Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Demon
Viesti:

Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Touko 22, 2013 7:02 am

Markettivahoista Turtlewaxin Ice (paketin mukana tulee levitystyyny) on oikein toimivaa sekä yli puolet halvempaa kuin AutoGlymin HD vaha :)
JP jo tuon pienpoiston mainitsi, mutta raudanpoisto on myös hyvä tehdä ja tähän tarkoitukseen sopii Motonetistä saatava Sonaxin vannepesuaine (nimeä en nyt tähän hätään muista)

Ei se IPA-pyyhintä haitaksi ainakaan ole, mutta jos vedät vahan alle tuon SRP:n (joka hiukan peittää pesunaarmuja) niin pyyhi pinnat IPA:lla ENNEN SRP:tä.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

aalt1n

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Ke Touko 22, 2013 1:58 pm

Toivottavasti tämä tulee nyt oikeaan ketjuun.

Onko kellään kokemusta millä Volvo V70 mk3:n ikkunoita kiertävät metalli(nväriset) listat saisi kiiltämään? AG:n metal polishilla kokeilin, mutta eipä ollut mitään vaikutusta.
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Touko 22, 2013 2:22 pm

Demon kirjoitti: raudanpoisto on myös hyvä tehdä ja tähän tarkoitukseen sopii Motonetistä saatava Sonaxin vannepesuaine (nimeä en nyt tähän hätään muista
Biltema Wheel Cleaner (tuote nro 3635, sinistä nestettä) on samaa kamaa, jos ei oo Motonetiä lähellä.. :)

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » To Touko 23, 2013 12:43 am

Demon kirjoitti:Raudanpoisto on myös hyvä tehdä ja tähän tarkoitukseen sopii Motonetistä saatava Sonaxin vannepesuaine (nimeä en nyt tähän hätään muista).
Sonax Xtreme Wheel Cleaner, hopeisessa spray-pullossa.

Tuli itsekin haettua tuota Motonetistä, kun ei ole omalle autolle vielä koskaan raudanpoistoa tehty. Eihän tämä varmaan tehokkainta mömmöä ole, mutta katsotaan mitä tuolla irtoaa.. :)

Krisse

Viesti Kirjoittaja Krisse » To Touko 23, 2013 9:45 am

Ihan en tuon HD:n verran ajatellut satsata, ja ostinki AG SRP:n ja Turtlen Originalin, myyjän suosituksesta tuo original siis. Onko tälle yhdistelmälle moitteita/kehuja? Saako tällä kohtuullisen pinnan aikaan?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » To Touko 23, 2013 10:03 am

Originalista en osaa sanoa, mutta toimiva on ainakin vanha kunnon Simonz aka Hiki-Simppa. On jonkin verran työläämpi levittää ja pyyhkiä (kunnon wax on - wax off vaha), mutta pysyykin kyllä pinnassa aika kivasti.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Touko 23, 2013 2:51 pm

Original on jonkin verran puhdistava joten pyyhkii varmaan SRP:t altaan pois jonkin verran mutta siitä ei iene suurta haittaa. Kiinteänä tuolla trtlen orginaailla saa ihan kivan pinnan, nestemäisenä en ole kokeilut. Kestoakin on ihan hyvin, ei nyt huippuvahojen verran mutta markettivahaksi ihan kohtuullinen kumminkin. Kuivahtaa nopeasti joten etene paneeli kerrallaan siten ett ensin levitys paneeliin, edellisestä paneelista kiilotat pois, levität seuraavaan, kiillotat taas edellisen paneelin...Esimerkiksi konepelti kannattaa jakaa kahteen osaan, katto neljään jne.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Osterix

Viesti Kirjoittaja Osterix » Ti Kesä 04, 2013 9:44 am

keke kirjoitti:No hoii siee!

Taustojani: Empä ole ikinä autoa vahannut, mutta nyt vähän innostus puraisi kun maalautin kopperon n. vuosi sitten. Maalauksen jälkeen käytin "alan liikkeessä" jossa laitettiin kestopinnoite. Noh, sen jälkeen en ko. autoa ole vahannut mutta nytpä sitten olisi tarkoitus.

Työmaana toimii oma piha, parempaakaan ei ole. Auto on punainen ja maalipinta (onneksi) yhä erinomaisessa kunnossa. Pienen pientä hämähäkinseittiä näkynyt joskus sienipesun jälkeen, valoa vasten peilaamalla.

