Letkut

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
seatts

Re: Letkut

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Huhti 27, 2012 12:11 pm

juha.lehtimaki kirjoitti:
seatts kirjoitti:Tällanen letkukela mulla on kotona ja hallilla.
Merkki,malli,hinta,ostopaikka,miten pitkään kestänyt käyttöä?

Muutkin voisi pistää suosituksia. Tuo siis ilmeisesti niin että kerää jousella takaisin?
tässä tiedot.

http://www.ikh.fi/Tyokalut/Puutarhatyok ... AUT30M_1/2
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

K70

Painepesurit

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Elo 07, 2012 9:40 pm

Mulla on toiminut pihalla jo seitsemän kesää Bauhausista hankittu Gardenan kiertymätön letku.
Itse asiassa mulla on niitä pihalla kelassa kaksi peräkkäin ja tallissa yksi kieppi.
Ja kunnon metalliliittimet joka päähän ja väliin, niin ei tarvi kiroilla hajoavien ja vuotavien muovihärpäkkeiden kanssa.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 07, 2012 10:41 pm

Gardenaa suosittelen itsekin vilpittömästi. Ja tähän aikaan vuodesta yleensä plantagen dumppaa gardenat ulos hyvillä alennuksilla.

Tunari-82

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 » Ke Elo 08, 2012 9:19 pm

seatts kirjoitti:
juha.lehtimaki kirjoitti:
seatts kirjoitti:Tällanen letkukela mulla on kotona ja hallilla.
Merkki,malli,hinta,ostopaikka,miten pitkään kestänyt käyttöä?

Muutkin voisi pistää suosituksia. Tuo siis ilmeisesti niin että kerää jousella takaisin?
tässä tiedot.

http://www.ikh.fi/Tyokalut/Puutarhatyok ... AUT30M_1/2
Mulla on ollut nyt tämän kesän tämä sama letkukela,hienosti toimii :good:

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Ke Elo 08, 2012 9:23 pm

Mulla on kans toi ja pelittää hienosti. Voin suositella, ostin ikh:lta.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Elo 08, 2012 11:25 pm

Garnenaa kattelin tänään ja tällänenkin otti silmään Kuva
Millasta tuo Kärsherin musta-kelta letku on laadultaan, meneekö kierteelle ja kestääkö? Tai tuo kuvan keltainen?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Elo 09, 2012 7:48 am

Peke kirjoitti:Garnenaa kattelin tänään ja tällänenkin otti silmään
Millasta tuo Kärsherin musta-kelta letku on laadultaan, meneekö kierteelle ja kestääkö? Tai tuo kuvan keltainen?
Ukko oli hankkinu itelleen tuommosen melko pitkän keltasen letkun. Toimi niinku pitääkin mut on sen verran tuore hankinta että paha mennä sanomaan kestävyydestä mitään.
If in doubt, go flat out.

lohner

Viesti Kirjoittaja lohner » To Elo 09, 2012 8:45 pm

Mä ostin keväällä Puuilosta jonkun tuntemattoman merkin keltaisen kiertymättömän letkun. Ei se kierry, mutta oli tehtaalla vedetty nippusiteillä niin tiukasti pakettiin, että niistä jäi painaumat letkuun. Ei oiennut ja noista kohdista se sitten kiertyy ja jää lyttyyn.

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » To Elo 09, 2012 9:01 pm

Kävin katsomassa Bauhausissa, eihän siel vielä ole letkut alennuksessa.

Pistin vk.com tilaukseen gardenan letkuvaunun jossa 20m (vvai 30m) 1/2" gardenan skintech letkua mukana. Bauhausista jäi kouraan metalliset liittimet, pääsee pesurin muovirimpulasta eroon.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Huhti 28, 2013 10:18 pm

Nyt alkas olee oikeasti ajankohtaista hankkia ulkoseinän vesipisteeseen JONKINLAINEN JAKAJA(mistä ja millanen), toiseen kiinni KESTÄVÄ LETKUKELA ja toiseen päähän aika pitkän letkun päähän painepesuri(tämä pesuri siis jo hankittu). Mistähän nuo letkut + kela ja jakajan löytäs varmimmin? :roll:
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Huhti 28, 2013 10:24 pm

Mulla on sellanen jakaja, jossa sulut molemmille lähdöille.
On vihreä muovinen ja hankittu joko Honkkarista tai Bauhausista.
Tuo ei tosin ole käytössä, kun tarvitsi jakaa vesiposti kolmeen suuntaan, eikä ollut noille suluille tarvetta, niin on jäänyt kaapin perälle.

Kelana mulla on Bauhausista ostettu metalliputkesta tehty Garadenan tekele. On kestänyt vuosikausia.
Tuohon kuului 20m letkua. Laitoin siihen vielä toiset 20m, että riittää pihassa joka paikkaan.

epuj

Viesti Kirjoittaja epuj » Su Huhti 28, 2013 10:35 pm

Tässä ihan laadukkaan oloiset kamat. Löytyy myös ikh:n myymälöistä tosin kalliimpana...
Letku
Letkukela
Jakaja

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Huhti 28, 2013 10:41 pm

Tuo jakaja on samanlainen kuin mulla. Jollei messinkisenä maksa tuota enempää, niin ehdottomasti tollanen.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Su Huhti 28, 2013 11:31 pm

