Mitä tänään syötäisiin?
Re: Mitä tänään syötäisiin?
Ite ollu kovin pettynyt toho poppiksen juustodippiin kun juustoa ei juuri maista.
Itse en ole vielä maistanut, joten tuo selviää sitten kun keksii jotain dipattavaa.Osgard kirjoitti:Ite ollu kovin pettynyt toho poppiksen juustodippiin kun juustoa ei juuri maista.
Noi Hot BBQ savuomena ja vadelma on ainekin tosi hyviä. Tota Thor-marinaadia pääsen testaamaan huomenna.
Ehdoton suosikkini on kuitenkin Bourbon BBQ tai Hunaja valkosipuli.
Deep Black VW Scirocco 2.0TSI & Cadillac Coupe De Ville ´62
Varmaan aika usein kysytty kysymys, mutta...CallidaC kirjoitti:Järjestelin vähän mauste/kastikehyllyä jääkaapissa ja samalla tuli napattua kuva.
Liippaa aika läheltä topicin aihetta, joten postaan nyt tähän sen kuvan.
Puolet hyllystä poppamiestä. Tietää ainekin, että ihan miedoimmat maut ei ole mun juttu.
onko noilla mausteilla enää mitään väliä, mitä se itse ruoka siellä mausteiden alla on?
Kun mun mielestä kaikki ruoka muuttuu hyväksi, kun siihen laittaa normaalia marketin bbq-kastiketta, niin noiden avittamana taitaa kengän pohja ja sisäfile maistua samalta
Itse asiassa sillä on aika paljon väliä, miten se itse ruoka/liha on kypsennetty ja maustettu.K70 kirjoitti:Varmaan aika usein kysytty kysymys, mutta...CallidaC kirjoitti:Järjestelin vähän mauste/kastikehyllyä jääkaapissa ja samalla tuli napattua kuva.
Liippaa aika läheltä topicin aihetta, joten postaan nyt tähän sen kuvan.
Puolet hyllystä poppamiestä. Tietää ainekin, että ihan miedoimmat maut ei ole mun juttu.
onko noilla mausteilla enää mitään väliä, mitä se itse ruoka siellä mausteiden alla on?
Kun mun mielestä kaikki ruoka muuttuu hyväksi, kun siihen laittaa normaalia marketin bbq-kastiketta, niin noiden avittamana taitaa kengän pohja ja sisäfile maistua samalta
Toissapäivänä tein broilerin fileepihvejä kookos-ananas-mango-chili kastikkeessa ja itse kastike maistui tosi hyvälle, mutta kypsensin vahingossa pihvit liian kypsiksi ja unohdin maustaa kunnolla, joten pihvit ei oikein maistunut miltään, mutta kastiketta ois tehny mieli syödä lusikalla
Joo, uskon.
Vaatinee vaan jonkin verran tottua noihin sweet chili-kastiketta tulisempiin ruokiin.
Vaatinee vaan jonkin verran tottua noihin sweet chili-kastiketta tulisempiin ruokiin.
Tota mäkin oon miettinyt, muinoin duunissa oli yksi pariskunta joka sotki joka ruuan kalakeitosta sisäfileeseen jollain överitulisella kastikkeella. Varmaan vittuillakseen oli vielä laittanut soosin perus ketsuppipurkkiin ja mähän joskus "lainasin" siitä makaronilaatikkoon. Olis roskiin lentänyt ellei olis ollut niin jäätävä nälkä.
Re: Re: Mitä tänään syötäisiin?
Todella tulisiakin chilejä ja kastikkeitakin voi käyttää ruoanlaitossa vaikkei ole tottunut niihin. Määrä on vaan todella pieni mikä sinne laitetaan.K70 kirjoitti:Joo, uskon.
Tällä tavalla saa sellaisen sopivan miedon poltteen tunteen suuhun ilman, että lieskat lentää suusta ja pitää juoda pari litraa maitoa ja syödä ranskanleipä, että se loppuu.
Minun mielestä juurikin se mieto polte ja chilin maku on se pointti chili ruuassa, eikä ne mahdollisimman suuret Scoville arvot.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Ja löytyyhän niitä täysin tulettomia, mutta oikein hyvän makuisia chilejäkin.
Itsekin tykkään poppiksen tuotteista ja vielä enemmän tuoreista chileistä.
Silloin jos tuntee vain poltteen niin joku on mennyt pieleen. Kyllä niistä pitäisi maku saada esille (eikä pelkkää poltetta).
Silloin jos tuntee vain poltteen niin joku on mennyt pieleen. Kyllä niistä pitäisi maku saada esille (eikä pelkkää poltetta).
Poppamiehen kastikkeet on mun mielestä erinomainen esimerkki siitä että tulinen kastike maistuu. Posan vinkkauksesta tuli ostettua noiden Blairs valikoiman läpikäyntien jälkeen Poppamiehen Savuchili pöytämausteeksi, ja nyt taitaa olla kolmas pullo menossa
Tosta Juustodipistä piti sanoa että ite oon ostanu randomisti jotain cheese dippiä + tortillasipsejä ja lisänny sinne cheesedippiin sopivan määrän (omassa tapauksessa aika reilustikkin) Mega Deathia. Saa annostella just semmoseks kun haluu
Noissa Juustodipeissä on vaan aika paljon eroja. Parasta tähän mennessä sai vielä tovi sitten Lidlisä, mutten ole enää löytänyt..
Tosta Juustodipistä piti sanoa että ite oon ostanu randomisti jotain cheese dippiä + tortillasipsejä ja lisänny sinne cheesedippiin sopivan määrän (omassa tapauksessa aika reilustikkin) Mega Deathia. Saa annostella just semmoseks kun haluu
Vain YKSI LSP!
Re: Re: Mitä tänään syötäisiin?
Joo, mutta niillä poppiksen tuotteillakin menee helposti yli se tulisuus, jos ei ole tarkkana annostelun kanssa. Oikein käytettynä ihan sairaan hyviä.TKe_ kirjoitti:Itsekin tykkään poppiksen tuotteista ja vielä enemmän tuoreista chileistä.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
- Posambique
Ohje löytyy siis tuolta aiemmin, mutta kuva olisi paikallaan.Posambique kirjoitti: Nachogratiini
Tuli nimittäin laitettua tätä tässä joku aika sitten.
Ruoka oli hyvää - pahoitteluni hipsteröidystä kännykameraräpsystä.