Suunnitelma jotakuinkin tällainen (nyt kun olen forumia hulluna lukenut viimeisen kuukauden):

1. Esipesu: BH Auto-Foam pesu (Paineruisku + puutarhaletku yhdistelmällä)
2. Hanskapesu: Jollakin shampoolla (Dodo Juice Sour Poweria löytyy, onko ok, tämähän sisältää carnaubaa tms?)
3. Pienpoisto: Dodo Juice Supernatural Tar & Glue Remover
4. Rautahiukkasten poisto: Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel (hanskalla?)
5. IPA-pyyhintä: Bilt Hamber Cleanser-fluidilla (Ajattelin käyttää valmista ainetta koska en vaan jaksa metsästää IPA-puteleita)
6. Vahaus: Dodo Juice Supernatural, ajattelin tätä varten ostaa Clas Ohlsonista Cotech kiilloituskoneen
...
7. Viimeistely: Dodo Juice Red Mist Tropical

Heränneet kysymykset:
A) Olisiko järkevää kiillottaa pintaa KEVYESTI esim. Meguiers Ultimate Polishilla + Cotechilla jotta nuo hämähäkinseitit katoaisivat? Missä välissä?
B) Noista hologrammeista; mikä ne aiheuttaa? Liian kevyt kiillotus? Kiilloitusainejäämät? Väärä tekniikka?
C) Onko tuo Cotechin värkki järkevä vahan levittämiseen ja/tai kiilloitukseen vai kannattaisiko molemmat/toinen homma tehdä käsipelillä?

Ostoslista suunnitelmaa varten:
Dodo Juice Supernatural Tar & Glue Remover
Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gel
Bilt Hamber Cleanser-fluid
Dodo Juice Supernatural (Haen kompromissia kiillon, helmeilyn, helpon käytön ja keston välillä)
Dodo Juice Red Mist Tropical
Cotech kiillotuskone + keskusteluissa suositellut laikat vahan levitykseen ja kiillotuksiin (saa myös suositella uusiksi)
(Meguiers Ultimate Polish tai vastaava, jos kevyestä nopeasta kiillotuksesta on hyötyä)

Kommentteja saa esittää.
Suosituksia varsinkin tuotteista saa esittää, jos jotkut muut aineet tai välineet sopisivat hommaan paremmin. Hintaluokka about samalla tasolla.

Jos olen tekemässä jotain katastrofaalisen idioottimaista, tämänkin seikan saa ilmaista ihan vapaasti :D

Mulla löytyy tuo Cotech- kone käyttämättömänä ja hintaan 30€ + postit, jos kiinostaa. Vie turhaan tilaa varastossa. :buffer:

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ma Kesä 10, 2013 6:50 pm

Aapuuvaa!

Mitä shampoota mää tuk... Mersulle ostan?

Nyt on hyllyssä Bilteman autoshampoota, joka on suositellulla laimennuksella liiiukasta ja tehokasta, mutta myös hyvää vahanpoistajaa. Lisäksi aiemmilta ajoilta on jääny Turtlen autoshampoota, joka ei myöskään ole välttämättä kovinkaan vahaturvallista, ja siinä on lisäksi jotain "kiiltoa lisääviä" (=huomattavasti beadingia heikentäviä) ainesosia, jotka lähtee vasta seuraavassa kinnaspesussa toisella shampoolla pois.

BTBM? BH AW? tä? hä?

Ei tarttis olla mitään kiiltoshampoota. Sais olla halapaa. Sais löytyä vaikkapa CYC:ilta, kun sieltä on tilaus kohtsilleen lähdössä. Entä jos käyttäis ONRia normipesuun? ONRille vois olla näin rivitaloasukille muutenkin käyttöä. Ei oo niin väliä, haiseeko mansikalle vai masinolille. Kertokaa, kertokaa. Auttakaa miestä mäjesä.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Kesä 10, 2013 6:55 pm

Molemmat noista on hyviä ja riittoisia.Dodo tuoksuu hyvälle ja Autowash ei millekään, Itsellä kallistuisi Dodon puolelle.

