Aloittelijalle apua kiillotukseen
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kyllä mä luulen että sininen riittää. Annat vaan reilummin kierroksia ja vähän painetta parille ekalle vedolle niin saa holot kyytiä. Ajat sitten loppua kohden justiinsa tuollain minimikierroksilla ja ilman painetta niin tulee se lopullinen kiiltokin sieltä esille 
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Niin ja epäkeskon kierroksia ei voi verrata rotaryyn, se värähtelee nopeasti mutta itse pyöriminen on hidasta (1-2 kierrosta/sekunti).
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kumma juttu kun ei meinannut CG hex oranssilla ja Optimum Polish II lähteä kunnolla naarmut 2003 vuosimallisesta Toyotasta
Johtuukohan cyclon tehottomuudesta vai voiko tuo lakka olla tosiaan niin kovaa. Sai tosissaan hieroa et sai kohtalaisen tuloksen.
Johtuukohan cyclon tehottomuudesta vai voiko tuo lakka olla tosiaan niin kovaa. Sai tosissaan hieroa et sai kohtalaisen tuloksen.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Ainakin -03 Avensiksessa oli kohtuu kova lakka, kun viime kesä sellaisen tein. Ei voi verrata edes -93 E Carinan lakkaan, joka on selvästi pehmeämpi.Käyttämiisi välineisiin en pysty ottamaan kantaa.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Teenkö jotain väärin? Eli karvalaikalla ja mirkan kiillotusaineella tulee valkoiseen mersuun kohtuu hyvä jälki ( ainahan on parantamisen varaa) ..mutta kun vaihtaa foamiin niin vaikea saada suurempia naarmuja katoamaan ja koko ajan saa tarkkailla lämpöä koska pakkaa tulee kuumaksi.. Laikkana Boscchin koneen mukana tullut valkoinen. Vai pitäskö kokeilla leikkaavampaa laikkaa? Töissä olis hyllys pari 3m vihreätä..
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Johtuisko se siitä ettei ole pakotettu epäkesko? (Dani?) Hidasta oli. Koko auton tekemseen kulu 6.30 tuntia sisätiloineen.Juha U kirjoitti:Ainakin -03 Avensiksessa oli kohtuu kova lakka, kun viime kesä sellaisen tein. Ei voi verrata edes -93 E Carinan lakkaan, joka on selvästi pehmeämpi.Käyttämiisi välineisiin en pysty ottamaan kantaa.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Itse teen tuon naarmujen poiston suosiolla karvalla ja karkealla tahnalla, sillä työ joutuu ja saa ne naarmut pois mitkä haluaa, jossei ekalla ajolla(ja yleensä ei) niin tokalla tai kolmannella viimeistään. Ei ole ongelmia lämpöjen kanssa, eikä laikka vetele.Mischa kirjoitti:Teenkö jotain väärin? Eli karvalaikalla ja mirkan kiillotusaineella tulee valkoiseen mersuun kohtuu hyvä jälki ( ainahan on parantamisen varaa) ..mutta kun vaihtaa foamiin niin vaikea saada suurempia naarmuja katoamaan ja koko ajan saa tarkkailla lämpöä koska pakkaa tulee kuumaksi.. Laikkana Boscchin koneen mukana tullut valkoinen. Vai pitäskö kokeilla leikkaavampaa laikkaa? Töissä olis hyllys pari 3m vihreätä..
Sen jälkeen sitten foamia ja miedompia aineita Noista mainitsemista laikoista en sano mittän, kun en tiedä niistä mitään.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Onnistumisen riemuaLOCTITE kirjoitti:Wolfie kirjoitti:Veikkaisin äkkisilteen että tälläkertaa ei jaksanut epäkesko purra tarpeeksi tuolla kombolla poistaakseen holoja.
Epäkeskoa en ole koskaan käyttänyt mutta kuulostaa vähän siltä että pitäisi ensin ajaa muutama veto vähän rankemmilla kierroksilla ja kohtalaisella paineella ennenkuin pudottaa kierrokset minimiin ja paineen pois. Tällöin ensimmäiset vedot paineella ja kierroksilla puree tarpeeksi poistaakseen holot ja jälkimmäiset vedot pienemmillä kierroksilla ja ilman painetta viimeistelee pinnan ja jättää holotonta.