"Urku auki, pelti kii"
Joku vois joskus tehdä mullekkin jotain tommosta. Mähän en voi.
Mut viikonloppuna tehdään iso sangollinen wingssejä kaverin kanssa kun kasaillaan kilpuria!
Ja nää on niitä "maustettuja" joita ei voi antaa lapsille
Siis hikeä ja itkua luvassa.
Mut viikonloppuna tehdään iso sangollinen wingssejä kaverin kanssa kun kasaillaan kilpuria!
SPOILERSPOILER_SHOW
Todella hipsteröity
Oliks tää "lomo" tai "Instagram" efekteillä? 
Vain YKSI LSP!
Jaha, jos sitä lähtis koulun känkkylään syömään kinkku-pepperoni-aurajuustopizzan, ja päälle tietysti paaaljon Tabascoa. Se se on nannaa.
- pellepoliisi
Tällästä tuli tehtyä. Laiska niin ei jaksa selostaa.

Paistoit kanan ja löit rehut kylkee? 
- pellepoliisi
No kuuluhan noi itse proseduuriin.
Kyllä mä kuitenkin itse marinoin tuota 1 päivän. Löytyy sieltä kanan alta myös muussia.
Marinadiin tuli tummaa siirappia, sokeria, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, smoked extra hot chili (ripaus sellaista kallista
), valkosipulii, sipulii, murskattua maustepippuria ja valkopippuria. Näin nopeesti mietittynä. Huhhuh, nyt oon ihan puhki...
Kyllä mä kuitenkin itse marinoin tuota 1 päivän. Löytyy sieltä kanan alta myös muussia.
Marinadiin tuli tummaa siirappia, sokeria, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, smoked extra hot chili (ripaus sellaista kallista
- pellepoliisi
Kiijjolohta ja varhaispottu med voi ja tilli.