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Kesä 10, 2013 6:56 pm

Molemmat ehdottamasi shampoot ovat oikein hyviä, tehokkaita, liukkaita, vahaturvallisia (oikein annosteltuna). Omasta mielestäni AW vielä vähän tehokkaampaa, mutta kyllä ne marginaalisia eroja taitavat olla. Kumpikaan ei jätä myöskään mitään kiiltoa jälkeensä. Tuolta testiosiosta voi lukea lisää Urranin tekemiä testejä. Nämä minun mielipiteitäni molemmista aineista ja en oikeastaan käytä enää mitään muuta, kuin AW:a.
Kaikki liha tottelee kuria...

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Kesä 10, 2013 7:12 pm

Mazza kirjoitti:Aapuuvaa!

Mitä shampoota mää tuk... Mersulle ostan?
Wolf´s Chemicals White Satin.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 10, 2013 7:33 pm

Olen testannut: BTBM, AF Lather, White satin, CG citrus wash&shine, BH Autowash.
Näistä valitsisin BH Autowashin (kesäpesuihin ehkä Latherin).

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Kesä 10, 2013 8:45 pm

Millä Samu rankkaat muut White Satinia paremmaksi? Lähinnä kysyn kun noista muista ei ole kokemusta :D
WS:ää on niin paljon vielä jäljellä että varmaan vuoden tällä pesutahdilla pärjää, mutta hyvähän se on tietää erot muihin vaihtoehtoihin.. BTBM ja Sour Power itellä pyörinyt seuraavana testattavana mielessä, tosin toi nykyinen shampoo on kyllä erittäin mieluinen, tuoksuu hyvälle ja liukuu hyvin + puhdasta tulee ja on riittoisaa. Siinähän ne tärkeimmät onkin, jotain vahapintaa boostaavaa voisi kokeilla. Olisko Sour Power sitten jees?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Kesä 10, 2013 8:48 pm

Riittoisampaa ja pesee paremmin. Sen muistan et white satin oli todella helppo huuhdella pois. Hyvää kamaa kyl mut ei noiden veroista mun mielestä.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Kesä 10, 2013 9:52 pm

maaco kirjoitti:Millä Samu rankkaat muut White Satinia paremmaksi? Lähinnä kysyn kun noista muista ei ole kokemusta :D
WS:ää on niin paljon vielä jäljellä että varmaan vuoden tällä pesutahdilla pärjää, mutta hyvähän se on tietää erot muihin vaihtoehtoihin.. BTBM ja Sour Power itellä pyörinyt seuraavana testattavana mielessä, tosin toi nykyinen shampoo on kyllä erittäin mieluinen, tuoksuu hyvälle ja liukuu hyvin + puhdasta tulee ja on riittoisaa. Siinähän ne tärkeimmät onkin, jotain vahapintaa boostaavaa voisi kokeilla. Olisko Sour Power sitten jees?
Sour Power on myös hyvää sen muutaman (3-4) pesua mitä tuolla olen pessyt. Autot vaan on jo niin kiiltäviä, että kiillon lisäystä on vaikea enää huomata 8-)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Kesä 11, 2013 11:41 am

Jos pitää olla halpaa niin mun kokemuksien mukaan on vain yksi vaihtoehto. Ja sen nimi alkaa Bilt-Hamber Aut... ;)

Mutta yleensä kun joku kysyy multa shampoosuositusta niin sanon BTBM koska se miellyttää monia juuri tuoksunsa jne. esteettisyytensä takia. AW taas on joillekkin pieni letdown koska ei tee über vaahtoa (millä ei tee mitään), ei tuoksu (millä ei tee mitään) eikä oo tosi hienossa värillisessä pullossa (millä ei tee mitään). Karu fakta on että ihmiset on kovin pinnallisia, sietäisi hävetä. AW antaa tasan sen mitä siltä pyydetään. On halpaa, liukuu törkeesti (mielestäni ehkä jopa vähän paremmin kun BTBM), on vahaturvallista ja mikä tärkeintä, puhdistaa TOSI hyvin.

Ainut minkä välillä valitsen mielummin kun AW on Dodon Supernatural. Ja sekin siitä yksinkertaisesta syystä että sen hyllystä ottoon-annosteluun-hyllyyn takas -prosessiin kuluu peräti 3 sekuntia. Siinä kun on pumppunokka annosteluun. Sehän on käytännössä 99% samaa shampoota kun BTBM.
Vain YKSI LSP!