205:sta ei kovin helposti voi ajaa liian kauaa. Kyllä sen huomaa kun laikka alkaa olla kuiva ja tahna vetää purkaksi, silloin on menty liian kauan.
Epäkeskomiehet täydentäkööt jos unohtui jotainTulipas nopeesti ohjeistusta, jospa se näillä siitä lähtis sujumaan...kiitos_nixu_ kirjoitti:Juurikin näin. Lisää kierroksia ja painoa. Lisäksi laikka voi olla turhan mieto epäkeskon kaveriksi, rotaryllä vois sininenkin just riittää..sonikk kirjoitti:Niin ymmärsinkö oikein että ajoit epäkeskoa vain 1-nopeudella? Kyllä sille jenkaa saa ja pitää antaa ihan reilusti.![]()
Juu, ajelin vaan 1 nopeudella kun jotenkin ajattelin että ei tuu liikaa kierroksia. Mutta ehkäpä se olikin just siinä, että aine ei lähteny toimimaan niin pienillä kierroksilla...kohta tallille ja uudella tyylillä auton kimppuun.
Pitäiskö sitä sit vaihtaa laikaksi vaikka valkoinen vai kokeileeko vaan uudelleen sinisellä?
Perkeles, nyt ei luovuteta...kyllä siitä vielä kiiltävä saadaan, reeniä vaan
Nyt on Bimmeri kiiltävä, eikä holoja oo missään...ei löytyny edes auringonpaisteessa. Vaati vaan miehekkäämpää otetta koneesta ja kaasu pohjaan.
Nyt mentiin näin: laikan vaihdoin valkoiseen, levitys koneen ollessa sammuksissa, nopeus 4:seen (olisko se tuossa ero600 koneessa 5000) sillä alue kunnon paineella läpi pariin kertaan, nopeus 2:lle ja pienellä paineella läpi pari kertaa ja lopuksi nopeus 1:lle ja ilman painoa muutamaan kertaan. Johan alko holot häviämään ja pinta kirkastumaan.
Koko projekti tais ottaa n.15h, mutta kyl se nyt palkitsee...varsinkin kun sen on itse tehny. Jäihän siihen vähän naarmua, mutta ei niitä nyt niin järkee oo poistaa kun tuntuu et tollaseen mustaan tulee naarmuja ku joku kävelee ohi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Asun Lohjalla päin ja itselläni on kotona talli ja vehkeet kiillotukseen. Nyt tarvitsisin apua alkuun pääsyssä koska olen vasta-alkaja. Eli jos olisi joku halukas opastamaan alkuun myllytyksessä etten tee turhaan väärin asioita. Voin myös ajella jonkun luokse eli molemmat vaihtoehdot käy.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Hei kaverit, eikö kukaan voisi auttaa alkuun hommissa ja näyttää mallia miten myllytetään oikein..?
voin ajella pääkaupunkis seudulle ja salon suunnillekin.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kyllähän sitä mielellään avuksi olisi, mutta ei tunnu perheellisenä löytyvän aikaa omillekaan vehkeille..
Ehkä tuo jokin viikonloppu saattaisi onnistua, tosin on täällä pk-seudulla kovempiakin tekijämiehiä.
Ehkä tuo jokin viikonloppu saattaisi onnistua, tosin on täällä pk-seudulla kovempiakin tekijämiehiä.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Sama vika rahikaisella eli kun perheeltä ehtii.. Jos aikataulu antaa joskus myöten niin ilmoittele ihmeessä
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Tänään tuli postista Autofinessen Revitalise paketti
Kokeilin civicin konepellin vetästä testiksi.
-foamit niskaan
-big orange+pesukinnas
-kuivaus ja 1#,#2 ja 3# niskaan motonetin rotaryllä.
-Ennen pesua

-Big orangella pesu uusiks. vitusti holoja.

Muuten oon tyytyväinen, pesunaarmut lähti hyvin mutta joitakin isompia naarmuja vähän näkyy.