Juuri tuollaista jakajaa olen etsinyt, iso kiitos! ;) :)
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

epuj

Viesti Kirjoittaja epuj » Su Huhti 28, 2013 11:41 pm

Taitaa vaan vesipostissa olla tavallisesti 1/2" kierre joten adapterin vaatii kylkeen...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 29, 2013 9:11 am

epuj kirjoitti:Taitaa vaan vesipostissa olla tavallisesti 1/2" kierre joten adapterin vaatii kylkeen...
Täähän riippuu TÄYSIN siitä minkä kokonen "vesiposti" on. Normaalisti DN12 syöttöputkella 3/8" kierre, DN15 syötöllä 1/2", DN20 syötöllä 3/4" ja DN25 1". Kannattaa mitata etukäteen :D

Ja miksei osta kerralla oikeen kokosta niin ei tarvi adaptereita ja veden virtauvuuskin pysyy ;) Isompihan on tosin aina ok mutta pienempi ei.

Peke mulla on Hozelockin "kiertymätöntä" Flexi Pro letkua 30m letkukelassa ja oon ollu kyllä pirun tyytyväinen. Verrattuna noihin keltasiinkin niin on ihan eri maailmasta. Sen verran raskasrakenteinenkin että jos väkisin vääntää kierteille niin ei silti ns. "nosta itseensä maasta" siten että vois lenkki vaikka kääntyä autoa vasten.
30m of the ultimate knitted hose offering maximum flexibility and toughness. The hose has five layers, a smooth PVC inner layer to allow maximum flow, a foamed PVC layer which gives ultimate flexibility without kinking and makes the hose leight and soft, a knitted polyester layer to stop expansion and give extra felxibility and a tough, thick PVC outer layer.

Soft and Flex Technology - tiny uniformed bubbles give the hose ultimate flexibility and act as shock absorbers to prevent kinking.

Fast Roll Technology - The hose features a new innovation. Three raised stripes along the full length of the hose act as guides as you rewind your hose back on to a reel or cart. An ultra smooth outer layer also means the hose is very easy to wind back and friction is at a minimum.
Ja jos joku PK seudulla tilaa tuolta Virtaselta noita niin voisin ottaa kans yhen tommosen jakajan :) Muutenkin alkanu skidisti v*tuttaa noi muoviset liittimet letkuissa niin jos ne vaihtais messinkiin kaikki..
Vain YKSI LSP!

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » La Touko 11, 2013 2:39 pm

Vierailin tänään plantagenissa (äitille kukkia) ja siinä samalla sitten silmäilin tarjolla olevia letkuja. Sieltähän löytyy mielestäni Hozelockin ja Gardenan letkuja, mutta kun niitä ei myydä kuin minimissään 20m pätkissä ja kun ei hallille tarvittais kuin 10m, tietääkö kukaan mistä näitä sää metritavarana tai pienemmissä pätkissä?

Sitten se toinen asia. Minkä kokoluokan letkua sitten kannattaa ottaa, mitä suurempi sen parempi? Kaikista pienintähän ei tietenkään kannata ottaa, mutta onko siitä jotain haittaa jos se on liian suurta se letku?
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » La Touko 11, 2013 4:35 pm

Osta se 20m vaan. Äläkä katkaise sitä turhaan, kyllä sille lisäpituudelle voi myöhemmin löytyä käyttöä.

Eikait sitä muuta kuin et letku on letkeä ja riittävän paksu! :D

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » La Touko 11, 2013 5:51 pm

Muistelen, että bauhaussissa oli metritavarana ihan hyvät valikoimat.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » La Touko 11, 2013 6:27 pm

Itekin miettiny et mikä paksuus järkevin, et riittää vesikin pesurille.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » La Touko 11, 2013 6:30 pm

1/2" pitäisi riittää normi pesuriin. Liittimet ne helpommin rajoittaa

Syanid

Letkut

Viesti Kirjoittaja Syanid » La Touko 11, 2013 6:30 pm

hattiwatti kirjoitti:Muistelen, että bauhaussissa oli metritavarana ihan hyvät valikoimat.
Sääli kun ei oo Lahdessa... Ei oikein säästä jos käy espoosta hakemassa 10m metritavarana sen valmiin 20m kiepin sijaan :D
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » La Touko 11, 2013 8:52 pm

Kärkkäiseltä perusletku 20m 7,90€. Ei tule konkurssi ja saat letkua vielä toisen kympin varastoon :D

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Touko 11, 2013 9:17 pm

Mä en oo ostanu letkuja viime aikoina kun milleinä mutta tosiaan 15mm olisi IMO varmempi sijoitus, etenkin jos asuu matalan verkostopaineen alueella (itellä esim. 4bar rajoitettu, tosin ei enää pian :D ). Ja tuumasille miehille niin se on 5/8". Mut tosiaan jos perus letkuksi ostaa niin ehdottomasti se 20m pätkä.

Tosin tässähän pätee sääntö ketju on yhtä vahva kun sen heikoin lenkki. Eli kuten monilla tulee niin jos sun ulkohanalle tulee se lähes lyijykynän paksuinen ( :D ) putki mikä on ulkohalkaisijaltaan 12mm niin sitten on turha ostaa ½" isompaa :D

Mä en ostaisi enää ikinä "perusletkua". Hitto että ne on ärsyttäviä.
Vain YKSI LSP!

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » La Touko 11, 2013 10:17 pm

Joo ei ne paremmat niin paljon kalliimpaa ole ja sentään eivät mene itsekseen niin solmuun ettei vesi kulje

Vastaa Viestiin