malco Verry Berry (jallu?)
ValetPro Concentrated Car Shampoo (ValetPro)
ValetPro Wash and Protect (ValetPro)
ValetPro Poseidon's Carnauba Wash (ValetPro)
ValetPro ??? (ValetPro)
TurtleWax Big Orange (Wolfie?)
P21S/R222 Bodywork Conditioning Shampoo (Bruce, P21S/R222)
Pähkinänkuoressa; 12 valmistajaa, 24 shampoota.
Olis se carlack shampoo kiva testata myös, jos saisit jostain sitä.Urran kirjoitti:
Jotain jäi nyt puuttuu mut nää on ne mitä muistan. Tossa siis ne mihin on ns. "lupaukset". Jotain voi karsiutua pois jos ei innostakkaan/logistisia ongelmia. Noiden lisäkshän meillä on toivomuksena (suurin osa tiedusteltu valmistajiltakin) monta muutakin ainetta/valmistajaa.
Mä luen yleensä tekstini ainakin kolmeen kertaan ennen "julkaisua". Mullakin on meinaan normaalisti ei-normaalin-ihmisen-ymmärrettävä-kirjoitus-tapa.Tonise kirjoitti:Hassu homma kun kaikki tuntuu vain hehkuttavan että mahdollisimman paljon aineita testiin. Itse keskittysin mielummin muutaman aineeseen mutta huolellisemmin ja enemmän paneutuen aineen todellisiin tehoihin.
24 eri shaamppota ja olit ajatellut pestä auton 24 eri kertaa? Taitaa mennä aika arvailuks testin tasavertaisuus. Toiselle aineelle autolla ajettu 2vko ja toiselle 2 päivää, toisella kertaa 10km loskakelissä ja toisella paahdettu kuivia teitä. Jollekkin shamppoolle edeltävänä ollut vahaa sisältävää shampoota ja toisella kaiken vahan pois vievää shamppoota.Eikö olisi fiksumpi testata esim. 5 eri ainetta kerralla, ovet 4 ja perä 1. sitte pikaarvio. Jos joku aine ei selviä edes esim etuoven kurista on sillä turha koittaa putsata auton perää, ja voi ottaa seuraavan shampoon testiin. Jos aina pesee 5 eri aineella aina eri paikan autosta olisi sekin jo tasavertaisempi vertailukohta. Mielestä näin on edetty myös autoalan lehdissä, pesty testin aineilla useampaan kertaan aina eri paikasta.
Toinen mikä tulee näin foam lance miehenä mieleen on että olisiko tasavertaisempi jos levittäis vaahdon pintaan ja pesurilla pesisi näkisi mitä siitä pinnasta irtoaa pelkän pesuaineen voimasta.
Toisaalta tuo pesurilla pesukin on hiukan kyseenalaista tässä testissä kun (käsittääkseni) ollaan pääasiassa kiinnostuneita aineen aikaan saamasta lian irroitus tehosta. Mainitsemallasi Alto Poseidon 3 pesurilla vedenmäärä (samalla pesuteho) on yli tuplaten verrattuna esim kärcherin pölynimurin näköiseeen pesuriin, puhumattakaan puutarhaletkusta millainen useammallakin tällä foorumilla on ainoastaa käytössä. Tasapuolisempi olisi varmasti vaahtopintaan, 5min odottelu ja letkulla huuhtelu. Tällä saisi osittain eliminoitua pesurin aiheuttamaa hyvää pesutehoa.
lopusi sitten esim liukkauden testaus kintaalla ja näkisi loppullisen tuloksen jäikö pinttynyttä likaa vai ei. Kyllähän pelkällä vedelläkin saa kurat pois kun aikansa puunaa, siinä mielessä pelkällä kintaalla pesu ei välttämättä kerro aineen todellisesta pesutehosta.
Kaiken kaikkiaan yksin, yhdellä autolla, yhden miehen voimin tuollainen määrä aineita testattavaksi tuntuu ajan tuhlaukselta.
