Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Re: Finis Kare 1000 Paste Wax / FK 1000 P
Pesutiheys on aika tiheä, ja seokset ei ihan "optimaaliset". En jaksa ressailla tarkkoja seossuhteita. Välillä esipesuun käytän painepullosta, jolloin seokset on aika tujuja ja olipa edellisessä seoksissa loraus citrus tar&glue removeriakin.
Ei pysty, enkä tiedä onko edes järkevää edes mutuillakkaan kestoa näillä mun seoksilla. Kuukaudesta johonkin x määrään päiviä. Enkä jaksa odotella aineen "luovutusta" kun sen uuden kerroksen vetää niin helposti.
Kestää paremmin, kuin megun #16, mutta megussa on jollain tavalla...ööö...ainakin pisarointi hienompaa...
Ei pysty, enkä tiedä onko edes järkevää edes mutuillakkaan kestoa näillä mun seoksilla. Kuukaudesta johonkin x määrään päiviä. Enkä jaksa odotella aineen "luovutusta" kun sen uuden kerroksen vetää niin helposti.
Kestää paremmin, kuin megun #16, mutta megussa on jollain tavalla...ööö...ainakin pisarointi hienompaa...
FK1000P kesti kyllä mulla tosi hienosti läpi talven, vasta kevätpuolella alkoi olemaan tosiaan "antautumisen" merkkejä havaittavissa, etenkin kyljissä. Vaakapinnoilla kesti jostain syystä paremmin?
Pesuaineena oli läpi talven Pineline HD, tosin aika "ylilaimennetulla" seoksella.
Mun mielestä erinomainen aine, kun tuollakin pesujärjestelyllä kesti sen nelisen kuukautta pinnassa. Loppuajasta tosin sheeting oli aika väkinäistä pystypinnoilla, vaakapinnoilla kuitenkin vielä jonkinmoinen. Beading ei FK:lla ollut koskaan ihan samaa luokkaa kuin esim. nyt pinnassa olevalla Dodon Hard Candylla.
Finish Karella vedän kyllä jatkossakin, ainakin kaikkien sellaisten autot, jotka haluavat tosi hyvää kestoa ja saattavat vaikka käyttää autonsa joskus konepesussakin.
Pesuaineena oli läpi talven Pineline HD, tosin aika "ylilaimennetulla" seoksella.
Mun mielestä erinomainen aine, kun tuollakin pesujärjestelyllä kesti sen nelisen kuukautta pinnassa. Loppuajasta tosin sheeting oli aika väkinäistä pystypinnoilla, vaakapinnoilla kuitenkin vielä jonkinmoinen. Beading ei FK:lla ollut koskaan ihan samaa luokkaa kuin esim. nyt pinnassa olevalla Dodon Hard Candylla.
Finish Karella vedän kyllä jatkossakin, ainakin kaikkien sellaisten autot, jotka haluavat tosi hyvää kestoa ja saattavat vaikka käyttää autonsa joskus konepesussakin.
.:R32
-
powermitsu
Talveksi erinomainen tuote mutta kyllä näin kesällä syystä tai toisesta katoaa vaha ku vaakapinnoilta itellä (puut, aurinko, muu roska). Talvellahan vaha pysyis ilman tota suolapaskaa tosi hienosti 
Sopiiko isoon purkkiin 4 padi?JUMA kirjoitti:Mä olen siirtynyt käyttämään konetta tän levittämisessä. On kokeiltu käsi, cyklokopio, flex epäkesko ja rotary.
Pieni laikka (cyklo ja rotary) on hyviä siinä, ettei tarvi ottaa sormin ainetta tai aina laikkaa irti...
Koneella tulee tasaisen ohut kerros. Saa käsinkin, mutta aina kun pyyhäiset pädiin ainetta, niin tahtoo siihen kohtaan tulla vähän enemmän ainetta, eikä paljoa siimat rasitu. Poispyyhintä on sitten kuin pölyä pyyhkisi. Ei tarvi hinkata.
Mulle kone on paljon helpompi, mukavampi ja nopeampi.
Taitaa sopia, käyn mittaamassa toisella talolla..
Helposti sopii sentti jää ympärille vielä tyhjää mustalla Cg hexillä kokeiltuna
Helposti sopii sentti jää ympärille vielä tyhjää mustalla Cg hexillä kokeiltuna
Onkos tiedossa ongelmia jos auringossa vahailee tällä FK:lla? Olis mukava sää tänään ja mielellään puuhailis auringossa, mutta kuinka tuo käyttäytyy jos on ns. suorassa auringonpaisteessa? Autohan on hopea, että pinta nyt ei kuumene niin paljoa kuin tummissa väreissä.
Oon vahanu auringossa mutten näin kuumalla vaan sellaisella iltaaurinkoisella ilmalla, jolloin ei aurinko enää kuumasti paistanut mutta tällä kelillä en uskaltais.
Kiitoksia infosta. Täytynee siis vain mennä halliin hikoilemaan.
Pesin tänään auton johon oli laitettu fk1000p n. 1kk sitten. Ekana vedin lancella nupit kaakossa partavaahdot pinelinellä niskaan, annoin vaikuttaa ja huuhtelin... Ei mitään vaikutusta helmeilyyn, edelleen karkas kun hanhen selästä
Sitte pesin kintaalla ja laitoin 10l ämpäriin roiskin lorauksen pinelineä. Huuhtelun jälkeen totesin, ettei vieläkään vaikuttanut mitään
Luovutin ja totesin ettei sitten väkisin vahata! Älkääkä kysykö, että miksi halusin vahata 1kk sitten fk:lla vedetyn auton uudestaan 
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Onko kenelläkään kokemuksia että vetäsee AG srp käsin ja siihen päälle viel FK 1000p käsin kanssa?