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Ti Kesä 11, 2013 2:51 pm

Kokemusta ainakin:
Bilteman shampoo (aivan järkyttävää Pa#kaa!), Dodo BTBM, Dodo Supernatural, Bilt Hamber AutoWash, Wolf´s White Satin, Ultima Paint Guard Wash, Auto Finesse Lather, Chemical Guys Citrus Wash & Gloss... Voi olla että joku unohtui.

Biltema ei todellakaan kuulu samalle sivulle, joten sen jätän kokonaan kommentoimatta.
Kaikki muut ovat todella huippuluokan aineita. Ultima näistä ehkä vähiten suosikkini.
Samoin toisaalta Chemical Guys Citrus Wash & Gloss on jotenkin siirtynyt vahvalla seokselle pesuihin ennen vahausta.
Siinä ehdottoman hyvä, mutta vahaturvallisena pesuaineena en sen kanssa päässyt aivan samoin oikealle aaltopituudelle.

Noiden muiden välille onkin vaikeaa tehdä eroja. Tykkään todella paljon, kyse ehkä henkilökohtaisista mieltymyksistä.
Itse kun tuoksusta tykkään (enkä ole huomannut niiden olevan pesuun huonompia), niin kolme suosikkiani: Dodo BTBM, Wolf´s White Satin ja AF Lather.
"Urku auki, pelti kii"

natunen

Viesti Kirjoittaja natunen » Ke Kesä 12, 2013 7:18 pm

Moi!

Olen tähän asti pesettänyt ja vahauttanut autoni pesulassa, mutta nyt on tullut mahdollisuus pestä autoa itse pesupaikan ja painepesurin muodossa.
Autoon on puolivuosittain isketty pintaan kovavaha ja siinä välissä sitten pesty muutamien viikkojen välein samaisessa pesulassa.

Jos nyt alan itse pesemään, riittäisikö tuollaisen kovavahatun auton "peruspesuun" ihan joku Bilt Hamberin Auto-foam & Auto-wash combo, eikä niiden jälkeen muuta tartteisi tehdä? Eli auto-foam (painesumuttimalla) -> huuhtelu -> autowash kintaalla -> huuhtelu ja kuivaus ja valmista?

Vahaamiset varmaan jatkossakin saa hoitaa pesulan ihmiset. Pesuja puolivuosittaisten vahausten välille tulee varmaan joku noin 10.

Syanid

Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Syanid » Ke Kesä 12, 2013 7:24 pm

Riittää ihan loistavasti! Jos tämä "kovavaha" toimii niinkuin pitää niin ei välttämättä tarvitse edes pestä kintaalla joka kerta vaan foamit niskaan ja huuhtelu :)
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Pe Kesä 14, 2013 7:06 pm

Paljonko enemmän M105 leikkaa vrt. UC tai Glymin 03B? Mietin tässä, että ottaisinko sitäkin pikkupurkin CYC-tilauksen yhteydessä... Aivan älytöntä leikkuuta ei kuiteskaan tarvita, riittää, että kovalakkaisesta saa pahimmat pesunaarmut pois. Foamilla se ottaa aikaa, ja tuo karva on vielä sen verran uus tuttavuus, ettei oikeen osaa sanoa, miten sillä ja noilla nykyisillä pärjää. 205 on kyllä tarpeeton tuon pinnan kanssa, UC:lla tulee kaunista viimeistelyä!

Juu, antaa PK-hype-Schollin pysyä hyllyssä, ehkä sitte joskus tulevaisuudessa koko lajitelma kun Megut ja Glymit on käytetty pois.

ps. miksei kaikki aineet haise samalle ko UP? :lol:

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » Ma Loka 07, 2013 4:51 pm

Pitäiskö mun ostaa projektiauto?.... Olis lähietäisyydellä tarjolla vm. 1984 Audi 80 1.8, sais ensivuonna museorekisteriin. Laittoa tietenkin on, mutta niinhän sitä kuuluu projektissa ollakkin ;) Tämmönen kivan värinen:
Kuva
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Ma Loka 07, 2013 5:05 pm

Tietysti pitäis, pitäähän sitä joku projekti olla, joka syö kaikki rahat :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 07, 2013 5:16 pm

Ei projektin kuulu syödä kaikkia rahoja -> You are doing it wrong!

Mutta jos yhtään tuntuu siltä niin ehdottomasti pitäisi. Mun mielestä harrasteauto on semmoinen asia että KUKAAN ei voi tulla sanomaan sulle mikä sun pitäisi ostaa ja milloin :)
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin