PK:n oma niksipirkka

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
elmer

PK:n oma niksipirkka

Viesti Kirjoittaja elmer » La Elo 31, 2013 5:25 pm

Olisko sukkahousuille käyttöä detailing -hommissa? Siitä en tiedä, mutta yhden "niksin" sattumalta Keksin:

kimppatilaus pesuaine piti jakaa ja kun sattumalta mamman 2l huuhteluainepönikkä tyhjeni niin tuosta puhdistamalla sai oivan astian omalle osuudelle. Korkki on kätevästi 40ml ja tuo korkkihan on sellaista mallia, että korkkiin jääneet aineet ei valu ulkopuolelle ja sotke purkin kylkeä, vaan valuvat takaisin pulloon. Kätevää :taputapu:

Tähän vaan sitten jakamaan omat aivoitukset.

Modifier
Viesti:

Re: PK:n oma niksipirkka

Viesti Kirjoittaja Modifier » La Elo 31, 2013 7:26 pm

Nuo korkit saisi kyllä yleistyä moneen muuhunkin pulloon. Monta kertaa kanssa ihaillu tuota keksintöä.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Elo 31, 2013 10:22 pm

Mulla oli aikanaan Turtlen Big Ornage tuollaisessa pullossa :) Nyt koko pesuainetta ei ole tullut käytettyä aikoihin mutta erittäin oiva niksi tuo :)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Elo 31, 2013 11:22 pm

Kiitti vinkistä! :good:

Mulla on gallona Citrus Wash&Glossia. Pienempi pullo jäi 600km päähän. Ei ole vaan mikään ihanteellisin ottaa vajaata korkillista tuollaisesta gallonan putelista.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Elo 31, 2013 11:27 pm

Jäin ihan miettimään, että mitä tässä vinkkiä tässä voisi jakaa... :roll:

Tuli tällainen mieleen:

Lancen huuhtelu. Pullo irti, pistooli pohjaan ja käännä imuletku suulakkeen eteen. Hetken hurruuttelun jälkeen lancesta tulee vain vettä. Näin saat lancen täysin tyhjäksi aineista. Ei jää ainejäämiä edes imuletkuun.
SPOILERSPOILER_SHOW
Eikä siinä vielä kaikki! Käy myös vasenkätiseltä...

Rupes niin tuo teksti kuulostamaan ostosTV:ltä :lol:

Vilho

Viesti Kirjoittaja Vilho » La Elo 31, 2013 11:47 pm

JUMA kirjoitti:
Lancen huuhtelu. Pullo irti, pistooli pohjaan ja käännä imuletku suulakkeen eteen. Hetken hurruuttelun jälkeen lancesta tulee vain vettä. Näin saat lancen täysin tyhjäksi aineista. Ei jää ainejäämiä edes imuletkuun.
Juuri näin tehty, helppoa ja nopeaa. Kättä vielä "kupiksi" suihkun eteen ja siitä ohjaa vettä letkuun. Lancesta kun ei kovalla paineella vettä tule, niin pystyy noin tekeen.

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » Su Syys 01, 2013 9:13 am

Oon kuullut tuosta vielä paremman niksin.
Jätä aineet pulloon ja anna olla. HUI kuinka nopeaa.. :)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Syys 01, 2013 9:20 am

hb81 kirjoitti:Oon kuullut tuosta vielä paremman niksin.
Jätä aineet pulloon ja anna olla. HUI kuinka nopeaa.. :)
Ja kuinka ollakaan muutaman kuukauden päästä lance ei toimi, kun sihti on tukossa ;)

Edit, jos nyt puhuit tuosta vinkistä, kun ilman lainauksia menee aina välillä arvaamisen piikkiin.

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Su Syys 01, 2013 9:28 am

Ei tuota meikäläisen lance ainakaan ole tukkoon mennynnä vuoden aikana.. Joka kerta vaahdottimen huuhtelu käy mielessä, mutta kertaakaan en ole sitä tehny :roll:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Syys 01, 2013 10:21 am

Hartiza- kirjoitti:Ei tuota meikäläisen lance ainakaan ole tukkoon mennynnä vuoden aikana.. Joka kerta vaahdottimen huuhtelu käy mielessä, mutta kertaakaan en ole sitä tehny :roll:
Ens huhtikuussa mun lance täyttää 3 vuotta ja 2 kertaa oon sen vasta huuhtonut :? Ainoa mitä oon tuolle tehnyt niin oon käntänyt viuhkan pystyasentoon ja hyvin on toiminut.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Syys 01, 2013 11:55 am

Mulla on kanssa lance ollu kolmisen vuotta, enkä ole kertaakaan huuhdellut vedellä.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » Su Syys 01, 2013 12:57 pm

Niin.. Kumpi nyt sitten vetää sen sihdin helpommin tukkoon.
Kalkkinen vesi vai pesuaine joka liukenee veteen.
Aikaisemmin olen huuhtonu lancen, mutta ajattelin ottaa testiin laiskan version eli pitää vain pullon täytenä koko ajan.

jageH

Viesti Kirjoittaja jageH » Su Syys 01, 2013 1:07 pm

Kätevä kikka pesuaineiden, vaikka Auto-washin annosteluun on apteekin lääkeruiskut. Saa sopivan määrän (5mL/10L), eikä tarvi kaadella mitään mihinkään.

peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » Su Syys 01, 2013 1:28 pm