Maalipinta sen verran kunnossa että ei suuria kiillotuksia tarvita, sopiiko nuo aineet yhteen tai
muita hyviä ehdotuksia?
Maalipinta sen verran kunnossa että ei suuria kiillotuksia tarvita, sopiiko nuo aineet yhteen tai
muita hyviä ehdotuksia?
Just viikko sitten yhteen audiin tommosen kombon laitoin. Kyllähän se fk oli mukava siihen ag:n päälle laittaa, helppo oli levittää. Kestosta en tarkemmin tiedä, täytyy seurailla jos kys. autoa lähiaikoina pesen.
Onkos tässä aineessa mitään aikaa minkä verran pitäisi antaa olla tallissa muhimassa käsittelyn jälkeen?
Kiillottamisen jälkeen ei tarvetta muhimiseen.
Ennen kuin kiillotat liuottimet ovat tarpeeksi pitkälti haihtuneet, tosin luovuttaa vielä hiukan, mutta käytännön kannalta ei merkitystä.
Ennen kuin kiillotat liuottimet ovat tarpeeksi pitkälti haihtuneet, tosin luovuttaa vielä hiukan, mutta käytännön kannalta ei merkitystä.
Tulikin tuossa tänään vetästyä auton pintaan kyseinen aine, ei jaksa nyt tässä enempää hehkuttaa kun
varmaan jokainen joka on tätä käyttänyt niin tietää miten hyvää kamaa on
Helppo levittää ja kiillottaa!
varmaan jokainen joka on tätä käyttänyt niin tietää miten hyvää kamaa on
Helppo levittää ja kiillottaa!
- pellepoliisi
Ei se jää siihe, odota ekaa pesukertaa, niin pääset lisää ihastelee. 
Pitäisi suojata talvea silmällä pitäen tehtaalta tuleva VW Polo heti luovutuksen jälkeen. Soveltuuko FK1000P uuden auton tuoreelle pinnalle? Onko siitä mahdollisesti haittaa tuoreelle maalipinnalle? Onko kellään kokemuksia? Vai olisiko parempi levittää aluksi joku luonnonvaha ja vasta myöhemmin FK1000P.
Omaan autooni laitoin tuon ja kahden viikon paskat pesin pois Auto-foamilla ja lancella, huuhtelun jälkeen ilmeeni oli
Näytti ettei kintaalla olisi tarvinnut koskea, vaikka kevyesti vielä sillä pesinkin. Loistavan oloinen tuote
Saa nähdä kuinka toimii, kun talvi kunnolla tulee ja alkavat suolan paskaa kylvämään teille.
Omaan autooni laitoin tuon ja kahden viikon paskat pesin pois Auto-foamilla ja lancella, huuhtelun jälkeen ilmeeni oli
BMW M2 Coupe
Itsekkin testasin tätä tänään, vaan alkaa olemaan testikohteet vähissä niin levittelin lantikkan konepeltiin Dodon Iron Glossin päälle... Jos ei muuta niin oli pirun liukasta jo levittäessä ja pirun helppo pyyhkiä pois, tosin alla oleva tuote voi vaikuttaa tuohon liukkauteen...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Voi levittää täysin huoletta uuden auton päälle.
Kaikki liha tottelee kuria...
Ihan hyvin on toiminu kyseinen tökötti. Vielä ainaki on kestäny näin parin kuukauden jälkeen. Kyljissä ja perässä tosin on alkanut näkyä vähän heikkoutta, mutta se vissiin johtuu siitä että ovat enemmän rasituksella 
Aiemminkin oli puhetta em. aineen "huonosta kestosta" ja taidettiin puhua muutamasta kuukaudesta. Kyllä mun mielestä näillä ns. alan LSP tuotteilla jos sitä aikaa ei pysy täysin uudenveroisena, niin puhutaan huonosta aineesta. Collinitet oon pitänyt kerran 9kk pinnassa kun ei osoittanut merkkejä häviämisestä, ja aika oli kortilla.
Kuka tätä on oikeestaan pitänyt pinnassa >6kk? Anyone? Mun mielestä mitään LSP:tä ei pitäs leimata kestäväks, ennen tätä merkkipaalua.
Kuka tätä on oikeestaan pitänyt pinnassa >6kk? Anyone? Mun mielestä mitään LSP:tä ei pitäs leimata kestäväks, ennen tätä merkkipaalua.
Vain YKSI LSP!
Eiks Danilla tää kestäny hyvin
Näin mäkin muistelin, että Dani olis tätä tykännyt käyttää.
Se kesto on täysin suoraanverrannollinen pohjien laadukkuuden kanssa. Täydellisesti laitettuna pysyy kuin tatti.
...itseasiassa juuri viime viikonloppuna laitoin tämän autoon. Ihan kokeilumielessä tein pohjat osaan autosta A15:lla ja laiton FK1000P:n päälle. Osaan autoa meni suoraan puhtaalle pellille. Hypoteesini on, että pysyy paremmin tuon A15:n päällä, kuin pelkästään puhdistetun pinnan päällä. Voin olla väärässäkin...
Kunnolla puhdistettu ja vähän koneella sipastu puhdas pinta on parasta tämänkin alla.