Pitääkö lisätä tuolla #2 aineella painetta ja kierroksia? vai kuinka..
Kokeilin civicin konepellin vetästä testiksi.
-foamit niskaan
-big orange+pesukinnas
-kuivaus ja 1#,#2 ja 3# niskaan motonetin rotaryllä.
-Ennen pesua

-Big orangella pesu uusiks. vitusti holoja.

Muuten oon tyytyväinen, pesunaarmut lähti hyvin mutta joitakin isompia naarmuja vähän näkyy.
Pitääkö lisätä tuolla #2 aineella painetta ja kierroksia? vai kuinka..
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Tuo taitaa olla tarkoitettu epäkeskoille eikä rotarylle. Muistaakseni näin valmistaja totesi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Niin on. Mutta kokeilin nyt tuolla kun ei muutakaan löydy..samunoz kirjoitti:Tuo taitaa olla tarkoitettu epäkeskoille eikä rotarylle. Muistaakseni näin valmistaja totesi.
Oiskoha tällähetkellä suomes mitään edullisia epäkeskoja tarjolla..?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Taitaa Projectechiltä löytyä edullisin epäkesko uutena.
Foorumin myydään osiossa ainakin jokin tovi sitten oli käytettyjä myynnissä.
Mutta itse aiheeseen en sen enempää osaa ottaa kantaa kun ei ole Autofinessen tuotteista kokemusta.
Itse ehkä kokeilisin ajaa 2 aineen uudestaan ja sen viimeistely aineen myös ja sen työstössä kannattaa kiinnittää huomiota aineen määrään laikalla, laikan puhtauteen, paineeseen koneella, miten aine käyttäytyy pinnalla missäkin vaiheessa eli kaikkeen mihin normaalistikkin.
Ei ole yhtä neuvoa onnistuneeseen lopputulokseen vaan rohkeasti kokeilemalla ratkeaa tämä "pulma"
Foorumin myydään osiossa ainakin jokin tovi sitten oli käytettyjä myynnissä.
Mutta itse aiheeseen en sen enempää osaa ottaa kantaa kun ei ole Autofinessen tuotteista kokemusta.
Itse ehkä kokeilisin ajaa 2 aineen uudestaan ja sen viimeistely aineen myös ja sen työstössä kannattaa kiinnittää huomiota aineen määrään laikalla, laikan puhtauteen, paineeseen koneella, miten aine käyttäytyy pinnalla missäkin vaiheessa eli kaikkeen mihin normaalistikkin.
Ei ole yhtä neuvoa onnistuneeseen lopputulokseen vaan rohkeasti kokeilemalla ratkeaa tämä "pulma"
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Ensimmäinen mustan auton myllytys takana ja ei mennyt ihan puikkareihin, vinkkejä otetaan vastaan..
Myllytyksen kohteena oli metallihohtomusta Volvo, taitaa olla -09 mallia. Lähtökohtana myllytykseen oli harmaa ja kiilloton pesunaarmuinen pinta, ja melko järkyttävät holot joka puolella autoa, nuo paljastuivat ekassa kunnon pesussa auton hankinnan jälkeen. Autoliikkeen fiksari oli jäljistä päätellen ollut asialla tms.
Koneena oli käytössä Cyclo-kopio, aineina löytyi Megun #101 ja #205. Laikkoina oli käytössä Scholl Concepts:in sininen ja oranssi.
Auto valmisteltiin myllytykseen kunnon pesulla:
-Lancella pari kertaa Surfex HD pintaan + huuhtelu.
-Kinnaspesu/ Surfex HD + huuhtelu.
-Muutama levityskerta IronX soap geliä pitkällä vaikutusajalla + huuhtelu.
-Savestus/ BH soft ja osa Sonuksen UF.
Huuhtelut tehtiin kaikki painepesurilla. Savestuksessa ei juuri ryönää enää irronnut.