Miten olis? Fast Food Lasagna
Näköjään sitä jakso ruveta vääntää crepesejä pitkästä aikaa. Kylläpä onki nälkä m'mm.. 
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia
Tänään syödään savupajatsobroileria
Idea on otettu ohjelmasta rokit kokit ja sävelletty vähän omaan tyyliin.
Otetaan siis broiskun rintapaloja, fileitä tai muita sopivia palasia kanalinnusta.
Terävällä puukolla viillellään kanaeläimenpalasen sisälle mahdollisimman iso tasku.
Taskuun sullotaan maun mukaista juustoa. Tälläkertaa nappasin paikallisesta citymarketista tangon jotain savujuustoa. Tangosta leikataan abaut kolikon kokoisia ja paksuisia siivuja. Tästä nimi pajatso.
Juuston kaveriksi sulloin taskuun valkosipulia ja tuoretta basilikaa hakeltuna pieneksi mössöksi.
Taskuun vielä vähän kaveriksi ja kostukkeeksi poppamiehen nestemäistä savua.
Kanalinnun pintaan vähän suolaa, mustapippuria ja La Chinata kevyen tulista savustettua paprikajauhetta.
Koko komeus kääritään pekoniin, varsinkin reikä mistä kaikki tavara on ängetty broiskun sisään. Pointtina estää sulaneen juuston valuminen ulos.
Pintaan vähän suolaa, pippuria ja paprikajauhetta.
Toista kunnes kananpalat loppuu
Koko komeus uuniin, abaut 175-200C kunnes epäilet että kotkoteläin on kypsää ja pekoni on sopivan rapeaa. Eli abaut 30-45min.
Kaveriksi maun mukaan mitä lystää. Tälläkertaa meillä taitaa olla nuudelia.
Katotaan jos kerkeis ottaa vaikka kuvankin teille kun on annos kasattu ennenkuin syöksyy ahmimaan
Idea on otettu ohjelmasta rokit kokit ja sävelletty vähän omaan tyyliin.
Otetaan siis broiskun rintapaloja, fileitä tai muita sopivia palasia kanalinnusta.
Terävällä puukolla viillellään kanaeläimenpalasen sisälle mahdollisimman iso tasku.
Taskuun sullotaan maun mukaista juustoa. Tälläkertaa nappasin paikallisesta citymarketista tangon jotain savujuustoa. Tangosta leikataan abaut kolikon kokoisia ja paksuisia siivuja. Tästä nimi pajatso.
Juuston kaveriksi sulloin taskuun valkosipulia ja tuoretta basilikaa hakeltuna pieneksi mössöksi.
Taskuun vielä vähän kaveriksi ja kostukkeeksi poppamiehen nestemäistä savua.
Kanalinnun pintaan vähän suolaa, mustapippuria ja La Chinata kevyen tulista savustettua paprikajauhetta.
Koko komeus kääritään pekoniin, varsinkin reikä mistä kaikki tavara on ängetty broiskun sisään. Pointtina estää sulaneen juuston valuminen ulos.
Pintaan vähän suolaa, pippuria ja paprikajauhetta.
Toista kunnes kananpalat loppuu
Koko komeus uuniin, abaut 175-200C kunnes epäilet että kotkoteläin on kypsää ja pekoni on sopivan rapeaa. Eli abaut 30-45min.
Kaveriksi maun mukaan mitä lystää. Tälläkertaa meillä taitaa olla nuudelia.
Katotaan jos kerkeis ottaa vaikka kuvankin teille kun on annos kasattu ennenkuin syöksyy ahmimaan
Simppelillä linjalla mentiin.

Eilen Merilohta ja valkosipulikermaperunoita.
Kirjolohta en ihan herkällä suuhuni tunge.
Aurajuustoa kerros tai pisaroittain kirjolohen päälle ja uuniin kermoineen. Kokeilkaapa tekin joiden suussa aura ei maistu. Se vaan kuuluu Loheen..
Sen yhen tyären syrän <3 suli tuosta, uuuuh.
Aurajuustoa kerros tai pisaroittain kirjolohen päälle ja uuniin kermoineen. Kokeilkaapa tekin joiden suussa aura ei maistu. Se vaan kuuluu Loheen..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Tuo on taivaan tosi. Joskus muinoin duunikavereiden kanssa savustettiin lohta ja laitettiin päälle reilu kerros auraa. Sen jälkeen se on savustettuun loheen kuulunut mulla aina.mlatvala kirjoitti:Eilen Merilohta ja valkosipulikermaperunoita.
Ja aura ei tosiaan sellasenaan putoa mullekaan, mutta lohen ja pizzan päällä, pastakastikkeissa mitä parhainta.
Meillä tuo lohi tosin yleensä on sitä kirjokaurapuuroa.
Eilisiä pitsoja.
Oli namia.
Tosta.

Tohon.

Ja totaki.

Jälkkäriks.

Oli namia.
Tosta.

Tohon.

Ja totaki.

Jälkkäriks.

SPOILERSPOILER_SHOW
Lyhyt ja ytimekäs resepti. Auraakin oli.
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.