Olisikohan syy siihen ettei lancem suodatin tukkeudu se että foorumilaiset käyttävät sitä niin usein ettei pesuaineet ehdi leemmin kuivua? Todennäköisesti myös käytetyllä pesuaineella on vaikutusta.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Syys 01, 2013 2:24 pm

peuge kirjoitti:Olisikohan syy siihen ettei lancem suodatin tukkeudu se että foorumilaiset käyttävät sitä niin usein ettei pesuaineet ehdi leemmin kuivua? Todennäköisesti myös käytetyllä pesuaineella on vaikutusta.
Tätä samaa pohdin itsekkin. Muutama tukkeutumis tapaus on foorumilla ollut, mutta en nyt äkkiseltään muista minkälaisella käytöllä ja millä foamilla on oltu silloin liikenteessä.
Oma lance on 3 vuoden ikäinen ja muutaman kerran olen sen läpi laskenut pelkkää vettä. Pesut viikon välein ja autofoam on käytössä.
Talvet lance huilaa käyttämättömänä ja silloinkin on pullossa foamia. Toki ennen talvisäilytystä kierrätän pelkkää vettä läpi.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Su Syys 01, 2013 2:39 pm

Menee kyllä jo lahjakkaasti tämä topikki offin puolelle...Joku mode voinee siirtää jonnekkin muualle.

Meillä lance siis tallilla kaikkien käytössä. Jokainen käyttää omaa pulloa. Se siitä kätevästä pullon paikallaan pitämisestä meidän tapauksessa. Lancea käytetään varmaan joka päivä. Monesti montakin kertaa päivässä. BH Autofoamia taitaa kaikki käyttää tuossa. Tuohon nykyiseen lanceen vaihdettu jo kertaalleen suodatin-/vaahdotinsihti. Oisko tuo ollut jotain vuoden verran käytössä. En muista tarkalleen.

Saattaa olla, että tukkeutuminen johtuu myös vedestä. :roll:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Syys 01, 2013 6:29 pm

JUMA kirjoitti:Kiitti vinkistä! :good:

Mulla on gallona Citrus Wash&Glossia. Pienempi pullo jäi 600km päähän. Ei ole vaan mikään ihanteellisin ottaa vajaata korkillista tuollaisesta gallonan putelista.
Mie annostelen lääkeruiskulla tuota, se 2,5ml kun on hankala saada kaadettua muuten mistään astiasta...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Syys 01, 2013 9:44 pm

En tiedä kuuluuko niksipirkka puolelle, mutta laitetaan nyt kumminkin.

Kun suoritat auton pinnale perusteellisen puhdistuken:

Sumuta Wolsin DeIronizer auton pinnalle. Käy auto läpi Bilt-Hamberin savella, jolloin DeIronizer toimii liukkarina.
Toisessa kädessä voi olla sumutinpullossa vettä jota tarvittaessa sumutetaan pintaan (mikäli DeIronizer on kerinnyt kuivua).

Jos DI on kerennyt kuivua pintaan, niin vesi/clay aktivoi sen uudestaan.

Testattu ja toimii! Säästää aikaa ja tehostaa (placebo?) puhdistusta. Tulee kuulumaan mun rutiineihin tästä eteenpäin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Syys 05, 2013 4:42 pm

Enpäs oo tullut moista ajatelleeksi. Viltsu miten hyvin liukuu vs. x (sun vanha liukaste) ja minkä valmistajan clayta käytät?
Vain YKSI LSP!

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » To Syys 05, 2013 9:44 pm

Urran kirjoitti:Enpäs oo tullut moista ajatelleeksi. Viltsu miten hyvin liukuu vs. x (sun vanha liukaste) ja minkä valmistajan clayta käytät?
Mun mielestä liukui erittäinkin hyvin. Normaalisti oon käyttänyt ONR:a 1:32 suhteella liukkarina ja sitähän mä tälläkin kertaa suihkin, kun raudanpoiston yhteydessä savestelin. Huomasin vain, että kun tuoretta DeIronizeria savesti, niin savi liukui varsin mallikkaasti. Kuivuneessa sitten tahmasi, mutta hienosti toimi kun suihkaisi ONR:a pintaan.
Savena oli siis B-H:n tuotos. En tiedä miten muilla savilla toimii, kun B-H:lle riittää pelkkä vesi liukkariksi?

P.S. Suosittelen jotain kumihanskaa tähän hommaan..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Syys 06, 2013 9:38 am

Okei Thanks! Mun makuun ONR ei liu'u kyl tarpeeks clayaukseen mut täytyy silti koeponnistaa toi jossain vaiheessa :thumb:
Vain YKSI LSP!

Wax On

Viesti Kirjoittaja Wax On » La Loka 26, 2013 3:09 pm

Teidän mielestä ei oo yhtään epäilyttävää että raudanpoistajan irroittama tauhka pyörii siinä pitkin pintaa savipalan alla?
/Wax Off

Kylli-täti

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » La Loka 26, 2013 7:51 pm

Wax On kirjoitti:Teidän mielestä ei oo yhtään epäilyttävää että raudanpoistajan irroittama tauhka pyörii siinä pitkin pintaa savipalan alla?
Sama tauhkahan ois kiinni maalipinnassa muutenkin kun sitä savestaa pois?

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Loka 26, 2013 11:00 pm

Eiks se tauhka huuhdella painepesurilla pois ennen savea? Näin ainakin itse teen.

Wax On

Viesti Kirjoittaja Wax On » Su Loka 27, 2013 12:23 am

Hevonen kirjoitti: Sama tauhkahan ois kiinni maalipinnassa muutenkin kun sitä savestaa pois?
Hyvä pointti...

Juha: jos raudanpoistajaa käytetään liukkarina savestuksessa, niin ei sitä silloin huuhdota pois. Siitähän tuossa ylempänä oli puhe.
/Wax Off

Vastaa Viestiin