Koealueelle konepeltiin kokeiltiin aluksi eri komboja: pelkkä #205 kummallaan laikalla ei vienyt kunnolla pesunaarmua pois, joten kokeilujen jälkeen päädyttiin 2 steppiin: ensin #101 + sininen, ja perään #205 oranssilla laikalla. Tällä yhdistelmällä saatiin riittävä tulos, eli harmaus ja pyörrenaarmut pois, sekä holoton pinta koealueelle. Hieman syvempää naarmua toki vielä jäi, mutta aika vähän. Molemmilla aineilla työtapa oli sama: aineen levitys cyclon nopeudella 1-2, tämän jälkeen kierrokset tappiin, ja painetta niin paljon kuin uskalsi painaa, tätä n. 4 ristikkoajoa molempiin suuntiin. Tämän jälkeen kierrokset 2:n pintaan ja paine pois koneelta, ja aluetta läpi siihen asti kun aine tuntui sallivan. Varsinkin #205 kierros tuli kyllä vedettyä tuon viimeistelyn osalta erittäin huolella.
Myllytys tehtiin ulkona, ja tämä hankaloitti pinnan tarkistusta, holot testialueelta nähtiin parhaiten silloin kun aurinko paistoi, sopivasta kulmasta katsomalla (tai lähinnä se, että holoja ei enää ollut). Ledi-fikkarilla ei tehnyt ulkona mitään, liikaa valoa ympärillä.
#101 kierroksen jälkeen pinta pyyhittiin jäämistä puhtaaksi mikrokuituliinalla ja IPA:lla, #205 jämät jätettiin pintaa (ei tuosta kyllä paljoa mitään näkyvää jäänyt, kevyt huntu), ja lopuksi vedettiin Surfex HD pintaan lancella + ja samalla pintojen erittäin kevyt pyyhintä kintaalla. Lopuksi huuhtelu ja kuivaus kuivausliinoilla painelemalla.
Tässä kohtaa tutkittiin pintaa, ja hyvältä näytti: harmaus oli poissa kauttaaltaan, ja auringon osuessa pintaan metallihohtokiteet pomppasivat pinnasta ihan eri malliin kuin aluksi. Myöskään holoja ei tuossa vaiheessa bongattu, tosin aurinko oli jo huonossa kulmassa havainnointiin.
Ennen vahausta pinta pyyhittiin vielä varovasti kauttaaltaan mikrokuituliinan kanssa IPA:lla, alle syvempää naarmua häivyttämään levitettiin cyclolla (alkuperäiset valkoiset laikat) miniminopeudella Poorboys Black Hole, ja pintaan lopuksi käsin Collinate 476s.
Tässä kohtaa kaikki näytti hyvältä, pinta näytti ulkona olevan ok. Ilta oli jo pitkällä, ja aurinko alkoi paistaa naapurin parkkikentälle, joten auto vielä sinne syyniin, ja jo alkoi holoja löytymään. Holot tosin olivat nyt huomattavasti maltillisempia kuin aluksi, laajan kaaren tilalla oli nyt pienenpää ”pilveilyä”, josta voisi päätellä että jälki oli Cyclon jäljiltä jäänyttä. Jossain kohtaa saattoi olla vielä hieman alkuperäistä isompaa ”kaarta” havaittavissa. Konepelti testialueineen oli lähes ainoa paikka, jossa ei juuri holoa ollut, kyljissä sitten tasaisesti koko matkalla. Mikä meni pieleen:
-#205 vedossa liian leikkaava laikka (oranssi), olisiko pitänyt käyttää mustaa viimeistelylaikkaa tilalla? Vai 3-steppiä suoraan, eli 205#+oranssi jälkeen vielä suosiolla #205+musta?
-Vaatisiko holoton pinta Cyclollakin vielä vähemmän karkean aineen kuin #205? Ja varmaan myös siihenkin vielä vähemmän leikkaavan laikan kuin oranssi?
-Ei kai holot voinut tulla Poorboysin levityksessä, Cyclon valkoinen originaalilaikka on kovempi kuin esim. musta viimeistelylaikka?
Myllytyksen kohteena oli metallihohtomusta Volvo, taitaa olla -09 mallia. Lähtökohtana myllytykseen oli harmaa ja kiilloton pesunaarmuinen pinta, ja melko järkyttävät holot joka puolella autoa, nuo paljastuivat ekassa kunnon pesussa auton hankinnan jälkeen. Autoliikkeen fiksari oli jäljistä päätellen ollut asialla tms.
Koneena oli käytössä Cyclo-kopio, aineina löytyi Megun #101 ja #205. Laikkoina oli käytössä Scholl Concepts:in sininen ja oranssi.
Auto valmisteltiin myllytykseen kunnon pesulla:
-Lancella pari kertaa Surfex HD pintaan + huuhtelu.
-Kinnaspesu/ Surfex HD + huuhtelu.
-Muutama levityskerta IronX soap geliä pitkällä vaikutusajalla + huuhtelu.
-Savestus/ BH soft ja osa Sonuksen UF.
Huuhtelut tehtiin kaikki painepesurilla. Savestuksessa ei juuri ryönää enää irronnut.
Koealueelle konepeltiin kokeiltiin aluksi eri komboja: pelkkä #205 kummallaan laikalla ei vienyt kunnolla pesunaarmua pois, joten kokeilujen jälkeen päädyttiin 2 steppiin: ensin #101 + sininen, ja perään #205 oranssilla laikalla. Tällä yhdistelmällä saatiin riittävä tulos, eli harmaus ja pyörrenaarmut pois, sekä holoton pinta koealueelle. Hieman syvempää naarmua toki vielä jäi, mutta aika vähän. Molemmilla aineilla työtapa oli sama: aineen levitys cyclon nopeudella 1-2, tämän jälkeen kierrokset tappiin, ja painetta niin paljon kuin uskalsi painaa, tätä n. 4 ristikkoajoa molempiin suuntiin. Tämän jälkeen kierrokset 2:n pintaan ja paine pois koneelta, ja aluetta läpi siihen asti kun aine tuntui sallivan. Varsinkin #205 kierros tuli kyllä vedettyä tuon viimeistelyn osalta erittäin huolella.
Myllytys tehtiin ulkona, ja tämä hankaloitti pinnan tarkistusta, holot testialueelta nähtiin parhaiten silloin kun aurinko paistoi, sopivasta kulmasta katsomalla (tai lähinnä se, että holoja ei enää ollut). Ledi-fikkarilla ei tehnyt ulkona mitään, liikaa valoa ympärillä.
#101 kierroksen jälkeen pinta pyyhittiin jäämistä puhtaaksi mikrokuituliinalla ja IPA:lla, #205 jämät jätettiin pintaa (ei tuosta kyllä paljoa mitään näkyvää jäänyt, kevyt huntu), ja lopuksi vedettiin Surfex HD pintaan lancella + ja samalla pintojen erittäin kevyt pyyhintä kintaalla. Lopuksi huuhtelu ja kuivaus kuivausliinoilla painelemalla.
Tässä kohtaa tutkittiin pintaa, ja hyvältä näytti: harmaus oli poissa kauttaaltaan, ja auringon osuessa pintaan metallihohtokiteet pomppasivat pinnasta ihan eri malliin kuin aluksi. Myöskään holoja ei tuossa vaiheessa bongattu, tosin aurinko oli jo huonossa kulmassa havainnointiin.
Ennen vahausta pinta pyyhittiin vielä varovasti kauttaaltaan mikrokuituliinan kanssa IPA:lla, alle syvempää naarmua häivyttämään levitettiin cyclolla (alkuperäiset valkoiset laikat) miniminopeudella Poorboys Black Hole, ja pintaan lopuksi käsin Collinate 476s.
Tässä kohtaa kaikki näytti hyvältä, pinta näytti ulkona olevan ok. Ilta oli jo pitkällä, ja aurinko alkoi paistaa naapurin parkkikentälle, joten auto vielä sinne syyniin, ja jo alkoi holoja löytymään. Holot tosin olivat nyt huomattavasti maltillisempia kuin aluksi, laajan kaaren tilalla oli nyt pienenpää ”pilveilyä”, josta voisi päätellä että jälki oli Cyclon jäljiltä jäänyttä. Jossain kohtaa saattoi olla vielä hieman alkuperäistä isompaa ”kaarta” havaittavissa. Konepelti testialueineen oli lähes ainoa paikka, jossa ei juuri holoa ollut, kyljissä sitten tasaisesti koko matkalla. Mikä meni pieleen:
-#205 vedossa liian leikkaava laikka (oranssi), olisiko pitänyt käyttää mustaa viimeistelylaikkaa tilalla? Vai 3-steppiä suoraan, eli 205#+oranssi jälkeen vielä suosiolla #205+musta?
-Vaatisiko holoton pinta Cyclollakin vielä vähemmän karkean aineen kuin #205? Ja varmaan myös siihenkin vielä vähemmän leikkaavan laikan kuin oranssi?
-Ei kai holot voinut tulla Poorboysin levityksessä, Cyclon valkoinen originaalilaikka on kovempi kuin esim. musta viimeistelylaikka?
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Itsekin olen huomannut, että cyclolla jää helposti pilveilyä mustaan pintaan. Pitää vaan malttaa vetää riittävän pehmeällä laikalla (ei millään viimeistelylaikalla kuitenkaan) ja hienolla aineella nätisti pinta läpi.
Liian pehmeä laikka tuossa step kakkosessa ei poista tuota pilveilyä ollenkaan. Liian karkea taas tekee sitä mennessään sitä mukaa lisää, kuin mitä poistaa... Ainakin kahden mustan auton kyljet on saanut kiillotella kahteen kertaan, kun on jäänyt tuota pilveilyä näkyviin auringonvalossa. Kummassakaan ei halogeenilla näkynyt mitään.
Kokeilua, kokeilua. Itsekin aika monta tuntia olen käyttänyt noiden laikka-aine kombojen löytämiseen.
Mulla on eri laikat kuin sulla, joten en osaa oikein neuvoa. Mutta oon vetänyt yleensä leikkaavimmalla laikalla + 3.02:lla ja sen perään sitten viimeistelylaikasta (mustasta) 1-2 pykälää leikkaavammalla & 3.02:lla tai Lime Primella. Riippuen vähän autosta. Kokeilemalla löytyy se paras kombo.
Toi, että samalla kombolla johonkin tulee hyvää jälkeä ja johonkin ei, viittaisi hieman siihen että on ne alueet vähän käyty juosten läpi, mihin jälkeä on jäänyt. Näin ainakin itse huomasin työskennellessäni oman auton kupeiden kanssa. Vähän jos koitti liian vauhdikkaasti vedellä pintaa läpi, niin heti jäi tuota pilveilyä. Rauhassa kun viimeisteli, niin ei jäänyt (juuri) mitään. Ja samalla laikka-aine kombolla...
Liian pehmeä laikka tuossa step kakkosessa ei poista tuota pilveilyä ollenkaan. Liian karkea taas tekee sitä mennessään sitä mukaa lisää, kuin mitä poistaa... Ainakin kahden mustan auton kyljet on saanut kiillotella kahteen kertaan, kun on jäänyt tuota pilveilyä näkyviin auringonvalossa. Kummassakaan ei halogeenilla näkynyt mitään.
Kokeilua, kokeilua. Itsekin aika monta tuntia olen käyttänyt noiden laikka-aine kombojen löytämiseen.
Toi, että samalla kombolla johonkin tulee hyvää jälkeä ja johonkin ei, viittaisi hieman siihen että on ne alueet vähän käyty juosten läpi, mihin jälkeä on jäänyt. Näin ainakin itse huomasin työskennellessäni oman auton kupeiden kanssa. Vähän jos koitti liian vauhdikkaasti vedellä pintaa läpi, niin heti jäi tuota pilveilyä. Rauhassa kun viimeisteli, niin ei jäänyt (juuri) mitään. Ja samalla laikka-aine kombolla...
.:R32
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Kiitos hyvistä vinkeistä! Kuulostaa ihan normaalilta "Enemmän vettä, vai enemmän tensidejä?" pähkäilyltä, eli on vain kokeiltava joko pehmeämpää padia #205:n kanssa, tai sitten jotain swirl remover tyylistä vähemmän leikkaavaa tuotetta. Ja sitten vielä jotain siitä väliltä..
Pitää kehittää ennen korjauskierrosta vielä joku tapa tarkistaa holoton pinta ennen vahojen levitystä, tässäkään kohtaa ei nyt ollut tekniikka ja tarkkuus kohdillaan.
Kokeilin muuten koealueelle aluksi yhtenä vaihtoehtona myös karvalaikkoja (Scholl Concepts Premium Lambswool Polishing Pad) cyclolla, tästä epäkesko+karva aiheesta on tainnut jonkun verran olla keskustelua. Ajatus oli testata, josko tuolla olisi saanut tarvittaessa lisää leikkaavuutta jos pinta osoittautuu hankalan kovaksi. No kokeiluksi jäi, Sininen Scholl vaahtomuovi+#101 leikkasi paljon tehokkaammin kuin tuo karva+#101 yhdistelmä. Eli karvalaikat taitaa olla vain rotary-koneille..
Pitää kehittää ennen korjauskierrosta vielä joku tapa tarkistaa holoton pinta ennen vahojen levitystä, tässäkään kohtaa ei nyt ollut tekniikka ja tarkkuus kohdillaan.
Kokeilin muuten koealueelle aluksi yhtenä vaihtoehtona myös karvalaikkoja (Scholl Concepts Premium Lambswool Polishing Pad) cyclolla, tästä epäkesko+karva aiheesta on tainnut jonkun verran olla keskustelua. Ajatus oli testata, josko tuolla olisi saanut tarvittaessa lisää leikkaavuutta jos pinta osoittautuu hankalan kovaksi. No kokeiluksi jäi, Sininen Scholl vaahtomuovi+#101 leikkasi paljon tehokkaammin kuin tuo karva+#101 yhdistelmä. Eli karvalaikat taitaa olla vain rotary-koneille..
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Joo, ei noi karvat oikein toimi epäkeskolla. Vaahtomuovia vaan kehiin cyclolla / muilla epäkeskoilla.
.:R32
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Mikrokuitupadejä oon itse harkinnut testata.
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Hmm... Jos holot näkyvät BlackHolen ja Colliniten läpi, niin ihmettelen.
Tuo Blackhole kyllä maskaa holoja sellaiseen tahtiin että alta pois.
Suosittelisin kinnaspesua, ja katsomaan josko holot häviäisivät.
Saattaisivat nimittäin olla rasvoja vahasta. Testaa se nyt ainakin ensin.
Palataan sitten asiaan.
P.S. Se blackholen levitys cyclon mukana tulleella laikalla voi olla ongelma...
Tuo Blackhole kyllä maskaa holoja sellaiseen tahtiin että alta pois.
Suosittelisin kinnaspesua, ja katsomaan josko holot häviäisivät.
Saattaisivat nimittäin olla rasvoja vahasta. Testaa se nyt ainakin ensin.
Palataan sitten asiaan.
P.S. Se blackholen levitys cyclon mukana tulleella laikalla voi olla ongelma...
"Urku auki, pelti kii"
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Moi,
nyt tuli harjoiteltua tuota kiillotusta, muutama kysymys herä kuitenkin,
Aineena mulla oli Wolf's G WP- 3G ja laikkoina hex oranssi ja sininen, hyin näillä lähti pesunaarmut opelista.
Mutta.
-Kun tuolla ajelee menemään, niin tuo pölyä tosi paljon, ja siitä lentää valkosia täpliä(vähän niinkuin maalia), no näitä täpliä on sit jokapaikassa ikkunoissa jo myllytetyissä pinnoissa, ja ovat tosi kovassa kiinnin ,ei meinaa irrota millään?? Onko mulla ainetta liikaa käytössä?,käytän vettä aineen loppuvaiheessa,virhe?
Aineen ominaisuus?
-Kun ajan yhden alueen , esim 40cm *40cm oranssilla laikaa, laitan laikkaan sen 5 tippaa ainetta ja ajan sen loppuun ,pitäisikö minun laitta tämän jälkeen ainetta lisää laikkaan ja ajaa uudelleen,tuloksen parantamiseksi vai siirrynkö siniseen laikkaan?