On kyllä hyvin sekava teksti kun ei oikeen tiedä miten pukea ajatukset ymmärrettäväksi tekstiksi, toivosin siis muiltakin kehitysehdotuksia tuohon testaus menetelmää jotta saisi mahdollisimman tasapuolisen tuloksen.
Palataan! Hoplaa
edit:
yhteen vetona urranin pesusuunnitelmassa muuttaisin pinnan pesuaineella kastelun(mielummin vaahdotuksen) jälkeen huuhteluun Juoksevalla vedellä, ja antaisin kuivaa, näkisi mitä pelkkä aine irroittaa likaa ilman mekaanista hankausta.
samoin käyttäsin useampaa ainetta samaan aikaan, kuitenki useampaan kertaan aina eri paikoissa.
Kiitos porukalle että jaksaa kommentoida. Rekka olisi hyvä kyllä pesutestissä, mutta ei muuten ihmeemmin. Itse kun luen arviota niin haluan tietää, onko tuote yllättänyt jotenkin tai onko siitä jotain pahaa sanottavaa. Itselle pesutehoa tärkeämpiä seikkoja on liukkaus ja vahaturvallisuus, mielummin vähemmän pesunaarmuja vaikka joutuisikin pesee huolellisemmin, ja mielummin hieman harvemmin vahailen uudestaan. En vain ole keksinyt mitään tapaa testata vahaturvallisuuttaseatts kirjoitti:Kyllä mä olen Urranin kans samaa mieltä et on parempi pestä koko auto samalla aineella ja sit sen jälkeen arvioida aine, kuin että pesisi auton 4-5 eri aineella, luulisin et arviointia on näin helpompi tehdä.
Ja appiukolla olisi rekka minkä kylkeen varmasti pääsisi testaamaan, mut mä luulen et näillä aineilla sitä ei kyllä puhtaaksi saada, ei lähellekään. Normaalisti pestään kärcher (raskas sarjan) pesurilla ja todella vahvoilla liuottimilla ja varsinkin peräpää joudutaan useasti pesemään pariinkin otteeseen ennenkuin lähtee puhtaaksi. Ajaa n.+2000km viikossa.
Mut kesäaikaan siihen rekankylkeen olisi paljon helpompi testailla.
Siitähän toi rekankylki olisi otollinen testauspaikka että siinä ei ainakaan vaha sekoita tuloksia, kun sitä ei ole.
Juu näin oli tarkotus. Ekan testin jälkeen voin samalla tehdä ns. "Kooste viestin" metodeista yms. ja samalla laittaa ekan arvostelun. Pitäisi melkeen olla erikseen "keskustelu" topic kun muuten arvostelut on kovin hankala löytää käsiinsä, ellei niitä edittaa samaan viestiin.TKe_ kirjoitti:Olisiko mitään ideaa Urran, että aloitat tälle aiheelle uuden topicin ja sitä mukaa, kun ehdit pesuaineen testata niin teet siitä "artikkelin"? Siinä vaiheessa, kun olet saanut testin päätökseen niin tekisit yhteenvedon. Toki tämä tapa voi aiheuttaa paljon "keskustelua" aina uuden pesutuloksen ilmestymisen jälkeen.
Meinasin sanoa samaa omassa viestissä. Modet Hei, olisiko mahdollista luoda sellainen viestiketju, jota esim. vain Urran pääsee päivittämään, jolloin arvostelut pysyisi yhdessä paikassa? Tästä ketjusta voisi sitten olla linkki yleiseen keskusteluketjuun.Urran kirjoitti:Pitäisi melkeen olla erikseen "keskustelu" topic kun muuten arvostelut on kovin hankala löytää käsiinsä, ellei niitä edittaa samaan viestiin.TKe_ kirjoitti:Olisiko mitään ideaa Urran, että aloitat tälle aiheelle uuden topicin ja sitä mukaa, kun ehdit pesuaineen testata niin teet siitä "artikkelin"? Siinä vaiheessa, kun olet saanut testin päätökseen niin tekisit yhteenvedon. Toki tämä tapa voi aiheuttaa paljon "keskustelua" aina uuden pesutuloksen ilmestymisen jälkeen.