-onko tuo yksi alue ajettava aina kerralla valmiiksi asti vai voinko ajaa vaikka kokokyljen oranssilla (pitääkö pyyhkiä esim ipalla pois tässä vaiheessa?)
ja sen jälkeen sinisellä perään?
Kiitokset!
nyt tuli harjoiteltua tuota kiillotusta, muutama kysymys herä kuitenkin,
Aineena mulla oli Wolf's G WP- 3G ja laikkoina hex oranssi ja sininen, hyin näillä lähti pesunaarmut opelista.
Mutta.
-Kun tuolla ajelee menemään, niin tuo pölyä tosi paljon, ja siitä lentää valkosia täpliä(vähän niinkuin maalia), no näitä täpliä on sit jokapaikassa ikkunoissa jo myllytetyissä pinnoissa, ja ovat tosi kovassa kiinnin ,ei meinaa irrota millään?? Onko mulla ainetta liikaa käytössä?,käytän vettä aineen loppuvaiheessa,virhe?
Aineen ominaisuus?
-Kun ajan yhden alueen , esim 40cm *40cm oranssilla laikaa, laitan laikkaan sen 5 tippaa ainetta ja ajan sen loppuun ,pitäisikö minun laitta tämän jälkeen ainetta lisää laikkaan ja ajaa uudelleen,tuloksen parantamiseksi vai siirrynkö siniseen laikkaan?
-onko tuo yksi alue ajettava aina kerralla valmiiksi asti vai voinko ajaa vaikka kokokyljen oranssilla (pitääkö pyyhkiä esim ipalla pois tässä vaiheessa?)
ja sen jälkeen sinisellä perään?
Kiitokset!
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Wolfseja en oo koskaa käyttäny, mutta jos roiskuu älyttömästi ympäriinsä, niin sanosin, että tahnaa on liikaa.. Cyclon laikoille riittänee preppauksen jälkee 2-3 herneenkokosta tippaa per laikka. Eli ekalla kerralla reilummin, että laikka imee tahnat itteensä, sen jälkee huomattavasti vähemmän.
Ekan vedon jälkee on hyvä kattoo, lähtikö naarmuja haluttu määrä. Jos lähti, ni voi siirtyä sinisee laikkaa, jos ei, ni sitte uus veto oranssilla.
Voit hyvin vetää koko kyljen ensin oranssilla ja sitte sinisellä, tosin aluks on hyvä tehä yks testialue valmiiks asti, jotta näkee, miten naarmut häviää ja millä kombolla saa viimesiteltyä holotonta. Välissä ei oo välttämätöntä pyyhkiä ipalla, jos tietää, että kyseisellä setillä lähtee tarpeeks naarmua. Viimeistelyn jälkee sitte kunnon puhdistus pinnalle, jotta näkee todellisen lopputuloksen.
edit. tahnaroiskeet lähtee bioliukkarilla ja kintaalla melko hyvin pois, kunhan ei anna montaa päivää jämähtää kiinni.
Ekan vedon jälkee on hyvä kattoo, lähtikö naarmuja haluttu määrä. Jos lähti, ni voi siirtyä sinisee laikkaa, jos ei, ni sitte uus veto oranssilla.
Voit hyvin vetää koko kyljen ensin oranssilla ja sitte sinisellä, tosin aluks on hyvä tehä yks testialue valmiiks asti, jotta näkee, miten naarmut häviää ja millä kombolla saa viimesiteltyä holotonta. Välissä ei oo välttämätöntä pyyhkiä ipalla, jos tietää, että kyseisellä setillä lähtee tarpeeks naarmua. Viimeistelyn jälkee sitte kunnon puhdistus pinnalle, jotta näkee todellisen lopputuloksen.
edit. tahnaroiskeet lähtee bioliukkarilla ja kintaalla melko hyvin pois, kunhan ei anna montaa päivää jämähtää kiinni.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen
Eiköhän se ole tuo vesi mikä aiheuttaa roiskimisen ja kiinnipamahtamisen. Sama juttu Schollin tahnoilla, välillä on pakko pestä laikkaa niin väkisin roiskuu vesi, ja istuu muuten helvetin tiukasti pintaan sen jälkeen. Ei kannata vettä käyttää ellei pakko.